Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuu Vesimiehet=)  (Luettu 31213 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #30 : 27.10.2005 13:12:55 »

Vasureilta tuntuu tosiaan usein tuo peilikirjoitus luonnistuvan.

Tina,

Kyllä meidän perheessä kaikki "ieh illo" -sanaparin välittömästi tunnistaa, mutta ei siitä niin lentävää juttua ole tullut, kuin monesta muusta. Ja niitähän riittää.. (varmaan kaikissa perheissä tai kaveriporukoissa)  Smiley.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Mirjam
Vieras
« Vastaus #31 : 27.10.2005 13:19:30 »

Minunkin on ihan pakko kommentoida edellisiä. Itse alkaessani kirjoittamaan tein sen peilikirjoituksena.. Kaikki sanat joita kirjoitin kykeni lukemaan peilinkautta oikein, tämä saattaa kyllä jossain määrin johtua siitäkin että satun olemaan vasenkätinen...

Tuota aihetta joskus olenkin pohtinut....jokainen lapseni on peilikirjoittanut aluksi. Koulussa se ollaan pikku hiljaa saatu käntymään "länsimaiseen" muotoon... Wink
Onko jollakulla ajatuksia tai jotain tietoa aiheesta?
Ja onko kyse persoonakohtaisesta (kulttuuri)asiasta vai kirjoittaisiko ihminen ilman mitään ohjausta automaattisesti ns.peilikirjoitusta?
Onko sillä jotain yhteyttä silmään, verkkokalvoon yms?

 :Smiley
tallennettu
kamomilla
Vieras
« Vastaus #32 : 27.10.2005 13:44:13 »

Lainaus
Onko jollakulla ajatuksia tai jotain tietoa aiheesta?
Ja onko kyse persoonakohtaisesta (kulttuuri)asiasta vai kirjoittaisiko ihminen ilman mitään ohjausta automaattisesti ns.peilikirjoitusta?
Onko sillä jotain yhteyttä silmään, verkkokalvoon yms?

No tuota - yleensä tuo peilikirjoitus liittyy aivojen kypsymiseen. Siinä kouluiän kynnyksellä pikkuhiljaa lapset alkavat olla siinä iässä, että kätisyys on vakiintunut ja kirjoitussuunnta on vasemmalta oikealle. Mutta vielä 3.-4. luokkalaisillakin saattavat kirjaimet kiepsahtaa välillä väärinpäin, esim. b ja d. Luultavasti kaikki lapset kirjoittavat peili- ja "oikeaa" kirjoitusta aluksi. Smiley

Vasuriystäväni kirjoittaa edelleen yhtä sujuvasti molemmilla käsillä niin peiliä kuin tavallista. Hän ei siis ole poisoppinut 'väärää' tapaa. Tuo kaksipuolisuus liittynee myös eri toimintojen jakaantumiseen aivopuoliskoiden kesken. Vasenkätisillä toiminnot sijoittuvat aivojen osissa hieman toisin kuin oikeakätisillä - ei siis peilikuvamaisesti siten, että mitä oikeakätiset tekevät vasemmalla aivopuoliskolla, vasurit tekevät oikealla puoliskolla. Smiley

Itse olen tavallinen oikeakätinen, enkä saa vasurilla aikaan kuin harakanvarpaita, vaikka olen kovasti treenannut! Grin
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #33 : 27.10.2005 13:47:16 »

Lainaus
Onko jollakulla ajatuksia tai jotain tietoa aiheesta?
Ja onko kyse persoonakohtaisesta (kulttuuri)asiasta vai kirjoittaisiko ihminen ilman mitään ohjausta automaattisesti ns.peilikirjoitusta?
Onko sillä jotain yhteyttä silmään, verkkokalvoon yms?

No tuota - yleensä tuo peilikirjoitus liittyy aivojen kypsymiseen. Siinä kouluiän kynnyksellä pikkuhiljaa lapset alkavat olla siinä iässä, että kätisyys on vakiintunut ja kirjoitussuunnta on vasemmalta oikealle. Mutta vielä 3.-4. luokkalaisillakin saattavat kirjaimet kiepsahtaa välillä väärinpäin, esim. b ja d. Luultavasti kaikki lapset kirjoittavat peili- ja "oikeaa" kirjoitusta aluksi. Smiley

Vasuriystäväni kirjoittaa edelleen yhtä sujuvasti molemmilla käsillä niin peiliä kuin tavallista. Hän ei siis ole poisoppinut 'väärää' tapaa. Tuo kaksipuolisuus liittynee myös eri toimintojen jakaantumiseen aivopuoliskoiden kesken. Vasenkätisillä toiminnot sijoittuvat aivojen osissa hieman toisin kuin oikeakätisillä - ei siis peilikuvamaisesti siten, että mitä oikeakätiset tekevät vasemmalla aivopuoliskolla, vasurit tekevät oikealla puoliskolla. Smiley

Itse olen tavallinen oikeakätinen, enkä saa vasurilla aikaan kuin harakanvarpaita, vaikka olen kovasti treenannut! Grin

Kiitos...ehken nyt ihan tuota hakenut...  Cheesy
Mutta mukava lähteä liikkeelle ihan perusasioista..
 smitten
tallennettu
taimi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14



Profiili
« Vastaus #34 : 29.10.2005 01:12:45 »

Toivon mukaan tämä nyt ei tuu toista kertaa:
Tämä tosaalta ei liity tähän. Mutta mielenliintoista se attä kun olen  aurinko vesimies ja mies  aurinko kaksoset. niin lapset ovat perinneet meiltä  kuu merkit. Tyttö on  kuu kaksoset ja nuorimmainen  kuu vesimies !!!!  vesta vesta vesta
tallennettu
s22
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77



Profiili
« Vastaus #35 : 22.01.2006 21:24:26 »

Aikaslailla samoja piirteitä löytyy minultakin. Minulla nyt ei ole hirveä lauma niitä kavereita, mutta sen verran, että tiedän ketä ne on. Mulla kun on tapana olla mielummin yksin, vaikka en pistä pahaksi jos nyt jossakin porukassa pyörisin. Ennen en tiennyt, että mulla olis jotain erikoisia tapoja. Ennen kuin kaverini joskus ihmettelivät, miten mun huoneeni tavarat on jotenkin erikoisilla paikoilla tai muuta vastaavaa. Eläimistäkin pidän, mutta en jaksaisi pitää niitä lemmikkeinä, kun niitä pitäisi pitää lähes kokoajan silmällä. Siksipä lintujen ruokkiminen pihalla on paras mahdollinen tapa.  Grin

Tuolla kun joku sanoi, että sillä on Kuu aspektissa Jupiteriin, niin mitenkäs se Vesimies sitten vaikuttaa, kun mulla on esimerkiksi tuo Kuu aspektissa Uranukseen tai Khironiin.
tallennettu
Narmeh
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35


Profiili
« Vastaus #36 : 25.01.2006 00:29:53 »

Hei Ajatus!

Kysyit minkälaisia äitejä ja koteja muilla  kuu  vesimies :llä on.

Itse olen  aurinko  harkaaskendentti  skorpionikuu  vesimies

Mulla äiti  aurinko  kaksosetaskendentti  leijonakuu  harka. Isä on  aurinko  rapuaskendentti  leijonakuu  kalat. Lapsuudenkoti oli jäätävän kylmä. Minua ja siskoani ei ymmärretty ja vanhemmillani oli keskinäiset välit jäätävän kylmät. Tajusivat sitten onneksi erota. Siskoni on myös  kuu  vesimies. Onko meidän  kuu  vesimies :sten kohtalo syntyä tunnekylmiin perheisiin?

Itse elän tällä hetkellä todella onnellisessa suhteessa, eikä avovaimoni ole sanonut minun olevan tunnekylmä..päinvastoin. Haluan tuoda myös pienelle  pojalleni lämpöä ja rakkautta elämään sylin täydeltä. Eli juuri päinvastoin mitä itse jouduin kokemaan lapsuudenkodissani.

Äiti on edelleen kylmä, isä on pehmentynyt huomattavasti. Itseasiassa katkaisin välini äitiini.
tallennettu
tuikutin
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37


Profiili
« Vastaus #37 : 25.01.2006 01:07:05 »

Täälläkin kuu-veskari ilmoittautuu  Smiley Tunnistan itseni monien tänne kirjoittaneiden kommenteista. Vaikka minussa on tulta roppakaupalla (Aurinko Leijona, nouseva Joukkari), niin lopulta aina sellainen pieni viileys on ollut tunneasioissa, ennen kuin uskaltaa täysin luottaa toiseen osapuoleen. Sellaista Vesimiehelle tyypillistä idealismia ja suurten linjojen ja abstraktien asioiden ajattelua on myös persoonassani. Ennen ajattelin rakkautta mieluiten teoreettisesti, koska en uskaltanut rakastua.

Teini-ikäisenä pidin itseäni kovinkin outona ja väärinymmärrettynä, en enää niinkään. Olen aina haalinut paljon kavereita, mutta vain muutamia todellisia ystäviä. Kavereina on usien ollut sellaisia hieman ujoja ja syrjäytyneitä yksilöitä, taitaa olla tuota veskarin solidaarisuutta.

Sellaisen olen huomannut, että mun kaikista läheisimmistä ihmisistä on moni kuu-joukkari. Eli ilmeisesti olen hakeutunut toisten vapaiden sielujen seuraan  Wink

En sanoisi olevani mikään edelläkävijä, mutta nopea olen ollut oppimaan. Lukemaan ja kirjoittamaan opin ennen koulun aloittamista, ja puhumaan noin 8 kk iässä. Ekan "romaanini" kirjoitin muistaakseni ekalla luokalla koulussa, varsinainen klassikko  2funny
tallennettu

"Koti on rakastaa ja olla rakastettu." (c)tuikutin
helinä
Vieras
« Vastaus #38 : 25.01.2006 09:33:42 »

Tervehdys muut kuu veskarit...  smiley6600 taas yksi ilmoittautuu.

Tunne kylmä lapsuuden koti?? En tiedä.
Luulen että koska olen aurinko rapu, kaikki kodit tuntuu musta osittain tunnekylmältä huonon päivän tullessa....
Lapsuuteni aikana meillä oli myös paljon vilinää ympärillä. Äiti hoiti lapsia ja suku tuli aina kesäisin meille "maalle" nauttimaan pitopöydistä... Smiley
Äidilläni on mars AC:llä leijonassa, että ei hän mikään herkkä aistinen minusta ole... mutta hänellä kuu  aspect_con  chiron Jousimiehessä. Tongue

Mietin miten siirrän tätä  vesimies kuuta sitten eteenpäin.
Äitinä olen ainakin omalaatuinen. Herkäksikin itseäni sanoisin, mutta ehkä se menee sinne "hysterian" puolelle välillä...
Osittain pidän yhdistelmää Juniori  aurinko leijona ja Äiti  kuu veskari haasteellisena. Shocked
Perinteinen mies/nainen roolit kotona ei ole ainakaan vielä sopinut mulle.
YH  äitinä viihdyn paljon paremmin.

Juniori on saanut kaksoset kuu. Se on  aspect_opp  pluto , eli puhuu myös Epä tavallisesta äidistä luulisin...  :Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #39 : 25.01.2006 10:26:54 »

Hei shaman, mielenkiintoista kuulla lisää Vesimies-kuu -ihmisten kodeista. Smiley

Onko meidän  kuu  vesimies :sten kohtalo syntyä tunnekylmiin perheisiin?

En nyt sanoisi ihan näin radikaalisti, ainakaan oman kokemukseni perusteella. Ei oma kotini ollut missään nimessä tunnekylmä, meillä ei vain dramatisoitu mitään tunteita, niin myönteisiä kuin kielteisiäkään. Äitini, jolla itsellään on kuu-Neptunus Vaa'assa, on kyllä hoivannut meitä lapsia niin, etten mitään rakkauden puutetta ole kokenut, ja vanhempien suhde keskenäänkin on kestänyt hyvänä ihan tähän päivään saakka. Tunteista vain ei koskaan meillä tehty numeroa, enkä näin aikuisenakaan koe "tutuiksi" sellaisia ihmisiä, jotka oikein "kylpevät" tunteissaan.

Olen itse herkkänä aurinko-Kalana ihan tyytyväinen tuohon Vesimies-kuuhun, koska se antaa toisaalta kyvyn ottaa etäisyyttä tunteisiinsa ja tarkastella niitä, ilman että velloisi niissä tai olisi niiden armoilla. Ei kuitenkaan voi kiistää etteikö se olisi yksi viileimmistä merkeistä, joten varmasti monella se voi tarkoittaa myös ihan tunnekylmää lapsuudenkotia. Kannattaa kuitenkin katsoa myös ne kuun aspektit aina, ne kertovat yleensä lisää. Esim. itselläni kuuhun ei kohdistu mitään haastavaa aspektia, vaan se tekee mm. sekstiilin Venukseen. Mitenkäs shaman sinulla tai teillä muilla?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
tuikutin
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37


Profiili
« Vastaus #40 : 25.01.2006 17:32:25 »

Tuo tunnekylmä koti -asia on mietityttänyt minuakin. Vanhempani ovat olleet eronneet niin kauan kuin muistan, mutta heidän suhteensa ei ole ollut kylmä, pikemminkin sellainen "asiallinen".  Smiley 

Sekä äitini että isäni kyllä kertoivat ja näyttivät minulle kiintymyksensä ollessani pieni. Äitini on ainakin hyvin tunteellinen ja temperamenttinen ihminen, eikä meillä ole epäilty näyttää tunteita..eikä negatiivisia tunteita ole padottu. Silti olen huomannut itsessäni varovaisuuden ja etäällä pysymisen tarpeen romanttisissa suhteissa...en sitten tiedä, mistä se johtuu...
tallennettu

"Koti on rakastaa ja olla rakastettu." (c)tuikutin
Narmeh
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35


Profiili
« Vastaus #41 : 25.01.2006 22:37:13 »

Hei Ajatus!

Itse en vielä tiedä niin paljon, mutta avovaimoni katsoi kartalta, että siellä on kuulle seuraavat aspektit:

  kuu  aspect_squ  aurinko ,
  kuu  aspect_sex  neptunus ,
  kuu  aspect_tri  saturnus ,
  kuu löyhä kolmio  uranus

  Mitäs näistä sanoisit?   Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #42 : 26.01.2006 14:16:15 »

Hei shaman,

Kertomistasi aspekteista haastava on vain tuo kuun neliö auringolle, mikä voisi kertoa jännitteistä äidin (kuu) ja isän (aurinko) välillä ja myös haasteista sovittaa nämä kaksi puolta yhteen omassa persoonassaan. Muut aspektit ovat helpompia, joten niistä en kylläkään vetäisi johtopäätöksiä tunnekylmään kotiin. Toki kartalla voi olla vielä muitakin haastavia aspekteja, mutta nämä missä kuu on osallisena, eivät ainakaan yksinään minusta viittaisi erityisiin ongelmiin. Merkkinä Vesimies tietysti symboloi "etäisyyden pitoa" ja minullakin lapsuuden kotiin on ihan fyysistä etäisyyttä aika pitkästi. Soittelemme vanhempien kanssa muutaman viikon välein ja minusta se on ihan ok, mutta toisista varmaan tuntuisi "etäiseltä" - esim. eräs kaverini soittelee äitinsä kanssa päivittäin. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: