Eileithyia
|
|
« Vastaus #690 : 03.02.2009 08:46:24 » |
|
Useimmat naispuoliset Oinaat ovat hoikkia eikä heillä aktiivisen elämäntapansa vuoksi ole aikaa lihoa. Oinas on yleensä notkea ja elinvoimaisen oloinen. Oinasmiehen tavoin myös Oinasnainen kävelee ripeästi - usein askeleen tai kaksi ystäviensä edellä. Oinasnaisessa on ripaus poikamaisuutta, mikä heijastuu hänen pukeutumisessaan. Oinasnainen on hyvin puhelias, eikä hän pelkää puolustaa oikeuksiaan. Suorasukainen käytös voi kuitenkin joskus aiheuttaa hänelle vaikeuksia, ja toisinaan muiden reaktiot saavat hänet yllättymään. Oinasnainen on idealisti ja hän pitää aina sorrettujen puolta. Asialleen omistautuneena hän on valmis taistelemaan viimeiseen asti. Hän on ikuinen optimisti, joka uskoo voivansa saavuttaa mahdottomatkin tavoitteet. Vaikka Oinasnainen on erittäin naisellinen, hän tulee hyvin toimeen miesten kanssa ja viihtyy usein paremmin miesseurassa. Hän on hyvin itsenäinen eikä pane pahakseen yksin asumista. Oinasnaista pidetään yleensä kovana, mutta salaa hän haaveilee löytävänsä miehen, joka olisi henkisesti tarpeeksi vahva. Oinas ei siedä odottamista; hänestä aika on kullanarvoista, eikä sitä saisi haaskata. Hän käy yleensä ostoksilla vain silloin, kun tarvitsee jotain. Jos Oinaan täytyy suunnitella tulevaisuuttaan huolellisesti, hän kokee tilanteen usein hyvin ahdistavana. Oinaalla on tiukat periaatteet, ja hänen mielestään teot puhuvat paljon vakuuttavammin kuin sanat. Oinas inhoaa pelkurimaista käytöstä, ja hän on itse aina valmis kohtaamaan ongelmat rohkeasti. Kun elämä muuttuu kovin monimutkaiseksi, Oinaan tarmokkuus hupenee. Oinas onkin onnellisin silloin, kun elämä on selkeää ja mielekästä. Kuvaako teksti teitä, vai ootteko ihan toisenlaisia? Tuo teksti kuvaa minua, vaikka olenkin jousimies..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
*Kide*
|
|
« Vastaus #691 : 03.02.2009 08:55:19 » |
|
Elähe ny Tuuli-Hiuksissa karkaa mihkee! Eileithyia - tulielementtejä on oinas ja jousimies, varsin vahvoja myös... eikö? (en kai muista väärin...) Jos oinas tuntuu tutulta, vilaise mitä sieltä löytyy... ei tää niin musta-valkoista sentään ole... kai? (pitäiskö miunkin mennä sekoileen muualle... mutta täällä on rajattu alue, vai aidattu )
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #692 : 03.02.2009 17:53:34 » |
|
Raimo A. Nikulan tulkintaa: OINAAN AIKAAN 21.3. - 19.4: Kevätpäiväntasaus, päivä on taas yhtä pitkä kuin yö. Maa lämpenee, jäät ohenevat ja sulavat. Maan lämpeneminen auttaa talven yli säilyneitä siemeniä ja kasvien rihmastoja virkoamaan eloon. Uusi kasvukausi alkaa, puiden, kasvien siemenet nousevat vähitellen maan alta ja versot ja taimet alkavat yhteyttämisen uudelleen ilman kanssa. Useilla eläimillä, nisäkkäillä erityisesti, on kiima-aika, vaistot ja vietit heräävät "talviunen" jälkeen. Linnut palailevat etelästä ja alkavat kiihkeän soidinajan. Laumaeläimillä Pohjolassa on jo ensimmäiset vasat. Eloonjäämisen taistelu on keväällä kovaa ja voimakkaat ja elinvoimaiset yksilöt pääsevät jatkamaan sukuaan ja turvaamaan oman geeniperimänsä. Oinas aloittaa vuodenkierron, herättää henkiin, uudelleensynnyttää uinuvat elämänvoimat, ja siksi myös ihmisen maailmassa on uudelleenherännyttä aktiivisuuden tarvetta, joka purkautuu vaistomaisesti, murtaa esteitä ja luo tilaa uudelle elämälle. Oinaan tehtävä: Avata, valloittaa, aloittaa, edistää, voittaa vastus, tuoda esiin, yllyttää, kiihottaa, kärjistää, ironisoida, lyödä muut, olla ensin, saavuttaa itse, nopeuttaa, avata uusi tie, viedä eteenpäin, kannustaa, kiihdyttää, nopeuttaa, laukaista liikkeelle, puolustaa omaa, vapautta, liikkumisen ja tekemisen oikeutta.
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
* Nousu Neitsyt * NativeAmerican Haukka
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #693 : 03.02.2009 17:55:51 » |
|
Jälleen Raimo A. Nikulan tulkintaa: Oinas Oinas on kevään merkki, alkuvoimaisen elämännälän ja vaistojen juhlinnan symboli. Oinas on muodikkaasti ajatellen katutodellisuuden merkki. Naisena ja miehenä tämä merkitsee kykyä elää päivästä päivään suunnittelematta liiaksi asioita etukäteen. Tämä koskee mitä suurimmassa määrin myös tunnesuhteita ja rakkautta. Rakkaus tulee jos on tullakseen, sitä ei voi pakottaa eikä sitä voi kaapata haltuun järkeilemällä. Sydämellä on oma logiikkansa ja sinä jos kuka tutustut siihen. Oinasmaisuus sinussa merkitsee voimakkaita vaistoja, viettejä ja tunteiden äkkinäisyyttä. Olet leimahtavaa tyyppiä, joka syöksyy rakkauteen arvelematta ja laskelmoimatta. Sydämen tasolla olet jossain määrin hiomaton timantti, jota vahvat vietit heittelevät eikä hienommat ja hitaammin kehittyvät tunteet aina jaksa kehittyä samaan tahtiin. Helpointa on ihastua päätä pahkaa, vaikeinta tehdä tästä alusta kestävä pitkäaikainen liitto, joka sietää elämän vaihteluita. Olet nainen tai mies, joka elät luonnollista elämää lähellä biologisten vaistojen ja alitajuisten yllykkeiden maailmaa. Siksi sinussa on kesytön, taisteleva, hanakasti itseä vaistonvaraisesti ajatteleva puolesi, joka sekä kiinnostaa että pelottaa muita. Sinussa on ripaus villeyttä ja estottomuutta, joskus myös teet pilaa tekopyhyydestä ja ulkokullatuista tavoista. Sinua ihailevat ne, joilta itseltä puuttuu kykyä lyödä leikiksi ihmisen kehittelemiä sovinnaisia tapoja ja tottumuksia. Tulisena merkkinä, rakkaus syttyy helposti, roihuaa hetken ja voi tukahtua käsittämättömistä syistä. Parhaimmillaan olet avoimesti ja suorasukaisesti eroottinen ihminen, joka ei peitä seksuaalisuuttaan. Luonnonlapsessa on aina viattomuutta kun et ole tietoinen siitä, että seksi on syntiä. Jos taas käytät vetovoimaasi tietoisesti, se menee helposti pilalle ja alkaa tuottamaan huonoja tuloksia ihmissuhteissa. Aloitteet eivät pelota sinua, eivät vaikeudet, ei myöskään kumppanin erilaisuus, sillä et ajattele pitkälle parisuhteen monimutkaisuuksia. Alku sujuu, mutta miten on jatkon laita?
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #694 : 03.02.2009 18:02:05 » |
|
Napakasti sanottuna Oinas on:
OINAS: Toimelias, aktiivinen, aloitteellinen, yritteliäs, suorasukainen, aggressiivinen, itsekeskeinen, omapäinen, kilpaileva, lyhytjänteinen, fyysinen, itsenäinen, naiivi.
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
*Kide*
|
|
« Vastaus #695 : 06.02.2009 21:35:33 » |
|
En tahdo olla naiivi (vaikka tiedän sen olevan totta... ) Noista piirteistä mikä tahansa omaa positiivisen tai negatiivisen mahdollisuuden Onneksi meillä on oma päätösvalta kumpi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #696 : 07.02.2009 09:46:03 » |
|
Saturnalia, olipa ihanaa kuulla sun terveiset Perusta Minä tässä olen ajatellut, että miten sulla menee siellä tutkumusten/työskentelyn parissa Ja varmasti voin uskoa, että elämä, ihmiset, ilmasto ja kulttuuri siellä on jumalaista. En epäilis yhtään vaikka sun sydän jäiskin lopullisesti Peruun. Voi hyvin siellä. Rakkain oikkuterveisin, TH.
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
Adele
|
|
« Vastaus #697 : 08.02.2009 15:51:19 » |
|
Saturnalia Terveisiä sinulle Peruun! Voi hyvin siellä Voi kunpa löytäisin itsekin paikan maailmasta, jossa uni tulisi nukun kyllä, kunhan se uni vain ensiksi tulee.. Kaikkea hyvää Sinulle sinne ja nauti
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko Oinas 10 Asc Leijona Kuu Vesimies 8 Mars Kauris 6 Venus Kalat 10 Merkurius Oinas 10 Jupiter Jousimies 5 Neptunus Jousimies 5
|
|
|
Adele
|
|
« Vastaus #698 : 08.02.2009 15:57:26 » |
|
Mulla on tänään huono päivä no jooh ja aattelin sit kysäistä teiltä, että ootteko te muut oinaat samanlaisia, kun tällanen huono kiukkupäivä, lievä ahistus iskee päälle, että sitten ei muuten mikään toimi ja kaikki on paskaa.... mulla näitä on aniharvoin, mutta tänään nokka viistää maataa ja sitten teen niinkuin nyt..kuuntelen musaa mp3:stä täysillä ja vollotan ihan estoitta, lähen lenkille ja jestas taas huomenna tiiän, että aurinko paistaa ja elämä hymyilee. Siks onkin ihan mukava hyvällä omalla tunnolla rypeä yks päivä
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko Oinas 10 Asc Leijona Kuu Vesimies 8 Mars Kauris 6 Venus Kalat 10 Merkurius Oinas 10 Jupiter Jousimies 5 Neptunus Jousimies 5
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #699 : 10.02.2009 09:07:17 » |
|
Adele, tuttu juttu! Yhden päivän voikin vollottaa mutta sitten oinas nostaa päänpystyyn ja kohtaa maailman uudelleen
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Adele
|
|
« Vastaus #700 : 10.02.2009 11:51:08 » |
|
Joo mä oon jo täys elämäniloa ja energiaa, niin että heikompia hirvittää
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #701 : 10.02.2009 20:42:05 » |
|
Eiköhän se ole ihan normihomma, että kun oikeen vituttaa ja kaikkin tuntuu menevän päin seiniä niin silloin menee kanssa. Joo, musiikki soi mulla isolla ja saatan pillittää, mutta en minä ihan ryvä kuitenkaan
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
*Kide*
|
|
« Vastaus #702 : 21.02.2009 19:18:00 » |
|
Heippa oikkuset Mitäs tääl on näin hiljaista? Onkos kaikki sanottu jo Joko Saturnalia on Suomen kamaralla, vai saatiinko hänet käännytettyä ihan totaalisesti : Aikas hauska kokemus varmasti, kun osat länsimaisen ihmisen ja ja kaukamaan ihmisen välillä heittävät hyrrää. Näinhän se kai toisinaan on tapana mennäkin... Tuosta veetuilu päivistä, niitä on kahta lajia. Se kun on nokka maassa siipien kanssa ja sielu piiskaa itseään happomyrkyillä ja uskottelee koko ihmisen olevan sillä hetkellä arvottomin ja typerin otus koko universumissa ...onneksi noita tulee tosi harvoin... Ja sitten ne päivät, kun ahdistaa, potuttaa, ärsyttää, raivostuttaa yms. Silloin jos en saa tehdä sitä mitä tahdon sillä hetkellä -varokoot muut nahkojansa silloin tämä oikku ei säästä ketään, eikä mitään Musiikki kuuluu miul hyviin draiveihin ja sillä saa kyllä ajettua pahaa fiilistä hieman pois, mutta se ei kannata. Se pahis jää nurkan taakse ja hyppää niskaa, jus sillon kun vähiten olet valmis siihen. Eli en kuuntele musaa pahalla tuulella, menee musiikki pilalle
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
eppana
|
|
« Vastaus #703 : 21.02.2009 22:35:13 » |
|
Täällä ollaan ja lukemassa käydään aika usein. Ei vaan ole kamalasti ollut mitään kommentoitavaa-ja sekin mitä on, tuntuu ihan Olo on kun ei oliskaan-joten ehkä ei sit olekkaan. Kukaan. Missään. Ainakaan samaan aikaan-tai jotain. Kaikkiin fiiliksiin toimii musiikki, mulla se juttu on niin, et joskus sen pitää olla niin kovalla että pääkin räjähtää, joskus niin hiljaa ettei meinaa edes kuulla. Tosin nyt kun Tenkula kuoli en jostain syystä vaan voi kuunnella Sentencediä, varsinkaan The Funeral Albumia (jonka kauniit kitarasoolot ja mahtavat sanoitukset tekee siitä mulle yhden niistä The Albumeista-siis niistä joita ilman ei voi olla Tunneohjustelen 24/7 mut itken todella harvoin niin et joku näkee. Vain ne kaikkein rakkaimmat "saa" sen kokea, ja silloinkin nolottaa ihan täysillä et on sortunut näyttämään särön itsessään..Jostain syystä muiden itkut on viisautta ja voimaa, kun oma on typerän lapsellista heikkoutta ("Mua ei tartte auttaa, pärjään kyllä ihan hyvin ITSEKKIN, pitäkää tunkkinne...") Eilenkin vähättelin lääkärille kipujani-samoin avolle..Ihankun sellasen asian myöntäminen et sattuu ihan pirusti ja vois vaikka parkua, tekis musta jotenkin huonomman ja nolomman ihmisen Miksi tämä menee näin? Missä vaiheessa on pakko olla se pirun yli-ihminen???
|
|
|
tallennettu
|
"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #704 : 22.02.2009 08:39:59 » |
|
Heippa Kide ja eppana! Hiljaista on ollut teidänki saralla. Mukava kun tulitte oikkuilemaan jälleen... Saturnalia sanoi aiemmin, että on koko helmikuun ulkomailla. Eiköhän me kuulla vielä hänestä - vaikka sitten sieltä ulkomailta. Mulle toi musiikki on ihan kuin terapiaa, mutta kun on oikeen kauhee vituutus niin silloin voi mennä jotain AC/DC:n tapaisia (Thunderstruck) Jesh! Oon muuten kokenut, että musiikki auttaa laukasemaan mun särkyjä, tai siis tarkoitan, että se rentouttaa niin että tulee transsiomainen tunnetila...
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
|
|
|
|