Olenko mä edes vastannut tähän..
No, kuitenkin..
Mä olen itse lukioikäisestä asti värjäillyt hiuksiani. Olin pitkään semmoinen luonnonlapsi, joka viiletti heppojen kanssa ties missä mutakylvyissä ja viihdyin hyvin aika luonnollisessa oloasussa, päällä jotain rentoa ja mukavaa vaatetta, ilman meikkiä ja tukka luonnontilassa. Samalla, kun muut luokan tytöt meikkasivat, värjäsivät hiuksiaan ja viettivät viikonloput kavereiden kanssa juopotellen ja hengaillen. Olin se "paskanhajuinen heppatyttö", jolla ei ollut muodista ja meikeistä mitään käsitystä. Tätä jatkui lukioon asti ja silloin se oma ulkomuoto alkoi kiinnostaa enemmän. Aluksi värjäilin hiuksiani itse, aloitin hyvin luonnollisesta hiustenväristä, sitten olin pari vuotta vetyperoksidiblondi. Tämän jälkeen tuli pitkälti kuparin tai hunajanväriset hiukset, usein vaaleilla raidoilla korostettuna. Kyllästyin väripurkkien kanssa läträämiseen ja kaupan hiusvärien epäluonnolliseen keltaiseen sävyyn, joten nykyisin homma hoidetaan kampaajalla.
No joo, mun luonnollinen hiustenväri on maantienblondi - miehen mukaan olisin brunette, mutta kampaaja sanoi, ettei meikäläisen pää ole brunettea nähnytkään, ammattilaisen termi mun hiustenvärille olisi "hiekanvaalea". Eli maantienblondi.
Rrrrakastan hiusten kanssa leikittelyä ja on ihana päästä aina istumaan kampaajan tuoliin, muuttamaan omaa hiustenväriä ja tyyliä ihan totaalisesti. Hiusten pituus on ollut n. 4 vuotta semmoinen polkkamittainen tai ehkä lyhyempikin - ihan kaljuksi tai nutipääksi en voisi itseäni vetäistä, mutta toisaalta naisellisen pitkät hiuksetkaan eivät oikein ole mua.. Takkuuntuvatkin niin helposti. Tyyli on kuitenkin vähän vaihdellut, on ollut graafista linjaa, aaltoilevampaa, kerrostettua ja eripitkää, otsatukka ja ei otsista..
Tällä hetkellä mulla on poskipäille ulottuva viisto otsis ja kerrostettu leikkaus, joka on eripitkä pään molemmin puolin (vasemmalla puolella päätä ulottuu melkein hartioille, oikealla puolella vähän korvan alapuolelle). Väri on semmoinen lämmin kupari, jossa vaaleita ja tummanruskeita raitoja sekaisin. Seuraavalla kerralla ajattelin jotain vähän repäisevämpää, joku paloautonpunainen yhdistettynä johonkin muuhun vois olla aika ihq..
Eniten olen pitänyt hiuksissani sellaisesta, että pohjaväri oli platinablondi. Sitten hiuksissa oli pinkkejä isoja kaistaleita (ei enää pelkkiä raitoja) melkein puoli päätä ja jossain välissä oli tummanruskeita tehosteraitoja. Lopputulos oli ihana! Kampaaja lähti vaan kokeilemaan, että mitähän näistä väreistä saadaan aikaan ja molemmat olimme lopputulokseen niin tyytyväisiä, että sama väri toistettiin kahdella seuraavalla käynnillä
Ekan kerran ko. väriyhdistelmää tuli kokeiltua eron jälkeen, kun exäni ei voinut sietää räikeitä hiusvärejä (halusi mun värjäävän hiukseni yksivärisen vaaleiksi, ei edes mitään ruskeita tehosteraitoja, niistäkin tuli jo sanomista - blondimaanikko kun oli), oli jo kerran haukkunut hiukseni, kun oli ollut pari lilahkoa raitaa mukana.. No eron kunniaksi sitten räväytettiin ja onneksi nykyinen mies katselee mielenkiinnolla (siis positiivisella mielenkiinnolla) mun tuccakokeiluja, kauneudentajuinen
kun on..
Harmi vaan, kun tuo pinkki väri haalistuu tosi tylsän ja ruman väriseksi nopsaan
Hiukset mulla nyt aina on auki, liikkuessa vedän vain otsiksen pinneillä kiinni - kun ei tuota töpöä saa ponnarille mitenkään.. Laitan hiukset aamuisin liikkelle lähtiessä, yleensä vain ilmakihartimella pössäytän vähän volyymia juuriin ja lakkaa pitimiksi, perustyyli on semmoinen jotain pörröpään tasoa - joskus on peikkoakin mukana