Voi Saturnalian terkut, miten ihanalta kuulostikaan...tuli ihan kaihomieli ja tunsin itsekin sen ihanan rakkauden tunteen sisälläni ja samalla jo ikävän toista kohtaan, kun tietää, että pian olemme erossa ja menee aikaa kunnes näemme :
Mutta valoon ja vuodenaikoihin. Mä rakastan pohjoisen vuodenaikojen vaihtelua. Tämä hetki vuodesta on aivan upea. Joka ikinen kevät tunnen tämän saman tunteen, jännittyneen odotuksen, KEVÄT
!
Tunnen myös jonkinlaista sisäistä ylpeyttä siitä, että saan olla suomalainen ja kokea joka vuosi nämä vuodenajat, uskomattoman valoisat kesäyöt ja loputtomalta tuntuvan pimeän talven.
Pimeässä talvessa on jotakin taianomaista..saan käpertyä kotiin, käväisen vain töissä, aamusta iltaan poltellaan kynttilöitä, pimeys on jokapuolella kokoajan, tähtitaivas, revontulet, pimeät metsät, lumi...aaah.
Ja sitten meidän kesäyöt....voivoi en malttaisi mennä kesäöisin nukkumaan, hiippailen pihalla yöpaita päällä
haistelen, kuuntelen ja katselen, koska kaikki on niin kaunista.
Entäpä sauna
rakastan saunomista, se on yksi parhaista rentoutumistavoista, joita tiedän...saunominen voi joskus olla jopa meditatiivistä, ainakin mulle!
Tykkää kyllä lämpimästäkin, mutten haluaisi asua jatkuvasti vaikkapa jossakin lämpimässä maassa. Voisin olla poissa vuoden kaksi, mutta en enempää, rakas suomeni veisi voiton ihan mistä tahansa.
Olen miettinyt, että jos minun olisi pakko joskus muuttaa pois suomesta ja valita joku maa missä asuisin, se olisi ilman muuta joku toinen pohjoismaista...ehkäpä tanska, hehän ovat kuulemma yksi maailman onnellisimmista kansoista
Ja mikä täällä on ihaninta, on tämä tila. Jokaiselle riittää tilaa, jos haluaa olla yksin, löytyy tilaa