Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nyt se sitten iski! Apua kaivattaisiin..!  (Luettu 21326 kertaa)
0 jäsentä ja 12 vierasta katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« : 22.08.2008 18:17:20 »

Siis niin että vauva-hauvakuume..! :Smiley Tongue

Olen jo pitkän aikaa miettinyt, että elämässäni ei ole paljonkaan vaivaa ja harmia,
että jos sitten ottaisi pienen hauvelin täyttämään tätä aukkoa elämässäni. :Smiley Tongue Grin

Koiruuksia minulla on ollut lähes koko ikäni,
paitsi nyt viimeiset 10 vuotta, jotka olen reissannut maailmalla.

Kaupungissa kun asun ja elämän rytmini ja tyylini tietäen,
niin ainoastaan pienen pieni koira tulee kysymykseen
ja olen miettinyt lujasti kahden eri rodun väliltä;

Chihuahua(miel. pitkäkarvainen, mutta myös oikein söpö lyhyt karvainen) tai Yorkshire Terrier
ja tässä olisi pari vaihtoehtoa, jotka ovat tarjolla myyntiin,
jotka aiomme käydä katsastamassa Vaa'an kanssa ensi viikolla. Smiley
Kuvat ovat tosi hellyttäviä ja tykkään tuosta värityksestä. smitten

Chihuahua ja Yorkiet liitetiedostona, joita aiomme käydä katsomassa. Smiley

Antakaas vinkkejä muista koira vaihtoehdoista tai vain kommenttia esim. kokemuksistanne. Smiley
Minun koirani pitää siis olla syliin (tai käsilaukkuun..! Grin) mahtuva ja olla helppo matkustaa
ja liikkua paikasta toiseen ja helppo ottaa töihin mukaan.
Iso/keskikokoinen rotu; ei kiitos siis. Smiley
tallennettu
Lionheart
Astroholisti
*****
Viestejä: 1015


Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 22.08.2008 18:42:44 »

Itselläni kokemukset pienistä koirista ovat sen verran negatiivisia, etten oikeastaan voi sietää niitä ollenkaan. Pienellä koiralla on usein liian iso ego. (Toisaalta, ehkä parempi niin. Kuvitella nyt eräänkin terrierin luonne jollain rotikalla..) Ne leimautuvat vain omistajaansa ja räksyttävät muille ihmisille.

Koirat ovat tietysti YKSILÖITÄ. Mä vaan oon sattunu törmäämään näihin omistajiensa pikku prinsseihin/prinsessoihin, jotka purevat lapsia ja hyppivät silmille, kusevat pitkin kämppää ja ovat täysin riippuvaisia omistajastaan.

Chihut, joita tiedän ovat kaikki täysin.. noh, niin. Noista kahdesta jos pitäisi valita niin Yorkien ottaisin.  Smiley Vaatii tietty päivittäistä turkin hoitoa, mutta eihän se kauaa vie.

Mutjoo. Ainut mitä halusin oikeastaan sanoa on, että totuta se piski sitten lapsiin.  Smiley

Ja puhuin tässä sitten vain ja ainoastaan omasta puolestani. Pienet koirat ei oo mun alaa  :Smiley
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
Asterix
Vieras
« Vastaus #2 : 22.08.2008 19:20:13 »

Lapsiin tuleva hauveli kyllä tottuu, Vaa'alla kun on niitä kaksi. Wink

Hmm.. itselläni on kokemusta pienistä ja isoista koirista,
eikä ne ole räksyttänyt, kun on kouluttanut sen pois.
Tosin tuo kyllä saisi räksyttää liikaa lähestyville vieraille, kuulen ainakin sitten,
jos joku yrittää pölliä sen maitokaupan koiraparkista. Tongue

En muutenkaan tykkää kaikista vieraista ihmisistä, jotka tulee "tekosyyllä"
söpöä koiraa silittelemään ja sitten niistä tulee joku... öh.. Tongue buck2
Olen sen verran tarkka aurastani. :Smiley Tongue
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #3 : 22.08.2008 19:57:06 »

Jos ottaisin koiravaavin, niin se olisi joko
http://fi.wikipedia.org/wiki/Coton_de_tul%C3%A9ar
tai
http://fi.wikipedia.org/wiki/Bichon_frise
 Cheesy

Onnea Sasha etsintään  smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2400


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #4 : 22.08.2008 20:25:40 »

Aivan sama onko sulla lehmän puolikas vai rotan kokoinen koira narun jatkeena, niiden ongelmat ovat pääsääntöisesti siellä hihnan ei-koirapäässä  Shocked Pienistä koirista vaan tulee herkemmin sellaisia hellanterttuja, kun ei niin voi komentaa  Tongue Isot koirat on pakko pitää hieman eritavalla jo alusta asti... mun mielipiteeni...

Kuhan muistat SE ON KOIRA. Inhimillistäminen on ensi virhe ja pahin  police Toinen melkein yhtä paha on epäloogisuus vaatimuksissa em.käytöksen suhteen  police AINA SAMAT SÄÄNNÖT JA KAIKKIEN KANSSA!

Koira tarvitsee loogisen (koiralle loogisen, ei ihmislogiikkaa  Wink) johtajan ja selvät pelisäännöt, jo silloin kun vierotus alkaa emosta. Emo itseasiassa aloittaa tämän...  :Smiley
Jos johtajuus käsite on hepreää tuolta laumajärjestysmaailmasta, kannattaa hankkia tietoa etukäteen... em.tämä on hyvä, vaikka pennusta vasta puhutaan... opit väistään ongemia;
https://kauppa.showmedia.fi/product_details.php?p=165
Tämä taas on ehdoton jo muidenkin tekijän kirjat mukaan lukien!
https://kauppa.showmedia.fi/product_details.php?p=223
Ja tämä jos haluaa lisätietoa, mutta yksinään tämä ei riitä "avaamaan" koiran sielun elämää  Cheesy
https://kauppa.showmedia.fi/product_details.php?p=17
Ja tässä satumalta löytynyt linkki;
http://www.kumikana.org/koulutus/johtajuus.htm

Pointtina vielä, että koira ei opi "ihmistä", se tulkitsee ja toimii sen mukaan. Ihminen on viisas eläin ja voi oppia "koiraa", jolloin kaikilla on kivempaa  police

Onnea hauvavauvan hankintaan... Kiss
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #5 : 22.08.2008 20:52:59 »

buck2 Äh..! buck2 
Mikä teitä oikein vaivaa tänään, huono sää vai joku karhu puraissut perseestä,
kun huumori ei mene jakeluun? Huh

Rakkaat Rovatar ja Jaspis,

Kyllä elämäni on ihan hyvää ja laadukasta elettävää ilman koiraakin, -harmiksenne varmastikin,
mutta nyt satun haluamaan antamaan kodin ja koulutuksen yhdelle
ja entä sitten,  buck2 vaikka valitsen pienen koiran, enkä käy hakemassa eläinsuojelusta
jotain isoa sekarotuista rotjakesta..? idiot2
Menikö elämä nyt pilalle? coolsmiley

Ja koska minä voin valita elämässäni asiat, mitä haluan, niin silloin teen niin.
Toivottavasti teiltä menee edes yöunet tai vähintään juomat väärään kurkkuun.  angel

Iso koira/keski kokoinen koira ei olisi onnellinen näissä kaupunkiolosuhteissa
ja meidän elämän tyylissämme.

Rakkautta sekin on,
valitsee sen lemmikin itselleen ja elämälleen sopivaksi,
eikä ota jotain sellaista rotua/lajia, joka ei kerta kaikkiaan sovi niihin omiin kuvioihin.




Minulla ei ole kokemusta koirista, kissaihmisiä kun ollaan  Cheesy  mutta isoäidilläni oli tuollainen terrier, ja kaikista kasvatusyrityksistä huolimatta oli tolkuton räksyttäjä  Tongue Muistan silloin kun monet sanoivat, että se räksytys on terrierin ominaisuus jota ei oikein saa kitkettyä pois.

Niin, Vaaka sanoi samaa, että terrierit räksyttää tavallista enemmän, vaikka kuinka kouluttaisi
ja olisi enemmän chihun kannalla, kuin myöskin tuon turkin hoidon helppouden vuoksi.
Hänellä on muisto jostain ex-tyttöystävän terrieristä, joka räksytti joka kerta
sängyn vieressä kun yritti rakastella. Grin 2funny


Nuo chihut on söpöjä, muutaman kerran olen nähnyt tässä ulkoilutettavan sellaista ja varsin tomera ilmestys oli ja mahdottoman söpö  smitten  Omistaja taisi sanoa, että on leppoisa luonne.

Tunnen aika monta chihun omistajaa ja useammalla on niitä enemmän kuin 1
ja ainoastaan yhden räksy chihun tiedän, joka ilmeisesti valittaa vain vanhuuden vaivoja. Huh
On nimittäin varsin iäkäs yksilö.
Söpöjä ne on,  smitten mutta voivat olla tosi arkoja jotkin yksilöt. Huh

Naapurillani on noin vuoden ikäinen chihu ja kun se oli vielä ihan lapsi,
niin se "vuorikiipeili" jännästi syliin.  Cheesy
Joka kerta kun näen sen ja alan lirkutella sille, niin se hymyilee ja kiemurtelee ujona
ja tulee paijattavaksi häntä vipattaen. Cheesy
Tosi sydämen murskaaja! smitten Sen omistaja sanoi, että chihu varsin helppo koira
kaupungissa.
Hän pukee koiraansa aivan ihaniin pikku vaatteisiin, ettei sille tule kylmä viileällä säällä. Cheesy
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #6 : 22.08.2008 21:01:06 »

Jos ottaisin koiravaavin, niin se olisi joko
http://fi.wikipedia.org/wiki/Coton_de_tul%C3%A9ar
tai
http://fi.wikipedia.org/wiki/Bichon_frise
 Cheesy

Onnea Sasha etsintään  smitten

Kiitti! smitten
Tuo Coton de tuléar on tosi kaunis koira! smitten
Entisellä pomollani on Bichon frise ja se kulki töissä mukana. Smiley
Mukavan luontoinen hauveli oli! Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #7 : 22.08.2008 21:10:00 »

Esimerkiksi jackrusselin terrieri on pieni ja huippukiva jos haluaa super-energisen koiran joka haluaa puuhastella  paljon Smiley Kaverilla on sellainen ja on ehkä maailman suloisin koira coolsmiley

Naapurirapussa on taas jokin muu terris, sellainen pörrökarvainen. Se on isompi ja utelias kuin mikä. Haukkuu jonkun verran (kaverin koira Tuisku taas ei edes osaa) angel Tuttu kasvattaa norwichinterrierejä, ne ovat pieniä ja pörröisiä.

Valinnanvaraa on vaikka millä mitalla coolsmiley

Itse ottaisin tuon jackrusselin koska ne nyt vaan ovat maailman ihanimpia otuksia smitten Ei vois tosin porukoille viedä hoitoon kun ne vaatis varmaan sen itselleen 2funny

Toi eka on norwichinterrieri.

Ihania!  Cheesy

Tuota terrierin valintaa taas puoltaisi se, että meillä on Vaa'an kaksi poikaa
ja etenkin pienempi tykkää touhuta eläinten kanssa paljon, että olisiko chihu sitten
liian sylivauva taasen.. idiot2

Kyllähän tuo on sen koiran luonteesta kiinni ja katsotaan nyt, mikä koira meidät valitsee
-siksipä tässä nyt aiomme käydä katsomassa useamman. Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #8 : 22.08.2008 21:39:56 »

chihuaaaa (tai chi-hau-hau kuten sanon) on kyllä söpö ja hyvin pieni, mitä nyt koiranäyttelyssä näin. täälläpäin on koiran mankumista talouteen, en halua, sukulaiselle tulossa.

meillä on noin 60 koiranruokanäytepakettia! heh

chihu- jonka omistajan kanssa juttelin noin vko sitten, sattui voittamaan sarjansa. niitä on useita eri värejä ja karvapeitteitä. käy koiranäyttelyissä ja vertaile rotujen luonteita. hauskoja on ne afgaaninvinttarit.

emme me yöuniamme menetä katsos kun elämässä on kaikenlaista muuta. voi hyvin koirasi kanssa jos sellainen tulee..
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
astrofriikki
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 371



Profiili
« Vastaus #9 : 22.08.2008 22:04:56 »

No voihan hiiskatti miten söpöjä hauva-vauvoja  Cheesy

Ei ole kokemusta kummastakaan rodusta, mutta terriereistä kylläkin.
Yorkki ei kai ole ihan pahimmasta päästä, mutta noin yleisesti ottaen terrierit ovat aika
paljon kovapäisempiä ja hankalampia luonteita kuin chitsut. Ja kouluttamattomina räksyttävät riippuen rotuominaisuuksista .
Chitsuista mulla on sellainen kuva, että tosiaan ne voivat olla melko arkoja. Kannattaa pentuna sosiaalistaa mahdollisimman paljon. Tosin olen tavannut erään chitsupojan, jolla oli epätavallisen vahva itsetunto. Hän, huom ! hän  Smiley oli tosi riepas ja rohkea. Tosi mainio tapaus. smitten

Mutta muitakin rotuja on vaikka kuinka, mistä valita.  Yksi valtavan ihastuttava rotu on valkoinen ylämaan terrieri, mutta se on jo hiukan isompaa mallia verrattaessa esim. chitsuun.

Onnea hauvelin etsintään  Smiley
tallennettu

Aurinko - Kauris
Kuu - Härkä
AC - Jousimies
Asterix
Vieras
« Vastaus #10 : 22.08.2008 22:21:53 »

Tai vaikka papillon smitten

http://www.koirat.com/gallery/864926288857006.JPG

Aika söötti on Cheesy

Oih...! smitten
 
Jos asuisin maalla, niin ottaisin useamman, mutta mieheni ei taida olla
siitä ajatuksesta innoissaan, vaikka asuttaisiinkin. Grin

Hän pelkää nytkin jo, ettei tämä yhteen koiraan/eläimeen jää,
koska on katsellut kyllä kaikki lapsuuteni ja varhaisaikuisuuteni valokuvia
ja totesi, että olen kotoisin eläintarhasta. Grin

Olemme rakentamassa omaa taloa ja hän tosissaan pelkää,
että kerään kaikki orpolapset ja eläinsuojelutapaukset sinne, 2funny
kun olen hiukan haaveillut sellaisesta toiminnasta.


chihuaaaa (tai chi-hau-hau kuten sanon) on kyllä söpö ja hyvin pieni, mitä nyt koiranäyttelyssä näin. täälläpäin on koiran mankumista talouteen, en halua, sukulaiselle tulossa.

meillä on noin 60 koiranruokanäytepakettia! heh

chihu- jonka omistajan kanssa juttelin noin vko sitten, sattui voittamaan sarjansa. niitä on useita eri värejä ja karvapeitteitä. käy koiranäyttelyissä ja vertaile rotujen luonteita. hauskoja on ne afgaaninvinttarit.

emme me yöuniamme menetä katsos kun elämässä on kaikenlaista muuta. voi hyvin koirasi kanssa jos sellainen tulee..


Grin Thx.. Grin
Voit lähettää ne ruokanäytepaketit tänne, jos se pikku koira tulee meille
-se varmaan söisi kauan niitä! 2funny

Ajattelin itseasiassa käydä näyttelyssä vähän kuukuilemassa,
mutta tuota tuossa olemme miettineet, että tarvitseeko sen koiran
olla jostain mega-hyvästä näyttely-suvusta ja niin, koska kuitenkin
perheeseen se adoptoidaan yhdeksi perheenjäseneksi ensisijaisesti
ja nuo kennellit täällä myy niitä "epäonnistuneita" yksilöitä varsin tylysti pois
ja usein ne ovat juuri niitä söpöimmän näköisiä. smitten

Mutta olisihan tuo näyttelyhomma mielenkiintoinen harrastus
ja voihan yksi jäsen meidän perheestä olla se huippumalli. :Smiley Tongue

Afhaanivinttari..! smitten
Mutta se on meille AIVAN liian ISO, ainakin tällä hetkellä
ja mieheni sanoi, että hänellä on jo yksi hevonen
-ei siis onneksi tarkoittanut minua,  Grin 2funny
vaan omistamaansa ihka oikeaa ratsua tuolla Wienin laitamalla olevalla maneesilla. Smiley

Mieheni on myöskin nyt kallellaan tuohon pitkäkarvaiseen Chihuun,
mutta haluaa nähdä useamman ensin ja tunnustella luonnetta ja energioita.

No.. :Smiley ei meillä ole kiire, muuta kuin minulla, kun jotenkin tämä kuume on
vain yltynyt, kun katselee ja soittelee läpi noita koiruuksia. Grin

Pitää huomen aamulla hakea apteekista jotain tähän kuumeeseen. :Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #11 : 22.08.2008 22:31:05 »


 Cheesy  Tuolle joskus näkemälleni chihulle omistaja on pukenut Burberryn koiratakin ja ihastelin pikkuiselle kuinka tyylikäs hän on. Chihu keikisteli ja esitteli takkiaan kuin supermalli catwalkilla.  Cheesy Taitaa nuo chihut olla hieman "leijonamaisia"  Cheesy 

Cheesy Täällä on yksi aivan mielettömän ihana putiikki, jossa on koirille kaikkea kivaa
ja olen hypistellyt niitä pikku vaatteita, rusetteja ja kaulapantoja ja sun muita. Cheesy

Siellä on eräs tosi tyylikäs nahkainen kantokassi koiralle, jonka aion piruuttanikin
ostaa, kun se on niin kaikkea sitä, mitä jokin katkera ihmistyyppi inhoaa yli kaiken! Cheesy Grin

Mutta kuitenkin, totesin sen oivalliseksi matkustaessa, mutta pitää sitä nyt ensin
olla se koira ja sovittaa sitten sitä ja kaikkea muuta. Grin



Tosiaan, onpas porukka tänään äkeällä päällä  Huh  Rovatar, ei lemmikki olekaan näyttelyesine, jokaisella on varmaan oma syynsä hankkia lemmikki. Minulla on kissa ja halusin hänet monestakin syystä; tuntui, että hän vain kuului perheeseeni ja osaksi siksi, että voin purkaa äidilliset huolehtimisvaistoni häneen, koska en voi saada lapsia. Monelle lemmikistä tulee rakas perheenjäsen, jota haluaa esitellä yhtä ylpeänä ihmisille, kuin esimerkiksi äidit esittelevät lapsiaan.  Smiley

 smitten
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #12 : 22.08.2008 22:32:05 »



]Juu...huono sää.... Angry, kesästä ja auringosta ei tietoakaan....nytkin sataa tihuuttelee...lämmintä kyllä...toista se on sulla siellä Itävallassa! Wink
me raukat, poloiset täällä Suomessa! Sad

Terveiset muuten Geneve-järven rannalta...ja ehdottomasti sitä mieltä, että Keski-Eurooppa voittaa aina USA:n...ja valitettavasti myös Suomen!!! Undecided

Mutta asiaan...

Elämäni on täysin pilalla, en tiedä kykenenkö enään huomista näkemään... Lips Sealed..jaksanko sen enää elää? Embarrassed

Hui, Olet saanut syvällisillä viisauksillasi Minut huomaamaan kuinka Huono ihminen olen! Undecided

ja Voi!!!! Embarrassed


" Yöks"...
" kröhm"...
...juomakin väärässä kurkussa! "

Ihan siksi kun joku sanoi koirasta NIIN väärin!!!!

Eikä se KOIRA voinut puolustautua!!!!


Minun piti!
 Undecided

 2funny 2funny
 Ps. muistinko mie ottaa aamulla lääkkeeni??? coolsmiley crazy2



[/color][/b]

Yöunet meni.... Sad
....ku pitää lähtiä baariin...

Mie EN JAKSA!!!! 2funny 2funny 2funny

Voiko elämä kohdella mua näin väärin???


 Angry Shocked Cry


 2funny 2funny 2funny 2funny..
[/color][/color]



 Huh
tallennettu
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #13 : 22.08.2008 22:47:51 »

Niin, miekun en nyt osaa päättää...sopiiko valitsemani koiran turkin väri nykyisen imagooni?Huh tickedoff

Että elämä voi olla vaikeaa!!!


Mutta nyt kun lapsetkin on mulla jo isoja, jotain pitäs saada tilalle...


...elämä on liian helppoa...
haasteita hei kehiin!!!! 2funny 2funny 2funny

Mutta Oikeesti...oman elämän täytteeksi ÄLKÄÄ OTTAKO ainakaan Lapsia!!!!

Mie näen joka päivä, mitä se on kun....


 2funny 2funny

Puhumattakaan koirista ja kissoista/muista eläimistä...
joiden kieli on eri kuin meillä...
 Shocked

Muoks!
Huumorilla!
 Wink Ymmärtää sitten kuka ymmärtää!
 coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 22.08.2008 22:50:42 kirjoittanut rovatar » tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2400


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #14 : 22.08.2008 23:19:21 »

Siis niinkusta, TÄH!?  Shocked
Luin tekstini, kun reaktio oli jotakin muuta kun osasin edes odottaa...

Todellakin, pienen koiran ottamiselle en näe kohdallasi muuta kuin hyviä puolia. En todellakaan väheksy pieniä, jos en myöskään isoja. Yritin tuoda vain esille kannan, että IHAN SAMA mitä, mutta se pitää oikeasti ymmärtää mihin on itseään tunkemassa. JA tällä EN väheksy sinun arvostelukykyä tai kyvykkyyttä kouluttaa koiraa  police
Yritin oikeasti vaan auttaa, vaikka kirjoititkin elämääsi kuuluneen koiria aikaisemmin. Linkit olivat kirjoihin, jotka itselläni toisen koiran kohdalla aukaisivat silmäni näkemään maailman koiran silmin ja nyt minulla on lehmän puolikas, josta voin olla ylpeä  Wink
Sorry... poistun ketjusta...
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: