Ardith
Vieras
|
|
« : 26.08.2008 12:01:10 » |
|
Kuulkaas ystävät. Kertokaa mitä mieltä te olette. Törmään jatkuvasti samaan aiheeseen: päihteisiin miessuhteissani. Tilanne on se, että jokainen mielenkiintoinen mies pössyttelee. Toiset enemmän toiset vähämmän. Itse olen sen lopettanut jo viisi vuotta sitten, eikä se touhu kiinnosta enää lainkaan. Osittain siksi, etten pysty siihen. Monet sanovat, että viina on pahempi juttu kuin pilvi, minkä allekrijoitan, koska en oikein pysty enää dokaamaankaan. Kuitenkin omassa kategoriassni päihde kuin päihde on samalla viivalla. Ihan sama vetääkö viinaa vai kannabista. Lisäksi kannabis on laitonta, minkä vuoksi se on vielä kurjempi juttu. Olenko ihan toope, kun annan mieluummin suhteen mennä kuin otan miehen joka joskus pössyttelee? Onko se nyt niin kamalaa, jos joku polttaa joskus? Ystäväpiirissäni pössytellään, eikä se minua häiritse. Kuitenkin seurustelusuhteessa en meinaa hyväksyä sitä millään. Ja se liittyy myös perheeni arvomaailmaan tosi paljon, en kehtaisi viedä edes ketään ihan hamppua vierailulle saatika sitten hengaamaan pidemmäksi aikaa. En oikein tiedä, mitä mieltä itse olen näiden kaikkien asioiden ristipaineessa... mutta jatkuvasti törmään samaan asiaan.
|
|
« Viimeksi muokattu: 28.08.2008 09:52:04 kirjoittanut Ardith »
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
|
« Vastaus #1 : 26.08.2008 12:18:06 » |
|
Joo..
Minua ei olisi haitannut jos yksi olisi poltellut silloin tällöin, hän lopetti sen kuin seinään mutta jatkoi vahvemmilla silloin tällöin, mitä minä en millään sulattanut, kaiken lisäksi melkein joka viikonloppu kännissä.
Kuitenkin mieluummin ottaisin viikonloppuisin parit sauhut polttelevan miehen, kun joka viikonloppu kännäävän miehen...
Se on tietenkin eri asia, jos mies sattuukin polttelemaan joka päivä tai joka toinen päivä - silloin se on jo ongelma.
Olen kuitenkin tehnyt päätöksen että ei enää alkoholisteja tai huumeiden käyttäjiä suhteisiini, koska minulla ei ole tarvetta enää sekaantua niihin asioihin ja tiedän että en kestäisi sitä, olisin vihainen ja vaatisin lopettamaan, yrittäisin kontrolloida ja "parantaa" toisen väkisin...
Ei se auta heitä, eikä minua. Päin vastoin, kaikkien on paha olla.
Ei ne lopeta mitään kenenkään mieliksi, jos ovat kerran päättäneet että se on elämäntapa.
Miksi enää sekaantua moiseen, kun ei itseä kiinnosta kovin paljoa?
Se on minun henkilökohtainen tuntemus tähän asiaan - sinä voit tietenkin tuntea eri tavoin ja olla suvaitsevaisempi tai jaksaa paremmin. Minä en jaksa...
Kuule kun maailmassa on myös niitäkin jotka ei juo ja pössyttele. Ihan oikeasti. Mä ainakin suosista otan sellaisen miehen itselleni, joka on itsensä ja elämänsä kanssa niin sujut, ettei tarvitse olla riippuvainen minkään aineen avulla todellisuuden pakenemisesta tms...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
|
« Vastaus #2 : 26.08.2008 12:36:36 » |
|
Niin... Minusta ne hauskat vaatteet, rastat, rento meininki, taiteellisuus yms. menettävät merkityksensä kun tajuan että sehän on ihan pössissä koko ajan.....
Mutta totta, sen tyyppisiä ihmisiä on ja ne eivät siltikään polta.. Meidän koulussakin yks sellanen joka opiskelee sossuksi.... Se soittelee aina ruokalassa pianoa, jotain jazzia...
Kerran kun hain yksin ison pinon jumppamattoja alakerran peilisalista ja kannoin niitä pitkää käytävää pitkin hissiä kohden, huomasin et tää tyyppi kävelee mun vierellä ja katsoo muhun, sit se kysy "hei leidi, mitä sä teet noin hirveellä kasalla mattoja.. anna mä arvaan - sä jumppaat!" sitten selitin että me vedetään mun luokkakaverin kanssa rentoutus ja mielikuvamatka ekaluokkalaisille terkkareille.. "siis ihan oikeesti? tosi cool.." "kuulostaa ihan mielettömältä"...
Se on just sen näkönen ja kuulonen että se ei voi olla selvinpäin, mutta kyllä se vaan on.. Vähän olin täpinöissäni kun se jutteli mulle....
ANTEEKSI OFF TOPIC......
Itse asiassa tää mun yks parhaimmista miespuolisista ystävistä polttelee joka päivä.. On tehnyt sitä jo pian kymmenen vuotta.. Ja siitä tyypistä ei kyllä tiedä millon se on selvä ja millon ei, koska se on aina samanlainen eikä ikinä vaikuta mitenkään sekavalta...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
|
« Vastaus #3 : 26.08.2008 12:49:14 » |
|
Niinpä, se näyttäis olevan aika kova juttu taiteilijoilla ja kumma juttu, havaintoni mukaan myös puutarhureilla. Osaavatpahan sitten ainakin viljellä itselleen.....
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ebenia
|
|
« Vastaus #4 : 26.08.2008 14:01:29 » |
|
Lisään vain, että ainoat ihmiset jotka "pössyttelevät" eivät ole välttämättä jotain hipin näköisiä renttuja, vaan tiedän esim. fiksuja, menestyneitä, hyvännäköisiä poikamiehiä, jotka tykkäävät vähän poltella. Eli ei todellakaan liity suoraan hippeihin.
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris Nousu - Härkä Kuu - Rapu Mars, Pluto - Skorpioni Venus - Vesimies Jupiter - Oinas Saturnus, Uranus - Jousimies http://www.youtube.com/Ebenia
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #5 : 26.08.2008 15:15:21 » |
|
ujoja ja rajoittuneita
*Minusta ujo oli kiva viimeksi, mutta valitettavasti.. liian salliva näkemys hänelläkin, kuten olen sanonut, oli varmaan ainakin 2 kertaa suhteen aikana maistanut ja kerran meinasi jäädä auton alle. Ymmärrän teoriassa, että serkulta (muusikko) helppo saada tavaraa, on hauskaa rikkoa rajoja sosiaalisesti jne, mutta olen jo aiemmin nähnyt mitä vaikeuksia voi tulla. En ole salliva enkä tule olemaan, mutta raa´asti sanoen otin ilot irti kun se kerran oli sielun veli.
Aineita voi käyttää köyhät tai jupit.. jos todella maistaa vain joskus, ei tarvitse olla hyvin toimeentulevakaan.. joidenkin mielestä tajunnantilan muutoksiin pitäisi käyttää jotain tai "jotta saisin irti".. vähän äimistyn moisista..
Muistikatkot taatusti liittyivät joko runsaaseen juomiseen tai aineisiin, mutta en tiedä tuosta rohkeudesta, sitä nyt saa alkollakin aikaan, harmi jos tarvii sitäkään ollakseen rohkea, koska silloin ollaan sängyssäkin humalassa. Eli kuten eräs täällä sanoi, en tarvitse k.o kokemusta.. jos minä en, miksi minua TODELLA vastaava mies tarvitsisi.. jos se taju pitää saada kankaalle, eikö läheisyys, urheilu, matkailu, meditointi tms riitä.. joskus voi juoda, mutta enpä sitäkään tarvinne.. Uranus 5 on menossa ja muuttamassa näitä party, romance, lapsikuvioitani..
kaksi aiempaa tyyppiä oli ankaria aineita vastaan, sitä ennen taas sallivaa (kunnes käsitys muuttui onneksi).
Neptunus jossain kohtaa karttaasi saattaa vaikuttaa.
Siirry järkeviin, tylsiin, epäluoviin, työnsä hyvin hoitaviin miehiin niin a vot. Ei mut ei ne pari jotka oli journalism/ tapahtumamaailmassa mitään tarvinneet. Asenne laittomuuksiin hyvin jyrkkä... olisko tuo viimeinen ollut sitten laitimmainen kerta kaikenlaista hölmöilyä. Ja päivä päivältä tuntuu paremmalta tämä tilanne, sillä hän olisi varmaan aika kauan koheltanut oppimatta-
|
|
« Viimeksi muokattu: 26.08.2008 15:30:50 kirjoittanut ***Gem Star*** »
|
tallennettu
|
You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #6 : 26.08.2008 15:31:40 » |
|
Missä on Neptunuksesi.. minulla kakkosessa.. voimavarana/ tai välillä se uskottelee liikoja.. en siis mitenkään pääsääntöisesti vedä käyttäjiä puoleeni..
|
|
|
tallennettu
|
You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #7 : 26.08.2008 15:37:28 » |
|
No siellähän se on. Neptunus joka hallitsee illuusioita, riippuvuuksia, alkoa ym romantiikan ja luovuuden huoneessasi, tekee monenlaista aspektia eri planeettoihin.
Koeta ottaa selville mitä sinun piti itsesi oppia, niin pääset k.o asian toistuvuudesta.
Mietin mistä itseni pitikään päästä pois.. kun miehet ei kuitenkaan ole olleet samasta muotista veistettyjä, ei lainkaan. Kun en ole riippuvainen eikä miehet ole kaikki olleet, siis läheisriippuvaisia. On ollut koviksia, sallivia, jyrkkiä, rehellisiä, epärehellisiä, petollisia, ei-pettäjiä, herkkiä, suomalaisia, ulkomaisia, vanhempia, nuorempia jne. Nyt on nollauksen aika ja aletaan ihan alusta sitten taas.
|
|
« Viimeksi muokattu: 26.08.2008 15:40:38 kirjoittanut ***Gem Star*** »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Cheuphaet
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #9 : 27.08.2008 00:46:30 » |
|
Itse hyväksyn kannabiksen (ja muidenkin päihteiden käytön) täysin ihmissuhteissa kuin muissakin ihmisissä. Joillain se vaan menee siihen että polttelee päivittäin, mikä onkin sitten eri juttu. Kannabista, alkoholia ja mitä vain, mitä voi itseensä laittaa, voi ottaa myös liikaa. Vaikka vähän päivittäin taikka paljon kerralla, se on mielestäni aina liikaa (poikkeuksena ruoka yms., hehe ). Pitää osata olla selvinpäin. (Lähes?) suurin osa päihteenkäyttäjistä osaa kuitenkin käyttää päihdettä kohtuudella, oli päihde sitten mikä tahansa. Vahvoissa päihteissä, jos puhutaan piristä, heroiinista yms., sitä kuitenkin jää kaipaamaan sitä tunnetta että tekee mieli enemmän, ja niin oho, sitä ollaankin pian koukussa. Sitten taas on esimerkiksi psykedeelit, joita en usko että kenenkään tekee mieli niitä ottaa kahta tai useampaa päivää peräkkäin. Tästäkin on tietty näitä hc-poikkeuksia... Mutta ainakin itse lasken psykedeelit ihan eri kastiin kun muut päihteet. Psykedeeleissä olo voi olla kuin meditaatiota, siinä tilassa on hyvin henkinen olo ja siinä voi vaikkapa valaistua tai saada yhteyden erilaisiin henkiolentoihin. Yllättäviä asioita voi tulla mieleen omasta elämästä. Hyvin kasvattava ja portteja aukaiseva kokemus. Niin, pitäähän toki ottaa huomioon nämä laillisetkin päihteet, alkoholi, kofeiini ja nikotiini esimerkiksi, jotka ovat rinnastettavissa moniin laittomiin. Ja yleensä nuo kaiken maailman hullut, joita näkee kaupungilla, ovat ottaneet alkoholia, lääkkeitä, alkoholia ja lääkkeitä sekaisin, piriä yms. vahvaa hUUmetta. Niin, ja mikä oikein lasketaan päihteeksi, lasketaanko musiikki, meditointi, syöminen? Itse ainakin tunnustaudun pahemman luokan musiikkinarkkariksi, siitä tulee vaan niin hyvä olo ja kuuntelen sitä suuria määriä päivittäin! Joskus olen julkisella paikalla päihtyneenä musiikista enkä huomaa maailmaa ympärilläni! Olenkohan vaaraksi yhteiskunnalle Tulipa kaikenlaista soperrusta, mitä nyt mieleen pälkähti tästä päihdeasiasta. Vaikka tämä topikki oli kannabiksesta, anteeksi off-topic. En tahdo tällä provosoida tai suututtaa ketään, kunhan sepitän omia kokemuksia. Niin, itse en toki käytä vahvoja päihteitä. En edes alkoholia. Miedommat menee, kuten kannabis, nikotiini ja pienemmissä määrissä kofeiini (tee <3). Psykedeeleissä nyt on vähän niin ja näin mikä on mieto ja mikä vahva kokemus, riippuu aineesta, sen määrästä ja niin monesta muusta asiasta, mutta niistäkin tykkään. Kyllä minua kiinnostaa kokeilla lähes kaikkea, mutta se johtuu kokeilunhalusta eikä mistään todellisuuspaosta tms... Tiedän myös rajani ja muistan olla varovainen. Valitettavasti monet eivät muista, taikka vetävät päihteitä miten sattuu tietämättä niistä mitään. Vastapainona niille jotka eivät tiedä niistä mitään ja ovat niitä vastaan... Ääripäitä nämäkin. Sori nyt kauheesti tää kamala vuodatus. Tää meni hirveen off-topikiks..!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
|
« Vastaus #10 : 27.08.2008 10:02:50 » |
|
Mä en ole ikinä kokeillut psykedeelejä, mutta jotenkin jo muutenkin niin vahvan mielikuvituksen omaavaana, en uskoisi, että siitä seuraisi mitään hyvää...
Olen sitä paitsi töissä nähnyt kaksi LSD-psykoosia ja se ei ollut niin hauskan näköistä. Tai toisella oli kyllä hyvin hauskaa, olisi nauranut itsensä kuoliaaksi...
Alkoholipsykoosissa (deliriumissa) olevia tyyppejä tuodaan osastoille jatkuvalla syötöllä, yhden pirin käytöstä seuranneen psykoosin olen myös nähnyt..
Mutta kumma kyllä kannabispsykoosia en ole nähnyt vaikka sen käyttö on paljon yleisempää kuin muiden (paitsi alkoholin)... Se vain on tosiasia että se on aika vaaraton aine. Moni joka polttelee päivittäin vuosien ajan, on kuitenkin kohtuullisen hyvässä kunnossa. Kun taas jos aineena olis alkoholi, on asia toinen. Tätä jaksan ihmetellä että alkoholi on laillista ja kannabis ei ... No en ehdota kannabiksen laillistamista, mutta pliis, tehkää alkoholikin laittomaksi, se vasta hermomyrkkyä on, aiheuttaa riippuvuutta, psykooseja sun muuta! No ei se kieltolaki ole kait ennenkään toiminut..........
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
|
« Vastaus #11 : 27.08.2008 10:28:04 » |
|
Jaa no kyllä minä olen kuullut että sellaisia on olemassa, mutta lähipiirissä ei ole ikinä sattunut, vaikka melko runsasta ja pitkäaikaista käyttöä joillain on.. Tuliko ne psykoosit pitkäaikaisen käytön seurauksena? Juu, mutta sitten kun alkoholin hintaa nostettais, sitä tuotais rajan yli aina vaan enempi, eli tilanne olis + - 0 .... Holisteja ja nistejä löytyy joka suunnasta jos jonkinlaista sorttia.. Kyllä heilläkin on elämisen arvoinen elämä ja varmaankin kaikennäköisistä oppiläksyistään ovat sopineet ennen tänne syntymistä. Kyllä monet tuolla puiston penkeillä istuvat pulit ovat hyvin viisaita ja sydämellisiä ihmisiä, elämä on kasvattanut.....
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
|
« Vastaus #12 : 27.08.2008 10:34:25 » |
|
dawnchid, miten totta tuo että akuuttien psykiatristen osastojen henkilökunta ..... öhmm... No, monet eivät suhtaudu potilaisiin kauhean kivasti, minun mielestäni. Ja aina varsinkin kaikkia holisteja ja nistejä katsotaan nenänvartta pitkin ja sanotaan että "itse se sen on aiheuttanut"... Tuupataan vaan täyteen lääkkeitä, suljetaan ovien taa ja mennään itse kolmeksi tunniksi kahville....... Okei ei se aina ja kaikkialla noin ole, mutta mun henkilökohtasesta näkemyksestä monet mielenterveyshoitajat muuttuvat työn myötä jotenkin kyynisiksi ja kylmiksi....
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tiigris
|
|
« Vastaus #13 : 27.08.2008 11:04:31 » |
|
No jaa joo.. Mä en oikein jaksa ymmärtää suomalaista "mielenterveyshoitoa".......
Me ollaan saatu ihan erilaiset opit siihen hommaan kuin mitä se on käytännössä... Koska meidän opettaja ei ole tehnyt pitkään aikaan töitä osastoilla, hän ei yksinkertaisesti tajua mitä se siellä on...
Silloin kun olin kuntotuttavalla harjoittelussa, yksi mieshoitaja huusi ruokajonossa olevalle omapotilaalleen "kato nyt, VOI V*ttu! Sä oot ihan kusessa! Sun m*lkku haisee ihan silliltä!" Juu, toinen tosiaan oli kussut päälleen, mutta mun mielestä toi oli maailman ruminta ja lapsellisinta käytöstä ihmiseltä, joka hoitaa... Siis siinä kaikkien muiden potilaiden kuullen HUUTAA tuollain..
Mulla tuli sellainen olo että olisin voinut huutaa sille miehelle päin naamaa että nyt pyydät heti anteeks. Mutta en tehnyt mitään. Jäin vain tuijottamaan silmät selällään... Tehtiin kyllä valitus siitä hoitajasta osastonhoitajalle mun luokkakaverin kanssa, mutta en mä tiedä johtiko se koskaan mihinkään...
No osastoilla kun pyörii, niin tajuaa mitä se peli joillekin hoitajille on: tarpeeksi *ttuilua ettei hullut luule liikoja itsestään......
Juu se oli juuri sellainen osasto missä oli kaikki kunnon vanhanajan skitsofreenikot, eli ne jotka ovat eläneet harhojensa kanssa kymmeniä vuosia ja taantuneet.. Monet hyvin sulkeutuneita ja arkoja...
Sain muuten ohjaajalta palautetta loppuarvioinnissa että vietin liikaa aikaa potilaiden kanssa seurustellen.. Luulin että se on terapeuttista, kuten meille opetettiin koulussa. Itse ainakin haluaisin että joku pelaisi minun kanssani noppapeliä, jos istuisin joka päivä aamusta iltaan päiväsalissa ilman tekemistä. No ehkä ne hoitajat tunsivat huonoa omatuntoa siitä, että noin 4 tuntia koko työvuorosta menee OIKEASTI kansliassa lehtiä lueskellen ja kahvia juoden....
Anteeksi, OT!!!!!!!!!!! En puhu enää muutakuin asiaa tän jälkeen, jos puhun ollenkaan I promise!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #14 : 27.08.2008 11:52:40 » |
|
Nuo luonnolliset psykedeelit on enteogeeneja ja tarkoitus on nimenomaan henkinen, ei päihtyminen. Sen sijaan kemiallisia en kannata lainkaan, mun mielestä niitä otetaan päihtymistarkoituksessa ja niihin jää koukkuun. Ei ei eieeieieiei. Eri asia kun ihmiset tekee rituaalin ja kunnioittaa esi-isiä ja henkiä jossain viidakossa tai vuorilla. Silloin myös kasvit joita käytetään, ovat pyhiä. Toisin kuin LSD:tä diskossa vetävät hoopot. Olen tässä täysin Ardithin linjoilla. En kannata synteettisyyttä ja mielestäni ihmisaivot ovat varsin kykeneväiset henkisiin kokemuksiin ilman mitään stimulanttejakin. Kaikki on jo meissä, miksi tarvitsisimme jotain ylimääräistä? (Tämähän pätee tietysti myös alkoholiin yhtä lailla.) Minusta tuntuu oudolta, miten niin moni nykyään uskaltaa leikkiä (mielen)terveydellään käyttämällä esim. psykedeelejä. Asiahan yleensä esitetään niin, että hupiahan se vain on ja että ollaan "varovaisia" - mutta tietääkö joku sitten oikeasti, mikä on "turvallinen" määrä itse kullekin? Kuten dawnchild tuossa totesi, voi psykoosiin joutua muutenkin, saati sitten kemiallisten aineiden ansiosta. Se on yllättävän yleinen sairaustila, ks. vaikka tämä artikkeli. Mielen sairauksista pitäisi puhua enemmän, niin että yleistieto niistä lisääntyisi. Itsekään en tiennyt niistä juuri mitään, ennen kuin tapaus ystäväpiirissä pisti hakemaan tietoa. Opiskelututtavistani moni on hoitoalalla ja olen käsittänyt, että hierarkkiset suhteet ovat hyvin yleisiä hoitoalan työpaikoilla. Ehkä siitä syystä hoitoalalla valta ja vallankäyttökysymykset ovat työssäkin arkipäivää. Hoidettaviin on helppo käyttää valtaa ja purkaa sitä turhautumista, mitä kenties itseään ylemmät tahot ovat toimillansa aiheuttaneet.
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
|