Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: meditointi  (Luettu 3145 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
palmist
Satunnainen astroilija
*

Vain kuolema takaa meille elämän.

Profiili WWW
« : 22.10.2008 08:37:58 »

Tietääkö kukaan jotain meditaatiosta? Esim. millon tietää olevansa "siinä tilassa"  laugh Tai että pitääkö sitä harjoitella jotenkin??  Huh Voiko jollain välineillä helpottaa meditointia? Jos voi niin millä?  Huh
Kiitos jo etukäteen! ^^ smitten
tallennettu

Jos jotain pahaa pitää tapahtua, tapahtukoon se minun aikanani jotta lapsillani olisi rauha.
Norna
Vieras
« Vastaus #1 : 22.10.2008 10:57:05 »

Meditaatiota on syvä keskittyminen asiaan, "tyhjä pää", se voi olla silmät kiinni lootusasennossa meditointia tai se voi tapahtua tiskauksen aikana tai vaikka piirtäessä. Tietää olevansa siinä tilassa kun ajatukset kiitävät ohi eikä niihin tunne tarvetta tarttua tai sitten niitä ei vain ole. Ei siis ajattele, vaan On.
 Itse vaivun meditatiiviseen tilaan juurikin maalatessa ja piirtäessä, sekä sitten ihan meditoimalla. Aika hujahtaa ja huomaa kuluneen 15 min sijasta 2 tuntia  Cheesy. No tätä tapahtuu kyllä enemmänkin silloin kun käsillä on jotain tekemistä.
tallennettu
palmist
Satunnainen astroilija
*

Vain kuolema takaa meille elämän.

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 26.10.2008 13:50:10 »

No voisko se sit olla niin et mä olisin vajonnu tohon kyseiseen tilaan huomaamattani ja tahattomasti kun mulla kävi näin: Olin tietokoneella kuuntelin musiikkia ja pelasin pasianssia ja jossain vaiheessa huomasin "katselevani elokuvaa", siis mielikuvitukseni tuottamaa tarinaa (näin sen päässäni) ja se oli täysin kontrolloitavissani mutta en (ainakaan tietoisesti) puuttunut tapahtumien kulkuun ja tarina ns. jatkui päässäni samalla kun pelasin pasianssia. En oikeastaan kiinnittänyt peliini mitään huomiota mutta peli sujui silti. Se oli vähän kuin olisi nähnyt pelin hämärästi "huuruisilla silmillä" jos oikein keskittyi. Itse tulin myöhemmin siihen tulokseen että musiikki oli "hypnotisoinut" minut!  Grin idiot2
tallennettu

Jos jotain pahaa pitää tapahtua, tapahtukoon se minun aikanani jotta lapsillani olisi rauha.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: