Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Yhteisölliset leijona, neitsyt, vaaka ja skorpioni!?  (Luettu 26175 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« : 11.08.2008 20:03:22 »

Ja jatkaakseni näitä merkkien pääpiirteitä...

Olen huomannut että esim. leijona, vaikka se haluaa paistatella yhteisön edessä, helposti myös lähtee ajamaan yhteisön asioita, ottaa osaa. Neitsyt takertuu ja taistelee helposti tiettyjen ryhmien tai heikkojen puolesta ja keskustelee oikeuksista pitkät tovit. Vaaka kaunistaa maailmaa, huolehtii ympäristöstä ja skorpionit ovat suurimpia kriitikoita, mutta myös uusien ideoiden esille tuojia. He ottavat useimmiten myös avoimesti kontaktia ympäröivään maailmaan, kun taas henkilökohtaiset merkit voivat jäädä jopa taka-alalle ja odottavat, että joku vetää mukaan.

Siis kuinka koette, tämän merkin omaajat tai tuttavissanne näitä piirteitä?

Jotkut voivat sanoa, että nämä merkit ovat pyrkyreitä, mutta positiivisesti rohkeita ja yhteisön asioista välittäviä. Onko?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Lionheart
Astroholisti
*****
Viestejä: 1015


Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 11.08.2008 22:41:06 »

Leijona esittää vaikka mitä, mutta olis valmis vaikka tappamaan (ei kirjaimellisesti) jos jotain sen rakasta kohdeltais kaltoin. Tai samase oliko ihminen oma veli vai joku tuntematon, oikeuteen ja totuuteen pyrkii ainakin tämä leijona.

Pyrkyri ja omahyväinen paska saatan olla joidenkin silmissä, mutta ne silmät on silloin sokeat.
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 12.08.2008 18:53:46 »

...tai jos et ole kala etkä lintu, olet perhonen, elämän sulostuttaja.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sirpapa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 66


Profiili
« Vastaus #3 : 12.08.2008 20:11:02 »

>Neitsyt takertuu ja taistelee helposti tiettyjen ryhmien tai heikkojen puolesta ja keskustelee oikeuksista pitkät tovit.>
Minun kohdalla pitää paikkansa. Koen tärkeäksi puolustaa niitä, jotka eivät siihen itse pysty, vaikka henkilö olisi minulle täysin tuntematon. Samoin ryhmät jotka ajavat muiden asioita siis sellaisten henkilöiden jotka eivät itse kykene huolehtimaan itsestään kuten lapset, vammaiset ja vanhukset, on minulle tarkeitä. Iloitsen siitä mitä saan annetettua rakkaudella ja ystävyydellä toisille. smitten
tallennettu

Tuli hevonen
Valkoinen sähköinen peili
Neitsyt - Neitsyt
Kuu Jousimies
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 12.08.2008 20:29:04 »

Oletko sinäkin tuplaneitsyt?!  Huh

Minun lähipiirissäni on kaksi sellaista ja muitakin rakkaita neitsyitä!

...ojentamaan ja herättämään itserakasta pehmeyttäni rapukuoren alla!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #5 : 12.08.2008 20:43:16 »


Mietin näitä merkkejä nyt ihan oman työyhteisöni kannalta, kun sieltä näitä merkkejä löytyy…ja nämä huomioni ovat sitten vain yhden Kauriin silmin nähtyjä  Wink..ja otoskin pieni…

Ainakin meillä työyhteisössä Leijona hoitaa paljon yhteisiä asioita, mm. työsuojeluun liittyvät asiat. Kuitenkin, vaikka hän ajaa tiettyjä yhteisön asioita, jotka hyödyttävät häntäkin, vastustaa kuitenkin aina  niitä asioita, joissa itse joutuisi esim.  edes hetkellisesti tekemään pidempää työvuoroa yhteisön toimivuuden kannalta.
 Tuntuu, että aina on oma lehmä ojassa.
Ja kyllä se puhuminen minusta heillä keskittyy siihen omaan itseensä, ei yhteisöön…ja just kotia, kun kello osoittaa työajan loppuneen, mieluimmin vähän ennenkin.

Neitsyt meillä ainakin kritisoi ja vastustaa aluksi  kaikkia muutoksia/ ehdotuksia.
Ei sano mitään kun mietitään yhteisiä parannuksia, mutta palaverin päätyttyä sitten kyllä puhuu…
On kyllä heikompien puolella ja ei yleensä aja omaa etuaan ensisijaisesti. Erittäin vastuuntuntoinen ja ahkera.

Vaaka yrittää ymmärtää kaikkia tasapuolisesti, ottaa kaikkien mielipiteet huomioon, ei osaa päättää miten asia hoidettaisiin nätisti. Jonkun muun täytyy vähän tönäistä, että päätös syntyy.
Hänestä ei oikein ikinä saa selvää, mitä itse ajattelee.
On johtavassa asemassa ja aina niin neutraali ja asiallinen, jotenkin viileä tunteissaan.

Skorppari haluaa valtaa sekä päättää asiat omalla tavallaan.Uudistava, aktiivinen osallistumaan ja parantamaan toimivuutta. Meillä tomera yhdistyshenkilö, joka ei kumartele ylempiään.
Saattaa sanoa tosi pahastikkin, mutta vain asiasta.
Erittäin luotettava, niille joista pitää ja aina valmis auttamaan.
Tekee itse paljon yhteisön eteen ja vaatii muilta samaa.
Stressialtis, kun ei useinkaan muista hoitaa itseään, kun on niin paljon muuta hoidettavaa. Meillä hän on se henkilö, joka on työpaikalla vielä pitkään työajan loputtuakin hoitamassa paperihommia…

 smitten
tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Sirpapa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 66


Profiili
« Vastaus #6 : 13.08.2008 15:47:08 »

Oletko sinäkin tuplaneitsyt?!  Huh

Minun lähipiirissäni on kaksi sellaista ja muitakin rakkaita neitsyitä!

...ojentamaan ja herättämään itserakasta pehmeyttäni rapukuoren alla!  smitten

Tuplaneitsythän minä, kylläkin leijona vahvasti mukana. Kun aurinko ja Asc juuri ja juuri neitsyen puolella.  aurinkoneitsyt 30' huoneessa 12. ja
 askendenttineitsyt 30'
« Viimeksi muokattu: 14.08.2008 21:23:44 kirjoittanut Sirpapa » tallennettu

Tuli hevonen
Valkoinen sähköinen peili
Neitsyt - Neitsyt
Kuu Jousimies
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #7 : 14.08.2008 10:55:31 »

Tuo rovattaren idea olikin hyvä - miettiä asiaa työyhteisön kannalta. Meillä porukka kallistuu siten, että minäkeskeisiä ja maailmallisia aurinkomerkkejä on molempia tasan yhtä paljon, mutta siinä välissä tasapainoilee yksi Vaaka. Smiley Hän on samanlainen kuin mitä rovatar kuvasi, kysyy aina kaikilta mielipiteen, on kohtelias eikä koskaan äksyile kenellekään, ei myöskään juuri puhu kenestäkään selän takana. Projektit, joita hän vetää, etenevät hieman hitaasti usein juuri sen vuoksi, että hän ei halua "määrätä" toisia kokouksiin eikä sillä tavalla johtaa, vaan odottaa että toiset automaattisesti tekevät osuutensa. Epävirallisissa tilaisuuksissa hän on se, joka pitää kiinni etiketistä ja viinien oikeista lämpötiloista, suuri kulinaristi ja ylin juomanlaskija.

Minäkeskeiset merkit ovat todellakin niitä, jotka vain tekevät asioita muistamatta ehkä ottaa kaikkia huomioon tai tiedottaa niistä kaikille tasapuolisesti. Me "maailmalliset" taas edustamme kahta zodiakin viimeistä merkkiä ja saatamme siksi unohtua myös omiin sfääreihimme joskus...tosin meistä löytyvät myös ne tyypit, jotka ostavat kaikille pikku joululahjat, tuovat leipomuksia töihin jne. eli ottavat kaikki huomioon. Onneksi myös pomomme kuuluu tähän joukkoon. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #8 : 15.08.2008 22:58:17 »

Mietin pitkään mitä tänne osaisin aiheesta laitta.

Niin kuin jo aiemmin on tullut kerrottua olen  aurinkoaskendentti  neitsyt, jolla  kuu  skorpioni.
En oikein tiedä olenko kuinka "tyypillinen" neitsyt tai tuplaneitsyt, koska itseni lisäksi tyttäreni on ainoa neitsyt jonka tunnen.

No yritetään.  Grin
Henkilökohtaisella tasolla mottoni on "elä kuinka haluat, kunhan annat minun elää tavallani ja tahollani".
En todellakaan tykkää, että minulle asetetaan vaatimuksia tai ohjeistetaan kuinka elää enkä myöskään siitä, että kukaan tunkee yksityisyyteni reviirille kutsumatta. Hyvät käytöstavat ja toisten kunnioittaminen saa minut hyvälle tuulelle ja esim. toisten tahallinen loukkaaminen vaikka rehellisyyden nimissä näkemään punaista.

Pidän ihmisistä ja eläimistä, olen huolissani ja kiinnostunut molempien hyvinvoinnista ja oikeuksista. Tykkään auttaa, joskus ihan puolituttujakin ihmisiä vain koska tiedän sen tuottavan heille helpotusta tai iloa. Mutta, mutta, tykkään auttaa, kun itsestäni tuntuu siltä, en silloin kun sitä edellytetään/ vaaditaan. (ja silloin kun neitsyenä en "saa" näistä kieltäydyttyä, olen erittäin v****mainen)

Työssäni tykkään jättää työni niin, että perässäni tulevan on mahdollisimman mukava ja helppo jatkaa siihen mihin itse jäin. Ajattelen asian niin, että jätän työpisteeni, työni jne. sellaiseen jamaan kuin mistä itse haluaisin jatkaa.

Mutta se hankalin ja varmasti ärsyttävin piirre on se kaiken ymmärtäminen.  crazy2 Sillä kun kaikkia ja kaikkea ymmärtää (vaikkei hyväksyisi) on todella vaikea olla mitään mieltä mistään ja sepä onkin sellainen mistä ei aina edes itse saa otetta, saati toiset ymmärrä...puolestaan. Keskustellessani huomaan saavani muita toisinaan "hiukan" hiiltymään tällä piirteelläni, mutten voi sille mitään. Kun näen, kuulen ja ymmärrän sisälläni kaikki ne asioiden ilmiöiden eri puolet niin... Paitsi jos on kyseessä asia, josta en mitään tiedä (ydinfysiikka, onko sellaista edes olemassa  idiot2), en ole mitään mieltä.

Tässä jotain tästä neitsyestä.  Wink Onko neitsytmäistä en tiedä, mutta minua on!  angel

Muut kanssani ryhmitellyt merkit:
Leijonia minulla ei ole kunnia ollut tavata kuin yksi ja hänellä oli niin valtava ego ettei hänestä ottanut selvää minkälainen hän olisi ilman loistavaa julkisivuaan.

Vaakoja minulla on sekä henkilökohtaisina ystävinä, että työkavereina. He ovat loistavia tunnelman luojia ja diplomaatteja. Diplomaattisia mielestäni eniten siksi, etteivät halua/ tykkää riidoista... sotkee kauniin harmonian ja tuo huonoa energiaa.  Smiley Ihania ystäviä ja hyviä työkavereita. Kaikki vaa'at joita tunnen ovat taiteellisesti lahjakkaita useammalla kuin yhdellä alueella. Pehmeän utuisia ja ilmavia tai kristallin kovia ja kirkkaita riippuen miten vaakakupit heilahtelevat.

Skorpioneja minulla myös ystävinä, työkavereina ja puolisonakin yksi sellainen  buck2  smitten
He ovat kyllä kovia puolustamaan perheitään, yhteisöjään joihin kuuluvat ja itseään. Skorpionit katsovat että saavat oikeudenmukaisesti sen mitä muutkin ja muutkin sen mukaan mitä ansaitsevat. Grin
Lämmöt niin rakkaudessa kuin vihassakin nousevat nousevat nopeammin kuin keskiverto ihminen ehtii reagoida. Yhtä nopeasti viilenevätkin.

Henk.koht minua naurattaa heidän lämmönvaihtelut maamerkkisenä ja toisaalta taas tuo  kuu  skorpioni itselläni teettää juuri tuon, vaan neitsythän ei anna sen näkyä ulos! Ja se on ihan jo kunnia-asia. uglystupid2

Rakkaurella  neitsyt neitsyt  smitten
« Viimeksi muokattu: 15.08.2008 23:07:04 kirjoittanut Neela » tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #9 : 17.08.2008 10:47:04 »


onkohan neitsyt sellainen, joka herättää toisissa "läheisriippuvuutta" eli itsenäisyyteen vähemmän kykenevät ihmiset ripustautuvat neitsyeeseen?

Tässä mielestäni kaksi puolta, jotka molemmat tietysti istuvat  neitsyt-ihmisiin.
Varmaan on niin, että neitsyt on oikein "sopiva" kumppani ihmiselle, joka hakee "äitiä".
Mutta iso osa läheisriippuvuussuhteista taitaa olla  neitsyt-paran omaa vikaa. Me kun mielellämme osoitamme välittämistä palvelemalla=tekemällä rakkaimpiemme eteen kaiken ja vähän yli, joten opetamme heitä avuttomuuteen ja passiivisuuteen....
Sitten kun  neitsyt-parka ei enää kaikkien "velvollisuuksiensa" alla kestä, saa läheiset, juuri ne jotka on avuttomiksi opetettu, kaiken syyn  neitsyt-paran pahoinvoinnista niskaansa.

Neitsyen kumppanin pitää ihan oikeasti olla todella vahva ja tarkka, tällaiseen kierteeseen joutuu niin helposti. Tarkka siitä mitä kaikkea antaa neitsyen hoidettavaksi, vahva ettei hukkaa itsenäisyyttään.
Hyvää hyvyyttäänhän  neitsyt tuon tekee, vaan tähän sopii sananlasku:
"tie helvettiin on reunustettu hyvillä aikomuksilla"
tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #10 : 17.08.2008 11:28:15 »

 Paljon olen minäkin saanut ihmisiltä ja elämältä.  smitten

Tuosta puolesta tekemisestä vaan, että neitsyiden on ehkä vaikea nähdä toisinaan koska toinen olisi jo valmis omaan elämään, omiin virheisiin. ...Ja ettei rakastaisi passiiviseksi.


Mutta taitaa kyllä rehellisyyden nimissä olla niinkin, että  neitsyt tekee mielellään asiat itse, koska ne tulee tehtyä silloin OIKEIN!  2funny
tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 17.08.2008 11:32:22 »

Olen skorpionipojaltani oppinut paljon toisen huomioimista.

Esimerkiksi. Tuossa hän on lähdössä taas maailman turuille, ja ojensin hänelle chipsipussia evääksi.

-En minä sitä voi ottaa junaan. En halua tuolla rapinalla hermostuttaa muita matkustajia.

 Huh

Hän jatkaa.

- Kamalinta oli kerran, kun Minna antoi minulle junaan evääksi savustettuja muikkuja. Hyviähän ne oli, mutta oli kiireesti syötävä ne. Ajattelin sellaista joka ei kalasta tykkää, niin häntä varmaan oksetti se haju.

Oletteko tavanneet tällaisia neitsyt, vaaka tai skorpioneja? Leijona tulimerkkinä ei ehkä ehdi tällaisia pikkujuttuja huomaamaan.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #12 : 17.08.2008 11:45:51 »

Kyllä vaan kuullostaa tutulle!

Neitsyestähän puhutaan jopa vähän ikävään sävyyn Huh että osaa käytöksen kultaisenkirjan ulkomuistista.
Mutta kyllä toisen huomioon ottaminen ja hyvä käytös ovat neitsyt-piirteitä, vaa'ankin ja miksei skorppareidenkin. Leijonia kun en tunne niin...?

Tuo huomioon ottamien on nimenomaan sitä, että huomioi miten oma toiminta vaikuttaa muihin. Ei mielestäni sellaista, että pohdituttaisi mitä mieltä muut minusta ovat. Siinä on vissi ero!
tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #13 : 18.08.2008 12:23:39 »

No minäpä vastaan dawnchild, omasta puolestani.

Tässä sinä ja minä pysytään edelleen tällä  neitsytkalat akselilla, koska minullahan tupla neitsyenä on tietty tuo DC kaloissa ja löytyypä sieltä kaveriksi nousu kuunsolmu ja sehän laittaa laskusolmun  neitsyt. Niin että edestakaisin sahaan! Muuta ei kaloissa ole, mutta koen nämä ihan riittäväksi haasteiksi.  buck2

Muttä  merkurius vaikutteisiin....
Kirjoja kuluu, elämänkertoja, romaaneja, runoja, tietokirjallisuutta jne... Yleensä minulla keksimäärin kolme kirjaa samaan aikaan luettavana.  crazy2 Mutta minulle kirjojen ja netin todellisuus on yhtä totta kuin irl, taajuus on vain toinen.  Wink

Mitään kirjallista en tuota, en pidä yhtään kirjoittamisesta, enkä ole tekstin tuottajana millään lailla luova. Ilmaisen itseäni mieluiten puhumalla ja keskusteluja voin jatkaa nonstoppina n. 12h, jos aihe on kiinnostava ja seura hyvää. Grin
Tämä ei tarkoita sellaista puhumista jolla täytetään vain hiljaisuutta. Pidän hiljaisuudesta enkä koe oloani vaivautuneeksi, vaikka olisin seurassa hiljaa. Yhdessä voi olla sanomatta sanaakaan ja se voi olla mitä rauhoittavinta ja virkistävintä.
Meillä menee siis sinun kanssa toisin päin, olen "hiljainen" kirjoittajana.

Tuosta tutkimisesta, ei löydy täältä akateemista tutkijaa, eikä edes yksityiskohtiin paneutuvaa. Minulla varmaankin  mars Jousimiehessä aiheuttaa hiukan hektisyyttä ja sitä että kiinnostukseni asioihin lopahtaa, kun suht ymmärrän mistä on kyse.... ja sitten seuraava aihe!  Grin
Olen vähän semmoinen, "tiedän tosi monesta asiasta vähän, mutten mistään kunnolla"  angel

tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #14 : 18.08.2008 18:16:18 »

Huomasin että loppujen lopuksi tunnen todella vähän näiden merkkien edustajia...

Leijonia tunnen kyllä, yhden erittäin hyvin ja hän on vielä nouseva skorpioni ja hänessä on neitsyttäkin.
Hän jos joku on ihminen joka kokoaa porukkaa yhteen ja luo ilmapiiriä. Hänellä on usein painava sana sanottavana asiasta jos toisesta ja riiteleekin äänekkäästi... Grin

Hänelle on oma perhe tärkeä ja hän yhdistää ystävänsäkin perheeseensä. Hän järjestää milloin mitäkin kutsuja ja yhdistää sujuvasti vanhoja ja uusia kaveripiirejänsä niin että ihmiset saavat mahdollisuuksia tutustua uusiin ihmisiin.

Ihailen hänessä sitä, miten avoin hän on ihmisille ja kaikki ovat tervetulleita kotiinsa.

Mutta niin usein olen jäänyt kaipaamaan häneltä kahdenkeskistä aikaa. Hän pyytää minut kahville luokseen, mutta hänen miehensä ja lapsensa ovat kotona. Ja sitten hänen isänsä tupsahtaa kylään. Ja sitten hän muistaakin että hän lupasi että hänen kaverinsa lapsi oli tulossa heille hoitoon. Kohta keittiön pöydän ääressä istuu sekalainen seurakunta, joita yhdistää vain tämä leijona, mutta leijona huomioi kaikkia ja jutustelee vuorotellen jokaisen kanssa niin ettei kukaan jää ulkopuoliseksi.  Smiley

Neitsyistä olen huomannut että he ovat hyvin perhe ja sukurakkaita.

Eräs paras ystäväni on aurinko neitsyt, nouseva skorpioni. Hän keskittyy paljon avopuolisoonsa ja koiraansa, siinä sivussa tekee tunnollisesti työtään ja tapailee sukulaisiaan milloin missäkin perhekokouksissa.  Grin

Minulle perhe ja suku eivät YHTEISÖNÄ merkitse mitään, mutta yksittäisinä ihmisinä kylläkin.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: