Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Salaperäinen, ajankohtainen, tietäjä Chiron (Kheiron)  (Luettu 79813 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #45 : 16.09.2008 16:08:41 »

"Our tale begins in 1952, when Chiron made its first opposition to Uranus in the 20th century; this was one of the longest hard-aspect relationships of Chiron and Uranus in the last two thousand years. The first instance took place in February 1952, the last in May 1989. There were altogether 41 occurrences as the two planets danced around this opposition over a period of 37 years, 32 occurrences being before Chiron’s discovery in 1977.  "

http://www.martinlass.com/intro2events.htm

Martin Lassin sivuilla on paljon tietoa chironista, myös karttoja ja globaalia näkökulmia tapahtumiin.
Itselleni tuli mieleen että 1952 suomi sai sotakorvaukset maksettua ja alkoi elpyminen..

Voi, tässähän sitä historiaa on Chironin kera! Minä parannuin tuona vuonna riisitaudista. Sodan jälkeen alkoi myös elpyä ravintoasiantuntemus. Alettiin jakamaan mm. D-vitamiinia, hoitamaan puutarhassa erilaisia kasviksia, kaalia, tomaattia, salaattia. Pihat täyteen istutettiin viinimarjapensaita ja mansikoita. Ja kansa alkoi voida paremmin!!! smitten

Mitenkähän Suomen kartalle sijoittuu Chiron?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #46 : 16.09.2008 16:58:36 »

Vesimies
Luonnon kiertokulussa Vesimies edustaa aikaa jolloin Valo lisääntyy, mutta talvi ei ole vielä antanut periksi. Tämä on aikaa jolloin monien ihmisten henkinen jaksaminen on kovalla koetuksella ellei omasta elämästä löydy samaa innostusta ja valoa jota aurinko kasvavassa määrin jakaa valkoisille hangille ja jäisille kaduille. Henkiset energiavarastot alkavat olla vähissä ja tarvitaan kokonaan uutta näkemystä ja uusia oivalluksia, jotta tulevaisuus tuntuisi mielekkäältä ja valoisalta. Vesimiehessä vaikuttavan planeettasi kautta olet yksi eläinratamme suuria oivaltajia, jotka pystyvät näkemään tulevaisuuden verhon lävitse. Tästä syystä sinua saatetaan pitää hiukan outona ja jopa hankalana tyyppinä.

Hahaha Sepon kuvaus Chiron Vesimiehessa

Voi Nikki
Minahan katsoin syntymakartastani tata Chiron vesimiehessa juttua ja huomasin, etta se yhtymassa tyttareni syntymaan-eli  chiron 5 ast vesimiehessa 56 kaarimin. ja kuu 14ast.vesimiehessa ja 56 kaariminuuttia ja   neptunus on  vaaka-melkein IC:lla-todella Saturnuksen ja Uranuksen valissa synt.kartan mukaan-voi hitsi, tyttarellani on erittain hyvan astrologin tekema syntymakartta-olisikohan hanella tallessa tama kartta-mutta han on Suomessa.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #47 : 16.09.2008 17:55:51 »

Tuolla Martin Lassilla on aivan upeita juttuja Chironista, kun siihen vain jaksaa syventyä! Kiitos paljon!

Laitan tähän siitä osion, johon ehdin hiukkasen syventyä:

In the long-term picture, the years 1952 to 1989 represented a time when Humanity began moving back toward spiritual matters after a five-hundred-year love affair with materiality, science and the intellect.The impelling factors were Saturn and Uranus in aspect to Chiron: Uranus took our attention away from the Saturnian, material, practical, pragmatic and visible world by shining a light on our unresolved and unHealed Wounds and issues (Chiron) while Saturn made us sit down and take stock of these.

Saturn’s influence peaked in 1966 when it conjuncted Chiron. The mid-1960s were the height of the ferment and turmoil—a “metafluctuation” (Jantsch—opening quote) of society, personally and collectively—that brought Chiron’s influence to the fore, paving the way for its discovery in 1977. By the time Chiron was discovered, its messages were already well established within the collective consciousness. Chiron’s discovery gave us the frame of reference, the ideas and the concepts with which to explain what we had been going through.

The Saturn/Chiron conjunction in Pisces in 1966 said to us that we are individually responsible and accountable for our Wounds and issues. Moreover, the Healing journey requires effort, seriousness, resolve, discipline and humility. It also requires that we give up our attachment to being victims. The Chiron/Saturn conjunction says there are no victims, only lessons of love. It also says that Healing means giving up our self-imposed boundaries, distinctions, judgments, separateness and aloneness. It means bringing the diffuse and myriad aspects of our consciousness—our polarized and compartmentalized emotions and thoughts—into the focus and unity of love.

Tuntuu jotenkin yhdistyvän kun juuri luen Alice Baileyn kirjaa vuodelta 1934 ja Jungin Symboleita, jonka hän unensa käskystä alullelaittoi ennen kuolemaansa v. 1964. En tiedä onko nämä vuosiluvut tärkeitä. Mutta Alice kuvaa tulevia aikoja aika osuvasti kirjassaan. Ja Jungin kirja tavalliseen kansaan taisi levitä juuri   saturnus aspect_con chiron Kaloissa.  Ehkä etsin vähän turhan ahneena näitä synergioita. Mutta ne ovat mielenkiintoisia!
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #48 : 16.09.2008 23:23:11 »

kiitos Saray tuosta syntymäkartasta,
sieltähän löyty heti itelle  :merkurius:n paluu!

ja kun tuolla oli muutoksen alkua  pluto kuunsolmu  :vaaka:niin liekö nyt loppuunsaattamista  chiron kuunsolmu vesimies,toisessa ilman merkissä,,velanmaksua tai velkojen anteeksiantoa?
toinen tarkka aspekti oli  saturnus leijona kvintiili (72 ast.)  uranus skorpioni,
kvintiili on luova aloitekyky;oisko tuossa valtarakenteen murros?
kun on myös  chiron harka aspect_squ mars leijona,
vallasta ja tahdosta lienee kyse,
mut jos on ollutkin murros,niin kiinteillä siitä rakenteesta on jäänyt jotakin pysyväksi,
tuli mieleen maaltapako,
tai kesätyöt Ruotsissa
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #49 : 18.09.2008 16:04:03 »

Kappas täällä oli tällainenkin, minulla on energiat virranneet ennen kurssituksia, joilta hain vähän ymmärrystä ja uskoakin asiaan. Nämä energia-asiat ovat nousseet nykyään hyvin isoksi osaksi elämääni  smitten

Khiron sijaitsee minulla 9. huoneessa, härän merkissä

Aspekteja:

chiron aspect_tri askendentti
aspect_tri  kuu
aspect_con  aurinko
aspect_squ  mars
aspect_sex  jupiter

(osana pikkukolmiota Jupiter-Kuu-Khiron)

Mielenkiintoista että tuo yhtymä aurinkoon liitettäisiin synnynnäiseen kanavointikykyyn  Smiley. Hmm 9. huoneessa ja härässä, tuo ei nyt kyllä sano mitään paitsi että nämä asiat ovat muuttuneet elämäntavaksi, muokanneet rajusti näkemystäni maailmankaikkeudesta ja meidän osastamme täällä. Matkustelen niiden merkeissä myös aina silloin tällöin Smiley. Eikö 9. huone ollut Jousimiehen huone ja Chiron itse muuttuneena tuoksi Jouskariukkeliksi? Hitsi tämähän tuli mielenkiintoiseksi, jos joku tahtoo vähän tulkita mulle tätä niin tattis!

Mielenkiintoiset aspektit sinulla! En paljoa näitä asioita taida, mutta jos jonkun huomion sanon, vilkaisen myös Nikulan kirjaa.

Tuo chiron: aspect_tri askendentti minun intuitioni mukaan olisi syntymälahjaa, josta sinun kannattaisi huolehtia. Parantajan tai selvännäkijän lahjaa ei ojenneta kultatarjottimella, vaan sen käyttöön on tehtävä työtä, tarkkailtava itseä ja opittava.

aspect_tri  kuu  Tässä voisi näkyä sinun suhteesi äitiin, ymmärrys, perintötekijät, mutta ehkä myös tietoisuuden laajentuminen vaikeidenkin asioiden kautta.

aspect_squ  mars Tässähän näkynee tämä maskuliinen taistelijan luonne. Esoteeristen asioiden kanssa voi joskus tulla sanaharkkaa ja joudut todistelemaan niitä. Eli vaikeuksien kautta voittoon.

aspect_sex  jupiter  Tässä näitä huu-haalahjojasi on sitten ojentamassa Jupiterkin. Itsenäinen ja riippumaton näkemyksesi ohjaa sinua auttamaan muita aivan omalla tavallasi. Mutta kannattaa lukea myös tietoa vanhoista opeista.

9. huonehan edustaa maailmaa vähän avarammin uskontoineen, eri kulttuureineen ja yleensä tajunnan laajentamisessa. Koska haluat säilyttää oman näkemyksesi, voit välillä joutua ristiriitaan teoreettisen tiedon kanssa. Mutta kun Chiron on Härässä, varmaan mietit ennen kuin toimit. Härkä tuo esiin myös suhteesi luontoon ja kosketusaistisi toimii energioiden osalta hyvin.

Chiron on hyvä oppaasi!!
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #50 : 18.09.2008 16:13:00 »

Oletteko huomioineet, mitä taphtuu tai tapahtui teille silloin, kun Chiron Ap-kartalla tulee teidän syntymäkartan Chironin kanssa samalle kohdalle.

Itse tutkiskelin ja huomasin, että juuri silloin valmistuin opettajaksi. Aika jännä juttu! Kasvatustiede on oppi, jossa joutuu kasvatushaasteisiin myös oman itsensä kanssa. Ja minulle se oli aikaa myös, jolloin lähdin tutkimaan 'intuitiota ja valoa'. Sitä onkin sitten jatkunut voimallisesti kaikki nämä 10 vuotta!

Kurssilla opettaja vain iski silmää ja sanoi, että 'olepa tarkkana' kun Chiron kulkee yhtymään Lilithin ja kuuni kanssa.

Nyt kun astrossa on pitkän ajan ketjuina tuo transiittilista, näitä kuvioita on helppo seurata.  Wink

Tuntuu hauskalta ja haastavalta, kun on jotenkin oppinut ymmärtämään tämän astromaailman kieltä!  Cheesy
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #51 : 18.09.2008 17:39:40 »

Hei Esmiralda-nyt meni hepreaksi

Siis jos minulla on  chiron  aspect_con  vesimies syntymakartalla-niin ap kartalla on sitten joskus
sama juttu-NIIN MITA SITTEN???
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #52 : 18.09.2008 18:22:01 »

Minulla on muuten parhaillaan menossa  chiron aspect_con jupiter .. Ja syntymäkartalla  jupiter ja  chiron ovat kolmiossa.. Jupiter 2. huoneessa... Omaisuuden, raha-asioiden ja henkisten voimavarojen huone siis.

Oikeastikin, olen kokenut suurta eheytymistä tässä jonkin aikaa, nimenomaan olen etsinyt ja löytänyt niitä voimavarojani. Tuntuu että intuitio on pinnalla, näen merkkejä hereillä ollessa ja uneni ovat yksinkertaisia ja niiden sisältämät symbolit ovat yksinkertaisia ja selkeitä.

Tuntuu että vasta nyt alan jotenkin tajuta enemmän sitä symbolisuuden hienoutta; miten yksi symboli voi kertoa enemmän kuin tuhat sanaa.

Vaikka Jeesus ei ole ennen merkinnyt mitään ihmeempää minulle, on hän nyt tullut pariin uneeni ja muutenkin koen hänen sanomansa ja kristustietoisuuden nyt olevan sellaisia miettimisen arvoisia aiheita. Tai ei miettimisen, vaan kokemisen. Turha miettiminen pois ja avoimuus tilalle. Chiron ja kristustietoisuus, ylösnousemus, haavoittunut mies makaa ristillä, parantaa itsensä ja nousee taivaisiin, jonka jälkeen hän tuo myötätuntoa ja rakkauden parantavaa energiaa koko ihmiskunnalle. Esimerkkinä meille Chironin voimasta.

Tänään meditoinnin jälkeen mieleeni nousi vahva kuva leivästä.  idiot2 Cheesy
Nauroin sille ensin, mutta sitten ymmärsin sen merkityksen.
Jokapäiväinen leipämme, henkinen ja fyysinen ravinto,
me saamme kaiken, mitä tarvitsemme.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #53 : 18.09.2008 19:29:38 »

Siis jos minulla on  chiron  aspect_con  vesimies syntymakartalla-niin ap kartalla on sitten joskus

Höh! Käytinköhän oikeita sanoja? No ei nyt ihan noin. Hetkinen. Chiron kiertää rataansa n. 52 vuotta. Silloinhan se tulee jossakin vaiheessa samalle paikalle synt.karttaasi nähden. Eikö?

Opettajani opetti minua sijoittamaan noita planeettoja omalle synt.kartalleni. Siitäkinhän ne näkee. Ap-kartta oli väärä nimitys tuolle. Oikeastaan Ap-kartalla on varmaan kaikille tuo Chironin yhtymä Neptunuksen kanssa, eikö?

Mitähän minä söklään?  idiot2

ps. Pitäähän sinun toki hepreaakin osata.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Norna
Vieras
« Vastaus #54 : 18.09.2008 22:27:18 »

Siis tarkoitatko Esmiralda transiittia syntymäkartalla chiron  aspect_con  chiron? Mitä tuolla ap-kartalla oikeastaan edes tarkoitetaan  Embarrassed

chiron aspect_con  chiron oli vuonna 1978 minulla, se oli kohdallani aika tärkeä vuosi: synnyin silloin  Wink. Seuraavaan onkin aikaa. Siis tämä syntymäkartalla. Öö.
 Katsoin tuota Auringon Paluu-karttaa mutta se oli toistaiseksi vähän sekava minulle. Aivan tautisesti opittavaa kyllä tän astrologian syövereissä  Lips Sealed.

Ja kiitos tosta tulkkauksesta Esmiralda, se avasi vähän taas tota Khironin merkitystä. Erkki Lehtirannan käyttämä kuvailu Kheironista ei oikein avaudu minulle.
 Tuo kuu on jotenkin kyllä haasteellinen minulle, se sijaitsee 12. huoneessa. Olen pitänyt sitä henk. koht. koetinkivenä juuri näissä huuhaa-asioissa. 12. huoneessa ihmettelee myös Saturnus.
« Viimeksi muokattu: 18.09.2008 22:41:28 kirjoittanut DolceVita » tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #55 : 19.09.2008 09:25:08 »

Höh! Käytinköhän oikeita sanoja? No ei nyt ihan noin. Hetkinen. Chiron kiertää rataansa n. 52 vuotta. Silloinhan se tulee jossakin vaiheessa samalle paikalle synt.karttaasi nähden. Eikö?

Opettajani opetti minua sijoittamaan noita planeettoja omalle synt.kartalleni. Siitäkinhän ne näkee. Ap-kartta oli väärä nimitys tuolle. Oikeastaan Ap-kartalla on varmaan kaikille tuo Chironin yhtymä Neptunuksen kanssa, eikö?

Mitähän minä söklään?  idiot2

ps. Pitäähän sinun toki hepreaakin osata.
Puhutte siis Chironin paluusta?
 :Smiley
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #56 : 19.09.2008 13:05:54 »

Kyllä se tätäkin meinaa eli  chiron aspect_con chiron

Mutta 'apuva', voiko syntymäkartalla olla aspektia chiron aspect_con chironHuh!!

Nyt on jotakin mihin minun ymmärrykseni ei riitä... idiot2

Eipä silti, näistä sekavuuksistahan me jotakin opimme. Ja eikö tämä foorumi ole oppimiselle tarkoitettu?
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #57 : 19.09.2008 13:56:29 »

Silloin kun  chiron "palaa omalle paikalleen" on  chiron in paluu.
..... mitä silloin on meneillään  :Smiley

Itellä syntymäkartalla  chiron  aspect_con  askendentti  aspect_sex  saturnus
NYT  chiron  aspect_con  askendentti   aspect_sex  saturnus
 Wink
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #58 : 19.09.2008 15:27:06 »

Silloin kun  chiron "palaa omalle paikalleen" on  chiron in paluu.
..... mitä silloin on meneillään  :Smiley

Itellä syntymäkartalla  chiron  aspect_con  askendentti  aspect_sex  saturnus
NYT  chiron  aspect_con  askendentti   aspect_sex  saturnus
 Wink

Ippuska, kysyt minulta...punastun aina kun olen tekemisissä näiden vanhojen tietäjien kanssa.
Oikeastaan enhän minä tiedä.
Mutta sen mitä ymmärrän niin ASC on se mihin on mahdollista kasvaa ja Cheiron siinä on avartamassa sinua ymmärtämään omia heikkouksia, sairauksia ja mahdollisuutta paranemiseen tai parantamiseen, jonkun auttamiseen niin, että itselläkin avartuu uusia näköaloja.

Ja tuo Chiron yhtymän uudelleen ilmestyminen on sinkoamista uudelle kehityskaudelle. Spiraalissa se kiepsahtaa hivenen toiselle tasolle ja aloittaa jotakin uutta sinun elämässäsi henkistä kasvuasi silmällä pitäen. 

Saturnus Nikulan mukaan etsii henkilön ns. niukoista olosuhteista testiä testata kykyä 'nähdä' laajemmasti, joten nyt kai on kiitoksen paikka. Eräänlainen tasapainoitus sinun aherruksestasi. Voisi kait myös silmäillä omaa toimintaa esim. siinä, mitä odotat, mihin tähtäät ja millaisilla panoksilla. Älä pyri täydellisyyteen eikä liialliseen tarkkuuteen, jotakin jää silloin huomaamatta, jotakin tärkeämpää.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta