Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: helppoja ja nopeita jälkiruokia/herkkuja  (Luettu 22965 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
*yildirim*
Astroholisti

Profiili WWW
« : 19.10.2008 20:42:15 »

nyt olisi hakusassa herkut joista isotkin lapset (lue: miehet) tykkäis?

tiedän että teillä rakkaat astrolaiset olisi varmaan hyviä ohjeita jaettavaksi  smitten  :Smiley

hyvä herkku, parempi mieli.  Smiley
tallennettu

Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #1 : 20.10.2008 07:11:03 »

Thaimaalainen herkku, riisikääryleet:

Pari desiä lyhytjyväistä riisiä keitetään kookoskermassa, mukaan sekoitetaan pari banaania muusiksi. Mössön annetaan jäähtyä jonkin verran että sitä pystyy käsin muokkaamaan kakkuja, jotka kääritään esim. salaatinlehtiin (täällä käyttävät banaaninlehtiä, Suomessa joutunee käyttämään jotain muuta.)
Tarjoillaan lämpiminä.

Toinen variaatio kääryleistä on tarjoilla kookosriisibanaaniseos kookospähkinän puolikkaasta kunnolla viilennettynä, jolloin se käy eräänlaisesta sorbetista.

Maku on suomalaisellekin sopivalla tavalla mieto, toisin kuin esim. japanilaiset soijakakut. :Smiley

Toinen jälkiruoka mitä saattaisin suositella myös on tapioca-muussi, jos pitää perunan makuisista hedelmistä tai hedelmäisen perunan mausta, mutta mä en osaa toistaiseksi informoida miten se oikein valmistetaan. Tongue
« Viimeksi muokattu: 20.10.2008 07:17:28 kirjoittanut Kato Vega » tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #2 : 20.10.2008 11:10:04 »

Vanha kunnon pappilan hätävara ei jätä ketään kylmäksi ja on nopea  Wink
- keksin muruja maljan pohjalle, tuoreita marjoja /hedelmiä tai vaikka vain hilloa ja päälle kermavaahtoa ja vaikka trösseleitä   smitten
tallennettu
sita
Kohtuuastroilija
**

kontekstista irtautuminen

Profiili
« Vastaus #3 : 30.10.2008 20:32:32 »

Just paistoin muutamia lettuja, nehän on aika nopeita tehdä (ainakin jos vaan itelleen paistelee  Cheesy)

Tässä vegaaninen ohje yhdelle herkkusuulle:

2-3 dl (luomu-)vehnäjauhoja (sekaan voi laittaa tietysti muitakin jauhoja
1 dl soijajauhoja
öljyä loraus
sokeria puoli kourallista/desiä
vettä tai kaura- soija- tai riisimaitoa sen verran että on sopivan sakeaa

Sitten paistetaan reilussa sinisessä Keiju-margariinissa ja nautitaan hillon, sokerin tai minkä kanssa nyt kenellekin maistuu parhaiten Smiley ja on hyyyyyväää!  smitten
tallennettu

we are all made of stars / starseed
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #4 : 31.10.2008 10:44:57 »

Toinen jälkiruoka mitä saattaisin suositella myös on tapioca-muussi, jos pitää perunan makuisista hedelmistä tai hedelmäisen perunan mausta, mutta mä en osaa toistaiseksi informoida miten se oikein valmistetaan. Tongue

Tuo on tosiaan melko eksoottisen näköinen ja makuinen jälkkäri. Ihan hyvää oli ainakin se, mitä itse joskus maistoin, tosin väri oli vihreä ja mössö muistutti ulkonäöltään siksi turhan paljon sammakonkutua. Grin Sopisi näin Halloween-tunnelmaan...Reseptejä löytyy netistä pilvin pimein ainakin englanniksi, ks. esim. tämä tapioca pudding.

Jos mies ja sinä olette kokeilunhaluisia, niin thaimaalainen jälkkäri ainakin jäisi mieleen. Mutta jos suomalaisempi linja vetoaa, niin hyviä vinkkejä löytyy mm. Ellien sivuilta. Olen itse huono jälkiruokien tekijä, mutta yksi lempparini on vanha kunnon marjarahka: maitorahkaa, kermaa, marjoja, sokeria & vaniljasokeria. Yksinkertainen ja hyvä, ohjeita löytyy googlettamalla. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
He|mi^
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #5 : 24.01.2009 22:18:24 »

pakastemarjoja soseuttaa eli vaikkas mansikkasorpettia
tallennettu

Elämän tärkeimmät asiat näkee vain sydämellään.

http://www.namaste.fi/oivallus
Asterix
Vieras
« Vastaus #6 : 27.01.2009 20:59:55 »

Ostaa kaupasta suklaata ja syö. Tongue
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #7 : 03.02.2009 11:50:56 »

Suolattuja manteleita suosittelen. coolsmiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #8 : 23.02.2009 18:37:53 »

Monet tavalliset jogurtit sisältävät aivan jumalattomasti sokeria, vaikka olisivat ns. "dietti-tuotteita".
Tässä vinkki jälkiruoaksi;
Sekoita vähärasvaista(vr) rahkaa, maustamatonta vr jogurttia ja hiukan vanilija jogurttia,
niin saat vähä-sokerisempaa ja vähärasvaisempaa, mutta silti kunnon paksua "jogurttia".

Voit nauttia hyvällä omalla tunnolla. Smiley

(Hiukan epäterveellisen) aamiaisen siitä saa, kun sekoittaa sitä Kellogs Special K-hiutaleiden kanssa,
joissa ei ole rasvaa paljon (mutta taas sokeria aivan stanasti).

Tuohon rahka-jogurtti-pohjaan voi sitten oman maun ja mieltymyksen mukaan sekoittaa mitä vain;
tumma suklaa-raaste joukkoon tai vaikkapa mansikoita tai nektaria tai hilloa.

Jäätelöä siitä saa, kun pistää pakastimeen muutamaksi tunniksi. Smiley

tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #9 : 23.02.2009 18:50:56 »

Miehiin iskee lähes kaikenlaiset suola/chili-pähkinät.
Itse tykkään pistaasi-pähkinöistä, mutta joka stanan mies kiskoo ne kilpaa kitaansa,
jos niitä on tarjolla. Angry Grin

Kun puhutaan jälkiruoista, niin en malta olla kertomatta,
että kokkasin (joka on muuten pirun harvinaista!) Vesimiehelleni viime viikolla.

No.. :Smiley Heh..! Grin 2funny
Se oli hänen mielestään oikein maukasta ja hyvää, suorastaan aivan ihmeellisen erinomaista, :Smiley
mutta hänen mielestään on aivan liian julmaa rasittaa minua moisilla tylsillä keittiö-hommilla
ja lupasi maksaa minulle 500 € joka kerta, kun päätän olla kokkaamatta
ja varata pöydän jostain todella hyvästä ravintolasta! Grin 2funny

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: