Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lukunurkkaus  (Luettu 14224 kertaa)
0 jäsentä ja 18 vierasta katselee tätä aihetta.
Lizzy
Vieras
« Vastaus #15 : 18.01.2009 12:09:01 »

Hei, nostetaanpa tätä aihetta kun varmasti moni sai jouluna kirjojakin lahjaksi.  Smiley

Ole lukenut viime aikoina sellaista kirjaa kuin Riadin tytöt

Tästä kirjasta on kohistu todella paljon. Herättänyt suurta huomiota ympäri maailman.

Kirjoittaja on ikäiseni -82 syntynyt nuori nainen. Ihailtavan rohkea ja itsenäinen ajattelija, joka uskalsi esikoisromaanissaan tarttua sellaisiin teemoihin mistä ei ikinä arabikulttuurissa ole kirjoitettu. Eikä varsinkaan kukaan nainen. Naiseus, naisellisuus ja naisen asema on kirjassa hyvin näkyvä teema.

Kaikkia joita kiinnostaa vieraat kulttuurit ja ihmissuhdekiemurat niin suosittelen lukemaan.
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #16 : 11.05.2009 11:33:05 »

Täytyypä taas palata tähän aiheeseen kun minusta tuntuu, että olen löytänyt lempikirjani! Lukeminen on vielä kesken, mutta Stephen Kingin Liseyn tarina on jotain mitä en ole ikinä ennen lukenut. King on kauhukirjailija ja kai tätäkin kirjaa voi tulkita siltä kannalta, toisaalta kirjan voi ajatella kuvastavan sitä miten King kokee rinnakkaiset todellisuudet.

Minun mielestäni tämä kirja on ennen muuta rakkaustarina.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #17 : 11.05.2009 14:18:04 »

Heitänpä pöytään, sinne huovan väliin sellaisen kirjan kuin
Steve Coll: The Bin Ladens. Kertoo ko. perheestä
ja arabimaailman "salaisuuksista".
tallennettu
jonguil
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #18 : 12.05.2009 22:03:19 »

Mielenkiintoista, en  ole lukenut näitä kirjoja.
Mutta, olen rakastunut Paulo Coelhon kirjoihin, ne ovat niin monitasoisia ja ainakin itselleni on niistä tullut vastauksia, juuri oikealla hetkellä.

Ma olen myos ihan myyty Coelhon kirjoille. Ensimmaisena kateen osui puolivahingossa Alkemisti. Se on ensimmainen kirja jota lukiessa oli pakko ottaa kyna kateen ja merkita ne kaikki ihanat ajatukset. Se oli vangitseva.

Hiukan myohemmin aloin kerata kasiini muita kirjailian tuotoksia. Eniten pysayttivat Zahir ja Veronika paattaa kuolla. Niiden ajatukset vain osuivat oikeille kohdille minun elamaani.

11 minuuttia ja Brida on viela lukematta. Maailmalta loysin Coelhon teoksen Like the flowing river, se on nyt seuraavana luettavana.

Muita kirjoja ja kirjailijoita joihin olen kiintynyt ovat: Leena Lehtolainen - Jonakin onnellisena paivana. Torey Haydenin kirjat, Johanna Sinisalon teokset, Tuomas Vimma, ?? - Hanen olivat linnut...

Luen kausiluontoisesti, valilla monta kirjaa viikossa, valilla en kuukausiin mitaan.
tallennettu

Leijona, nouseva skorpioni, aurinko ja kuu leijonassa.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #19 : 04.02.2010 16:27:23 »

Olen lukenut Uus-seelantilaista naiskirjailijaa Keri Hulmea, Mauriora maan voima.

On valtavan värikästä ja voimakasta kielikuvaa ja hyvin mielenkiintoinen kirja!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
rovatar
Astro-nauttija

Keltainen Kosminen Aurinko

Profiili
« Vastaus #20 : 12.02.2010 11:20:47 »

Onko teistä kukaan lukenut Elina Tiilikan kirjaa Punainen mekko?

http://74.125.77.132/search?q=cache:LMOC-A3QUdEJ:www.bookplus.fi/kirjat/tiilikka,_elina/punainen_mekko-7582951+kirja+punainen+mekko&cd=1&hl=fi&ct=clnk&gl=fi&client=firefox-a

Pistin tilaukseen...mielenkiintoisen tuntuinen ja ennenkaikkea kun osittain perustuu kirjoittajan omiin kokemuksiin.
tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
rovatar
Astro-nauttija

Keltainen Kosminen Aurinko

Profiili
« Vastaus #21 : 12.02.2010 12:09:32 »

Rakastan lukemista, vaikka mun näkö on sitä luokkaa ettei mun kannattais enää.

Miten se näkö siihen vaikuttaa? Shocked

On mullakin huono kaukonäkö...piilareilla korjattuna Smiley..
mutta onhan lähinäöllekkin omia vahvuuksiaan..eikä lukeminen ainakaan näköä heikennä???

Mie luen aina…en osaisi olla ilman lukemista… smitten

Kuulostaa hullulta, mutta mie luen syödessänikin Cheesy

…siis en lehtiä tuo seurassa pöytään,
mutta luen silloin ruoka/juomaetikettejä… Grin

En osaa edes laittaa nukkumaan, jos en ensin lue jotain.

Kirjoja minulla on yks neljän metrin seinä lattiasta kattoon ( piti oikein teetättää hyllyt siihen).
...ja sitten niitä astrologisia ja henkisiä kirjoja lojuu makkarin hyllyt/ pöydät sikin sokin, kun niitä pitää aina välillä selailla…

Mielikirjailijaa ei tämmösellä  merkurius  jousimies  aspect_opp  kuu  kaksoset   ole
…tykkään niin monipuolisesti kaikesta…
 askendentti skorpioni
 elämänkerrat kiinnostaa…ai miten toi on elänyt?, miksi tehnyt tuommoisia ratkaisuja…?

Stephen King oli nuoruuden kirjailija…

Nykyään luen aika paljon psykologista kirjallisuutta…

Mutta mullahan onkin Kuunvaiheen hallitsija  merkurius
 Smiley

tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #22 : 06.03.2010 12:01:38 »

Minä nappasin Kirjakaupasta, ei alennuksessa tosin, tuon tämän ajan hitin 'Enkeleitä hiuksissani' Lorna Byrne. Kirja kertoo aidosti 'erilaisesta tytöstä' joka leimattiin vähä-älyiseksi, mutta kuitenkin selviytyi palkkatyöhön. Hän eli kahdenlaista maailmaa ehkä kuitenkin jossakin tasapainossa (kirja ei tuo esiin tasapainottomuutta) eli hän näki näitä enkeleitä aina jokapäiväisessä elämässä. Kun ne joku päivä olivat poissa, tuli peloittava tyhjiö.

Kohta, jossa nimettiin Poltergeist, vähän ihmetytti, mutta ymmärsin, että Lorna ei ole lukenut kirjallisuutta, joten hänen oli nimettävä ilmiöitä oman tietämyksen mukaan.

Mutta tässä yhden ihmisen tulkinta henkisen puolen elämästä! smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #23 : 08.03.2010 04:44:53 »

Hih, minä luin Herman Hessen Arosuden ensimmäisen kerran 14-vuotiaana, seiskaluokalla
ja tein siitä 7 sivun mittaisen kirja-analyysin.
Tein tällä järjettömän hyvän "ensivaikutelman" yläasteen äidinkielenopettajaan ja olinkin hänen lellikkinsä sitten koko yläasteen. Samaisen kirjan olen lukenut sitten myöhemmin uudelleen pariin kertaan, löytäen siitä aina vain uusia merkityksiä..

Onhan se masentava kirja omalla tavallaan, mutta siihen pystyy tällainen yksinäinen susi samaistumaan sielunsa syvyyksistä.

Mika Waltarin Sinuhe egyptiläisen luin kanssa joskus yläasteella.

Seitsemän veljestä on yksi suosikki-kirjoistani.  smitten

Samoin Vihkimys, joka oli todella tajunnaräjäyttävä lukukokemus murrosikäiselle - enhän silloin vielä ollut hirveän tietoinen henkisistä asioista, niin uudelleensyntymä, muinainen Egypti, henkiset vihkimykset yms saivat minut ihan haukkomaan henkeä.. Minä vain halusin lukea sen kirjan, koska isä luki sitä aina. Muistan miten luin ja luin sitä, muutaman vuorokauden putkeen välillä itkien kun se tieto tuntui olevan jotenkin liikaa minun tajunnalleni - siitä huolimatta luin sen loppuun..

Tykkään toki myös lukea kaikkea hömppää sekä fantasiakirjoja, olen lukenut taru sormusten herrat ja lohikäärme-sarjan (se joka alkaa jostain syysaamun lohikäärmeistä).

Agatha Christien kymmenen pientä neekeripoikaa oli myös oiva.  Grin

Lokki Joonatan.  smitten

Ruohometsän kansa.  smitten Cry

Mutta en ole lukenut yhtään mitään muuta kuin koulukirjoja viimeiseen kolmeen vuoteen, mikä kuulostaa kamalan tylsältä. Tulee vaan huono omatunto jos lainaisi kirjoja ja uppoutuisi niihin...
Odotankin että valmistun tuolta koulusta niin voin hyvällä omallatunnolla ryhtyä ahmimaan kirjoja samalla tavalla kun tein yläasteella... Smiley

Hui, olipas sinulla aikalailla samanlainen vastaus, mitä olisin itsekin kirjoittanut. Itsekin luin Arosuden yläasteen alussa ja kyllähän siitä pari esseet on tullut väännettyä. Ehdottomasti yksi parhaista kirjoista joita olen lukenut. Lisään tosin listaan Hessen muutkin kirjat. Mutta en ole kyllä koskaan kokenut edes Arosutta mitenkään masentavaksi, lähinnä stimuloivaksi ja inspiroivaksi. Olenkohan jotenkin vinksahtanut sitten =/ Lähinnä Arosudessa viehätti se unenomaisuus ja symboliset merkitykset, mitkä olivat sen ajan kirjallisuudessa niiiin trendikkäitä ilmiöitä, Freud ja unien tulkinta ja sitä rataa  Cool

Sinuhe ja Agathat kuuluvat myös suosikkeihini. =) Ja Ruohometsän kansa oli ala-asteella yksi suosikeistani, hyviä muistoja tulee mieleen. Agatha Christien kirjojen parissa voisin jopa sanoa kasvaneeni, sillä niin paljon ne ovat minuun vaikuttaneet. Ehkäpä  aurinko neitsyt kirjailijan karun realistinen kuvaus ihmisluonteesta vain osui ja upposi. Kymmenen pientä neekeripoikaa luin ensimmäisen kerran 3. luokalla ja siitä lähtien olen ollut koukussa. =) En vain pysty olla rakastamatta hänen hahmojaan ja tapaansa nähdä maailma. Mitä pidempään niitä kirjoja pyörittelee mielessään niin sitä enemmän niistä irtoaa sitä ns. syvällistäkin puolta, mitä ei ihan heti ensi silmäyksellä näe. Esimerkiksi minulle vain välähti muutamia oivalluksia hänen tarinoidensa, jotka olen lukenut viimeksi kymmenisen vuotta sitten, kautta ja ansioista. Että aikalailla alitajunnassa nuo jo pyörivät =) 

Fantasiaa ja scifiä tulee luettua välillä. Nykyään tosin lueskelen enemmän ammatti- ja tietokirjoja, mutta aina kausittainhan nuo menevät. =) Tosin nyt aloitin Inkat kirjasarjaa, mikä vaikuttaa varsin hyvältä ja mielenkiintoiselta. Toisaalta myös tuota hömppää tulee luettua. Esimerkiksi Pieni lankakauppa on aivan ihana ja symppis, samalla myös koskettava kirja. Ehkä se vain kolahti kun sitä lukiessa itsellä oli kunnon neulomiskausi meneillään =) Nyt huomasin, että siihen on tullut jatko-osa, joka täytyykin chekata pikinmiten. =)
« Viimeksi muokattu: 08.03.2010 04:54:58 kirjoittanut In » tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Viper Venus
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #24 : 08.03.2010 16:06:38 »

Viimeksi luin Dalai Laman teoksen Maailmankaikkeus atomissa.
Kirja kertoo tieteen ja hengen lähenemisestä ja perusideana on se, että niin tiede kuin uskonto voivat oppia toisiltaan paljon. Smiley
tallennettu

*Aurinko Härkä
*Nousu Rapu
*Kuu Neitsyt
*Merkurius Oinas
*Venus Oinas
*Mars Oinas
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #25 : 08.03.2010 19:00:06 »

Itse lainasin juuri kyseisen Dalai laman kirjan =) Olen itse viime aikoina ollut sitä mieltä, että tiede ja uskonto alkavat todella lähellä toisiaan kvanttimekaniikan kehittymisen myötä, vaikka se onkin vasta teoria-asteella =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  

Siirry: