miksi pelätä skorpionia?
eikö voisi paremminkin luottaa,että nimenomaan skorpioni kykenee kiinteänä merkkinä pitämään muitakin kuin itsensä elossa vaikeissa tilanteissa?
jopa parantamaan?
näkemään ja säilyttämään olennaisen kaiken krumeluurin ja selittämisen keskellä?
vesimerkkinä ymmärrys pintaa syvemmältä?
ja se kysyy nimenomaan luottamusta siihen että skorpioni tietää mitä tekee vaikkei aina ole selittelemässäkään tekemisiään?
aatellaan vaikka meidän pääministeriä,jolla on
,
ja
,selkärankaa,pysyvä arvomaailma,ymmärrys,
samalla ehdoton totuudellisuus,sekin kiinteissä merkeissä
,
kuitenkin myös diplomatian taitoja,
,
,
ja sitten aatellaan tätä nykyistä
sukupolvea,
kun se sukupolvi aktivoituu äänestämään,niin pystyisikö muuttuvilla ja joustavilla merkeillä vastaamaan heidän tarpeisiinsa?
tällä ajan takaa sitä että on tärkeää että johtavissa tehtävissä on ihmisiä,
jotka voidaan kokea sellaisiksi tukipylväiksi,että tapahtui mitä hyvänsä niin he eivät paikaltanasa horju,että ihminen saisi kokea jatkuvuuden ja pysyvyyden,turvallisuuden tunteen olennaisissa asioissa,
tietenkin sinne tarvitaan myös niitä joustavia,ideoivia ihmisiä,yhteistyötähän sen pitäisi olla,mutta että kun sotaveteraaneista aika jättää ja tämä uusi sukupolvi kantaa ylpeänä suomen vaakunaa kaulassaan niin ehkä heillä on jonkinmoinen tarve tiettyjen arvojen pysyvyyteen,johonkin olennaiseen,
tiettyyn identiteettiin,suomen kansalaisuuteen,yhteen kuuluvuuteen,
ja tältä pohjalta voisi jo ennustaa että perussuomalaiset on se puolue,joka tulee nostamaan kannatustaan?
toki tuo isänmaallisuus on saanut nuoria paljon myös kokoomuksen piiriin,
mikähän puolue muuten korostaisi äidinkielisyyttä?
niitä vuorovaikutussuhteita?
joo,skorpioni puhui,
ja se siitä,
21
humanistiset arvot,oppineisuus,
tästä tulee mieleen Lizzylle heittämäni kommentti "alitajunnan syömishäiriö",
joka liittyi kyllä
:een,mutta että tavallaan joutuu tämän systeemin vaatimuksien,suorituspainotteisuuden vuoksi,että olisit muodollisesti pätevä,
lukemaan 500 sivua tieteellistä tutkimusta,jotta voit todistaa tietäväsi sen minkä jo tiedät alitajuisesti tietäväsi,siis niin kornia,että tekee mieli oksentaa,
kaiken sen ahmisen jälkeen,
miten todistan sen että jo elämänkokemuksellani tiedän tasan tarkkaan nämä jutut,
tiedän asian syvimmän olemuksen,MIKSI minun pitäisi opiskella sitä kirjasta??
siksikö että systeemi vaatii?
kysyykö nuori luokassa sinun meriittejäsi vai onko tärkeämpää että sinä todellakin ymmärrät?pystyykö opintopisteet todistamaan sen että minä todella ymmärrän?
kuka on pätevä arvioimaan?
se,joka on jo kirjansa lukenut??
ne oikeesti viisaat professorit lähtevät yliopistoilta pois juuri tämän takia,
heille ei ole tärkeää metrin pino dokumentteja osaamisesta,joilla haetaan ylennystä ja lisää rahaa,vaan se työ,joka voidaan tehdä opiskelijoiden hyödyksi,
on aika hirvee kommentti sanoa että koululaitos on opettajia varten,
herraisäsussiunakkoo,
ja ne 500 sivua vaan oottaa,
mun pää halkee ja ahistaa,
kun minä tiedän tekeväni vastoin intuitiotani..