Voi herran jestas!
Tei testin, miten voi olla!!! Pitää niin paikkaknsa paitsi yhdessä kohdassa.
Tunnevaje - vahva Vetäydyn tilanteista suhteista... Kyllä!! Pitää lopettaa!
Kaltoin kohtelu- Vahva
Hylkääminen - erittäin vahva
VAjavuus - keskivahva
Ulkopuolisuus - keskivahva
Vaativuus - vahva.... Tämä ei kyllä mielestäni pitänyt paikkaansa.
Alistuminen - heikko
Hmm.. Asiaa pitää siis työstää. Olen kyllä tiedostanut asian jo aiemmin mutta en ajatellut että asia olisi näin laaja-alainen. Ystäväni kyllä ennusti minulle jokin aika sitten enkelikorteista ja niissä kehotettiin avautumaan välittämisen ja rakkauden tunteille. Kaikki mitä mulle sanotaan mitä kuulen ei ole arvostelua. Mun pitää ilmaista oma tahtoni omat tunteeni ilman että koen huonoa omaatuntoa jos tämä on vastoin muiden tahtoa. Voin olla seurassa kuin seurassa mukana vaikka olen erilainen... Toisaalta en ketrro itsestäni paljoakaan.. Pitäisikö? Osalle porukalle olen ilmaissut oman itseni ja asenteeni asioihin ja silti tulee siitä arvostelua, koska en mm. harrasta liiemmälti irtosuhteita.
On elämä vaikeaa.
Tässä vielä enemmän lukoista infoa. Otan muistiin jo ihan itsenikin vuoksi.
Vajavuus
Tunnelukon voimakkuus:keskivahva
Olemassaoloasi leimaa arvottomuuden kokemus, joka ilmenee uskomuksena omasta kelvottomuudesta. Saatat puhua itsestäsi alentavaan sävyyn, olet kriittinen, ankara ja vihainen itsellesi. Ikään kuin sinussa olisi sisimmässäsi jotain häpeällistä ja vastenmielistä, joka pitää piilossa. Luultavasti peittelet ongelmiasi ja virheitäsi ja välttelet niistä puhumista ettei häpeän tunne valtaisi sinua.
Joudut pitämään todelliset tunteesi ja ajatuksesi salassa, et halua myöntää muille olevasi tunteellinen tai tarvitseva ihminen. Esität ihmisille muuta kuin todella olet ja samalla pelkäät paljastumista. Koet muiden sanomiset herkästi arvosteluna ja kritiikkinä, jolloin vajavuuden tunteesi saattaa saada sinut suuttumaan. Ehkä hyökkäät vajavuuden tunnettasi vastaan olemalla kriittinen ja vähättelevä muita kohtaan - myös kumppaniasi tai lapsiasi kohtaan. Saatat tuntea vetovoimaa torjuviin ja kriittisiin ihmisiin, jotka entisestään voimistavat vajavuuden tunnelukkoasi.
Hylkääminen
Tunnelukon voimakkuus:erittäin vahva
Menetyksen pelko ohjaa elämääsi - olet huolissasi yksin jäämisestä. Uskot että läheisesi kuolevat tai jättävät sinut. Pelkäät jääväsi yksin ja luultavasti takerrut läheisiin ihmisiisi, mutta samalla karkotat heidät luotasi - pahin pelkosi on kuin itseään toteuttava ennuste. Menettämisen pelkoa seuraa luottamuksen puute joka tulee usein ilmi kontrollointina, omistushaluisuutena ja mustasukkaisuutena. Kaipaat ja tarvitset muiden läsnäoloa, yksinolo tuntuu vaikealta. Riippuvuudet voivat olla selviytymiskeinosi, joilla yksinolon aiheuttama ahdistus tuntuu siedettävämmältä. Koet suhteisiin kuuluvat tavalliset erotilanteet ahdistaviksi etkä luota siihen että suhde kestäisi erot. Tulkitset herkästi toisen tekemisiä tai tekemättä jättämisiä eroaikeiksi ja saatat ylireagoida niihin, vaikkapa siihen kun toinen ei vastaa puheluusi tai tekstiviestiisi. Saatat ajatella, että jos toinen ei ole kanssasi nyt, hän ei kohta ehkä ole kanssasi lainkaan. Vaikka suhde olisi vakaa, se luultavasti tuntuu vain väliaikaiselta - ikään kuin se olisi koko ajan vaakalaudalla. Saatat itse epätoivoissasi uhata erolla, ikään kuin testataksesi odotustasi - joko suhde nyt päättyy. Ehkä pidät välillä välimatkaa ystäviisi, ettei heistä tule liian tärkeitä sinulle. Toisaalta saatat vaipua epätoivoon jos tulkitset ystävän ottavan etäisyyttä. Menetyksien myötä tunnelukko vahvistuu ja alat uskoa ettei mistään löydy kestävää suhdetta.
Kaikki ei kyllä sovi, ainakaan tuo alku.. Ainakin yritän olla kontrolloimatta enkä voi olla omistushaluinen ihmisestä jonka kanssa ei esim ole suhdetta. Enkä koe yksinoloa ahdistavana, olenhan ollut sinkku jo pitkään. Ehkä olen ollut ahdistunut viimeaikoina mutta muutinhan juuri uudelle paikkakunnalle. Nyt vasta alan löytämään ne normaalit elämän rutiinit. Se on totta että välttelen seurustelua, olen sitoutumiskammoinen, en anna itsestäni muille paljoa irti jne jne... Sitä asiaa käsittelen jatkuvastiKaltoin kohtelu
Tunnelukon voimakkuus:vahva
Pelkäät, että ihmiset haavoittavat, huijaavat, loukkaavat, pahoinpitelevät tai käyttävät sinua jollain tavoin hyväkseen. Et luultavasti koe oloasi luottavaiseksi ja turvalliseksi vaan näet uhkakuvia ihmissuhteissasi.
Sinun on yleensä vaikea luottaa ihmisiin. Saatat suhtautua epäillen toisten aikomuksiin ja uskot läheistesi pettävän sinut tavalla tai toisella.
Et päästä ketään lähellesi etkä uskalla avautua ihmissuhteissasi. Olet varovainen ja saatat testata ovatko ihmiset luottamuksesi arvoisia.
Saatat kuitenkin viehättyä ihmisistä jotka ovat hyväksikäyttäjiä ja annat heidän kohdella itseäsi huonosti. Toistuvat hyväksikäytön kokemukset vahvistavat tunnelukkoa ja syövät omanarvon tunnetta. Tämä voi johtaa siihen, että sinun on vaikea päästä suhteesta jossa sinua kohdellaan kaltoin.
Ei kaikki ihan noin kirjaimellisesti mene mutta viimeksi valitsin ihan itse... tiesin kyllä mille tielle joudun. Paskan möivät... Tulinko hyväksikäytetyksi vai käytinkö itse hyväkseni...
?
Tunnevaje
Tunnelukon voimakkuus:vahva
Sinusta tuntuu että kukaan ei tyydytä rakkauden ja huolenpidon tarvettasi, ja luultavasti uskot ettei kukaan todella kuuntele eikä ymmärrä sinua. Saatat välttää rakkaussuhteita, suhteet jäävät lyhyeksi tai sitten suojaat itseäsi ihastumalla henkilöön joka ei ole saatavilla. Saatat ihastua kylmiin, torjuviin, pidättyviin ja vähän antaviin henkilöihin. Jokin heissä viehättää sinua. Suhteet päättyvät usein alkuhuuman ja kovien odotusten jälkeen karvaaseen pettymykseen.
Ehkä suuri toiveesi siitä että kumppanisi muuttuisi ja vielä joskus voisi täyttää tarpeesi pitää sinut suhteessa kylmän kumppanin kanssa. Saatat odottaa, että rakastettusi pitäisi lukea ajatuksesi ja osaisi automaattisesti tyydyttää hellyyden ja läheisyyden tarpeesi. Sinulle ei ole ehkä tullut mieleesikään ilmaista tarvettasi, sen sijaan saatat vetäytyä tai loukkaantua jos toinen ei pysty täyttämään rakastetuksi tulemisen kaipuutasi. Toistuvat vaille jäämiset vahvistavat tunnelukkoa ja uskot entistä vahvemmin ettet koskaan löydä elämäsi kumppania ja ettet ikinä saa tarvitsemaasi rakkautta.
Tämä on pelottavan paikkansa pitävä!Huomaa, että tunnelukon kuvaus on aina sama. Tunnelukon voimakkuus ilmaisee sen, miten hyvin kuvauksen tulisi pitää paikkaansa sinun kohdallasi. Älä kuitenkaan ota testin tulosta annettuna totuutena, vaan kysy itseltäsi miltä osin kuvaus pitää paikkaansa. Jos kuvaus ei pidä lainkaan paikkaansa, sinulla ei ole kyseistä tunnelukkoa.
Tunnelukon voimakkuus: erittäin vahva (tunnelukko ohjaa elämääsi voimakkaasti ja laaja-alaisesti), vahva (tunnelukko vaikuttaa merkittävästi elämääsi), keskivahva (tunnelukko vaikuttaa elämässäsi useissa tilanteissa) tai heikko (tunnelukko vaikuttaa elämässäsi harvoin).