Annaliljan 'Hörhökaappi' on ihana ja näinhän on, että moni on siellä piilossa.
Näin on - itse ainakin tunnustan!
En halua kaikille kuuluttaa harrastuksiani, pidän niitä sen verran henkilökohtaisina. Mutta kyllä sieltä kaapista aina välillä voi hiukan ovea raottaa ja kurkata ulos...kuten annalilja on rohkeasti tehnyt. Nostan hattua! Itse olen tehnyt vasta (mielestäni) vain pieniä muutoksia: alkanut opiskella ja järjestänyt sille aikaa vähentämällä töitä. Haaveissa olisi myös asunnon vaihto suurempaan piakkoin, nimimerkillä tr
rx
tulossa keväällä...en tosin tiedä, miten tämä taloudellisesti menee yksiin töiden vähentämisen kanssa.
Orbeista sen verran, että niillehän ei ole mitään standardimääritelmää olemassa, vaikkakin jotkut rajat sentään.
Esimerkiksi Astro.comin käyttämät orbit näkee
täältä (rullaa sivu aivan alas) ja näitähän voi itse karttoja tehdessä muutella, jos haluaa. Yleisesti ottaen kai yhtymälle ja oppositiolle sallitaan suurempi orbi kuin muille aspekteille, mutta kymmenen astetta alkaa olla jo niin suuri ero, etteivät sitä kaikki lue aspektiksi. Olen itse aikanani törmännyt tähän määrittelykysymykseen, kun kartallani on esim.
9 asteen orbilla ja
9,5 asteen orbilla - Astro.com laskee nämä molemmat aspektiksi ja itsekin olen sitä mieltä, että niiden tulkinnat ovat yleensä sen verran osuvia etten ole niitä tyystin "hyljännyt".
Transiiteissa kai mielletään yleensä orbit niin, että mitä hitaampi planeetta, sitä aikaisemmin sen teemat voivat alkaa näkyä (ja sitä myöhempään ne kestävät). Nopeiden planeettojen kontaktit taas ovat "terävämpiä". Nikki siis älähti aivan aiheesta, koska tuo tr
tr
on vielä kaikkien orbien ulkopuolella...tulossa tarkaksi kylläkin 29.12. eli juuri ennen vuodenvaihdetta.
Tuo tr
tr
on muuten ihan kohtsillään tarkka.
Venus kirii Plutoa kiinni jo 1,5 asteen päässä ja saavuttaa sen huomenissa. Itselläni se on 11. huoneessa, joten saas nähdä liittyykö mitenkään ystäväpiiriini.