Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: gootit  (Luettu 11524 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
suski7
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« : 25.10.2008 07:59:04 »

olen nyt innostunut goottikulttuurista (tällä kertaa...). Olen jonkun verran katsellut goottien karttoja ja huomannut että heillä on saturnus aika hallitsevassa asemassa (asc ja/tai 1.huoneessa saturnus). Oletteko huomanneet samaa?
tallennettu

sun+mer+ven+nep skorppioni
asc kauris
mon kalat
marix
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #1 : 25.10.2008 09:45:59 »

mua kiinnostaa tuo goottius.. tai oikeastaan pinnallisena ihmisenä lähinnä ne kuteet ja meikit ja hiukset.. siis se tyyli. harmittaa etten teininä ajautunu gootiks Cheesy en tiiä oisko musta sitten ollu..
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
Norna
Vieras
« Vastaus #2 : 25.10.2008 10:14:53 »

Metallimusiikki tuli elämään joskus 10 vuotta sitten ja siinä oli vahvasti goottikulttuuria mukana tuolloin. Ideana on ollut aina ettei vaatteiden perusteella tarvitse tietää musta mitään, joten jätin ulkoisen gootteilun jonkun ajan jälkeen.
 Sisäinen melankolisuus ja gootteilu on kyllä lähellä luonnetta.  crazy2

saturnus 12. huoneessa,  aspect_con  kuuaspect_tri  aurinko ym
tallennettu
marix
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #3 : 25.10.2008 10:49:11 »

voisko tässä jousimieheydessä olla mitään? tai sit mullon joku planeetta vaan oikeassa kohtaa, koska mä oon aina ollu kiinnostunu kans noista vampyyreistä, mut sit taas hautausmaalle pimeällä en mee (enää) koskaan vaikka mikä olis!

justiin sain asennettua francesin toisenkin palapelin raameihin. (http://i195.photobucket.com/albums/z125/maribeibe/PA250526.jpg)

mutta siis mun tutuissa 1-2 gootti-ihmistä on molemmat jousimiehiä, yks on oinas ja yks on kaksonen tai rapu.. sit taas yks joka kuuntelee musiikkina semmosta on neitsyt..
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #4 : 25.10.2008 11:32:09 »

Suomessa luulivat usein gootiksi, mikä on äärimmäisen mielikuvituksetonta, ottaen huomioon maan olevan täynnä mustiin pukeutuvia hiippareita. Nousussa ei ole  kauris vaan  pluto.
tallennettu
Lionheart
Astroholisti

Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 25.10.2008 11:41:39 »

Mä vihaan ku multa kysytään että oonko joku v*tun gootti. EN OLE.  Angry
Ihmisten lokerointi on syvältä.. Mun persoona ei rajotu mun sen hetkisiin vaatteisiin. Goddamn. Enkä edes kuuntele mitään goottimusaa. Goddamn x2. Mä olen mä enkä mikään lokeron "gootti" sisään ängetty massatuotantokappale.

Ei liittyny pahemmin aiheeseen. Kunhan höpöttelin omiani ku kerta mieleen tuli. Jos vaikka nukkuis välil..
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
Lionheart
Astroholisti

Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 25.10.2008 12:11:39 »

Minuu vaa ketuttaa ne armottomat stereotypiat joita porukka suhun kohdistaa jos päälläs on musta paita tai laukussa pari niittiä. Heti ollaan gootteja tai saatananpalvojia..  tickedoff buck2

EDIT: Tietenkään minulla ei ole mitään gootteja tai saatananpalvojiakaan vastaan, emmä sitä sillä meinannu.. Ihan omakohtaisia kokemuksia vaan.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 25.10.2008 12:24:07 kirjoittanut Lionheart » tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
Corvus Leonis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 25.10.2008 12:21:20 »

mut eikös sulla ollut se  mars kauris

Pluton teemat, se syvällinen transformaatio, aliseen laskeutuminen ja ytimiensä kokeminenhan on ihan goottia...no, länsimaisessa trooppisessahan  pluto liitetään  skorpioni ja sen tulin kai jo aikaisemmin listanneeksi.

Juu  mars kauris on ja luokittelen kyllä itseni yhteen alakulttuuriin, mutta se alakulttuuri hävisi reilusti yli 20 vuotta sitten parin musiikkityylin myötä:

Alan klassikko:

http://www.youtube.com/watch?v=1llNSdf9cl4

Muita esimerkkejä:

http://www.youtube.com/watch?v=yREZ5RYqRCQ

http://www.youtube.com/watch?v=Wh3KEnoLWiE

http://www.youtube.com/watch?v=0OU7Hka_--U

http://www.youtube.com/watch?v=KxNnj0P2Nsc

http://www.youtube.com/watch?v=1GBCNOaU-AE

http://www.youtube.com/watch?v=b5OY8k7BKzk

En tiedä miten läheltä tuollainen liippaa mitään goottimusaa, jos ollenkaan, mutta vaikea kuvitella että noin vanha kama kolahtaisi ko. sakkiin. (Genren klassisinta "pukeutumista" kolmanneksi viimeisellä videolla, mä olen varmaan niitä harvoja jotka vielä joskus pukeutuu noin.)

Tosin uskoakseni nuo muzaktyylit tekevät vahvaa paluuta, ei kuitenkaan tuossa muodossa vaan varmaan r&b:hen ja listapoppiin sotkettuna, johtuen tuosta ajan henkeen sopivasta melankolisesta syntikkameiningistä.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2008 12:36:55 kirjoittanut Kato Vega » tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #8 : 25.10.2008 13:53:19 »

Mulla myös  mars kauris

mutta luen itseni niihin "teinigoottivaihe"-ihmisiin enkä enää kyllä ole niin viehtynyt ko. "genrestä".
Sain toteuttaa goottitahtoani jo riittämiin teininä.  Grin

Voisiko sideeriseen skorpioniin kuulua tarve myös uudistaa "kuorensa" säännöllisesti? Jonkinlaista käärmemäistä nahan luontia tietyin väliajoin muuten alkaa kuristaa?

Mutta olen samoilla linjoilla, että  kauris skorpioni ja  pluto saturnus voidaan kyllä yhdistää gootteihin.

Mars kauriini mukaisesti se kiinnostaa kyllä, mutta jossain vaiheessa alkoi minuakin ahdistaa se itsetuhoisuus ja ääretön synkkyys.

Nykyään kavahdan kyllä ihmisiä, jotka käyttää jatkuvasti ja aina vain ja ainoastaan mustaa joka vaatekappaleessa.  Shocked

Violetti ja punainen ja syvän sininen on piristäviä väriläikkiä...  Cool Joskus on kivä yllättää kanssaihmiset ja heittää päälle vaaleensiniset farkut ja keltainen paita.  coolsmiley Kiss :Smiley

Värimaailmaekskursioita...
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #9 : 25.10.2008 14:25:58 »

En tiedä miten läheltä tuollainen liippaa mitään goottimusaa, jos ollenkaan, mutta vaikea kuvitella että noin vanha kama kolahtaisi ko. sakkiin. (Genren klassisinta "pukeutumista" kolmanneksi viimeisellä videolla, mä olen varmaan niitä harvoja jotka vielä joskus pukeutuu noin.)

Minullakin 80- luvun elektro ja italomeno on iso osa henk. koht. musiikkinautintoa. Ja hyvin kaikki mahtuu samaan soppaan, metallit ja elektrot Smiley.

Värillä on väliä, nykyään uudistan vaatekaappiani yhä värikkäämpään suuntaan, punainen viehättää ja oranssi! Vihreä on myös iihana. Olen saanut niin tarpeekseni tummista sävyistä... Ulkomaailmalle värikäs ja iloinen, sisäisesti kaikkea kiroava gootti  uglystupid2. Tässä on joku metamorfoosi nyt meneillään  Cheesy
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #10 : 25.10.2008 15:12:05 »

Minullakin 80- luvun elektro ja italomeno on iso osa henk. koht. musiikkinautintoa. Ja hyvin kaikki mahtuu samaan soppaan, metallit ja elektrot Smiley.

No joo, muistan alan bileissä käyneen niin rastafareja Jamaika-pipoineen, gootteja korsetteineen, epämääräistä rock-väkeä ja parishiltoneita, en mä ainakaan väittäisi ulkonäön perusteella pystyväni sanomaan kuka mistäkin musiikista loppujen lopuksi diggaa.

Yhtä paljon tulee kuunneltua desiä, sille ei Suomessa taida olla vieläkään bileitä kun se tuppaa edellyttämään vahvaa eteläaasialaista maahanmuuttajakantaa. :Smiley
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 25.10.2008 15:24:21 »

Minulla on aatteita, mutta enpä haluaisi samaistaa itseäni mihinkään tuollaiseen lokeroon..
No ehkä on cool sanoa olevansa jotakin henkeen ja vereen..
Mulle vaan riittää että tiedän itse minkälainen olen,
eikä mun tarvitse keksiä sille "tyylilleni olla" mitään yleismaailmallisesti tunnettua roolinimikettä.  coolsmiley
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #12 : 25.10.2008 18:14:31 »

Minä puhuin itsestäni, enkä puheellani tarkoittanut että gootiksi itsensä tuntevien tarvitsisi selittää (minulle ainakaan), koska kyllä ymmärrän, että joillekin se voi olla jotain sellaista mitä en vain käsitä ja that's hey whatever cool hey dude you know whadda mean yeah.. Cool

tallennettu
suski7
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 26.10.2008 07:56:31 »

hienoja mielipiteitä tuli esiin, kiitti niistä, sain vain vahvistusta niistä ja omille ajatuksilleni. Hymyilytti toi Dawnchildin kommentti "Jo lapsena olin gootti, rakastin vampyyrileffoja, 1800-luvun romaaneja, leikin hautausmailla ja minulla oli laaja kokoelma posliininukkeja ", ihan kuule samma här, eikä sillon edes tiedetty gooteista....ja värjäsin tukkani mustaksi!! Sehän oli ihan ennenkuulumatonta, ja mua haukuttiinki aaveeksi valkosen ihoni takia. Teininä olinkin tosi outo muutenkin...mut nyt vasta tajuan olevani LUONTEELTANI goottimainen. Tässä iässä en hirveesti "pukeudu" mutta musta väri on tullut kuvioihin enemmän kuin vuosiin (tähän asti pelkkää pinkkiä!!) samoin viininpunainen, jolla maalasin myös makkarin, ja siitä tuli ihanan lämmin koko huoneesta (yhdistettynä hopeaan).
Tässä on hauska sivusto  http://www.blackwaterfall.com/viewall.php , sieltä voi katsoa mitä tyyppiä sinä goottilaisuudessa edustat, kannattaa katsoa vaikka siten, millaisesta musiikista pidät niin löytyy helpommin....mä löydän itseni Romantic/Medieval/Gorp gothien sekamelskasta... :Smiley
tallennettu

sun+mer+ven+nep skorppioni
asc kauris
mon kalat
Norna
Vieras
« Vastaus #14 : 26.10.2008 12:49:06 »

Goottiromanttisuus voi olla myös pakoa karusta todellisuudesta sisäiseen maailmaan, silloin nimenomaan tuo  neptunus ja  kalat esittää tärkeää osaa tässä.
 Joten siis vahva pluto,  saturnus tai  neptunus on jotain avaintekijöitä goottien suhteen?  Tongue
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: