Minä oon ollut asiakaspalvelussa koko ikäni..sekä yrittäjänä että vieraalla töissä. Voin todella pitkällä kokemuksella sanoa, että ihmiset käyttäytyvät todella huonosti asiakkaana.
On tietenkin myös paljon mukavia asiakkaita, mutta mielestäni ajan yleinen ilmapiiri tulee hyvin esille otannassa jonka näen viikottain. Ihmisillä on kiire, tiuskitaan, vaaditaan ihan järjettömiä...
Kunpa nämä ihmiset osaisivat hidastaa ja alkaa ajatella elämää toisella tapaa...mikä oikeasti on tärkeää tässä hetkessä? :
Ja olen myös huomannut, että nuoret käyttäytyvät usein paljon paremmin ja kohteliaammin kuin kaikkein pahimmat eli keski-ikäiset naiset ja miehet, molemmat. Sitten on vanhat papat, jotka ovat mukavia ja leppoisia, ei kiirettä miehän oon eläkkeellä
Kyllä mullakin oinaana on joskus sanoissa pitelemistä, yritän suurimmaksi osaksi laittaa toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja ajatella vain, että omaa pahaa oloaan nuo ihmiset purkavat. Mutta aina en tietenkään onnistu ja jokusen kerran olen sanonut aivan suoraan päin naamaa mitä ajattelen.
Pari viikkoa sitten eräs asiakas kilahti ilman mitään syytä ja sain rumia sanoja muutaman muun asiakkaan todistaessa tapahtumaa. Ihmettelin sen jälkeen kovaan ääneen heitä jokaista vuorotellen silmiin katsoen, että mikä tätä maailmaa vaivaa, kun ihmiset voivat noin pahoin, että käytös on tuota luokkaa???
Onneksi olen jo pikkuhiljaa siirtymässä toiselle alalle, jossa saan AUTTAA ihmisiä ja tavata heitä rauhassa kahden kesken
Olen pehmentynyt käytöksen osalta paljon. Nuorempana olin todella äkkipikainen ja itsekäskin. Nykyään ajattelen yleensä ennenkuin sanon. Nautin tästä nykyisestä fiiliksestä paljon enemmän...siitä, että voin olla ihmisille enemmän hyvä ja empaattinen kuin äksy ja äkkipikainen. Mutta uskon, että tällä omalla "henkisellä koulullani" on suuri vaikutus asiaan