T-H
|
|
« : 15.08.2008 15:56:21 » |
|
OINAS NOUSUSSA
Ilo on kuin virta: se virtaa lakkaamatta. Meidän ei tulisi pysähtyä miettimään, vertailemaan, analysoimaan, omistamaan, vaan meidän tulee virrata edelleen ja lävitse, lakkaamatta. - Henry Miller
Ilman iloa ei ole elämää, vaikka ihmisellä olisi kaksitoista autoa, kuusi hovimestaria, linna, yksityinen kappeli ja pommisuoja. - Henry Miller
Meidän on hyväksyttävä rajallinen pettymys, mutta emme saa koskaan menettää rajatonta toivoa. - Martin Luther King
OINAS-AURINKO:
Mutta elämänhalun, tuon ylpeän voimantunteen, on vallittava. Silloin täyttyy elämä ihanista hetkistä, hetkistä, jotka täyttävät meidät voitonriemulla, koska olemme voittaneet itsemme ja suorittaneet suuria töitä. - Maxim Gorky
Eteenpäin - se on elämän ratkaisu. Ainoastaan tehdessään elämänsä yhdeksi ainoaksi ponnistukseksi löytää siitä korkeita, valtaavia hetkiä. - Maxim Gorky
Ja löytää itsensä, se on onni, se on ainoa onni. - Maria Jotuni
OINAS-KUU:
Mitä hienostuneempi, sitä onnettomampi. - Anton Tsehov
Onnentunteen kokemiseen tarvitaan tavallisesti saman verran aikaa kuin kellon vetämiseen. - Anton Tsehov
Keskityn asioihin, joita rakastan, joihin olen kiintynyt. Ne ympäröivät minua kuin pyhä sotajoukko, joka karkottaa synkät, masentavat ajatukset. - George Sand
OINAS-MERKURIUS:
Mutta minun kirjani eivät ole surullisia ja niissä tulee aina olemaan, Jumala suokoon, lopussa viimeinen nauru. Mielen elämässä, iloisessa tai surullisessa, on aina naurua, ja vain mielen elämästä olen löytänyt vastalääkkeen kokemukselle. - Ellen Glasgow
Vain kielellisen synnyttämisen ilossa kaaoksesta tulee maailma. - Karl Kraus
Opettajan suurin taito on herättää luovan ilmaisun ja tiedon ilo. - Albert Einstein
OINAS-VENUS
Monille niistä, joiden temperamentista eniten pidän, onnellisuus ei ole mukavuutta eikä hiljaisuutta vaan kiihkoa. - Andre Gide
Onni on naisten tavoin suopeampi nuorille, koska nämä ovat innokkaampia, kursailemattomampia ja komentavat sitä rohkeammin. - Machiavelli
Ei onnea mittaa aika / Oma hehku sen mittaa vain. - Saima Harmaja
OINAS-MARS:
Minulle onni on viiniä kuohuvaa, ensiluokkaista täynnä makua ja tulista nautintoa, aivan liian kuumaa jättääkseen minulle aikaa yhteenkään muuhun ajatukseen. - Amy Lowell
Kenraali ja hiven ampumista saa sinut unohtamaan huolesi... - Brendan Behan (Mars oppositiossa Saturnukseen)
OINAS-JUPITER:
Usko ja innostus johonkin tekee elämän elämisen arvoiseksi. - Oliver Wendell Holmes vanhempi
Onni on ollut minulle ennen kaikkea oikeus hahmottaa maailma omalla tavallani... - Simone de Beauvoir
... vähäinen kokemani onni on syntynyt jossain taistelussa. - Henry L. Mencken
SATURNUS OINAASSA:
Itsensä unohtaminen on onnea. - R. L. Stevenson
Olkaa aina päihdyksissä, jotta ette tuntisi Ajan hirveää taakkaa. - Baudelaire
Surut kerääntyvät suurten sielujen ympärille kuin myrskyt vuorien; mutta vuorten tavoin he hajottavat myrskyt ja puhdistavat ilman tasangoilla alapuolellaan. - Jean Paul Richter
NEPTUNUS OINAASSA:
Unelma huomispäivästä on iloa, mutta huomispäivän ilo on toinen ja onneksi mikään ei muistuta siitä tehtyä kuvitelmaa. - Andre Gide
Onnea on sulautuminen johonkin täydellisen suureen. - Willa Cather
Joka tahtoo kansaansa ja ihmiskuntaa palvella, hänen pitää asettaa elämäntehtävänsä ja kunniansa korkeammalle kuin oma onnensa. - J. H. Erkko
|