Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kauris - pyhimys vai paholainen?  (Luettu 134992 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #105 : 06.12.2009 02:47:00 »

Hyvä itsetunto ei minulla ole vaatimus nettikeskusteluun osallistumiseen, joten kommenttisi jää hieman kaiuttomaksi vinoiluksi. Valitettavasti minulla on huono itsetunto, jota olen ikäni parannellut. Se on yksi minun virheistäni.
Mikä on yksi sun virheistä? Huono itsetuntoko? Ei se ole sun virhe! Ymmärsinköhän nyt ihan oikein... :Smiley

No mutta nyt vaikuttais ainakin siltä, että löydät paljon hyviä puolia itsestäsi, mikä on hieno asia. Itsetuntosi on siis toivottavasti vähintäänkin hyvä! Ja muista nyt tosiaan, että sun näkemykset on ihan yhtä arvokkaita kuin muidenkin ja toit kivasti viesteilläsi säpinää tähän ketjuun! Joten kiitos siitä Smiley Mitkä on sun mielestä kaurislaadun pahimmat puolet?
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Asterix
Vieras
« Vastaus #106 : 06.12.2009 04:10:33 »

Joo todellakin ja ihmettelen vaan, että miks mut sivuutit täysin, vaikka oikein provosoida yritin! Wink

Grin No perskutarallaa, kun sun kirjoituksista puuttuu ne maagiset Off Topic Taikasanat;

"Sasha, mitä sinä tulet tänne vinoilemaan ja vtuilemaan mu(i)lle?!
Kuka luulet olevasi, kun noin sanot? Yrität vain nähdä muissa vikoja,
kun itse olet niin huono. Sinä teet sitä, tuota ja tätä ja sinussa on nämä, nuo
ja tälläiset viat, joten sinä et voi olla täällä kirjoittelemassa tai sanomassa kuule mitään.
Olen kuule paljon parempi ihminen kuin sinä ja en minä kyllä ainakaan ole/tee/sano kuin sinä" jne.

Vapaa sovellus on sallittua suoraan, rivienvälistä ja sirottelemalla sopivasti kirjoituksen joukkoon. Cheesy

Kokeilepa sillä.  Wink

Jos puhut vain asiasta, etkä viittaa, etkä sotke minun persoonaani asiaan,
niin kyllä saat hakea jännitystä elämääsi ihan muista asioista. Tongue
« Viimeksi muokattu: 06.12.2009 04:39:36 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #107 : 06.12.2009 10:22:29 »

Voi teitä, pääsitte todistamaan internetin yhtä suurinta vitsausta. Sanojen väärinymmärrystä, henkilökohtaisen pahoinvoinnin ja heikkouden ilmeentymää. Olen oikeastaan iloinenkin siitä, sillä te olette valtavan mahdollisuuden edessä. Jokaisella on varsinainen hedelmällinen kasvunpaikka ja tietoisen ymmärryksen laajentumisen mahdollisuuden aivan teidän edessänne.

Ja ongelma on ratkaistu äärimmäisen helpolla tavalla, siitä on todella vaivaton päästä eroon nimittäin pyytämällä anteeksi, jos sanat tarkoituksettomasti loukkasivat, kertomalla, että henkilökohtainen loukkaus ei ollut niiden tarkoitus vaan ennakkoasenteet, menneisyytemme loukkaukset ja kokemukset vain nostivat tunteet pintaan ja värittivät sanat sellaisiksi, joiden niiden ei missään nimessä pitänyt olla.

Ja pyydän, älkää ampuko sanansaattajaa. Minulle voi olla vapaasti vihainen, ymmärrän tuntemanne kolauksen hyvinkin, olen sen nähnyt ja kokenut sen aiemminkin. Kun tiettyjä asioita on kokenut kantapään kautta niin niitä on ulkopuolisena helppo havaita ja ymmärtää.

Näin jälkikäteen minä kiitän teitä nöyrästi, kiistanne lukeminen sai minut oivaltamaan asioita elämästä ja sain täten todella tarpeellisen lohdutuksen omaan elämääni. Kiitos siitä, jokaisessa huonossakin asiassa on aina jotakin hyvää. Jos haluatte lukea oivallukseni sen voi lukea blogistani: www.parantumiseni.blogspot.com
« Viimeksi muokattu: 06.12.2009 12:20:49 kirjoittanut Ulkopuolinen » tallennettu
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #108 : 06.12.2009 14:34:32 »

Joo todellakin ja ihmettelen vaan, että miks mut sivuutit täysin, vaikka oikein provosoida yritin!
Sasha, tää oli siis tarkotettu Insilverille. Grin En mä sua yrittäny provosoida. Smiley

Ulkopuolinen, ei sulle voi olla vihanen. Grin
tallennettu

kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #109 : 06.12.2009 16:33:49 »

No niin, palataanpas ketjun aiheeseen nyt, kiitostarallaa coolsmiley
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #110 : 06.12.2009 18:47:35 »

Minä tiedän sen, mutta aina on hyvä antaa ihmisille siihenkin mahdollisuus. Positiivisuus vastaan negatiivisuus, sen tietää, kuka siinä voittaa.
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #111 : 06.12.2009 22:23:58 »

Itsellä tuli mieleen näin aiheen ja aiheen vierestä kun lueskelin näitä edellisiä hulvattomia kirjoituksia =D, että mielestäni suhtautumisemme eri ihmisiin ja tässä tapauksessa eri merkkeihin on paljon kiinni omasta merkistämme tai tarkemmin koko kartasta. Tietynlaiset ihmiset ärsyttävät meitä eri luonteenpiirteillään omien luonteenpiirteidemme takia. Eli kyllä meillä kaikilla on aika erilaiset näkemykset eri merkeistä. Osa inhoaa maamerkkejä, osa ilmaa ja niin edelleen. Itse kuulun ehkä merkeistä kaikista vihatuinpien joukkoon, neitsyihin, joita tunnutaan pitävän yleisesti ottaen aika ärsyttävinä, mutta ei se minua itseäni juuri haittaa, sillä enhän itsekään kaikkien merkkien edustajista juuri pidä =D

Kauriiden kanssa itselläni on mennyt niin pahasti ristiin, jotenkaan en ole koskaan saanut heistä selvyyttä, ovatko he oikeasti näin yleistetysti mukavia vai koppavia ja piikikkäitä, mikä sinänsä häiritsee minua, koska itselläni on kartalla elementeistä maa on kaikista vahvin ja luulisin sen antavan minulle tarkempaa näkemystä maamerkkeihin. Kuitenkin juuri kauriit ovat minulle täysi mysteeri.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #112 : 07.12.2009 06:08:21 »

Vihataanko neitsyitä? En tiennytkään. Kauriit ovat minulle mysteeri, mutta skorpionit melkoinen haaste. Varmaankin tuo pitää paikkaansa In, että tietyt merkit tulevat toimeen paremmin.
tallennettu
Casperiina
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #113 : 07.12.2009 17:45:43 »

Heti kun kerrot esimerkkejä yksittäistapauksena jostain merkin edustajasta,
niin johan joku vetämässä hernettä nenäänsä
ja torppaamassa yleistä keskustelua, että en minä ainakaan ja sinä teet sitä ja tätä
ja kyllä minä vaan olen saanut hyvää palautetta ja sitä ja tätä,
enkä ole ollenkaan tuollainen. Grin 2funny

Taidan olla itsekin aika tyypillinen kauris, koska tässä kohtaa keskustelua putosin täysin kärryiltä sen suhteen, että kukamitähäh on vetänyt muka herneen nenään ja mistä. Piti lukea toistamiseen alusta loppuun ja oikein etsimällä etsiä, mutta ei löytynyt mitään. Omaan silmään Insilver kirjoitti mielipiteensä niin lempeän neutraalisti, että samaistun häneen aivan 100%:sesti.

Ihan kehitysmielessä pakko sanoa Sasha, kieltämättä tällä kaurismielellä näyttää siltä, että oikein hakemalla haet jotain mistä provosoitua. Itse en löytänyt kenenkään muun viesteistä merkkejä herneen nenään vetämisestä. Allekirjoituksesi saattaisi olla todella osuvaa itseironiaa  Wink

tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Posti
Kohtuuastroilija
**

Toivo elää ja niin minäkin!

Profiili
« Vastaus #114 : 07.12.2009 19:52:46 »

Minun mielestä kauris on sekä pyhimys että paholainen. Ainakin minä olen koko maailman ihanin ihminen kunnes joku kohtelee minua epäoikeudenmukaisesti ja vääryydellä. Silloin muutun paholaiseksi. Voihan se paholainen tietysti olla toi  askendentti  skorpioni minussa...  :Smiley

Itse tykkään kauriista, koska heitä on niin helppo ymmärtää. Esimerkiksi työpaikalla töihin tuli tehokas kauris vähän niinkuin johtoasemaan vaikkei meidän esimies olekaan ja häntä ei todellakaan tuntunut kukaan ymmärtävän. Pyhimys-minä empaattisesti sitten kertoi kolleegoille, että toi on ihan hyvä tyyppi kun vaan opitte sitä käsittelemään. Hissukseen porukka oppikin ymmärtämään sitäkin tehopakkausta. Minua taas huvitti, koska näin hänessä niin helposti itseni nuorena. Onneksi en enää ole niin tehokas.  2funny
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #115 : 07.12.2009 20:31:40 »

Kauris herättää usein sosiaalisessa ympäristössä paljon negaatioita sen vuoksi, että Kauriilla on usein niin suuri tarve päästä eteenpäin, osata, pärjätä ja toimia, että muut kokevat sen jopa ahdistavana ja syyttelevänä itseään kohtaan. Todellisuudessa harvaa Kaurista kiinnostaa mitä muut touhuavat, vaan he ovat hyvin itseriittoisia ja tukeutuvat vain omiin unelmiinsa. Kehittymätön Kauris käyttää häikäilemättömiä keinoja päästäkseen eteenpäin, mutta yleensä silloin tarvitaan muiden merkkien vaikutusta, sillä harvemmin Kauris tekee numeroa itsestään, ellei tilanteen asiallinen hoitaminen vaadi sitä. Kauriille on hyvin tärkeää, että asiat toimivat ja jos asiat eivät toimi, Kauris mielellään ottaa organisaattorin aseman, sillä hän nauttii siitä, kun tietää, minne ja miten asiat ovat menossa. Kauris ei kuitenkaan ota tätä valta-asemaa pönkittääkseen itseään (kuten esim. monet Leijonat tekevät), vaan yksinkertaisesti jotta asiat hoituisivat ja joku kantaisi vastuun asioista. Kauris on mielestäni nimenomaan ennen kaikkea vastuunkantaja, pukki, joka kulkee vaikka millainen painamus selässään pitkin vuoren rinnettä ylöspäin, silläkin uhalla, ettei siitä saisi kiitosta lainkaan.

Minusta mikään merkki ei ole sen enempää pyhimys tai paholainen kuin kauriskaan. Kaikissa merkeissä on ne ultimaaliset pahat ja ultimaaliset hyvät. Minusta on siksi ehkä hieman hedelmätöntä keskustella siitä, onko joku merkki itsessään hyvä vai paha, koska sehän vain edustaa teemoja, symbolistisia arvoja elämässämme ja me ihmiset annamme sitten näille asioille arvon oman kokemuspohjamme mukaan. Eli siis varsinaisesti kauriin merkkiä on mahdotonta rankata minkään tietyn arvosteluasteikon alle. Kaikelle on oma paikkansa. Smiley Mielestäni siinä tapauksessa, jos joku ihminen jatkuvasti kohtaa Kaurismaisia energioita elämässään, joita on vaikea kohdata, hyväksyä tai kunnioittaa, voisi miettiä mikä puute itsessä on, kun näitä energioita on vaikea kohdata.

tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #116 : 07.12.2009 20:40:37 »

Vihataanko neitsyitä? En tiennytkään. Kauriit ovat minulle mysteeri, mutta skorpionit melkoinen haaste. Varmaankin tuo pitää paikkaansa In, että tietyt merkit tulevat toimeen paremmin.

Hih, ehkä itse olen sitten vain saanut sellaisen käsityksen ^^ Jotenkin mielestäni aika monissa astrologia kirjoissa kirjoitetaan neitsyistä todella törkeästi, mieleeni on ikuisesti jäänyt kirja, jota nyt en nimeltä muista, jossa neitsyistä sanottiin, että he ovat kylmiä ja heille ihmissuhteet ovat sitä että he hyötyvät muista, kun mitään hyötyä ei enää saa, niin neitsyet lemppaavat ne ihmiset elämästään pois xD Ja ei neitsyitä yleisesti ottaen pidetä hirveän mukavina seuraihmisinä, joten mene ja tiedä. =D
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Casperiina
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #117 : 07.12.2009 21:40:37 »

Minusta mikään merkki ei ole sen enempää pyhimys tai paholainen kuin kauriskaan. Kaikissa merkeissä on ne ultimaaliset pahat ja ultimaaliset hyvät.

Minä olen jostakin saanut käsityksen, että kauriin merkki ilmentäisi ääripäitä. Että positiivisia vaikutteita itseensä imenyt yksilö kaikessa sitkeydessään ja vastuuntuntoisuudessaan voi pyhittää koko tarkoituksensa muiden auttamiselle. Onnettomissa oloissa elänyt kauris puolestaan patoaa pahaa oloa itseensä ja tulee äärimmäisen vihamieliseksi muita kohtaan.

Puhunkohan nyt vain omista henkilökohtaisista kauriskokemuksistani vai onko tässä mitään perää.  :Smiley
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #118 : 08.12.2009 00:21:38 »

Heti kun kerrot esimerkkejä yksittäistapauksena jostain merkin edustajasta,
niin johan joku vetämässä hernettä nenäänsä
ja torppaamassa yleistä keskustelua, että en minä ainakaan ja sinä teet sitä ja tätä
ja kyllä minä vaan olen saanut hyvää palautetta ja sitä ja tätä,
enkä ole ollenkaan tuollainen. Grin 2funny

Taidan olla itsekin aika tyypillinen kauris, koska tässä kohtaa keskustelua putosin täysin kärryiltä sen suhteen, että kukamitähäh on vetänyt muka herneen nenään ja mistä. Piti lukea toistamiseen alusta loppuun ja oikein etsimällä etsiä, mutta ei löytynyt mitään. Omaan silmään Insilver kirjoitti mielipiteensä niin lempeän neutraalisti, että samaistun häneen aivan 100%:sesti.
Tämä on foorumin mitä parhainta antia. Tekee ainakin mulle hyvää taas kerran huomata se, miten eri tavoin ihmiset lukevat rivit ja rivien välit. Ja erilaisuus ylipäätään... Mä koin tekstin aika eri tavalla, mut mä en olekaan  kauris...

Niin paljon asiaa tullut, että en tiedä mihin vastaisi  Smiley  Monissa näistä vastauksista, jotka (ilmeisesti) ovat minulle, näen juuri sitä tiettyjen lasien läpi katsomista. Täällä, tässäkin viestiketjussa, monen muun merkin edustaja on harrastanut mm. tuota surullisenkuuluisaa muiden yläpuolelle asettumista paljon enemmän kuin kukaan Kauris. Kannattaako minun siis mitään sanoa, jos tulkinta tehdään läpi "toi on NIIIN Kauris"- lasien? Tunnetilojen liittäminen toisen viestiin tällaisella foorumilla sitä paitsi yleensä peilaa eniten kirjoittajan omia tunteita  Shocked
Mä en tiedä oliko tämä mulle osoitettu, sanoinhan, ettet kauriimmalta voisi kuulostaa. Toistan taas tässä itseäni, mutta mulla siis on omat kokemukseni, joiden pohjalta tätä asiaa tarkastelen. Eiköhän meillä ole "lasit" joka merkille, eihän yleistäviä merkki/laatutulkintoja voitasi tehdä muuten ollenkaan. Kuten olen sanonut, uskon, että aivan ihania kaurisihmisiä on olemassa ja olen valmis yllättymään positiivisesti.
Tuota tunnejuttua en ihan ymmärrä, tottakai täällä peilataan omia tunteita...
Minulle esitettiin kysymys siitä, mitä Kauriin heikompia piirteitä ovat. Kauris ei ole herskyvän sosiaalinen kuten esim ilmamerkit, vaan heidät pitää tuntea, jotta sosiaaliset puolet tulevat kunnolla esiin. Emme siis ole "juhlien valopilkkuja", joiden seuraan kaikki hakeutuvat. Olemme enemmän "perustyyppejä". Kauriin on vaikea ilmaista tunteitaan muille kuin läheisille ihmisille, käymme helposti keskusteluja loogisella asialinjalla (mistä myös tämä väittämäni kyky väitellä loogisesti ja hermostumatta). Ja samaan syssyyn aiemmin mainitsema besserwisseriys, mitä varmaan toteutan juuri nyt itse  crazy2
No jaa... Wink
Kastehelmi myös mainitsi, että teksteissäni tulee esiin juuri kaurismaisia piirteitä. Tätä en missään nimessä kiellä, sillä en missään nimessä häpeä "kauriuttani", vaan olen oppinut olemaan siitä ylpeä. Millaisia piirteitä sinä havaitsit?
Asiallisuus, itsensä vakavasti ottaminen, muiden vakavasti ottaminen, ei ongelmia hyvien puolien luettelemisessa. Kerroit esim. hyvistä väittelytaidoistasi ja lisäsit siihen, että olet muiltakin kauriilta kuullut miten hyviä he ovat väittelemään. Mun mielestä siinä kiteyty aika hyvin yksi vahva kaurislaadun ominaisuus. Itse mietin siinä kohdassa, että oletko tosissasi! Ja siihen päälle totesit vielä, ettet totuutta ole sen kummemmin kyseenalaistanut. Mulle outo ajattelumalli. Kuulostaa kärjistetysti nuo jutut siltä, että näin mahtavia me kauriit ollaan ja kaikki muutkin kauriit on samaa mieltä. Sellasen vaikutelman mä sain, enkä anoastaan sun tekstistäsi. Painotan tässä vielä, ettei kaikki luettelemani asiat suinkaan ole pahasta! Kauriislaadussa on siis munkin mielestä hyvätkin puolensa!

tallennettu

kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #119 : 08.12.2009 06:13:11 »

Minusta mikään merkki ei ole sen enempää pyhimys tai paholainen kuin kauriskaan. Kaikissa merkeissä on ne ultimaaliset pahat ja ultimaaliset hyvät.

Minä olen jostakin saanut käsityksen, että kauriin merkki ilmentäisi ääripäitä. Että positiivisia vaikutteita itseensä imenyt yksilö kaikessa sitkeydessään ja vastuuntuntoisuudessaan voi pyhittää koko tarkoituksensa muiden auttamiselle. Onnettomissa oloissa elänyt kauris puolestaan patoaa pahaa oloa itseensä ja tulee äärimmäisen vihamieliseksi muita kohtaan.

Puhunkohan nyt vain omista henkilökohtaisista kauriskokemuksistani vai onko tässä mitään perää.  :Smiley

No mutta aivan samaahan voi mikä tahansa merkki tehdä, padota pahaa oloa sisäänsä ja suunnata tätä negatiivista energiaa muihin. Ei se ole mitenkään erityisesti Kauriin merkki. Paremminkin sanoisin, että jos Kauriilla on paha olo, hän rankaisee siitä nimenomaan itseään enemmän kuin ketään muuta, sillä  Kauris on hyvin ankara itselleen. Kyllä minusta paljon enemmän mustavalkoisuutta ja ääripäitä löytyy esim. Skorpparista tai jopa Jousimiehestä ja Leijonasta, kuin Kauriin merkistä.

Tyypillisenä Kauriina Wink minusta tässäkin keskustelussa on tärkeää erottaa ne omat mielipiteet niistä astrologisista yleisemmistä käsityksistä jostain tietystä merkistä. Smiley On monia karmeita ihmisiä ja kehittymättömiä yksilöitä eikä sitä voi kuitenkaan yhteen tiettyyn merkkiin sitoa pysyväksi ominaisuudeksi. Toki Kauris on karmeudessaan karmea, mutta kukapa ei sanoisi samaa lapselliseksi muuttuneesta kiukuttelevasta Leijonasta, kostoa janoavasta Skorpparista, joka ei näe muuta kuin tuhoa, kyynistyneestä Neitsyestä tai juoppoontuneesta ja itsesäälissä rypevästä Kalasta. Kyllä monenlaista kauheaa löytyy joka merkistä.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14
  Tulostusversio  

Siirry: