Asterix
Vieras
|
|
« : 10.09.2008 19:44:53 » |
|
Mikä ihme siinä on, että minusta on (jollain kieroutuneella) hauskaa nähdä painajaisia? :
Suorastaan odotan jännittäviä tai jotenkin kyseenalaisia unia. Tottakai noissa painajaisissa käyn läpi erilaisia tunnetiloja, mutta kuitenkaan en halua herätä niistä ja painelen unissani vain eteenpäin. Saatan olla välillä olla hyvin pettynyt, jos herään kesken jännän kohdan.
Uneni kulkevat eteenpäin kuin elokuva, täysin ymmärrettävästi ja rationaalisesti, vaikka ne sisältävät yliluonnollisia ja mielikuvituksellisia elementtejä. Lisäksi aistin hajut, värit, kosketukset, lämmön vaihtelut ja toisen ajatukset, sisimmät tarkoitukset ja näen menneisyyteen ja tulevaisuuteen unissani.
En todellakaan näe noita hirvi-hyppäsi-ikkunasta-joka-olikin-kellari-ja-muuttui-kasaksi-vaaleanpunaisia-ruusuja-joiden-keskellä-oli-leivänpaahdin ja kysele sitten unipalstoilla, että tarkoittaako se tulevaa miestä vai olenko nyt raskaansa vai henkisesti hajoamassa. :
Ei nyt sillä, että haluan irvailla kenenkään kustannuksella, mutta jotenkin "kyllästyttää" tuo perinteinen unikeskustelu, joten ajattelin nostaa nyt yhden topicin kunnon painajaisten kunniaksi, kun niiden maailmasta ei paljoa keskustella.
Ajatuksia vai aletaanko kertomaan kunnon iltalukemisia ennen nukkumaan menoa...?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #2 : 10.09.2008 20:16:26 » |
|
Mikä ihme siinä on, että minusta on (jollain kieroutuneella) hauskaa nähdä painajaisia? :
Uneni kulkevat eteenpäin kuin elokuva, täysin ymmärrettävästi ja rationaalisesti, vaikka ne sisältävät yliluonnollisia ja mielikuvituksellisia elementtejä. Lisäksi aistin hajut, värit, kosketukset, lämmön vaihtelut ja toisen ajatukset, sisimmät tarkoitukset ja näen menneisyyteen ja tulevaisuuteen unissani.
Mutta eihä nuo ole painajaisia! Minäkin tykkään uneksia, mutta en pidä kylläkään niistä painajaisista, kun herään paniikissa ja mietin, että miksi ihmeessä äitini yrittää tappaa minua. TOSIN annan niidenkin unien mennä läpi ja olen huomannut, että se auttaa koska kun muutaman kerran olen kuollut, on egoni todennäköisesti pienentynyt, tai hävinnyt kohta kokonaan! No onhan! Siis tarkoitin niin, että myös painajaisissa kaikki menee kuin 5D elokuva eteenpäin. Viime yönä seikkailin sairaalan ruumishuoneella opettavan patologin ja kahden muun oppilaan kanssa.
Ruumiita ei ollut mitenkään valmisteltu, vaan ne olivat mikä missäkin kammottavassa asennossa ja ruhjoutuneine kehoineen, päineen ja niin tuijottamassa minua.. Tunsin ällöttävän mätänevän ihmiskehon hajua ja kalmiston hajua sekoittuneena sairaalan hajuun ja kuumuutta siellä ruumishuoneella.
Menimme valmistamaan erästä pahoin liikenneonnettomuudessa ruhjoutunutta miehen ruumista ja naispuolinen ja miespuolinen opiskelukaverini istahtivat sen viereen sängylle ja nainen sanoin, että kyllä nuo miehen kämmenet oikeastaan näyttää jo kauniille verrattuna tuohon ruhjoituneisuuteen ja samassa ruumis heräsi henkiin ja pomppasi pystyyn silmät päässä pyörien ja tappoi ne kaksi oppilasta siinä patologin kanssa katsellessamme sitä. Patologi sanoi, että tuota tulet näkemään paljon tässä työssä ja sitten perhana heräsin kesken kaiken!
...mutta sitten nukahdettuani näin untä, että menin töihin todella huippuluokan ylelliseen bordelliin(ilotaloon) ja olin todella tyytyväinen ja iloinen nähdessäni vanhoja ystäviäni siellä, jotka iloitsivat, että päätin tulla takaisin sinne. Unet on ihania. Sehän on psyyken tasolla asioiden selvittelyä ja eteenpäin menemistä. Unissahan tulee käsiteltyä triplanopeudella pään sisäisiä asioita. Ja jos niitä vielä pystyy ohjailemaan, niin unihan on seikkailu! No niinpä! Minusta olisi ihanaa saada ihania seikkailuja noiden painajaisten muodossa. Miten niitä manata esiin?
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #6 : 11.09.2008 08:20:47 » |
|
Kyllä minä laskisin tuon ruumishuone unen painajaisiin, hui Itse näen juurikin noita sekavia unia ja myös vähemmän sekavia. Näin aiemmin enemmän painajaisia, koska olin pääni sisältä hukassa... Yleensä unet olivat sellaisia että minua jahdataan ja yritetään satuttaa/tappaa. Joskus näin unta että heräsin ja tiesin pimeässä huoneessa olevan jonkun pahan henkilön joka tahtoo satuttaa minua, mutten nähnyt sitä. Usein lensin, hyppäsin lapsuudenkodin ikkunasta ja lensin karkuun mutten koskaan päässyt koska "paha" seurasi. Ihan selkeitä juttuja nyt kun ajattelee.. Joskus näin unia missä joku puukottaa minua tai jotain läheistä. Kamalaa nähdä niitä. Sen jälkeen on hirveä olo... Mutta nyt en onneksi ole nähnyt painajaisia aikoihin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
|
« Vastaus #9 : 11.09.2008 10:43:51 » |
|
no huh
en koe tarvetta moiseen ja painajaisia on aika harvoin, tietty voi välillä kysyä
mikä oli sisältö tai merkitys.
sanotaan että yhdessä unessa joku mies sulkee kotinsa ovet, toinen avaa, sen nyt voisi tulkita aika yksinkertaisesti (olen ja en ole valmis suhteeseen, ellei nyt puhuta mielen mies/naisenergioista). viime yönä oli oikein rento tunnelma vaikka mies ei ollut aivan "tyyppiäni". tuli sellainen olo että kaikkea mukavaa on menossa, vaikkei kukaan erityisesti kiinnosta-
|
|
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008 10:51:24 kirjoittanut ****Starsign 23**** »
|
tallennettu
|
You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #10 : 11.09.2008 11:14:13 » |
|
Minäkään en koe näkeväni varsinaisia painajaisia, en ainakaan koskaan herää niihin ja jos unessa tapahtuu jotain "kauheaa" laitan sen tilanteen menemään ohi siinä unessa ja jatkan unta miellyttävämpään suuntaan..
Jos unessa jokin uhkaa minua, niin minä pysyn yleensä vahvana. Jos minua alkaa pelottaa niin rukoilen unessa itselleni apua ja olen nähnytkin enkelin tulevan uneeni puolustamaan minua. Aika usein unessa, juuri niissä pelottavissa kohtauksissa ymmärrän että "tämä on vain unta, joten katsotaan nyt miten tässä käy"...
Olen nähnyt viime aikoina unissani aika paljon tappamista ja usein itse siis olen se joka tappaa, kaikista ehkä mielenkiintoisin oli se että tökin tuolinjaloilla vankien silmiä puhki kaltereiden läpi, mutta se olikin itsepuolustusta.. Olen itsekin nähnyt tappamisunia, kai se on keino purkaa agressioita. Henkilö jonka tapat usein kuvaa vissiin sitä puolta itsestäsi minkä yrität tappaa. Jos tapettavanasi on vaikkapa joku tuttu, esim. mummosi niin mieti mitä mummo sinulle edustaa, minkälaisia ominaisuuksia mummollasi on jne...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #11 : 11.09.2008 16:07:17 » |
|
Jäin miettimään, miten sinulle saadaan painajaisia, ja itse heräsin taas viime yönä monta kertaa ja jouduin laittamaan valon. Koska pahimmat painajaiset on niitä kun näkee tyyppejä ympäri huonetta lojumassa. Tai kuvittelee, että joku on tunkeutunut asuntoon. Sinut pitää saada jotenkin hermoheikoksi , mutta miten Tuota olen miettinyt, että olenko jotenkin "kovettunut" noille painajaisille tuossa ensimmäisen 25 vuoden aikana elämästäni, joka oikeastaan ihan elävää painajaista?
Olen nähnyt ja kokenut kuolemaa, läheisiä kuolleina ja kuolemassa ja kaikenlaista käsittämätöntä shittiä siitä alaspäin, mitä kuvitella saattaa.
Näen jonkin verran myös demonisia unia, joissa olen kanssa käymisissä itsensä saatanan ja hänen demoniensa kanssa ja silti ne ovat ihan kuin mitkä tahansa olennot unissani. Tokihan olen ensin, että wow..! mistäs moinen "kunnia", jos ne esim. vierailee unissani kotonani tms.
Takaa-ajo-unet ovat hauskoja, kuten sotaunet. Yksi suosikki uneni, jota näin yhdessä välissä tosi paljon, oli sellainen, jossa minua ajettiin takaa yhden armeijapataljoonan verran helikopterein, autoin, koirin jne. ja minua yritettiin ampua ja pommittaa niissä unissa. Tosin en ole nähnyt vastaavia enään pitkiin aikoihin.
Putoaisuniakaan en ole nähnyt pitkään aikaan enään. Lapsena ja teini-ikäisenä näin niitä, kuten noita takaa-ajouniakin, paljon. Nykyään näin hyvin harvoin ainoastaan kompastusunia, joihin herään kinttujen nytkähdellessä!
Minulla on vielä yksi "kieroutuma", -jos herään painajaisesta tylsästi kesken kaiken, niin alan kuvittelemaan mielikuvituksessani sille jatkoa. Uskon että on psyykeellekin terveellistä nähdä jonkin verran sairaita unia.
Mieli haluaa tehdä ja kokea unessa asioita, jotka jostain syystä ovat mahdottomia tai ei-toivottuja hereillä ollessa.
Eikö olekkin hyvä että unessa ollessamme painimme mörköjen kanssa, tipumme pilvenpiirtäjän katolta, harrastamme seksiä anoppimme kanssa, teemme petoksia ja rikoksia, kenties raiskaamme jonkun, kenties pahoinpitelemme ja tapamme ihmisiä, mutta emme kuitenkaan tee näitä asioita hereillä?
Ehkä se vain oli mielen tapa purkaa joku negaatio pois ja sillä selvä.
Unimaailma ei kuitenkaan voi satuttaa meitä, eikä uniensa takia tarvitse tuntea mitään moraalisia tuskia.
Minä olen unissani harrastanut seksiä väkivallalla puolin ja toisin tai ihan vapaa-ehtoisesti nautinnolla varmaan jokaisen tuntemani ihmisen kanssa, eläinten kanssa, mutta myös henkiolentojen, kuten enkelten, jeesuksen, buddhan, jumalien ja demonien ja saatanan kanssa, mutta en mitenkään koe niitä edes painajaisina, vaikka joissain tapauksissa olen unessa miettinyt, että mites tämä nyt oikein tapahtuu/on mahdollista.
Olen samaa mieltä, että painajaiset hoitavat mielenterveyttä. Joissain tappamisunissa suorastaan olen helpottunut, jos olen päästänyt hengiltä jonkun tai sitten tullut itse tapetuksi.
PS. Viime yönä näin aivan tavallista unta. Joku ihmetteli, että onpas sääresi kovasti hoikat ja kerroin, että lenkkeilen ja syön terveellisesti.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON
|
|
« Vastaus #12 : 16.09.2008 17:54:49 » |
|
Sinut pitää saada jotenkin hermoheikoksi , mutta miten Eihän tässä ole enää kuin muutama päivä kun Punainen Paholainen miehineen saapuu Sashan mielenterveyttä koettelemaan... Joten katsotaan millaisia painajaisia hän näkee vierailumme jälkeen.
|
|
|
tallennettu
|
Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu MC & Merkurius & Venus Vesimies Punainen Galaktinen Lohikäärme
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #13 : 17.09.2008 15:41:35 » |
|
Sinut pitää saada jotenkin hermoheikoksi , mutta miten Eihän tässä ole enää kuin muutama päivä kun Punainen Paholainen miehineen saapuu Sashan mielenterveyttä koettelemaan... Joten katsotaan millaisia painajaisia hän näkee vierailumme jälkeen. No enpä usko, että painajaisia teidän vierailustanne syntyy -ainoastaan hauskoja muistoja.
Tuskin maltan odottaa viikonloppua!
Ai-jai... kyllä minut teki väliaikaisesti hermoheikoksi tuo ratsastusonnettomuus ja unettomat yöt sairaalassa kuunnellen samassa huoneessa olevan vanhan kuolevan naisen valitusta, kun itse ihan kipeänä joka paikasta, joten tuskin enään pahempaa voi olla tulossa.
Kipulääkkeet, joita sain suoraan suoneen, olivat muuten huikaiseva kokemus! Ensimmäistä kertaa näin jotain halluja -tosin ihan miellyttäviä, kun ambulanssi lääkäri pisti suoneeni jotain kivaa, että he ylipäätään olisivat voineet siirtää minut ambulanssiin.
Mieheni sanoi, että olin täysin pilvessä ja halusin vain lisää samaa ainetta.
Olo oli tosi ihana sen jälkeen. :
Tuskin maltan odottaa teitä, etenkin nyt, kun piti vielä yksi onnettomuus käydä läpi, mutta minun elämässäni nuo onnettomuudet tietävät jotain aivan mieletöntä jymy-unelman toteutumista ja aurinkoista jaksoa elämääni -mikään kun ei ikinä tule ilmaiseksi, vaan kriisien kautta.
Enteiliköhän nuo uneni tätä ratsastusonnettomuutta..? Kun samalla meni mieheni kanssa suunnitelmat uusiksi ja laittoi todella miettimään, mikä elämässä on tärkeintä. Siis elämä uusiutui tuon onnettomuuden myötä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|