Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Transitoivat solmut Caput & Cauda Draconis  (Luettu 6511 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« : 24.10.2008 14:04:56 »

Transitoiviin solmuihin ei kiinnitetä tarpeeksi huomiota, vaikka ne ovat vähintään yhtä oleellisia transiitteina
kuin ulkoplaneetat, ellei enemmänkin. Kyseessähän on ns.ajan henki (noususolmu) ja poistuva trendi (laskusolmu), vähän kuten mikä on in ja mikä out.

Tällä hetkellä solmut kulkevat linjalla Vesimies-Leijona, eikä ihme, että maailmalla peräänkuulutetaan yhteisöllisiä veskariteemoja kuten ympäristöasiat, ja itsekeskeiset leijonateemat, kuten kulutusjuhlat,
ovat puolestaan voimakkaan kritiikin kohteena.

Henkilökohtaisesti solmut aktivoivat kartoilla planeettoja, kulmia ja pisteitä siten että samanaikaisesti
noususolmu avartaa ja laskusolmu puolestaan supistaa mahdollisuuksia vaikutusalueillaan.

Noteerasin itse transitoivien solmujen olemassaolon transiittilaskusolmun osuttua Fortunan kohdalle, tuolloin meni suurehkolta projektilta äkillisesti rahoitus, kaikki piti järjestellä uudestaan, mikä vei tolkuttoman
paljon aikaa.

Hyviä tulkintoja aiheesta (kattaa solmujen yhtymät planeettoihin ja pisteisiin):
http://moonvalleyastrologer.com/moon_nodes.htm
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 24.10.2008 17:15:10 »

Hyvä kun muistutit asiasta, Kato Vega. Itse olen pistänyt transitoivat solmut merkille jo aikoja sitten, kun merkittävien tapahtumien yhteydessä ne ovat olleet silmiinpistävässä asemassa syntymäkartan planeettoihin/akseleihin nähden. Muita aspekteja kuin yhtymiä ja oppositioita en ole seurannut.

Viimeisin merkittävä solmu-transiitti oli lopputalvesta, kun yläsolmu teki yhtyää keskitaivaalle. Omalla kohdallani tämä on liittynyt puhtaasti astrologiaharrastukseen ja ryhmittymiseen muiden harrastajien kanssa myös ihan oikeassa elämässä.

tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #2 : 24.10.2008 17:34:18 »

Jep! Tämä onkin mielenkiintoista! Itselläni on marraskuussa tulossa tarkka  kuunsolmu  aspect_con keskitaivas. Mitähän mielenkiintoista uralla tapahtuu?

No, ainakin olen ryhdistäytynyt politiikassa (saas nähdä menekö läpi kunnallisvaaleissa  Wink). Sen lisäksi olen ajatellut vähän Lillin tavoin perustaa oman astrologisen keskusteluryhmän paikkakunnalleni. Sopisi varsin hyvin esim. vuodenvaihteen jälkeen, jolloin minulla on myös tr.  jupiter aspect_con merkurius.

Niin, ja ajattelin alkaa kirjoittamaan kolumneja ainakin paikallislehteen, ellen sitten edisty jo pitkään mielessä olleessa kirjaprojektissani.

Tosin myös suurempia linjoja kannattaa ajatella, sillä sen jälkeen tuleekin itse  jupiter aspect_con keskitaivas. Kauris eduskuntaan?  Grin
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
La Papessa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 24.10.2008 22:21:18 »

Tosiaankin mielenkiintoinen teema ! Joistain blogeista olen tästä jo lukenutkin, maailmalla on astrologeja, jotka ovat hyvinkin kiinnostuneista transiittisolmuista, samoin kuin solmujen  progressiosta. Jotain mielenkiintoista luin taannoin hdysvaltain progesolmusta ja talouden sykleistä, pitänee googlata ja tutkia vaikkapa tuota mundaaniastrologian ketjua varten.

Tällä hetkellä solmut kulkevat linjalla Vesimies-Leijona, eikä ihme, että maailmalla peräänkuulutetaan yhteisöllisiä veskariteemoja kuten ympäristöasiat, ja itsekeskeiset leijonateemat, kuten kulutusjuhlat,
ovat puolestaan voimakkaan kritiikin kohteena.

Tämä solmu tulee muuten alkuvuodesta veskariin osuvaan stelliumiin, joka on päällä seuraavan auringonpimennyksen aikaan 26. tammikuuta. Silloin ovat vesimiehessä kuu, jupiter, aurinko, solmu, kheiron ja neptunus. Mielenkiinnolla odottelen. Kun auringonpimennysten katsotaan vaikuttavan energioihin aina siihen seuraavaan saakka, tuosta voi seurata jotain hyvinkin mielenkiintoista. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan esim. erään mahtavan vesimiesstelliumin omistajan päätymistä Valkoisen talon emännäksi noina päivinä, vaan joku Beatlesin breikkaamiseen verrattava tapaus (1964 taisi olla muistissa olevan historian valtavin vesimies-stellium). Wink
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #4 : 24.10.2008 22:42:50 »

Mulla on transitoiva  kuunsolmu sekä  chiron juuri  askendentti  aspect_con  chiron llani   :Smiley
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
La Papessa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 25.10.2008 21:42:28 »

Mulla on transitoiva  kuunsolmu sekä  chiron juuri  askendentti  aspect_con  chiron llani   :Smiley

Kiintoisa transiitti ! Onko käynyt niin, että olet jotenkin vielä tavanomaista paremmin pystynyt välittämään sitä parantavaa energiaa, jota tuon  askendentti aspect_con chiron yhtymän radixilla voisi  ainakin kuvitella tuovan ihan jo olemukseesi ympäristöön ?

Katselin vähän omia  menneitä solmutransiittejani, ja voin sanoa, että muutama niistä oli sellainen, että olin lentää pepulleni, kun ajattelin, mitä silloin tapahtui.  Viime vuosina kartalle on sattunut lähinnä laskusolmun transiitteja, joka osaltaan selittänee, miksi kolmenkympin kriisi oli kohdallani pitkä ja syvä. Mutta seuraavina noin 10 vuotena kartalle on tulossa sitten runsaasti  kuunsolmu yhtymiä, varsinkin 2013-17 tullevat olemaan kovin mielenkiintoisia aikoja. Ihan ensimmäinen aspekti tulee toiseen pisteeseen, eli  vertex :siin ensi tammikuussa samanaikaisesti  jupiter -transiitin kanssa. Kun  kuunsolmu  aspect_con vertex :iini  viimeksi, olin teini-ikäisenä ensimmäistä kertaa maassa, jonka kulttuuri tuntui heti niin omalta, että opettelin kielen ja muutinkin sinne muutamaksi vuodeksi.
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #6 : 25.10.2008 23:49:42 »

Mielenkiintoista synkroniaa La Papessa  Smiley

Lainaus
Kiintoisa transiitti ! Onko käynyt niin, että olet jotenkin vielä tavanomaista paremmin pystynyt välittämään sitä parantavaa energiaa, jota tuon  askendentti aspect_con chiron yhtymän radixilla voisi  ainakin kuvitella tuovan ihan jo olemukseesi ympäristöön ?
Kai tässä joku koulu on meneillään koko ajan  Wink

Intressantti aihe kaikenkaikkiaan  Kiss
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 26.10.2008 16:47:21 »

Ehkä kuutisen vuotta sitten minulla oli tr  kuunsolmu aspect_con aurinko ja kyseistä vuotta (2002) muistelen tällä hetkellä pelkäksi monen rintaman sodaksi. Noh, päällä olivatkin mm. Pluton neliö Plutolle, Neptunuksen neliö Kuulle ja Uranuksen yhtymä MC:lle. Taisipa jossain välissä Saturnuskin tehdä yhtymää Auringolle.  buck2. Yritäpä tästä sitten erottaa, mikä oli Kuunsolmutransiitin vaikutus tässä melskeessä.

Noh, ei tarvinnut muuta kuin ottaa päiväkirja esiin ja katsoa ensimmäisen merkinnän päiväys. Tuolloin aloin pistää elämääni kirjojen ja kansien väliin. Nyt montaa vuotta myöhemmin täytyy sanoa, että oli fiksuimpia tekoja, mihin eläissäni olen ryhtynyt.

Noin vuotta aikaisemmin  kuunsolmu teki yhtymää 12. huoneen Merkuriukselle. Ihan mielenkiintoinen vaikutus tälläkin, muistin lyhyen ajan sisällä kaksi entistä elämää. (Huom. ehkä sillä tarkalla Pluto oppositio Aurinko -transiitillakin oli osuutta asiaan). Tämä oli ensimmäinen kerta, kun moista oli tapahtunut.

Keväällä 2000 tr kuunsolmu teki yhtymää ykköshuoneen Venukselle. Romantiikkaakin oli kyllä kuvioissa, mutta yhtymän ollessa minuuttitarkka sain tietää elämäntehtäväni ja muutenkin olin pitkän muodonmuutosprosessin jälkeen kuin uudestisyntynyt. Kohtuullisen vaikuttava solmutransiitti oli tämä.  laugh
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #8 : 25.07.2009 20:07:28 »

Noususolmu siirtyy piakkoin Vesimiehestä Kauriiseen. Odotettavissa muutoksia yhteiskunnallisissa arvoissa; vähemmän yhteisöllisyyttä, vihreitä arvoja, tulevaisuususkon rippeiden haihtumista dystooppiseen konservatiivisuuteen, korostetaan entistä enemmän säästäväisyyttä, kovaa työntekoa, omillaan pärjäämistä. Tr Jupiter-Neptunus Vesimiehessä yhtymä saa vaihdoksen myötä  merkityksen ensisijaisesti tulevaisuuden (Jupiter) pelkona (Neptunus). Tosin tämä tuskin yllättää muut kuin Obaman fanaattisimmat kannattajat?

Nyt siis kaikki lapset jännäämään kartoiltanne, millä elämänalueella kääntyvä trendi kehottaa raatamaan ja noudattamaan Kauriin konservatiivisuutta, ja vastaavasti luopumaan laskusolmu-Ravun muista riippuvuudesta ja avuttomuudesta.

tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 25.07.2009 21:37:19 »

kuunsolmu kauris aspect_opp alasolmu  rapu
ja ite oon mieltänyt,että elämän eliksiirit voivat olla kortilla,
eli odotettavissa vesi-,veri- ja maitopula maalimalla.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: