Sivuja: 1 ... 20 21 [22] 23
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hiukset - värit - persoona - ?  (Luettu 188772 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #315 : 08.07.2010 17:56:39 »

Itse olen kokeillut shampootonta elämää, mutta ei ne hiukset ainakaan viikkoa kestä pesemättä. Kahden/kolmen päivän väliin pesen shamppoolla (luonnonmukaisilla, kaikki kaupan ja kampaamojen synteettiset paskat on.. Paskoja.). Mutta vedellä huuhtelen kuiten joka päivä.
tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #316 : 09.07.2010 15:00:48 »

Ja täällä taas harkitsen, että pitäiskö ajaa hiukset poies... Jälleen kerran. Ei ota rauhoittuakseen tämä hiustenlähtö.

Cry tickedoff

Noooo. Onneksi minulla on (kuulemma) hyvän muotoinen pää.  2funny

/A
tallennettu
indiima
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #317 : 03.01.2011 14:16:38 »

En ole värjännyt hiuksiani ainakaan kolmeen vuoteen. Olen jotenkin fiiliksissä hiuksistani, ne ovat röhähtäneet pituutta ja ovat nyt se "naisen kruunu". Keskiruskeat ja pitkät, helposti kihartuvat ja siis HYVÄT. En kestänyt lyhyitä hiuksiani, niitä piti laittaa sata kertaa enemmän kuin nykyisiä, ja jatkuva värjääminen söi sekä rahaa, aikaa että neuroottisena kuvittelin kuinka hiuspohjan verenkiertoon imeytyi kemikaaleja ja kaaleja...
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
SanctAstra
Astroholisti

Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib

Profiili
« Vastaus #318 : 05.01.2011 14:15:15 »

Minulla on tällä hetkellä vaaleahkot hiukset, mutten tiedä jaksanko pitää kauan, kun vaalentaminen kuluttaa tuota hiusta niin paljon. Olen melkein 20v ollut punainen ja kuullutkin siitä, että luonnonpunainen väri sopii minulle kuin olisi oma. Iho on siis punertava ja silmät vihreänruskeat, pisamiakin on. Olen alkanut kääntyä sen puoleen, että vetäisin hennaa hiuksiini, niin kuin joskus aikonani. Hiusten kunto ainakin paranisi ja tuntisin ehkä itseni taas itsekseni.

Tämä vaalea tekee minusta jotenkin valjun niin ihonväriltä kuin luonteeltakin. Tarkoitukseni oli pitää vaaleaa niin kauan ennen kuin olen ihan valkoinen vanhuuttani. Harmaitakin on alkanut ilmestyä ja viisissä kymmenissä olen luultavasti aikas harmaanvalkoinen. Täytyy miettiä.  Huh
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Titania.
Kanta-astroilija

haahuilija

Profiili
« Vastaus #319 : 05.01.2011 14:42:18 »

En ole värjännyt hiuksiani ainakaan kolmeen vuoteen. Olen jotenkin fiiliksissä hiuksistani, ne ovat röhähtäneet pituutta ja ovat nyt se "naisen kruunu". Keskiruskeat ja pitkät, helposti kihartuvat ja siis HYVÄT. En kestänyt lyhyitä hiuksiani, niitä piti laittaa sata kertaa enemmän kuin nykyisiä, ja jatkuva värjääminen söi sekä rahaa, aikaa että neuroottisena kuvittelin kuinka hiuspohjan verenkiertoon imeytyi kemikaaleja ja kaaleja...

Voi, minä myös Smiley En oikein muista montako vuotta hiukseni ovat olleet värjäämättä, mutta pitkät ovat ja vanhat värit ovat kasvaneet pois. Ja ovat paremmassa kunnossa kuin koskaan. Eihän se värjääminen terveellistä ole ja tosiaan kun ei värjää niin säästää mukavasti nekin rahat Smiley
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
johannatuuli
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #320 : 06.01.2011 20:51:39 »

Tänään lukaisin ohimennen pienen artikkelin Ekokampaamo ja luomuhoitola Harakanpesästä Tampereella. Käyttävät vain luonnonkosmetiikkaa ja listalta löytyy mm. energialeikkaus, jossa hiusten kasvusuunta ja pyörtyäiset huomioidaan.
Onko kenelläkään kokemusta tästä energialeikkauksesta? Ajatus miellyttää ja jos joka-aamuinen taistelu hiusten aloilleen asettamiseksi päättyisi, olisin erittäin iloinen.
tallennettu

Aurinko Rapu
Nouseva Skorpioni
Kuu Leijona
Merkurius Leijona
Venus Kaksoset
Mars Kaksoset
SanctAstra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #321 : 07.01.2011 13:23:37 »

Noniin, tukka on vaalean kultakuparin värinen. Meinasin huomenna laittaa siihen vielä hennan päälle, että kemiallisten käsittelyjen vauriot paikkaantuisi hieman. Tämäkin värinä on mukava ja terve väri palasi kasvoille.  Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
body electric
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #322 : 15.02.2011 11:42:57 »

Tänään lukaisin ohimennen pienen artikkelin Ekokampaamo ja luomuhoitola Harakanpesästä Tampereella. Käyttävät vain luonnonkosmetiikkaa ja listalta löytyy mm. energialeikkaus, jossa hiusten kasvusuunta ja pyörtyäiset huomioidaan.
Onko kenelläkään kokemusta tästä energialeikkauksesta?

Kaikissa kampaamokouluissa (esim Pepe Åhman) on viimesten ainakin 30 vuoden ajan huomioitu hiusten kasvusuunta (eteen tai taakse) ja pyörtyäiset, se kuuluu kampaajan opin ihan peruskäsitteisiin. Sen pohjalta hiukset leikataan, varsinkin lyhyemmät tai kerrostetut mallit.  

« Viimeksi muokattu: 17.02.2011 21:13:16 kirjoittanut body electric » tallennettu

.
SanctAstra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #323 : 15.02.2011 23:09:09 »

Huomasinpa muuten, ettei henna tarttunut mun omaan ns. terveeseen hiukseen ollenkaan. Aika turhauttavaa.  Angry
tallennettu

body electric
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #324 : 17.02.2011 21:12:38 »

Huomasinpa muuten, ettei henna tarttunut mun omaan ns. terveeseen hiukseen ollenkaan. Aika turhauttavaa.  Angry

Usein omaan terveeseen ja värjäämättömään hiusten osaan väri tarttuu tosi huonosti. Tai sitte jos hiuksissa on harmaata/valkosta niin lopputulos voi olla aika omituinen.

Hennaa tarttee varmaan pitää päässä aika kauan ennen ku se kunnolla tarttuu, ehkä tollanen tunti ? Hiukset pitäis ehkä avata eka jollain tapaa, esim kevyesti jotain peroksidipitosta väriä sinne alle ja sit hennaa päälle niin se vois tarttua.
Tarttuko niihin osiin hiuksista jotka oli käsiteltyjä tai kuluneempia osia ? Niissä kohdin hius on "rei'itettyä" käsittelyjen jäljiltä joten hennapigmenttikin pääsee hiuksen sisään.
tallennettu

.
Lady Lilian
Kohtuuastroilija
**

Elämä kantaa

Profiili
« Vastaus #325 : 17.02.2011 22:55:17 »

Mä olen hennan kanssa touhuillut vuoden päivät. Edullinen tapa värjätä, ei vahingoita kauheesti hiusta ja harmaat tuo hennalla sävytettyinä mukavaa liikettä hiukseen!

Sekoitan tahnaan toisinaan sitruunaa, olutta tai etikka joukkoon. Voimistavat väriä (varsinkin etikka) ja hoitavat hiuksia omalla koostumuksellaan. Jos hiukset tuntuvat todella korpuilta, lorautuan joukkoon oliiviöljyä  - se tekee hyvää myös näin talviaikaan kuivavalle päänahalle Smiley

Aiemmin värjäsin "oikeilla väreillä" mutta paljon käytettyinä vahingoittavat hiusta todella rankasti.
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #326 : 17.02.2011 23:12:46 »

Juu kyllä tuonne muualle otti ihan kivasti, kun olen vaalealla kuorinut omaa pigmenttiä pois. Ja laitoin joukkoon punaviinietikkaa, että olis tullut syvempi väri hennaan. Ei vaan tarttunut. Nyt on ns. kevytsävy päässä, jossa kuitenkin on vetyperoksidia kiinnitysaineena. Mun oma hius on vanhemmiten tummunut paljon, joten tyvikasvu erottuu todella selvästi.

Kun on paljon lätrännyt värien kanssa, niin vasomotorinen nuhahan siitä on tullut.
tallennettu

body electric
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #327 : 18.02.2011 22:44:22 »

Onks sulle tulle se vasomotorinen nuha krooniseks oltuas paljon tekemisissä hiusvärien kanssa vain onko nuha sillon kun värjäät omaa päätä ?
Johtuuko se niistä tuoksuista mitä on värjäämisen yhteydessä vai katsotko että värit jotenkin kuitenkin imeytyy päänahan kautta muualle elimistöön ja on aiheuttanu tän nuhan ?
tallennettu

.
body electric
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #328 : 18.02.2011 22:53:14 »

Aiemmin värjäsin "oikeilla väreillä" mutta paljon käytettyinä vahingoittavat hiusta todella rankasti.

Niin mutta eihän niit kampaamovärejä tarvitse laittaa muualle ku sinne tyvikasvuun, pituuksiin ehkä kerran kolmessa kuukaudessa 5 minuutiks.

Itse haluaisin kyllä ehkä myös siirtyä johonkin luontaispohjasempaan väriin ku mitä noi teolliset myrkyt on, mutta kun se hennakin saattaa aiheuttaa allergisia reaktioita ja sehän niitä taitaa jopa enemmän aiheuttaa ku perinteiset hiusvärit mitä oon kuullu.
Ja toinen seikka minkä takia aikoinaan koin hennapuuron sietämättömäks oli se että sitä puuroa on hirveen hankala levittää pelkästään sinne tyvikasvuun eikä se oikein tartukaan kunnolla, kun ei oo mukana peroksidia....
Oon kokenu hennavärjäämisen lähinnä sellasena "ans kattoo ny"- tyylisenä puuron länttäämisenä päähän josta puuttu varsinaisen tarkan ja harkitun värin spesifisyys.

Aika kauhee kokemus oli myös kampaajalla 10 vuotta sitte, se laitto mulle päähän jotain Sebastianin "luontaispuuroa", tumman punaruskeeta ja koko päänahkaan jäi sellanen parin millin multakerros - joka kampaajan mukaan kuulu asiaan - ja sitä sit raavin sielt päänahasta veke seuraavat kuukauden päivät  knuppel2
tallennettu

.
SanctAstra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #329 : 19.02.2011 09:58:39 »

Onks sulle tulle se vasomotorinen nuha krooniseks oltuas paljon tekemisissä hiusvärien kanssa vain onko nuha sillon kun värjäät omaa päätä ?
Johtuuko se niistä tuoksuista mitä on värjäämisen yhteydessä vai katsotko että värit jotenkin kuitenkin imeytyy päänahan kautta muualle elimistöön ja on aiheuttanu tän nuhan ?

Noissa väriaineissa käytetään persulfaatteja ja vetyperoksidia yms. kiinnittiminä ja hapettajina, että värit pääsevät hiuksen rakenteeseen.
Mulla on jatkuva nuha ja kun luin vasomotorisesta nuhasta, niin täsmää ihan mun nuhani kanssa. Mulla on vielä sulfa-allergia (lääkeallergia), joten olen vielä herkempi reagoimaan väriaineille. Tämän huomasin ihan toisessa yhteydessä, kun sain silkkipainoväreistä allergisen reaktion.

Kyllä ne värit imeytyy aina jonkin verran ihon läpi ja aiheuttavat myös paikallista ärsytystä.

Harmittaa vaan, kun tykkään tästä porkkananpunaisesta ns. luonnollisen punaisesta tukasta. Se tuntuu minulle siltä omalta. Siihen aina palaan, vaikka muita värejä on tullut kokeiltua. Ja se minulle parhaiten sopii.
tallennettu

Sivuja: 1 ... 20 21 [22] 23
  Tulostusversio  

Siirry: