Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Toistuvat vesiunet (tummasta merivedestä kristallinkirkkaaksi)  (Luettu 3448 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Ipeli
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 08.12.2008 09:24:04 »

Kiinnostaisiko jotain tulkita viikosta toiseen toistuvaa uniteemaa? Olen nähnyt siis jo muutaman kuukauden ajan unta vedestä tai pikemminkin merestä tai järvestä. Unet alkoivat alkai pelottavina, näin paljon unia tsunameista ja hirmumyrskyistä, jotka huuhtoivat minut alleen. Pikku hiljaa uniin ovat tulleet risteilijälaivat, ja itseasiassa aivan valtavat sellaiset. Ensimmäiset laivaunet liittyivät siihen, että seilasimme tyynellä mutta synkällä merellä ja ajoimme aina karille. Jouduin hyppäämään laivasta ja uimaan läheiseen saareen, onneksi laiva aina onnistui parkkeeraamaan saaren viereen joten kaikki tiedettiin, ettei uintimatka olisi mitenkään mahdoton. Nyt unet ovat muuttuneet aurinkoisiksi ja merivesi kauniin kirkkaaksi. Karikolle jouduin silti viikonloppuna kun olin unessani aivan valtavassa risteilijäaluksessa, joka ajoi taas karille. Jotenkin kuitenkin tiesin taas, että selviän tästä hengissä ja taas kerran laiva ujutti itsensä tiheäkasvuisen saaren viereen, jotta pääsisimme uimaan sinne. Mielenkiintoista kyllä, kaikissa laivaunissa joudun hyppäämään hyvin korkealta päästäkseni uimaan saareen. Pelkään tosielämässä korkeita paikkoja. Viime yönä uneni muuttui sen verran että istuin lentokoneessa joka oli matkalla johonkin arabimaahan. Lentokone alkoi yhtäkkiä tiputtaa korkeuttaan mutta vieressä istujat kertoivat tämän olevan normaali laskeutumistapa lennettäessä tälle kentälle. Lentokoneen laskeutuessa näin allani kristallinkirkkaan turkoosinmeren, joka oli täysin tyyni. Peloistani huolimatta pääsimme laskeutumaan todella hyvin ja loppu uni onkin irrallaan vesiteemasta. (Lyhyesti: menin asumaan jonkun tuntemattoman naisen luo, jolla oli 2 lasta. Toinen sinisilmäinen ja toinen ruskeasilmäinen. Lasten äiti kertoi lapsien olevan eri isien lapset, ja että tämä oli salaisuus. Hän myös kertoi tapailevansa tällä hetkellä väkivaltaista miestä, jota yritti pakoilla. Unen lopussa nainen tappoi miehen junassa, kamppailun jälkeen jossa myös mies yritti ampua naista. Miehen kuoltua nainen potkaisi miehen ulos junasta ja uni loppui siihen)

Tällä hetkellä elän pitkästä aikaa parisuhteessa, joka onkin minulle aina saavutus. Olen hieman sitoutumiskammoinen, sillä oma isäni kuoli kun olin lapsi ja pelkään, että minut jätetään (tämä on siis psykiatrin kommentti Cheesy). Miesystäväni on kaikinpuolin ihana ja tekee minut onnelliseksi, mutta silti epäilen ja mietin "onko tämä tässä?". Hän on kuitenkin ainut joka on saanut minutkin avautumaan mm. lapsuuden traumoista ja tunnen syvää kumppanuutta hänen kanssaan. Mietinkin nyt käsittelenkö tätä sitoutumisen pelkoa ja menetyksen traumaa unissani?Erityisesti minua kiinnostaa tuo veden muuttuminen pelottavasta todella houkuttelevan kristallinkirkkaaksi. Myös kulkuvälineiden tapa parkkeerata turvallisesti saaren viereen kiinnostaa. Pelkäänkö siis vain elämäni uutta suuntaa ja sen jakamista toisen kanssa (en ole kontrollissa _kaikesta_ vaan toinenkin pitää ottaa huomioon = laiva) vai mitä alitajuntani yrittää sanoa minulle, ettei tämä ole tässä?  Lisään vielä tähän, että viime viikolla näin hieman erilaista unta: olimme poikaystäväni kanssa metsässä (valoisa mäntymetsä) ja saavuimme kauniille järvirannalle. Vesi oli tyyntä ja suhteellisen kirkasta. Yhtäkkiä vettä pitkin huristeli ilman ohjaajaa kulkeva pikavene, joka kuitenkin ajoi aika tasaisesti. Pian tämän jälkeen rantaa pitkin tuotiin ruumista veneessä ohitsemme. Ruumisveneen oli kai tarkoitus käydä eri rantakylissä näyttäytymässä tms.. Unen tunnelma oli outo, muttei ahdistava.

Haluaisiko joku kokeilla unentulkintataitojaan minuun?
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 24.01.2009 13:20:12 »

En lähde yksityiskohtaisesti analysoimaan,koska kertomuksesi on niin pitkä,mutta viesti varsin selkeä.
Hirmumyrskyt ja tsunamit kuvastavat tunne elämäsi voimakasta myllerrystä.Käyt jotain ehkä valveilla liian vaikeaa asiaa unissasi läpi.
Sumes vesi taas kuvaa hieman synkkää,tai masentunutta mielialaa.Ja noista korkeista laivoista hyppääminen
kuvastaa rohkeutta hypätä vaikeista tunne elämän tilanteista ulos ja eteenpäin.Ja ainahan sinä olet saarelle päätynyt.Saari on pakopaikka rentoutumista varten.Luovaa itseilmaisua ja halua hetkeksi paeta ja eristäytyä muista ihmisistä.

Aika suuren työn olet tehnyt,koska metsään asti olet kumppanisi kanssa päätynyt. Smiley
Metsä kuvastaa valtavan suurta suojausta,kasvusta ja voimasta;astumista tiedostomattomalle aluelle.
Päädytte kirkkaalle järvelle;mielesi on tyyni,asiat on käsitelty ja ruumis on se osa tunteistasi (myrskyävistä ja peloista)josta olet jo vapautunut.

Siitä siirrytkin rohkeasti lentämään!Henkistä heräämistä ja kohoamista uusiin korkeuksiin!

Hyvää työtä olet yhdessä alitajuntasi kanssa tehnyt.Onnea!
tallennettu

Ipeli
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #2 : 06.05.2009 16:40:39 »

Kiitos tulkinnasta näin hieman myöhään..mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Vesiunet loppuivat samalla kun uskalsin päästää uuden kumppanin lähelle ja sitoutumaan. Nyt on ihanaa ja rakkaus kukoistaa  smitten
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: