Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 23
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hiukset - värit - persoona - ?  (Luettu 188922 kertaa)
0 jäsentä ja 60 vierasta katselee tätä aihetta.
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #60 : 01.12.2008 12:50:21 »

Sitähän on varmaan ihan mörrimöykyn näköinen sittan aamulla! Grin

Menikö se värjäys niin metikköön sulla, Eileithyia  Wink Mitenkäs se niin???

Grin Niin minä olen aina.

Väri ei oikein tarttunut. Tein muutaman virheen siinä. Oma vika. Ensinnäkin, sen seoksen olis vissiin pitäny antaa jäähtyä, tai olla kuumentamatta ollenkaan sitä sitruunamehua. Toisekseen, olisi pitänyt olla kastelematta sitä pyyhettä jonka käärin pääni ympärille. Ajattelin, että lämmin pyyhe tehostaisi värin imeytymistä, mutta pyyhe tietysti kylmettyi heti.  Tongue

tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #61 : 01.12.2008 12:52:44 »

En värjäile usein. Joskus sävytän (ei kestoväriä) tätä omaa väriä antaen sille syvyyttä. Hiukseni eivät ole yhtään kärsineet; kiilto on lisääntynyt, haarahiuksia ei ole niin että näkyis. Bioteeni on yks tekijä mulla mikä monipuolisen ravinnon lisänä pitää hiukseni hyvänä.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #62 : 01.12.2008 12:54:44 »

Väri ei oikein tarttunut. Tein muutaman virheen siinä. Oma vika. Ensinnäkin, sen seoksen olis vissiin pitäny antaa jäähtyä, tai olla kuumentamatta ollenkaan sitä sitruunamehua. Toisekseen, olisi pitänyt olla kastelematta sitä pyyhettä jonka käärin pääni ympärille. Ajattelin, että lämmin pyyhe tehostaisi värin imeytymistä, mutta pyyhe tietysti kylmettyi heti.  Tongue

Nyt olisi sulle hyvät hennaneuvot tarpeen, ettei kaikki hiukset lähde pois Wink

Tuu mun käsittelyyn; ovat kaverit olleet aina tyytyväisiä kun olen heiltä värjäillyt. En kuitenkaan oo hennannut. Wink
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #63 : 01.12.2008 12:56:41 »

Nyt olisi sulle hyvät hennaneuvot tarpeen, ettei kaikki hiukset lähde pois Wink

Tuu mun käsittelyyn; ovat kaverit olleet aina tyytyväisiä kun olen heiltä värjäillyt. En kuitenkaan oo hennannut. Wink

No kai sinä osaat hennankin levittää.  Wink

Mutta apuvah, nyt pitää mennä, hypäri on loppu. Näkemisiin immeiset!  Smiley
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #64 : 01.12.2008 13:03:19 »

eikä värjätä usein täysin 100% mustalla. Musta väri on sellaista että se tukkii ihohuokoset ja hiukset alkavat tippumaan. Nykyinen hiustenvärinikin on mustanruskea just tän takia.
En tiennytkään. Tuossa on voinut olla mun ongelmani.
Käytännössä ne tummanruskeatkin näyttää aivan mustalta, joten ei sitä mustaa tarvitse käyttää.

Vois ehkä kokeilla joitain raitoja, olisi vähän kevyempi operaatio.  Smiley
tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #65 : 01.12.2008 13:05:18 »

Olen käyttänyt tällaista sävyteshampoon tapaista hiuksieni sävyttämiseen Smiley:

Poly Color Sävyteshampoo sisältää hiuksia vahvistavia proteiineja ja antaa hiuksille luonnollisen ja kiiltävän värin. Sävyteshampoo on kevytväri, joka kestää jopa 24 hiuspesua ja peittää ensimmäiset harmaat hiukset hellävaraisesti. Se kuluu pois asteittain eikä jätä näkyvää tyvikasvua. Sävyteshampoo on lisäksi aivan yhtä helppokäyttöinen kuin tavallinen shampoo.

Tuotemerkin historia
Saksassa vuonna 1953 markkinoille tuotu Poly Color Sävyteshampoo on ensimmäinen sävyteshampoo, joka puhdistaa, hoitaa ja sävyttää hiuksia. Poly Color Sävyteshampoo on vuosien mittaan kehittynyt hiusta vahvistavia proteiineja sisältäväksi pH-arvoltaan miedoksi shampooksi, joka ei sisällä ammoniakkia.

Kampaajalla kerran eräs parturi laittoi sellaisen kupolimaisen värinkuumennus laitteen pääni ympärille. Minusta tuntuin todella inhottavalta kokemukselta; poltteli se kuumennus ja karvasteli päänahassa. Sad
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Asterix
Vieras
« Vastaus #66 : 02.12.2008 16:56:38 »

Voiko hennalla vaalentaa? Huh

Minun kampaajallani on joku luonnollinen värjäyssarja käytössään
ja minun scandinaavinen hiuslaatuni tykkää siitä.
Valitettavasti en muista nimeä. Undecided

Suomessa ainakin Helsingissä olen törmännyt vastaaviin.

Täällä päin Eurooppaa hentohiuksisten kannattaa olla varovainen
kampaajalle mennessään, koska aika useat kampaajat eivät ole tottuneet
käsittelemään hienolaatuista hiusta ja käyttävät kyllä voimaa harjatessaan ja voimakkaita väri-sydeemejä.

Kantapään kautta opiskelleena, kun olin otattamassa raitoja
ja päästä katkesi todella hurjia nippuja hiuksia. buck2 Cry
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #67 : 02.12.2008 20:25:57 »

Pakko tulla tänne tilittään. Mulla oli tänään huonoin kampaamo reissu ikinä ja vielä ensimmäinen kerta kun oli mieskampaaja. Menin leikkauttamaan latvoja ja laittamaan tyvivärin. Siistimään, niin kuin tavallisesti.

No tyvi on nyt vaaleampi kun muu hius kun kampaaja ei edes kysynyt mielipidettäni vaan valitsi itse sävyn.

Sitten sen käsitys leikkauksesta oli että se nyrhi lopulta veitsellä koko hiukset niin että nyt ne on oikeesti ihan karmeen näköiset.  Cry En tykkää yhtään. Siis nyrhitty ja kynitty on ainoot sanat mitä mulle nyt hiuksistani tulee mielen.   Cry Cry Kun musta tuntu että se yritti saada mun hiukset näyttään ohuemmilta mutta ne on paksut teki niille mitä hyvänsä ja nyt ne todella näyttää ihan kauheilta.  Angry Tiedän nyt teidän ohuthiuksisten tunteen.

Mun hiuksiin ei koske enää kukaan.  Angry
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #68 : 03.12.2008 08:13:08 »

Siis nyrhitty ja kynitty on ainoot sanat mitä mulle nyt hiuksistani tulee mielen. 

No mutta sittenhän ne on samanlaiset kuin mulla - tosin leikkaankin itse. Grin
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #69 : 03.12.2008 09:34:00 »

Voiko hennalla vaalentaa? Huh

No voi kait.. Riippuu minkä väristä hennaa laittaa hiuksiin ja mikä on oma hiuksen väri.  Smiley
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #70 : 03.12.2008 11:50:24 »

Voi Lizzy! Eikö ns "korjaava" leikkaus olisi mahdollinen, niin että niitä vähän lyhennettäisiin, mutta ei kevennettäisi yhtään.. Sitten olisivat hieman tuuheammat.. Tongue Tai vaikea tietenkin täältä käin neuvoa, kun en edes tiedä minkä pituiset ne hiukset on...!

Olen huomannut joskus saman.. Ihan niinkuin jotkut kampaajat olisivat sitä mieltä, etteivät hiukset saa olla vahvat, vaan ne pitää aina kyniä, ohentaa ja keventää ohuiksi.. idiot2
Itsellenikin tehtiin joskus näin silloin kun olin vielä pitkähiuksinen.. Ai että vihastutti, kun olin vaivalla kasvatellut niitä ja tarkoitus oli leikkauttaa vain 3cm latvoista pois.

Minulla on kokemusta myös ulkomailla kampaajalla käynnistä, Turkissa siis.. laugh
Jutun hauskin puoli oli sitten varmaan siinä, että menin ilmeisesti parturiin, siis miesten liikkeeseen.. coolsmiley No eihän ne mua sieltä käännyttäneet, mutta tyyppi leikkas kyllä voimalla, ai hemmetti oli muuten päänahka kipeenä sen käsittelyn jälkeen... Grin Eikä se lopputulos ollut ihan haluamani kaltainen, mutten kyllä yhtään pahastunutkaan, ei sitä lomalla jaksa suuttua!
Mutta ehdottomastti hauskinta oli se, että exäni oli myös käsittelyssä ja yhtäkkiä kaveri liekitti tämän korvakäytävät, niin että whooosssh vaan kävi.. Grin Grin Ilman varoituksen sanaa siis..
Noh, kai se on siellä ihan normaali käytäntö, että korvakarvat poltetaan.. Smiley
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #71 : 03.12.2008 11:57:36 »

Eihän Henna sisällä mitään vetyperoksidia tai vastaavaa, valkaisevat aineet ovat kuitenkin yleensä aika kovan luokan kemikaaleja.
 Mustiakaan hiuksia ei saa varsinaisesti punaisiksi hennalla, mutta pienen punaisen säväyksen niihin voi saada. Harmaat hiukset henna kuulemma värjää todella hyvin  Wink

Ooh mun hennakuume kasvaa vaan! Ehkä jos netistä tilaisi  :Smiley
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #72 : 03.12.2008 12:04:47 »

(ylläpito poistanut linkin) täällä on hyvä infopaketti Hennasta. Ja Eileithyia, tuolla mainitaan että jos olet käyttänyt hapanta Hennaseosta, muuttuu väri lopulliseen muotoonsa vasta pari päivää Hennauksen jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2019 12:05:32 kirjoittanut Ahto » tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #73 : 03.12.2008 22:53:59 »

Hengitin aamulla syvään ennen kuin katsoin peiliin. Psyykkaus: no ei ne nyt niin kamalat ole... No en jaksa nyt miettiä koko asiaa. Katsotaan kun itse pesen ja laitan niin minkä näköiset ne sitten on.

Kato vega, sulle varmaan sopii tällaset nyrhityt hiukset.  coolsmiley mulle ei...  Undecided Olisin varmaan kans saanu paremman lopputuloksen jos olisin leikannu itte...

Tigrix, muuten varmaan menisinkin uuden reissun, mutta kun en halua että tästä otetaan enää yhtään pois. Olkoon nyt. Tää on tällanen kypärä- ja pallomallin sekoitus.  idiot2 Onnesta mun hiukset kasvaa nopeasti. Varmaan parin kuukauden päästä jo ihan eri näkönen. Vielä kamalampi.  2funny

Tongue
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti

Jebah

Profiili WWW
« Vastaus #74 : 04.12.2008 10:10:05 »

Eihän Henna sisällä mitään vetyperoksidia tai vastaavaa, valkaisevat aineet ovat kuitenkin yleensä aika kovan luokan kemikaaleja.
 Mustiakaan hiuksia ei saa varsinaisesti punaisiksi hennalla, mutta pienen punaisen säväyksen niihin voi saada. Harmaat hiukset henna kuulemma värjää todella hyvin  Wink

Ooh mun hennakuume kasvaa vaan! Ehkä jos netistä tilaisi  :Smiley

Ei niin sisälläkkään, mutta siis, minun hennani on väriltään "Strawberry blond". Tai siis, se hennahan on (varmaan) punaista hennaa johon on sekoitettu jotain lehtiä, juuria, kahvia etc. Niin että värituloksena tulee tuo "strawberry blond". Tietty oma hiusväri vaikuttaa lopputulokseen, varsinkin jos on kovin tumma hiusväri. Mutta minulla on tällainen.. Öö.. No en tiedä onko se keskivaalea ja keskiruskea. Mutta maantien ruskea kumminkin. Kyllä minulla jonkin verran väri muuttuu vaaleammaksi ja varmaan punertavaksi ja sitten kun siihen värjää päälle niin vaalenee siitä pari astetta ja sitten kun sen päälle värjää niin vaalenee vielä jne. Sillä tavalla voi vaalentaa, ainakin näin minun tapauksessani.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 23
  Tulostusversio  

Siirry: