Ainakaan lukemani reiki-kirjallisuuden mukaan toiselle ei edes pysty lähettämään negatiivista energiaa - ei vaikka tieten tahtoen yrittäisi, eikä siis edes vahingossa
Kuten Coventina kirjoittikin, hoitaja ei välitä
omaa energiaansa vaan toimii universaalisen elämänenergian kanavana. Hoidettava itse "päättää" (alitajuisesti tosin), miten hän tuon energian vastaanottaa ja mihin se kehossa kulkeutuu riippuen siitä, mitä hän kulloinkin tarvitsee ja mihin hän ylipäänsä on valmis.
Energiahoito voi tosiaan herkistää ja nostaa pintaan tukahdutettuja tunteita ja ajatuksia, ja kukin tietysti tulkitsee ne tavallaan. Joku voi kokea tuntemuksensa negatiivisestikin juuri esimerkiksi pelosta johtuen, mutta painotan, ettei sillä ole mitään tekemistä itse
energian tai
sen lähettäjän kanssa. Pelkotilojen lähde löytynee siis ihmisestä itsessään - mikä lie ne sitten nostikaan pintaan
Minulla kipeytyi niska ensimmäisistä itse itselleni tekemistäni reikihoidoista, koska koin tuntemuksia, joita en kyennytkään järjellä selittämään ja hallitsemaan. Jätin hoidot joksikin aikaa, mutta luin reiki-kirjallisuutta ja yritin selvittää kipujen syytä. Kontrollinmenettämisen peloksihan se osoittautui... :
Kivut helpottivat heti, kun aloin luottaa.
Jatka vain rohkeasti energian välittämistä, Summer, kun kerran sellaisen lahjan olet saanut
... Lupa asianosaiselta on tietystikin hyvä kysyä etukäteen