Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: LAPSUUDEN VALINNAT ~Kirjoittanut Leonard Jacobson (spiritlibrary.com)  (Luettu 6836 kertaa)
0 jäsentä ja 10 vierasta katselee tätä aihetta.
Arkiviisu
Vieras
« : 23.08.2008 09:44:31 »


LAPSUUDEN VALINNAT


Kirjoittanut Leonard Jacobson (spiritlibrary.com)
Julkaistu 21.8.2008
Vapaasti suomentanut Pirjo Laine

Olemme tehneet varhaislapsuudessa valintoja, jotka olivat silloin tarkoituksenmukaisia, mutta eivät ole sitä enää, ja kuitenkin ne hallitsevat edelleen elämänkokemuksiamme tiedostamattomalla tasolla. Olisi viisasta tarkastella noita lapsena tehtyjä valintoja.

Tässä on luettelo tyypillisistä lapsena tehdyistä valinnoista. Pystytkö tunnistamaan tekemäsi valinnat ja ne seuraukset, joita ehkä edelleen elät näiden varhaisten valintojen vuoksi?


Päätän tukahduttaa loukkaantuneisuuden tunteen, koska siinä on liikaa kannettavaa.
Päätän tukahduttaa vihan tunteen rangaistuksen pelosta.
Päätän suojata sydäntäni sulkemalla sen rakkaudelta.
Päätän luopua sen pyytämisestä, mitä haluan, koska en usko saavani sitä.
Päätän irtautua tarpeistani, koska en usko niitä tyydytettävän.
Päätän piiloutua toisilta, koska pelkään heidän tuomitsemistaan tai paheksuntaansa.
Päätän olla puhumatta, koska kukaan ei kuuntele.
Päätän syyttää välttääkseni vastuun.
Päätän elää katkeruuden kera sen sijaan, että annan anteeksi ja vapautan itseni menneisyydestä.
Päätän olla uhri toivoen, että joku pelastaa minut.
Päätän olla kokeilematta epäonnistumisen pelosta.
Päätän tuomita toiset, koska tunnen itseni tuomituksi.
Päätän tuomita toiset, koska se antaa minulle voiman tunteen.
Päätän olla antamatta tunnustusta toisille, koska tunnen, etten itse saa tunnustusta.
Päätän olla kiinnittämättä huomioita toisiin, koska tunnen, ettei minuun kiinnitetä huomioita.
Päätän olla mielessäni, koska etsin ratkaisua sieltä.
Päätän olla mielessäni, koska etsin pakopaikkaa sieltä.
Päätän olla mielessäni, koska toivon jonkun olevan siellä.
Päätän miellyttää toisia tai pitää toisista huolta ollakseni hyväksytty tai kuuluakseni joukkoon.
Päätän vetäytyä energeettisesti suojautuakseni loukkauksilta.
Päätän olla vihainen tai aggressiivinen saadakseni hallintaa.
Päätän etsiä huomioita ja tunnustusta rakkauden ja hyväksynnän korvikkeeksi.

Mitä seuraamuksia näistä valinnoista aiheutuu? Sinun olisi viisasta tuoda nämä valinnat tietoisuuteen, tarkastella niitä ja muuttaa niitä.

Melkein kaikkia valintoja ja päätöksiä jotka teemme mielen tasolla, motivoi syvä ja tiedostamaton pelko ja erillisyyden harha. Kehitä taitoa katsoa syvälle sisään nähdäksesi, motivoiko tekemiäsi valintoja pelko.

Jos motivoi, silloin menet kauemmas mielen harhamaailmaan. Menet kauemmas siitä totuudesta, kuka olet. Menet kauemmas siitä tilasta, missä elämä on yltäkylläistä. Menet kauemmas erillisyyteen. Älä anna pelon johtaa itseäsi harhaan. Löydä tuo hiljainen ja rauhallinen paikka, missä rakkaus kestää. Tiedä, että perusolemuksesi on rakkaus. Anna rakkauden hiljaisen äänen olla oppaasi.

Silloin kuin olet täysin läsnä, ajatukset loppuvat ja mielesi on hiljaa. Et yritä lopettaa ajatteluasi. Se vain tapahtuu ollessasi läsnä. Ajatukset loppuvat ollessasi läsnä, sillä ne koskevat aina mennyttä tai tulevaa. Et voi ajatella läsnä olevaa hetkeä. Sinun olisi poistuttava läsnä olevasta hetkestä voidaksesi ajatella sitä. Jos siis tuot itsesi täysin läsnä olevaksi jonkin sellaisen kera, mikä on todella tässä ja nyt, sinun on tultava pois mielestäsi ja ajattelun maailmasta. Toisin ei voi olla. Tapahtuu huomattava muutos sisälläsi, kun siirryt menneestä ja tulevasta mielen maailmasta nyt-hetken maailmaan.

Et voi lopettaa ajatuksia. Se on mahdotonta. Yritys lopettaa ajatukset on ajatteluprosessin vahvistamista. Voit vain rentoutua, huomata olevasi mielessä ja sitten tuoda itsesi läsnä olevaksi siihen, mikä on jo läsnä. Jos jokin voidaan nähdä, kuulla, tuntea, jotain voidaan koskettaa tai haistaa tässä hetkessä, niin se on läsnä olevaa hetkeä.

Se ei ole mitään sellaista, mitä muistelet tai kuvittelet mielessäsi. Ja voit olla sen kanssa läsnä. Et ajattele sitä olevaksi. Se on todellisuudessa tässä ja nyt ja niin ajatuksesi pysähtyvät ja koet syvän rauhan tunteen, kun mielesi hiljenee.

Mutta vieläkin syvempi rauhan ja hiljaisuuden taso odottaa esiintulemistaan, kun olet aina vain enemmän läsnä. Kun mielesi hiljenee enemmän, avautuu sisäinen ovi, mikä sallii äärettömän ja ikuisen hiljaisuuden tulla esiin. Tämä ääretön ja ikuinen hiljaisuus on varsinainen olemuksesi. Se on todellinen luontosi. Se on kaiken olevaisen olemus. Se on puhtaan tietoisuuden ikuinen, hiljainen olemus. Se on sinun "minä olen" -olemuksesi. Se on ulottuvuutesi, joka on tässä hetkessä ja vain tässä hetkessä. Tämä on ulottuvuutesi, joka on ykseydessä.


Se on Buddha-luontosi. Se on Kristus-osasi, mikä on ykseydessä Jumalaan. Se on herännyt mies. Se on herännyt nainen.

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää edelleen.
_________________
Lempeydellä voi ravistella maailmaa

« Viimeksi muokattu: 23.08.2008 09:51:13 kirjoittanut Aaviisuinen » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #1 : 24.08.2008 01:52:03 »

Kiitos Aaviisuinen.  smitten Palasinpa omiin lapsuuteni valintoihin ja tunnistin listasta omikseni nämä:

Lainaus
Tässä on luettelo tyypillisistä lapsena tehdyistä valinnoista.

Päätän luopua sen pyytämisestä, mitä haluan, koska en usko saavani sitä.
Päätän irtautua tarpeistani, koska en usko niitä tyydytettävän.
Päätän piiloutua toisilta, koska pelkään heidän tuomitsemistaan tai paheksuntaansa.
Päätän olla puhumatta, koska kukaan ei kuuntele.
Päätän olla mielessäni, koska toivon jonkun olevan siellä.
Päätän vetäytyä energeettisesti suojautuakseni loukkauksilta.


Mitä seuraamuksia näistä valinnoista aiheutuu? Sinun olisi viisasta tuoda nämä valinnat tietoisuuteen, tarkastella niitä ja muuttaa niitä.
Pystytkö tunnistamaan tekemäsi valinnat ja ne seuraukset, joita ehkä edelleen elät näiden varhaisten valintojen vuoksi?

Tiedostettu ja työstetty on näitä asioita. En enää elä noiden valintojen mukaan. Pitkä ja välillä tuskallinenkin prosessi kaiken kaikkiaan noista valinnoista vapautuminen on kyllä ollut Huh Mutta kun ne aikanaan tiedosti niin siitä se "eheytyminen" lähti.  angel
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #2 : 24.08.2008 13:25:05 »

Mina en oikeastaan tunnista itseani tuolla siniselta kirjoituksella ollenkaan-koska se en ole mina alkuunkaan.
Oikeastaan, kun mietin olen pystynyt ainakin 80% lapsuuden haaveistani tekemaan totta ja taytyy myontaa,
etta oikeastaan olen pysynyt ajatuksissani jo melko varhaisessa vaiheessa menemaan kohti tulevaisuuttani
ja syyna on koska olen tehnyt painvastoin kun sininen kirjoitus.
Vaikka en ole aina tehnyt tietoisesti valintoja-kuitenkin ne olivat niita alkupoeraisia lapsuuden valintoja tietysti mukautuen ymparistoon-olen varmaan kamala-kun en ikina ole kuunnellut muiden neuvoja  Tongue
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #3 : 24.08.2008 13:45:34 »

Oikeastaan, kun mietin olen pystynyt ainakin 80% lapsuuden haaveistani tekemaan totta

Niin kyllä olen itseasiassa minäkin ja 100 kohti ollaan menossa.  Wink Minä pienenä jo tiedostin kuka minä olen ja mitä varten olen täällä yms. mutta sitten monista asioista ja tästä "kylmästä" maailmasta johtuen ikäänkuin "sulkeuduin". Onneksi sitten jossain teini-iässä rupesin "avautumaan" kuin ruusun nuppu konsanaan.  Wink
« Viimeksi muokattu: 24.08.2008 13:47:30 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 24.08.2008 17:36:22 »

Hei, eikö tuo ole se psyykkisesti täysin sairas lapsi! Kaikkien huoli ja epätoivo!?

En osinkaan tunnistanut itseäni tuosta. Ehkä toinen enemmän. Työstän noita juttuja paljon objektiivisesti lasten kanssa.  Embarrassed
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #5 : 24.08.2008 20:25:37 »

Lapsi ammentaa siitä, mitä lapsella on. Kehittää (usein tiedostamattaan) defenssimekanismeja ja ajatusmalleja, ja toimii kai parhaaksi katsomallaan tavalla - joskus ulkopuolisen silmin sairaallakin tavalla, mutta niin... niillä eväin, mitä hänelle on annettu.

Eräältä psykologian kurssilta jäi mieleen, kun luennoitsija totesi neuroottisten oireiden olevan loppujen lopuksi vain ihmisen alitajuisesti rakentamia keinoja suojella itseään ahdistukselta. Sinänsä epätarkoituksenmukaisia ja usein myös lisää ahdistusta aiheuttavia, jolloin syntyy haitallinen noidankehä. Mutta kukapa ahdistuneena osaisi olla kovin järkevä ja looginen - etenkin, jos kyse on lapsesta.
Puhutteleva teksti, Aaviisunen  smitten
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #6 : 24.08.2008 21:07:32 »

Päätän tukahduttaa vihan tunteen rangaistuksen pelosta.
Päätän luopua sen pyytämisestä, mitä haluan, koska en usko saavani sitä.
Päätän irtautua tarpeistani, koska en usko niitä tyydytettävän.
Päätän piiloutua toisilta, koska pelkään heidän tuomitsemistaan tai paheksuntaansa.
Päätän olla puhumatta, koska kukaan ei kuuntele.
Päätän olla uhri toivoen, että joku pelastaa minut.
Päätän olla kokeilematta epäonnistumisen pelosta.
Päätän olla mielessäni, koska etsin ratkaisua sieltä.
Päätän olla mielessäni, koska etsin pakopaikkaa sieltä.
Päätän olla mielessäni, koska toivon jonkun olevan siellä.
Päätän miellyttää toisia tai pitää toisista huolta ollakseni hyväksytty tai kuuluakseni joukkoon.
Päätän vetäytyä energeettisesti suojautuakseni loukkauksilta.
Päätän etsiä huomioita ja tunnustusta rakkauden ja hyväksynnän korvikkeeksi.


Näitä asioita tunnistan vahvasti lapsuuteeni kuuluneen...

En ole sellainen joka haluaisi olla aina selittämässä kaikkea sillä että "minulla oli rankka lapsuus",
enkä selitäkään muuta kuin itselleni.

Olin HYVIN herkkä ja tunnollinen lapsi ja ensimmäisestä luokasta asti niin henkisesti kuin fyysisesti koulukiusattu viidenteen luokkaan asti. Minulla oli omat tapani selvitä siitä, hain hyväksyntää ja ihailua opettajilta ja aikuisilta ja sainkin sitä - sain paljon kehuja ja tunnustusta. Se auttoi minua jaksamaan koulua.

Vetäydyin omiin oloihini usein välitunneilla ja leikin mieleni tuotoksien kanssa.
Minulla oli paljon mielikuvitusystäviä niinkin pitkälle kuin kolmanteen luokkaan asti.
Mutta olen näin jälkeen päin miettinyt että se ei sinänsä ollut mikään defenssi,
vaan luultavasti henkimaailma oli minulle silloin vielä hyvin avoin...

Ehkä menetin uskoni siihen siinä vaiheessa, kun kiusaaminen kävi entistä väkivaltaisemmaksi
noin henkisesti ja "palauduin" tähän maailmaan ja aloin tuntea kuulumattomuutta mihinkään..
Olen kirjoittanut kolmannella luokalla päiväkirjaan että "haluan kuolla, koska silloin minua ei kiusata" ...


Luultavasti olen päässyt tuosta kaikesta yli, itsetuntoni on nykyään lähes normaali,
enkä enää pelkää ihmisiä niinkuin pelkäsin vielä yläasteen lopullakin.

Elämä käy minun mielestäni sitä helpommaksi ja kevyemmäksi, mitä enemmän on vuosia takana.
Mutta ainottakaan vuotta en vaihtaisi pois.  Smiley
Sillä en ikinä uskoisi olevani niin vahva, mitä nyt olen, jos en olisi joutunut tuollaisia asioita kohtaamaan
jo lapsena....

Ehkä sellainen asia minkä kanssa vielä painin on toisten ihmisten miellyttäminen, jotta kuuluisin joukkoon.
Tätä huomaan tekeväni joskus. Mutta pääasia on että tiedostaa ne kaikki asiat ja on valmis muuttamaan niitä. Ja jos ei vielä ole valmis, niin tietää että tulee vielä aika, jolloin rohkeutta siihen löytyy!
Kiitos Aaviisunen tästä hyvinkin terapeuttisesta tekstistä!
smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #7 : 25.08.2008 00:51:25 »

Tigris, täällä toinen koulukiusattu.  Wink Tietyistä syistä muistin virkistämiseksi laitan tähän väliin erään linkin. Sieltä kannattaa lukea erityisesti ne valotyöntekijä artikkelit  Wink: http://www.jeshua.net/fi/
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #8 : 25.08.2008 11:32:52 »

RV, kiitos linkistä.... smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #9 : 26.08.2008 20:46:35 »

RV, kiitos linkistä.... smitten

Ollos hyvä.  smitten
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #10 : 28.08.2008 12:40:42 »

Tärkeä aihe  Undecided
Olen kohdannut (itseni lisäksi) hyvin paljon ihmisiä,joiden sisäinen lapsi on enemmän tai vähemmän 'rikki'. Aina tätä rikkinäisyyttä ei pysty edes suurimmalla rakkaudella korjaamaan ja pahimmillaan tällaista ihmistä ohjaavat demonit enkelien sijaan, viha ja katkeruus ohjaavat.

Ja kun tämän elämän kokemuksiin lisätään vielä menneiden elämien energiat ja karma, niin melkoista myllytystä on tunteiden selvittely ja energioiden vapauttaminen. Itselläni on esim. ollut käsittelyssä tämän elämän lapsuudentraumat, karmasuhteet puolisoiden kanssa ja sen lisäksi ja samaan aikaan mm. orjaenergiat menneistä elämistä, kaikki samalla kertaa. No muutama vuosikymmen tässä on mennyt pyykkiä pestessä ja lingotessa, vetääkö viemäri enää kyyneliä kun nukkasuodatin on törkyisessä töhnässä Grin Grin Grin
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #11 : 28.08.2008 18:44:54 »

jonkun lapsuuden valinta on saada paljon rahaa isona.. jep. täytyykin kysyä yhdeltä pojalta, kiinnostaako menneet elämät.. jee..
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: