YLLÄPITO HUOMIO: Voisiko tämän pätkäistä ihan omaksi ketjukseen vaikka siitä Sidemanin linkkaamasta uutisesta saakka, josta tämä keskustelu alkoi esim 'muut aiheet' alueelle tai jotain? Tämä on hyvä ja mielenkiintoinen keskustelu, mutta tämä ketju on kuitenkin uutisketju.
Sinulla on hyvin hommat hanskassa, kun on jo selvinnyt, mitkä ovat sukupuolen "sisäsyntyisiä" ominaisuuksia ja mitkä eivät. Myös aidoista "sisäisistä haluista" puhuminen taitaa luiskahtaa feminismin ortodoksiassa kielletyn essentialismin puolelle. Toki tämä on täysin sallittua, mutta siihen on hyvät syynsä miksi feministisessä diskurssissa sellaista ei suvaita.
Tämä ei ole feminististä diskurssia vaan minun henkilökohtaisia näkemyksiäni ja mielipiteitäni. Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi että tämä olisi mitään muuta kuin niitä?
Tämä on tämmöistä ihan tavallista keskustelufoorumimeininkiä, ei suinkaan mikään naistutkimuksen seminaari yliopistolla. Turhaan tuot filosofista runkkailua, kuten essentialismi, kehiin. Vai haluatko harrastaa itsekorostusta tieteellisellä näppäryydellä, hakea siis ehkä statusta?
Korostamalla yhtä, pienen eturyhmän (ei siis edes kaikkien naisten, vaan harvalukuisten "oikeaoppisten naisten") asemaa ja valtataistelua sinä käytännössä lietsot alistettujen keskinäistä taistelua, jota sinun piti vastustaa.
Luitko viestieni allekirjoituksen? Ylläoleva on jotain todella omituista rivien väliin lukemista, jota en ymmärrä ollenkaan. Ole hyvä ja selitä. MIkä on se 'oikeaoppisten' naisten ryhmä? Ja ole hyvä ja selitä se SITEERAUKSILLA MINUN VIESTEISTÄNI. Kaikki muu on jotain omassa päässäsi väärinymmärrettyä.
Minun viestejäni ei pidä tulkita millään tavoin. Tämä on kokemuksen osoittamaa: 100% rivien väliin luvuista ja tulkinnoista on tähän mennessä mennyt pileen. Myös tuo ylläoleva.
Et edes näytä ymmärtävän - vaikka mainitsin olevani hierarkioita vastustava - että käsite 'oikeaoppinen' on jo minulle mahdottomuus: Jos kaikki pitävät näppinsä erossa toisten vapaasta tahdosta (se minun hengellisyyteni lähes ainoa sääntö) niin jokaisen oma oppi on juuri hänelle se juuri oikea. Muussakin kuin hengellisyydessä.
Tekemällä älyttömiä väitteitä naisten alisteisesta asemasta, osoitat piittaamattomuutta muita "samalla asialla" olevia kohtaan sekä myös uusinnat naisellisen avuttomuuden diskurssia.
Sinun perustelusi on siis, että väitteeni ovat 'älyttömiä'
Eikö parempaa löydy?
Lue vaikka nämä artikkelit ja pohditaan sitten alkaako tyttöjen (ja myös poikien) kulttuurillinen ohjelmointi vielä tänäkin päivänä jo päiväkodista vaiko ei:
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/265505-tytot-joutuvat-taistelemaan-huomiosta-paivakodeissahttp://www.iltalehti.fi/perhe/2013111117710235_pr.shtmlÄläkä muuten keskustellessa laita sanoja suuhuni, mItään mitä et voi suorana siteerauksena tekstistäni löytää, en ole sanonut ja sinun HUONOISTA ARVAUKSISTASI siitä mitä olen sanonut, en ole vastuussa: En minä esimerkiksi pidä ketään avuttomina. En kulttuurin ohjelmoimia naisia enkä myöskään kulttuurin samoin ohjelmoimia miehiä (kuten aiemmin juteltiin, patriarkaatti ohjelmoi aivan kaikki).
He elävät omaa elämäänsä tehden omia päätöksiään ja toimien niillä kulttuurillisilla tavoilla jotka ovat sisäistäneet. Kaikki eivät edes sisäistä niitä samoissa määrin, vaan varmasti yksilöiden välillä on eroja. Se että on taipuvainen käyttämään tietynlaisia keinoja sen sijaan että käyttäisi toisenlaisia keinoja ei ole minun kirjoissani avuttomuutta. Sinulle näemmä on.
Aggressiivinen kilpailu on sallittua naisille. Itse asiassa naiset saavat pääsääntöisesti käyttäytyä niin miehekkäästi kuin naisellisestikin, he voivat sen itse valita.
Ovat ehkä voineet valita muutaman kymmenen vuoden ajan. Vielä 1970-luvun alussa naisilla ei esimerkiksi ollut mitään asiaa ravintolaan pitkissä housuissa tai ilman miesseuraa.
Ja naiset saattavat hyvinkin kilpailla aggressivisesti KESKENÄÄN. Ellet vielä huomannut, minä myönsin tämän jo edellisessä viestissäni ja mainitsin kuitenkin että tilanne muuttuu kun paikalla on miehiä ja/tai haetaan statusta MIESTEN SILMISSÄ.
Melko järjestään 50 elinvuoteni aikana, kun olen esimerkiksi käyttänyt ns. miehisiä keinoja torjuakseni asiattomia lähentelyjä tai tehdäkseni tiettäväksi tahtoni, on tullut sitä 'rekkakuskilesbo' ja 'riivinrauta' huutelua tai sitten muulla tavoin negatiivista palautetta. Ihan päin naamaa. Ja paljon muuta hienovaraisempaa sitten tietysti myös. Se että sinä et ole sellaista todistanut on aika avuton argumentti ja osoittaa vain että et ole ollut paikalla kun sellaista tapahtuu.
Mitä sinä miehenä tiedät siitä mitkä ovat naisten kokemukset assertiivisten omaan elämäänsä vaikuttamisen keinojen käytöstä? Jos sinun näkemyksesi perustuu johonkin 'selviytyjät' tosi-tv paskaan, joka saattaa lisäksi olla käsikirjoittettua eikä edes tosi-tv:tä, niin aika heikoilla perusteluilla mennään.
Jokaisen yhteiskunnan ensisijainen tehtävä on varmistaa oma jatkuvuutensa, ja paras tapa tehdä tämä on motivoida sukupuolet sitoutumaan yhteiskunnan uusintamiseen. Terveissä, hyvin kehittyneissä yhteiskunnissa miehet viehättävät naisia ja päinvastoin. Yhteiskunta on sairas, jos sen jäsenet eivät ole kiinnostuneita vastakkaisen sukupuolen miellyttämisestä.
Lihavointi yllä omani:
Nyt paljastit todellisen karvasi.
Entäs ne miehet ja naiset joita ei kiinnosta miellyttää vastakkaista sukupuolta, tai yhtään ketään? Patriarkaatin aste näkyy eniten siinä, miten kohdellaan naisia ja miten kohdellaan seksuaalivähemmistöjä...
MItä tuo ylläolevan lainauksen toinen lause itse asiassa tarkoittaa? Tarkoittaako se sitä että on käyttäydyttävä tietyillä tavoilla, jotta viehättäisi vastakkaista sukupuolta tai että kulttuurillinen ohjelmointi on tarpeen sen varmistamiseksi? Ymmärrätkö ollenkaan, että yksilöiden väliset erot ovat suurempia kuin sukupuolten väliset? Eri ihmiset viehättyvät erilaisista asioista. Vaikka osa miehistä ei esimerkiksi pidä siitä että en suostu käyttämään passiivis-aggressivisia eli niitä orjan keinoja omaan elämääni vaikuttamiseen, osa miehistä pitää taas siitä erittäin paljon.
Samoin sitten hengenheimolaisesi Henry Laasanen, joka redusoi ihmissuhteet ja rakkauden käsitteeseen 'markkina-arvo' on myös löytänyt puolison itselleen. Lähes joka vakalle löytyy se kansi, joten voit olla aivan huoleti sekä yhteiskunnan että ihmiskunnan jatkuvuuden suhteen.
Minusta kenenkään - sukupuolesta riippumatta - ensisijainen tavoite missään tilanteessa kenenkään kanssa ei tulisi olla toisten ihmisten miellyttäminen. MInusta ihmisten ensisijainen tavoite voisi sen sijaan olla avoin ja rehellinen mitään valtapelejä pelaamaton ja täysin hierarkiaton kommunikaatio. Ymmärrän että tällaista ei maailmassa paljoa ole, se on silti se tapa jolla itse kommunikoin ja jollaista olemista harjoittavia ihmisiä itse hyväksyn lähipiiriini.
Olen muuten myös vapaaehtoisesti lapseton. Olenko mielestäsi yhteiskunnan petturi, kun en ole ollut kiinnostunut lisääntymisestä?
Tiedoksi: Tällä planeetalla on 7 miljardia ihmistä. Ihmiskunnan jatkuvuus ei ole millään tavoin vaarassa. Yksittäisestä yhteiskunnasta ja sen jatkuvuudesta puhumise näen sitten puolestaan vastenmielisenä kiihkonationalismina.
Naisilla on siten yhteiskunnallinen velvollisuus huolehtia viehättävyydestään miesten silmissä. Naisellista käyttäytymistä tämä ei edellytä, mutta nainen, joka ei piittaa ulkoisesta viehättävyydestään eikä sen paremmin naisellisesta käyttäytymisestäkään, on käytännössä nostanut keskisormen pystyyn kaikille miehille. Silloin on aivan oikein, jos miehet, vaikka sitten "rumasti", naista tästä huomauttavat.
Lihavointi omani.
Oletko ihan tosissasi? Mihin olet piilottanut sen aikakoneen jolla olet saapunut tänne jostain 1800-luvulta?
Ja oletko katsonut itse peiliin? Miksi vain naisilla olisi velvoite piitata ulkoisesta viehättävyydestään. Suomi on Hoffsteden dimensioiden partikularismi-universalismi akselilla erittäin universalistinen kulttuuri. Se tarkoittaa selkokielellä: SAMAT SÄÄNNÖT KAIKILLE!
(Se miksi minä olen saanut rumasti sanomista todellakaan ei johdu ulkonäöstä eikä myöskään pukeutumisesta, päin vastoin. Siksi niitä ei toivottuja lähentymisiä onkin tullut elämän varrella eteen ja tulee edelleen...)
Ja vielä: Toisten ihmisten ulkonäöstä huomauttelu on KIUSAAMISTA. Sitä harrastavat sekä koulukiusaajat että kiusaajat muussa ympäristössä. Sinä näemmä hyväksyt kiusaamisen, ainakin yllä olevan siteerauksen perusteella.