Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Salaperäinen, ajankohtainen, tietäjä Chiron (Kheiron)  (Luettu 79972 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Vehra
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #75 : 04.02.2009 18:37:53 »

Heitänpä tähän omia kokemuksia Chironista.

Minulla Chiron on härässä, ison kolmion, leijan kärjessä. On hassu "sattuma", että minun fyysisen ja henkisen henkeni pelastanut ihminen on aurinko härkä. Ja tämän aurinko härän kautta olen löytänyt, että se kuka minut pelasti oli lopulta minä itse, hän vain auttoi minua löytämään sen mikä jo oli minussa.

Tapasin hänet, kun Chiron oli kolmiossa nousumerkkiini.

Chironin ja jupiterin oppositiosta sanotaan, että se vaatii ihmistä ottamaan paikkansa opettamisessa ja parantamisessa, mikä minun leijassani siis on se haasteellinen aspekti.

Ehkä lähden opettamisen tielle joskus ehkä en, mutta sen minkä olen oppinut on, että ihminen parantaa muita olemalla itsensä ja puolustamalla itseään ja että kiltteys ja lempeys eivät ole yhtä kuin hyvyys tai auttaminen. (kiltti ei todella ole sana, millä kuvaisin minua auttanutta henkilöä!)

Ja näenkin, että Kheiron, silloin kun se ei itsessä toimi, ajaa ihmisen usein näennäis auttamaan muita, hyvin tavallinen tapa ihmiselle yrittää hallita omia avuntarpeitaan on pyrkiä hallitsemaan niitä muissa. Ja se on hyvin tuhoisaa. Toimimaton Kheiron pyrkii kiltteyteen, mikä lopulta on omaa pelkoa pitää puolensa, eikä siksi voi auttaa syväluotaavasti.

Chironini siis kolmioi kuun ja marsin kanssa.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #76 : 04.02.2009 19:05:21 »

Kiitos Vehra! Sinulla oli varteenotettavia ajatuksia!

Innostuin katsomaan minun 'auttajaani' kirjoituksesi ansiosta. Liian vähän tutkinkin kaikkea sitä miten toimivat nuo vuorovaikutteet kartoilta.

Minä raukka olen kamalan vesipainoitteinen (stellium ravussa), eikä siis ihme että tässä muutama vuosi sitten vajosin pahan kerran tunteitteni suohon. Ystäväni, joka minut sieltä nosti, omaa itse stelliumin Kaloissa. Minun ASC on skorpioni, kuten myös Kheiron huoneessa 11. Ystäväni Kheiron on Vesimiehessä.

Voin siis hyvin tajuta, että hän ymmärsi hätäni ja hoiti minut kuntoon. Hän oli kuin enkelini nostaen minut tuolta ässehtineestä lammesta ilmoihin ja osoitti aika ankarasti mitä minulle on tapahtunut. Samalla hän opasti minut parantajien joukkoon.

Outoa se, että nyt minä pitelen häntä 'kiinni', tuota yläilmojen Kheironia, sillä hänen eetterinsä on niin vahvaa, ettei tahdo pysyä maan pinnalla.

Tällaisia mietteitä tuli siis Chironista. Miksikähän sitä käyttää mielellään molempia nimi?!

Näin kävi Vehrallakin!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #77 : 05.02.2009 12:43:28 »

Vehran vastuksessako oli se vastaus nyt miksi Kheiron on hyvä tai huono??

Kuulostaa oikealta ja selkeältä. Pohdin, tai jäin pohtimaan omalla kartallani tuota vielä!
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #78 : 05.02.2009 13:09:00 »

Minulla on  chiron Oinaassa ja 8.huoneessa... Samassa huoneessa on minun syntymäkartallani myös  aurinko ja  merkurius. Osaisiko joku selventää, kun ei itse tiedä merkityksiä...  :Smiley Kiitos.  smitten
Lisäys: Kartallani oli vielä:  chiron  aspect_con  merkurius ja  uranus  aspect_opp  chiron

« Viimeksi muokattu: 05.02.2009 13:23:13 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
aava1
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #79 : 05.02.2009 14:25:24 »

Minulta löytyy  aurinko ja  merkurius aspect_con chiron ja olen pikkulapsesta asti tehnyt reikihoitoja, tietämättä edes mitä se on.. Yksi äidin ystävätär jaksaa aina muistuttaa, kun hän oli käymässä kerran meillä kun olin 4-vuotias.. Hän valitti selkäkipua ja minä siihen että mene makaamaan ja laitoin kämmenet hänen selkäänsä. Pidin niitä siinä viitisen minuuttia ja menin jatkamaan leikkejäni. Kipu oli kuulemma kadonnut tyystin.

Hei

Täytyy tähän kommentoida, että poikani on 6v. ja hänelläkin on "parantavat kädet".
Mulla on menesti selkä tosi kipeä niin poikani tulee ja laittaa kädet vähäksi aikaa selkäni päälle
niin kipu on lievittynyt (selässä oleva kipu ei mulla koskaan lähde kokonaan pois)
Kädet ja selkä käsien alla menee kuumaksi....

Samaten on myös isoisovanhempia hoitananut

tallennettu
Vehra
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #80 : 05.02.2009 21:27:21 »

Tosiaan; välillä Chiron, välillä Kheiron! Chiron kun yrittää pysyä asiallisena, Kheiron kun ajatus alkaa virtaamaan kuin hyvän ystävän kanssa!

Mietin tässä opettamista ja parantamista ja sitä, että molemmille, hyvälle opettajalle ja hyvälle parantajalle on yhteistä, että ne eivät pakota, eivätkä tyrkytä itseään. Niiden luokse on mentävä. Ja ne toimivat ainoastaan vapaaehtoisuudessa. Kukaan ei voi käskeä toista oppimaan tai auttamaan itseään. Tai tarttumaan ojennettuun käteen.

Siksi voisi ajatella, että Kheiron ei tyrkytä itseään kartalla. Ja usein ihmiseltä, valitettavasti, vaatii romahtamisen, että hän ymmärtää alkaa kurottamaan avun luokse.

Sinulla Esmiralda Kheiron huoneessa 11 skorpionissa. Ja puhuit tunteiden suosta jonne vajosit. Ehkä Kheironisi tarve juuri tulee skorppionimaisen räjähtävissä tai syvälle vievissä tilanteissa esille, ja ystävät (huone 11) on se mistä Kheironin luontaisimmin löydät.

Olisiko sellainen ajatus mistään kotoisin, että Kheironin merkki kertoo mikä tilanne ajaa Kheironia etsimään, ja huone kertoo, mistä se löytyy?

Minulla tosiaan Kheiron härässä kahdessatoista huoneessa. Tosiaan, minun romahtaminen tuli siinä, etten pärjännyt maanläheisissä ja konkreettisissa asioissa ja apu löytyi laitoksista (12. huone)

Hyvä opettaja tajuaa, että oppimisen korkein päämäärä ei ole varma tieto, vaan oppimaan oppiminen.

Hyvä parantaja tajuaa, että parantamisen korkein päämäärä ei ole terveys, vaan parantumaan oppiminen.

Ja oi että näitä juttuja on kiva miettiä! Cheesy
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #81 : 05.02.2009 22:06:04 »

Puhut minulle hyvin selvää kieltä, Vehra!

Hassua muuten tuo nimi Vehra....annoin sen kerran eräälle ystävälleni salaa lempinimeksi. Hän rakasti vihreää ja oli maahisen kaltainen. Ja kasvatti minua paljon, ehkä tiedostamatta tai sitten tietoisesti. Kaikesta ei aina puhuta.

Mutta kuten sanoit...
Lainaus
Ehkä Kheironisi tarve juuri tulee skorppionimaisen räjähtävissä tai syvälle vievissä tilanteissa esille, ja ystävät (huone 11) on se mistä Kheironin luontaisimmin löydät.

Olisiko sellainen ajatus mistään kotoisin, että Kheironin merkki kertoo mikä tilanne ajaa Kheironia etsimään, ja huone kertoo, mistä se löytyy?

Tosiaan ystävien huone 11! Minusta hieno ajatus tuo, että merkki kertoo Kheironin oppaat ja ajautumisen ja huone, mistä löytyy apu, kasvu ja mahdollisuus parantamisen oppimiseen. Tai oppimaan oppimisen.

Entä mitä ajattelet, kun tuolla 'opettajalleni' on juuri tullut syntymäkartan Kheironin kohdalle kiertävä Kheiron? Hän on aika pahassa jamassa sairauksiensa kanssa. Elän toiveessa tai elätän toivetta, että siitä alkaa uusi kierto ja paraneminen, samalla syvempi tietous parantamiseen.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Vehra
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #82 : 05.02.2009 23:18:06 »

Eikö transiiteissa perusajatus ole, että yhtymästä oppositioon, avautuvassa vaiheessa rakennetaan ja oppositiosta yhtymään, sulkeutuvassa vaiheessa pikemmin otetaan risut ja ruusut vastaan jo tehdystä työstä. (Ei tietenkään niin yksioikoisesti, että sulkeutuvassa vaiheessa voi sitten heittäytyä laakereilleen kun mitään ei kerran enää voi.)

Eikö Kheiron kierrä sen jonkun 50 vuotta? Muistankohan oikein. Kheiron aloittaisi sulkeutuvan vaiheen siis joskus kaksvitosen jälkeen ja uudelleen avautumisen 50 jälkeen. sulkeutuvassa vaiheessa hän on auttanut muita ja avautuvassa vaiheessa tarvitsee itse apua. Samoin kuin ensimmäisessä avautuvassa vaiheessa 1-25 vuotiaana ihmisen täytyy saada tukeutua muihin hyvin paljon.

Ehkä suuri opetus piilee siinä, että on antauduttava muiden apuun ja luotettava, että muilla myös on kykyä auttaa. Niin kuin lapsi voi kasvaa vain, jos hän voi silmittömästi luottaa vanhempiinsa. Jos hän ei voi luottaa, hän ei voi kasvaa. Ehkä Kheironin paluu vaatii tutustumaan samaan silmittömään luottamiseen suhteessa elämään ja muihin - että voi lopulta todella oppia luottamaan siihen omaan Kheironiinsa.

Ajatuksen juoksua tämä vain.

Rakkauden valo mietit Kheironia 8. huoneessa oinaassa. Silloin kun tarvitsisit auttajaa, tukeudutkin itseesi ja tekemiseen ja toivot salaa, että joku pysäyttäisi sinut, ja ehkä sinut voikin pysäyttää esimerkiksi seksuaalisuuden alueella silloin, kun koet hätää. Sieltä ehkä luontaisimmin haet parantavaa voimaa?

tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #83 : 05.02.2009 23:29:31 »

Näinhän se on! Ystäväni on pari vuotta sitten täyttänyt sen 50 ja ymmärsin, että hänen oli ensin vaikea ottaa apua muilta, ehkä vähän ylpeäkin omalla tavallaan ja ajatteli että itse pitäisi tietää. Nyt hän kyllä huomaa sen ja on onnellinen, kun hänellä on ystäviä, arvostaa kontaktia, arvostaa olla ihmisten mukana ja nyt hänkin kuuntelee. Kummia juttuja tosiaan nuo. Ei hänen taitonsa mihinkään ole kadonneet, jäissä vain. Mutta jotakin suurempaa hän tässä opettelee koko ajan ja eipä silti, opettaa myös muille!

Noita avautumisen ja sulkeutumisen sisältöä ei aina tule ajattelleeksi. Mutta esimerkissäsi Kheironin kanssa se tuli hyvin esille! Kiitos! smitten
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #84 : 06.02.2009 14:15:09 »

Rakkauden valo mietit Kheironia 8. huoneessa oinaassa. Silloin kun tarvitsisit auttajaa, tukeudutkin itseesi ja tekemiseen ja toivot salaa, että joku pysäyttäisi sinut, ja ehkä sinut voikin pysäyttää esimerkiksi seksuaalisuuden alueella silloin, kun koet hätää. Sieltä ehkä luontaisimmin haet parantavaa voimaa?

No juu tuo on kyllä jokseenkin totta myönnetään, että tukeudun ehkä liikaakin itseeni ja sitten keksin kaikkea tekemistä... Ja kun oikein pysähdyin ajattelemaan niin varmaan jotenkin alitajuisesti toivon, että joku tosiaan pysäyttäisi minut kun olen avun tarpeessa... Ja tuo seksuaalisuus, niin... Voi olla, enpä ole ajatellutkaan asiaa tuolta kantilta...  :Smiley Kiitos.  smitten
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #85 : 07.02.2009 12:40:57 »

Lueskelin ja mietin vielä tuota Kheironia ja sen kulkua syntymäkartalla. Sehän ehtii yleensä kiertää sen jokaisella läpi ja jatkaa kulkuaan vanhoille päiville asti.

Kheironko on saattelemassa nykyajan vanhuusikää vahvuuksineen? Onhan nykyajan vanhusten elämä aivan toista kuin ennen kun he nurkissa olivat ja lasten perään katsoivat. Nyt kierretään maailmaa, opiskellaan ja vahvuuksia käytetään usein auttamalla muita. Myös itsestä pidetään aivan toisella tavalla huolta.

Ja nuo avautuvat ja sulkeutuvat syklit. Nehän ovat kuin lapsena äidin helmassa avautuvana ja varmaan tuo toinen yhtymä sitten on eräänlaisen oman kriisin läpikäyntiä 50 iässä, jolloin johonkin joutuu turvautumaan, kunnes taas löytää vahvistusta.

Itselläni oli Kheiron yhtymässä Aurinkoon juuri niihin aikoihin, kun menin naimisiin ja sain lapsia. Eli vahvuuteni olivat silloin parhaassa kohdassa suhteessa Kheironiin.

Tämä on mielenkiintoista! Wink
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #86 : 08.02.2009 18:02:59 »

Vehralla on tosiaan ajatusta. Mulla on Kheiron retrona 8.huoneessa kvinkunssissa Aurinkoon ja oppositiossa Uranukseen, ei tulisi mieleenkään olla tuolla kuviolla varsinaisesti parantamassa muita... mutta johtunee tolkuttomasta sähköherkkyydestä, että Suomessa niin mies- kuin naispuoliset kaverit tiedustelivat multa jatkuvasti hartia- ja päähierontaa, mitä en omin päin tarjoutuisi tekemään. :Smiley
tallennettu
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #87 : 11.02.2010 19:57:11 »

Jatkan nyt tätä aihetta punaisesta varoitustekstistä huolimatta, kun hyvä ja pitkä alku tässä kerran on.

Kheiron nyt kiusaa mieltäni, enkä saa oikein kiinni siitä. Aspektoi seuraavasti astro.comin mukaan.

aurinko   aspect_kvi -2´56s  chiron
 kuu kvintiili 0´52a  chiron
 mars  aspect_squ 1´37a  chiron
 jupiter puolitoistaneliö -1´25s  chiron
 saturnus  aspect_opp -9´52a  chiron
 neptunus  aspect_kvi 2´55a  chiron
 pluto  aspect_kvi 0´00s  chiron
 askendentti  aspect_squ -5´36a

Tekee kait aika hankalia aspekteja, vai hyviä, opettavaisia? Tarkoitus oppia haavoista?
JälkiMuoks: chiron 10. huoneessa kaksosissa.
« Viimeksi muokattu: 11.02.2010 20:25:51 kirjoittanut indiima » tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #88 : 11.02.2010 20:21:35 »

Hmm, laitanpa sitten itsekin, kun vähän ennen kuin kirjoitit tämän indiima, niin itse selailin kaikkia chiron keskusteluja, mutta en vaan löytänyt itse mitään hyvää mitä jatkaa =D Joten jatketaan nyt sitten tätä =)

Itselläni koen chironin aika merkittäväksi kun se on osa kirjekuortani, suurta ristiä ja mystistä suorakaidetta. Ja se taitaa olla aspektoitunein kappale kartallani.
Niin ja se tosiaan löytyy itseltä 7.huoneesta  rapu

Eli sen aspektit
 chiron aspect_kvi askendentti
 chiron aspect_sex kuu
 chiron aspect_sex aurinko
 chiron aspect_squ  merkurius
 chiron aspect_squ mars
 chiron aspect_ssx jupiter

ja

uranus aspect_opp chiron
 neptunus aspect_opp chiron
 pluto aspect_tri chiron

Itsellä on vähän hahmottamisvaikeuksia kun näitä aspekteja on näin paljon. Olisi mukava kuulla teidän mietteitänne asiasta. =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #89 : 11.02.2010 20:28:50 »

Ehkä tämä aihe nyt jotenkin on ´aktiivinen´yleisesti. Mulle tulossa ainakin pian  chiron  aspect_opp  askendentti Mulla on aivot ihan tiltissä  crazy2 Pitää paremman pään kanssa katsella tätä aihetta myöhemmin.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Tulostusversio  

Siirry: