Lukaisin nopeasti ketjun ja jäin miettimään tuota otsikkoa ja mitä se oikein tarkoittaakaan...?
Omalla kohdallani olen hyvinkin yhteisöllinen; elän ja hengitän omassa työyhteisössäni, kuin myös perhe on minulle erittäin tärkeä ja niin ovat läheiset ystävätkin...
radixin 7. huoneen puolella nippa nappa Placiduksella on varustanut minut palvelualttiudella ja ystävällisyydellä ihmisiä kohtaan;
puolestaan on aina pitänyt huolen siitä etten koskaan "huku" vaikkapa parisuhteeseen, vaan aina kaipaan muitakin ihmissuhteita hengittääkseni. 1. huoneeni on suuri ja tyhjä, sieltä löytyy vain Pholus
ja
aivan huoneen lopusta.
Olen aikoinaan tehnyt hyvinkin paljon vapaaehtoistyötä, aina uupumiseen, työlääntymiseen ja kyllästymiseen saakka - siitäkin tuo
(merkkien Äiti Teresa) on pitänyt huolen. Neitsyttä hallitsee
, ja 3. huone on Kaksosen hallitsema huone - minulla on Deskendentti (eli Sinä) Kaksosissa ja 7. huoneen komeroissa (
ja
merkit) ovat sitten
ja
.
Toisaalta taas minulla on
IC:llä 4. huoneen puolella
, joka saa minut aina välillä täysin eristäytymään jopa läheisiksi ajattelemistani ihmisistä. Sen oppositio 10. huoneen
(-ko?) saa minut välillä epäilemään toisten halua olla seurassani, jopa neuroottisuuteen saakka. 10. huoneeseenhan kuuluu kodin ulkopuoliset harrastukset ja asenne yhteisöön ja yhteiskuntaan -Kun itse voin hövelisti luvata kaverille kaikenlaista suoralta kädeltä, on minun vaikea uskoa että joku toinen haluaisi saman tehdä minulle... ja 7. huoneen
vaistoaa turhankin helposti missä mennään...
Suku on minulle yhtäkuin juuret ja suhteet läheisiin sukulaisiin IC
, tarkoittaa äidin sisaria ja veljiä ja heidän perheitään, OVAT OLEMASSA. Emme ole tiiviisti yhdessä, mutta olemme tietoisia toisistamme jatkuvasti. -Isäni puolen sukua ei juuri ole, eikä isääkään enää meitä yhdistämässä, mutta juuri isäni puolen sukua olen tutkinut juuri sen tuntemattomuuden vuoksi. -Äidin puolelta suku on laaja, mutta lähisukua ei kovin paljoa ole, sillä serkut ovat vielä nuoria, vain minun siskoillani on lapsia. Olen myös kummankin siskoni yhden lapsen kummi.
Äidin puolelta vanhimman serkkupoikani (minua 8 vuotta nuorempi) kanssa minulla on välillä lähes telepaattinen yhteys; hän on
ja hänen
minun
.
Perheessämme (oli kun kaikki ydinperheen jäsenet vielä elivät) isä ja vanhin siskoni Oinaita, äiti Vesimies, toinen siskoni Vaaka ja minä siis Neitsyt Aurinkoja. -Vaaka-siskoni on tälläkin hetkellä erään lounais-suomalaisen kaupungin valtuustossa, Oinas -siskoni on myös aikoinaan ollut kunnallispolitiikassa. Minä en ole ollut poliittisesti aktiivinen, eivätkä ole olleet vanhempanikaan, mutta vapaaehtoistyötä ovat kaikki tehneet enemmän tai vähemmän. -Järjestöihin olemme kuuluneet kaikki ja niissä luottamustoimia on kaikilla ainakin jossain vaiheessa ollut.
Niin ja kaikki olemme olleet palveluammateissa ja sosiaalialalla.
11. huonehan liitetään yhteisöihin ja järjestöihin; minulla se on kuten
- edustaen siis liikkumista ja kulkemista ihmisten parissa. -Tälläkin hetkellä kuulun useampaan seuraan ja yhdistykseen ainakin jäsenmaksun maksaen, joissakin olen ollut aktiivinen yhdistystoimija aikaisemmin . -Niin ja onhan minulla afrikkalainen kummityttökin, eikös sekin ole jonkinlaista globaalia yhteisöllisyyttä?
Eli yritin tässä miettiä että en oikein ainakaan omalla kohdallani osaa tarkemmin määritellä mitä kautta tuo yhteisöllisyys oikein määrittyykään.... mutta ajauduinkohan ihan harhapoluille