En minäkään tiedä sitä sen kummemmin.Pähkäilin käytännön esimerkin kautta.
Isä sanoo,että minusta tulisi hyvä työnjohtaja.Olen hyvä organisoimaan.Minä se istun tavallisesti siinä pöydän päässä.Äidin kuoleman jälkeen minä olen hoitanut asioita.
?
stellium?
Mutta kun vanhempi veljeni oli myös kuvioissa niin luovutin pöydänpään hälle.Koska tiedän ,että isällä tää homma menee "isältä pojalle" periaatteella.Mutta silti edelleen "organiseeraan".
Eli se tehtävä minulla on tuossa meidän kiinteässä ristissä.
Niin aattelin sitten,että kun suurristi kartalla on ikäänkuin tärkeä tehtävä maan päällä (sehän on kuin maan symboli kartalla,itsellänikin sellainen akseleiden avulla) niin ehkä siinäkin olisi löydettävä tuo "organisoija",miellettävä,jotta minkä avulla saa sen ristin haltuunsa,toimimaan.Ja missä vaiheessa elämää yleensä havahtuu koko tehtävään.Tai havahtuu silloin kun se transiitteina tai progekartalla muodostuu.Tai jos se on syntymäkartalla,niin joku "painava" transiitti jollekin ristin osalle havahduttaa?
Esmes itellä muuttuvissa tuo risti ja yhtenä osana
,josta vasta opin,jotta se on vihityn merkki.Eli oikeesti pitäisikin olla ehkä tärkeä tehtävä? Ja
:lle ristin osana tekee :pluto:nyt semisekstiiliä.(synt.kartalla
,väljä,mutta tästä just tuo "vihitty",cereksen vanhimmat mysteerit ja luopumisten kautta "kirkastuminen",kuoriutuminen what ever)
Eli nyt olisi aika havahtua siihen tehtäväänsä.Tai oikeemmin
taitaa muokata siihen?
Ja tuo "nyt on aika" näkyy myös Saturnuksen sekstiileinä stelliumille skorpionissa.Ehkä se tehtävä liittyy
:n ja
:n kautta opettamiseen?
ja astrologia?
Tuo
on nyt
ap-
.
Ensi vuoden ap-MC osuu tarkalleen syntymäjupiterin lukemiin.Joku pointtihan siinäkin on ? Muukin kuin opiskelu? Mikä ei edes hirveesti huvita..minusta ei tule koskaan viisasta lukemalla.Minusta astrologiaakaan ei välttämättä opi lukemalla vaan oivaltamalla.Sen jälkeen kun on oppinut aakkoset.
Mutta siihen tarvitaan kyllä myös dialogia.
"Dialogi on laajasti määriteltynä keskustelua,jossa luodaan uutta-ihmiset rakentavat yhdessä keskustellen merkitystä,tarkoitusta tai ymmärrystä (Logos),etsivät mieltä ja tulkintaa elämälleen ja maailmalleen.Dialogissa tämä ymmärrys,Logos,syntyy välitilassa (dia)-ihmisten kautta,välillä ja läpi-joten se ei ole kenenkään omaa.Logos ei myöskään koskaan ole lopullisesti valmis,vaan se virtaa ja liikkuu ihmisten keskustellessa.Dialogi ei ole kaksinpuhelua.Se on liikkeellä olemista,dynaamista,eteenpäin virtaavaa.Se on kuin peli,jota pelaajat eivät täysin hallitse.
Se vie näennäisen sattumanvaraisesti uusiin ideoihin ja mielen maisemiin."
(Hiljainen tieto/tietämistä,toimimista,taitavuutta,2008,kansanvalistusseura)
Että meillä pitäisi siirtyä kyllä opetuksessa enämpi tähän dialogiin.
Siks mua ei innosta tuo pänttääminen.
Logos
Sirius
,niinpä.
"Logos-sana voidaan liittää jopa elämän tarkoitukseen ja kaikkeuden alkuperään.Raamatussa näin: "Alussa oli Sana (Logos) ja Sana oli Jumalan luona,ja Sana oli Jumala.Mikään,mikä on syntynyt,ei ole syntynyt ilman häntä." (Joh 1:1-5)
Miksi minä lukisin yhden ihmisen tietoa 250 sivua ja sen avulla todistaisin että "tiedän"?
Ja mitä minä sitten tiedän?Sen minkä tuo toinenkin? Pitääkö ensin olla professori,jotta voi heittäytyä freelancer-ajattelijaksi ja pohtijaksi.Pitää olla ensin proffa ollakseen vakuuttava?
Lukenut immeinen? Olen miettinyt joskus tän astrologian myötäkin ,että kuka "omistaa" tietoa?
Kenellä on oikeus hinnoitella tietonsa?Voiko tietoa omistaa? Tekeekö se minusta rikkaamman,jos jemmaan tiedon sukanvarteen? Ketä se palvelee? Missä dialogi?
joo,
vesimiehen lopuilla,
tais yhtymä kolmikkoon saada Finnairin toimitusjohtajan eroamaan?
Lähtee sitten "illaksi kotiin"..