Esmiralda
|
|
« : 06.10.2008 15:10:32 » |
|
Nyt kun luonto jotenkin pysähtyy ja pian olemme kohtaamassa niitä alieneitakin, niin vielä yksi mielikuva! Vai pidättekö mielikuvista? : Oletko koskaan nähnyt luonnon henkiä tai odottanut näkeväsi? Minkä haluaisit nähdä? Minä melkein olen varma, että lapsena näin haltijattaren metsässä. Se oli kaunis ja utuinen. Mutta se häipyi pian. Olen joskus odottanut, että jälleen tapaisin hänet. Mutta ei ole toteutunut. Minulla on eräs ystävä Lapin vaeltaja, joka uskoo vuorenvarmasti luonnon henkiin. Hän kerran sanoi tuntevansa voimakkaasti eräässä tunturin notkossa, että siellä asuu tonttuja. Hän oli istunut kaksi tuntia täysin hiljaa keskittyneenä ja odottanut, että näkisi heidät. Turhaan. White Eaglen eräässä kirjassa kerrottiin, että osa Atlantiksen asukkaista jäi henkiin ja he näkivät kaikki luonnon olennot. Sittemmin nuo näkijät joutuivat ahtaalle ja vainon alle ja muuttivat Irlantiin ja Skandinaviaan. Sen vuoksi täällä ja Irlannissa elää tarinat luonnon hengistä ja olennoista. Kuulemma. :
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Chandra
|
|
« Vastaus #1 : 01.11.2008 00:22:54 » |
|
Voih! Kyllä luonnonhenkiä on ja kyllä he myöskin näyttäytyvät. Tosin en tiedä onko sellaista hiippapäistä tonttua miksi me usein miellämme henget. Väreinä erottuvat puista.Joskus jopa hyvinkin poikkeavana värinä.Kivillä on melkeinpä poikkeuksetta kasvot,samoin puilla. Jos katsoo kolmannen silmän kautta,niin huomaa helpommin. Huolehtivat meidän metsistämme ihanaiset!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Norna
Vieras
|
|
« Vastaus #2 : 01.11.2008 01:14:35 » |
|
Puun henget ovat lähellä sydäntä, näen puiden ympärillä joskus sellaisia valoilmiöitä mutta en tiedä liittyvätkö ne puihin vai ovatko jotain praanahiukkasia (tai hiipivää hulluutta ). Puista inspiroidun ja tahtoisin nähdä puun hengen joskus. Ja menninkäisiä tahdon nähdä myös, aistin kyllä metsässä elämää, mutta olisihan se mukava nähdä näillä fyysisillä silmillä myös. Miksi - varmuuden vuoksi. Konkreettisuuden vuoksi, vaikkei se aina olekaan tärkeää.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
eppana
|
|
« Vastaus #3 : 01.11.2008 11:08:31 » |
|
Mäkin haluaisin nähdä puun hengen. Sekä kotimaassa, että thaimaassa. Olis kiva tietää, onko ne eri näkösiä
|
|
|
tallennettu
|
"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #4 : 01.11.2008 11:33:04 » |
|
Varsinkin keväällä, kun kaikki puut puhkuvat energiaa... niin oletteko kokeilleet laittaa kättä eri lajien puunrungoille ja tuntea se. Niissä ei tunnu vain se pinta, vaan jokin erilainen voima ja kaikki rungot ovat eri lämpöisiä, toiset viileämpi kuin toiset. Lehtipuut usein viileitä, mutta mänty ja kuusi ovat lämpimiä. Juu, kanssakasvajia he ovat!
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #5 : 01.11.2008 11:48:55 » |
|
Niin minäkin, syksy on lempivuodenaikani. Luonto silloin on kypsyttänyt kaiken, antaa kaikkensa. Siitä pitäisi muistaa myös ihmisen vanhuus, sekin on kypsimmillään, antaa viimeisiänsä. Huomaan itse, että saan olla vanhuuden vierellä ja katsoa kuinka se kääntyy kohti 'talvea' ja marrasta. Luonto symboliikallaan voisi opettaa meitä enemmänkin, kun vain huomaisimme ja osaisimme nähdä ja kuulle, etenkin tuntea!
|
|
|
tallennettu
|
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Eileithyia
|
|
« Vastaus #6 : 01.11.2008 13:41:16 » |
|
No ehdottomasti jonkun haltian haluaisin nähdä! Kesä on lempivuodenaikani (varsinkin alkukesä), kun kaikki on niin vehreää ja voimissaan ja puhjenut kukkaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Chandra
|
|
« Vastaus #7 : 01.11.2008 16:44:31 » |
|
DolceVita! Noita samoja värejä näen itse myös puissa. Ne ikään kuin tulevat "ulos" itse rungosta ja leijuvat oksilla ja siitä ulommas.Joskus metsään kävellessä edessä kulkee erivärisiä valopalloja. Keijut näen sellaisena hopeasateena ja niitä on kyllä sisälläkin. Mutta mielikuvissani metsässä onkin sitten vaikka mitä! Sieluni silmin näen mennikäiset ja tontut,keijut ja joskus elän täydessä satumaailmassa,jossa istun kuin Lumikki,jota metsäneläimet hoivaavat. Eri vuodenaikoina on erilaisia keijuja.Kukkakeijuja,lehtikeijuja,lumikeijuja,,, Mutta ne ovat tosiaan mielikuvituksen tuotetta,jonka voi kyllä sydämellään nähdä ja hyvä siinäkin on istua ja kuvitella. Puut ja kivet ovat minulle rakkaimpia ja eritoten vanhat kuuset ja männyt.Ja kyllä!Puita on kuunneltu ja halailtu,kiitelty ja hoivailtu.Mitä olisi maailma ilman puita!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #8 : 01.11.2008 16:45:28 » |
|
Täysin kuiva ja hedelmätön
|
|
|
tallennettu
|
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Esmiralda
|
|
« Vastaus #9 : 01.11.2008 19:13:20 » |
|
Oikeastaan minä haluaisin nyt nähdä sellaisen juntturan ja suorasukaisen menninkäisen, joka vähän komentelisi minua, vähän rääviisti ja terävästi. Vähän huumorilla höystettynä ja räkättäisi räkäsesti päälle! Jotenkin kaipaan sellaista olentoa...miksikähän?
|
|
|
tallennettu
|
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
Synapsi
|
|
« Vastaus #10 : 01.11.2008 20:04:12 » |
|
Juuh, sellainen vähän ärhäkkä menninkäinen sopisi tavata justiinsa nyt! On niin rankkaa kaamosangstia, ettei tiedä miten päin olisi. Mutta ensi yönä voi tavata täällä etelässäkin pitkästä aikaa Pakkasherran, halusi tai ei...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
*Kide*
|
|
« Vastaus #11 : 03.11.2008 08:05:01 » |
|
oih, en näe mitään metsässä vaikka kuinka siristän ja tihrustan Silti melkein joka kerta tervehdin metsää ja joskus tuntuu kuin joku ois takanani... silloin kyllä sanon ettei ole kiva, kun siellä ollaan ja tunne menee ohi Toisaalta en välttämättä tahtois nähdäkään mitään... silloin maailmankuva muuttuu ja onko sen jälkeen tämä ihmisen luoma todellisuus enään sellainen, jossa jaksaa elää? Kun "tietää", se riittää Muoks.lapsena taisin olla aika avoin ja uskon myös törmänneeni henkiin useasti
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.11.2008 08:07:11 kirjoittanut *Kide* »
|
tallennettu
|
|
|
|
eppana
|
|
« Vastaus #12 : 07.11.2008 05:19:34 » |
|
DolceVita! Mitä olisi maailma ilman puita! Eräs pieni ihminen oli sitä mieltä että jos puita ei olis, ei myöskään tuulis
|
|
|
tallennettu
|
"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
|
|
|
T-H
|
|
« Vastaus #13 : 07.11.2008 11:55:51 » |
|
Haluaisin nähdä keijun. Mitä olen nähnyt piirroksia keijuista, ne olennot ovat todella kauniita, siroja ja herkkiä lentolaisia. Yksi kauneimmista mielikuvitusolennoista Tästä tulikin mieleen syvä ja tuuhea aarniometsä.
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
* Nousu Neitsyt * NativeAmerican Haukka
|
|
|
Cheuphaet
Satunnainen astroilija
|
|
« Vastaus #14 : 01.12.2008 23:27:22 » |
|
En muista itse nähneeni luonnonhenkiä, mutta täytyy jakaa yks juttu, nimittäin tänään päiväkodissa, jossa työskentelen, eräs lapsi kertoi nähneensä tontun. Sanoin että "Vau! Monet ei niitä näekään!" johon tuli tietty lisäkysymyksiä että mikshän ei niin vastasin että monet, varsinkin aikuiset, ovat unohtaneet miten niitä nähdään ja että niitä on ylipäätään olemassa. Siihen vastattiin tomerasti että "Mää en kyllä koskaan unohda!!" Tuli hyvä mieli. Mitä itse topikkiin tulee, olisi kiva nähdä mitä vaan.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|