Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tyhjän raon (riippuvuuden) täyttäminen  (Luettu 12778 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15 : 27.08.2008 11:04:31 »

No jaa joo.. Mä en oikein jaksa ymmärtää suomalaista "mielenterveyshoitoa".......

Me ollaan saatu ihan erilaiset opit siihen hommaan kuin mitä se on käytännössä...
Koska meidän opettaja ei ole tehnyt pitkään aikaan töitä osastoilla, hän ei yksinkertaisesti tajua mitä se siellä on...

Silloin kun olin kuntotuttavalla harjoittelussa, yksi mieshoitaja huusi ruokajonossa olevalle omapotilaalleen
"kato nyt, VOI V*ttu! Sä oot ihan kusessa! Sun m*lkku haisee ihan silliltä!"
Juu, toinen tosiaan oli kussut päälleen, mutta mun mielestä toi oli maailman ruminta ja lapsellisinta käytöstä ihmiseltä, joka hoitaa... idiot2 Siis siinä kaikkien muiden potilaiden kuullen HUUTAA tuollain.. idiot2

Mulla tuli sellainen olo että olisin voinut huutaa sille miehelle päin naamaa että nyt pyydät heti anteeks.
Mutta en tehnyt mitään. Jäin vain tuijottamaan silmät selällään...
Tehtiin kyllä valitus siitä hoitajasta osastonhoitajalle mun luokkakaverin kanssa, mutta en mä tiedä johtiko se koskaan mihinkään... idiot2

No osastoilla kun pyörii, niin tajuaa mitä se peli joillekin hoitajille on: tarpeeksi *ttuilua ettei hullut luule liikoja itsestään......

Juu se oli juuri sellainen osasto missä oli kaikki kunnon vanhanajan skitsofreenikot, eli ne jotka ovat eläneet harhojensa kanssa kymmeniä vuosia ja taantuneet.. Monet hyvin sulkeutuneita ja arkoja...

Sain muuten ohjaajalta palautetta loppuarvioinnissa että vietin liikaa aikaa potilaiden kanssa seurustellen..
Luulin että se on terapeuttista, kuten meille opetettiin koulussa.  idiot2
Itse ainakin haluaisin että joku pelaisi minun kanssani noppapeliä, jos istuisin joka päivä aamusta iltaan päiväsalissa ilman tekemistä.  idiot2
No ehkä ne hoitajat tunsivat huonoa omatuntoa siitä, että noin 4 tuntia koko työvuorosta menee OIKEASTI kansliassa lehtiä lueskellen ja kahvia juoden.... uglystupid2

Anteeksi, OT!!!!!!!!!!!  crazy2 En puhu enää muutakuin asiaa tän jälkeen, jos puhun ollenkaan  Lips Sealed
I promise!

tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #16 : 27.08.2008 11:52:40 »

Nuo luonnolliset psykedeelit on enteogeeneja ja tarkoitus on nimenomaan henkinen, ei päihtyminen. Sen sijaan kemiallisia en kannata lainkaan, mun mielestä niitä otetaan päihtymistarkoituksessa ja niihin jää koukkuun. Ei ei eieeieieiei. Eri asia kun ihmiset tekee rituaalin ja kunnioittaa esi-isiä ja henkiä jossain viidakossa tai vuorilla. Silloin myös kasvit joita käytetään, ovat pyhiä. Toisin kuin LSD:tä diskossa vetävät hoopot.  crazy2

Olen tässä täysin Ardithin linjoilla. En kannata synteettisyyttä ja mielestäni ihmisaivot ovat varsin kykeneväiset henkisiin kokemuksiin ilman mitään stimulanttejakin. Kaikki on jo meissä, miksi tarvitsisimme jotain ylimääräistä? (Tämähän pätee tietysti myös alkoholiin yhtä lailla.)

Minusta tuntuu oudolta, miten niin moni nykyään uskaltaa leikkiä (mielen)terveydellään käyttämällä esim. psykedeelejä. Asiahan yleensä esitetään niin, että hupiahan se vain on ja että ollaan "varovaisia" - mutta tietääkö joku sitten oikeasti, mikä on "turvallinen" määrä itse kullekin? Kuten dawnchild tuossa totesi, voi psykoosiin joutua muutenkin, saati sitten kemiallisten aineiden ansiosta. Se on yllättävän yleinen sairaustila, ks. vaikka tämä artikkeli. Mielen sairauksista pitäisi puhua enemmän, niin että yleistieto niistä lisääntyisi. Itsekään en tiennyt niistä juuri mitään, ennen kuin tapaus ystäväpiirissä pisti hakemaan tietoa.

Opiskelututtavistani moni on hoitoalalla ja olen käsittänyt, että hierarkkiset suhteet ovat hyvin yleisiä hoitoalan työpaikoilla. Ehkä siitä syystä hoitoalalla valta ja vallankäyttökysymykset ovat työssäkin arkipäivää. Hoidettaviin on helppo käyttää valtaa ja purkaa sitä turhautumista, mitä kenties itseään ylemmät tahot ovat toimillansa aiheuttaneet. Undecided
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17 : 27.08.2008 12:04:36 »

Olen tässä täysin Ardithin linjoilla. En kannata synteettisyyttä ja mielestäni ihmisaivot ovat varsin kykeneväiset henkisiin kokemuksiin ilman mitään stimulanttejakin. Kaikki on jo meissä, miksi tarvitsisimme jotain ylimääräistä? (Tämähän pätee tietysti myös alkoholiin yhtä lailla.)

AAMEN!

Monet ihmiset vetävät aineita pitääkseen hauskaa ja saadakseen nautintoa, mutta hyvin monet, uskoakseni täyttääkseen henkistä kaipuutaan, saadakseen henkisiä ja yliluonnollisia kokemuksia, kokeakseen jumaluutta, laajentaakseen tajuntaansa...

Voi kun he ymmärtäisivät ja oppisivat! Että se kaikki on tarjolla ilman aineitakin!
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #18 : 27.08.2008 14:31:16 »

minun ei pitäisi kaivata häntä tippaakaan.. "aistit kirkastuvat" tms.. no sanotaan jos olisi ymmärtänyt ettei kannata juodakaan paljon, mutta viime hetkeen asti.. "onko sinulla alkoholia kotona"-- "mennään teille juomaan xx"

sielua ehkä kaipasin, eikä sitä mihin ego häntä vie nuorella iällä..

ehkä hänet siksi pyyhkäistiin pois..

yksi taas, joka ei aineista puhunutkaan, myös joi. mitäs se Tigris sanoikaan 20-30 v miesten menosta nykyään.. sääli.. alkoholi olisi kai hyväksyttävä, tai ei kohta ole kenenkään kanssa. minua on niin hauska juottaa, kun juon harvoin, niin vaan nauran sitten. 
« Viimeksi muokattu: 27.08.2008 14:34:17 kirjoittanut ***Gem Star*** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #19 : 28.08.2008 06:46:05 »

miksi minulla on sellainen tunne että Intiassa ja Afrikassa ei olisi aina kaikki niin hyvin.. nälänhätää, sairauksia, sotia..

mutta toki jos on rakkautta (ihmiset ystävät suhde) ei tarttis tavaralla täyttää tyhjyyttä.. tai siis.. no länsimaiden idea on nykyisin kulutus, ja lapset haluaa kaiken

vaan jos topicin idea oli aineet, niin sama turha tyhjyyden täyttäminen siinä tuntuisi olevan, ja luulisi että vaikkapa suhde naisen kanssa täyttäisi k.o tyhjiön tarpeeksi, mutta njoo.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2008 06:48:10 kirjoittanut ***Gem Star*** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #20 : 28.08.2008 07:48:19 »

Ja sitten me valitamme että näin on ja kaikkea muuta, mutta odotamme että aina joku muu muuttaa sen...ja jatkamme itsemme ja toisiemme rajoittamista, näännyttämistä ja painostamista 2funny

No siinäpä kai se, kun monet jotenkin tuntuvat ajattelevan, että kaikki "hyvä" tai "paha" tulee jotenkin välillisesti, itsen ulkopuolelta. Voihan sitä erilaisten aineiden avulla yrittää "rentoutua" tai "henkistyä" tai ihan mitä vaan, mutta välillistä se silti on, eikä siksi kovinkaan pysyvää.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: