Ihana ketju
Minun kohta 8v. poika on parivuotiaasta asti "höpöttänyt" juttuja jälleensyntymästä ja menneistä elämistä ym. Eikä tosiaan ole kotona mitään sellaisia tuputettu, mielenkiinnolla kyllä kuunneltu pojan juttuja sitäkin enemmän!
Ensimmäisen jutun muistan hyvin, kun kerroin hänelle että kohta on hänen synttärit, niin yhtäkkiä poika meni tosi vakavaksi ja kysyi "olenko minä syntynyt monta kertaa?". En vastannut juuta enkä jaata, mutta sen jälkeen poika on oma-alotteisesti kertonut paljon muistumia entisistä elämistä ja "tietää" miten elämän kiertokulku menee.
Ehkä kaunein juttu oli kerran kun poika oli n.3-4 vuotias ja heräsi päiväuniltaan. Oli rennossa levänneessä tilassa ja kysyi utuisilla silmillään kaukaisuuteen katsellen minulta : "äiti, mä en muista sun hengen nimeä". Minä sitten kysyin että tarkoittiko hän etunimeäni tai lempinimeäni mutta ei kuulema. Hengen nimi oli "Joku minkä joskus oon muistanut mutta enää en muista"
Isälleen kertoi nuotitulen ääressä muistumia jostain hiekka-autiomaasta leiritulen ääreltä ym ym. Paljon on ollut näitä tarinoita!
Tämä samainen lapsi myös ymmärtää herkästi ilman erityistä "ympäristökasvatusta" miten herkkä on luonnon tasapaino ja mikä on ihmiselle terveellistä ravintoa , kuuntelee myöskin omaa kehoaan paljon.
Ja ihan vähän aikaa sitten poika kertoi että hänellä on oma enkeli! Kuvaili enkeliä näin: "valonaama, keltaiset hiukset olkapäiden yli, hohtava mekko" ja tulee kuulema "nenän päälle" joskus juttelemaan. Tämän sanoessaan piti silmiä kiinni ja minulle tuli sellainen kuva että hän näkee "kolmannella silmällään" tämän enkelin. Enkeli myös juttelee joskus, oli tullut toivottamaan hyvää syntymäpäivääkin. Tuon synttäritoivotuksen kertoessaan näin miten HURJAN mielissään poika oli siitä. Aivan kuin hänellä olisi lempilempikummitäti joka rakastaa häntä äidin tavoin. Ihanaa!
Näitä juttuja on vaikka kuinka paljon..Ihanaa lukea että te muutkin olette huomanneet lapsissa herkkyyttä, niin usein lasten herkkyys jää aikuisilta huomaamatta
Toivon että oma poikani pystyy pitämään yhteyden näkymättömään elävänä pitkin elämäänsä..tuntuu ainakin että hänellä on sellainen näkymätön turvaverkko saatu syntymälahjana