Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tasapaino  (Luettu 16544 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Aniara
Vieras
« : 22.01.2006 15:53:28 »

Nostan esiin aiheen eri elämänalueiden tasapainottamisesta.

Suurimmalla osalle ihmiskuntaa fyysinen taso hallitsee ja taspainottamista tarvittaisiin henkisissä ja hengellisissä jutuissa. Niitä siis lisää.

Mutta voi olla myös toisin päin. Monille tälläkin palstalla pyöriville, päivät pitkät henkisiä asioita pohtiville olisi todella tärkeää tasapainottaa myös fyysistä olemuspuoltaan.

Jos ajatellaan asiaa käytännön kannalta, on hyvä nauttia elämän ¨kivoista asioista¨, ruoasta, kauniista vaatteista, seksistä, liikunnasta. Toisinsanoen elää tässä hetkessä ja kehossa. Koska olemme sitä varten tänne maan päälle tulleet!

Henkiseltä kannalta ajateltuna taas, kun elimistöömme tulvii yhä korkeavärähteisempää energiaa, on tärkeää että fyysinen kehomme on kunnossa. Silloin se voi vastaanottaa enemmän ja pysymme niin fyysisesti kuin psyykkisestikin terveinä. Suhteellisuudentaju säilyy.

Kun yhteytemme ¨maallisiin asioihin¨on kunnossa, pystymme toimimaan henkistenkin asioiden eteen päljon tehokkaammin ja maallinen elämä sujuu sitäpaitsi helpommin, esim. materiaalisten asioiden suhteen. Kukapa meistä ei tahtoisi elämäänsä kaikkea kivaa! Tällä en tarkoita ahneutta tai materiaan ¨uppoamista¨, vaan elämästä nauttimista.
Kun maallisen tason asiat ovat kunnossa, on enemmän resursseja toteuttaa myös henkistä tehtävää.

Siis liikuntaa, terveellistä ruokaa ja hetkessä läsnäoloa jokaiselle päivälle
henkisten harrastuksien lisäksi! Smiley
tallennettu
Nefertari
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 22.01.2006 16:16:42 »

Totta totta...Tasapaino on se sana eikä vain syventymistä henkisen. jokaisen, joka haluaisi päästä selville vaikka jostain ongelmastaan pätee melkein aina sama: paikalleen ei saa jäädä ja mennä vaikka ulos tuulettumaan yms. Ja ruoka...sillä vaan on kumma vaikutus elämänlaatuumme, kun sen eron kokee.
Hyvä muistutus ja ohje mitä kirjoitit, ja jokaiselle tekisi hyvää siihen perehtyä.  Smiley
tallennettu

Härkä
Nousumerkki skorppioni
Aurinko härässä
Kuu oinaassa
Merkurius oinaassa
Venus Oinaassa
Mars skorppionissa
selkälokki
Vieras
« Vastaus #2 : 22.01.2006 16:18:21 »

Hyvä muistutus Aniara!!! Smiley

Äsken aiemmin pötköttelin tuolla ja päätin, että nyt (siis tänä keväänä), ostan jälleen kiikarit ja hyvän lintukirjan ja palaan nuoruuden harrastukseeni, lintujen bongailuun.
Nyt kun pidän "sapattivapaata" aion nauttia sellaisesta, mikä on jäänyt ihan unholaan... smitten
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #3 : 22.01.2006 16:43:48 »

Olen huomannut tässä pienen elämäni aikana...

Minulla on kolmenlaisia jaksoja: 1. fyysisiin asioihin painottuvia jaksoja 2. henkisiin asioihin painottuvia jaksoja 2. jaksoja jolloin fyysiset ja henkiset asenteet ja tavoitteet ovat tasapainossa. Smiley

Vaakakuppi heiluu ja löytää aina silloin tällöin tasapainon. Näin sen varmaan kuuluukin mennä. Ei ihminen voi olla koko ajan tasapainossa, useimmiten kehitys tapahtuu yhdellä osa-alueella kerrallaan.

Tasapaino on varmaan monelle sellainen asia, johon tähdätään koko ajan ja otetaan siitä stressiä, jos kaikilla elämän osa-alueilla ei luista. Pitäisi muistaa olla lempeä itseään kohtaan, eikä yrittää olla täydellinen joka asiassa ja koko ajan. Meillä on kyllä aikaa kasvaa ja kehittyä, elämä on turvallista!

smitten smitten
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #4 : 22.01.2006 16:55:16 »

Itselläni on Valonkantajan tavoin heilurimaisia kausia elämässäni. Olen huomannut, että jos todella haluan saada jotain aikaan niin minun pitää keskittyä vain ainoastaan yhteen asiaan ja laittaa siihen kaikki energiani. Kun sitten energiaa pitää kääntää toiseen suuntaan niin sen kyllä huomaa.

Eli toisin sanoen en hypi seinille, jos elämäni tai mieleni ei aina ole tasapainossa, koska tiedän, että suuremmassa kuvassa se kuitenkin sitä aina on. Itselleni on luonnollista keskittyä yhteen asiaan kerrallaan aivan totaalisesti ja sitten vaihtaa jossain vaiheessa huomio johonkin täysin toiseen suuntaan.

smitten
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #5 : 22.01.2006 17:00:55 »

Olen kokenut samalla tapaa kuin Valonkantaja ja Alzbeta.

Ja mitä syvempi vaihe on ollut takana 'sisäisessä' vaiheessa, sen 'ulospäin suuntautuneempi' on sitä seuraava vaihe fyysisyydessä.

Ja kuten Aniara kirjoitti;
"Henkiseltä kannalta ajateltuna taas, kun elimistöömme tulvii yhä korkeavärähteisempää energiaa, on tärkeää että fyysinen kehomme on kunnossa. Silloin se voi vastaanottaa enemmän ja pysymme niin fyysisesti kuin psyykkisestikin terveinä. Suhteellisuudentaju säilyy."

Olen tästä aivan samaa mieltä.

Smiley
tallennettu
anders84
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #6 : 22.01.2006 17:02:36 »

ja nyt mennään sit asiasta kukkaruukkuun  Wink

tasapainosta puheen ollen...
olen ollut aika heikosti tasapainossa kun äitini kuoli viime kesänä pitkäaikaiseen sairauteen, mutta nyt alkaa jo valoa näkymään tunnelin päästä.
Äsken tein erään meditaatio harjoituksen, tapasin ylimmän henkioppaani. Kysyin henkioppaalta, miten suhteeni jaksaa ja miten itse jaksan. Nostin kolme tarot-korttia ja luin selitykset: sauvojen 9, savuojen 2, voima. Sen jälkeen kuuntelin sisintäni ja kirjoitin mitä mieleen tuli kirjan selityksistä. Jälkeenpäin kun luin kirjoittamani asiat, oli ihanaa huomata mitä olin kirjoittanut. Tasapainoni löytyy ja kun olen sinut oman itseni kanssa pystyn  olemaan herkkä javoimakas yhtäaikaa(nyt olen ollut niitä eriaikaa) ja turha pelätä tulevaa koska voima syttyy ja voin tehdä pitkän tähtäimen suunitelmia. Voimaa ja Rakkautta, Lempeyttä ja Suvaitsevaisuutta...

Ja henkioppaan kohtaaminen oli ihanan lämmin tunne...

näin sitten vielä silmissäni violettia ja keltaista väriä, osaako kukaan sanoa mitä nämä värit tarkoittaa?

Tasapaino kai tulee kun se tulee, sitä ei voi nopeuttaa eikä hidastaa, kaikille on siis aikansa!

kun hyväksyy elämän sellaisenaan kuin se on, niin löytää rakkauden ja kaivatun intohimon.. smitten
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #7 : 22.01.2006 17:14:27 »

anders84, ainakin keltainen ja violetti ovat vastavärejä.

Violetti liitetään henkiseen kasvuun, mystisyyteen - sisäiseen kehitykseen. Keltainen taas on itsevarmuuden ja ulospäinsuuntautuneisuuden väri, eli sillä tavalla samaa asiaa, mutta se fyysinen puoli. Että eivätköhän nämä värit kerro siitä tasapainosta juuri henkisen ja fyysisen välillä!

Tämä nyt oli tällainen minun intuitiivinen tulkintantani, että ota se sen mukaisesti.. Wink
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija

Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin

Profiili
« Vastaus #8 : 22.01.2006 17:31:42 »

Heippa Smiley

Pohdin aivan liikaa henkisiä asioita - työlääntymiseen asti Undecided

Ja kun Radixillani on  uranus aspect_squ kuu ja  uranus aspect_opp saturnus.
Tässä selitys kaikelle sille miksi olen tasapainoton. Tämä selittää miksi olen tällainen kuin olen.
Pyydän (kuvainnollisesti; sillä pyytely on turhaa) Antakaa mun kokea elämä sellaisena kuin se koen.
Olen kuitenkin lihaa ja verta. Haluan nauttia elämästäni täysin siemauksin, ilman ainaista syyllisyyttä, tekemistäni asioista/nautinnoista, oli ne sitten mitä tahansa.
Esimerkiksi fyysinen nautinto, ei sulje pois jumalaisuutta, ei sitä, että olet valaistunut.
Sillä kaikki on annettu meille, että ylistäisimme olevaista omalla itsellämme, kukin tavallaan ja valinnan kautta.

Mutta tasapaino - aah, miten suloiselta se tuntuu, kun se saavuttaa minut, silmänräpäys ja se on poissa Shocked
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #9 : 22.01.2006 22:25:45 »

Tasapaino on hyvin tärkeää. Se pitää vallita kaikkialla ja kaikessa.
Välillä: 2funny ja välillä  Cry = tasapaino
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #10 : 22.01.2006 23:07:30 »

Näinpäs on ! Minulle tämä tasapainon löytäminen on ollut läpi elämäni vaikeaa, mutta uskoisin, että se on VIHDOINKIN löytymässä... Olen niin tuuliviirimäinen ja kaksijakoinen luonne että huh, huh ! Lisäksi vielä sairauteni (maanis-depressiivisyys,alkoholismi ja epileptiset taipumukset) lisäämässä tätä kaikkea... Mutta mikä ei tapa, se vahvistaa ja etsivä löytää !! Tällä hetkellä en voisi olla elämääni tyytyväisempi, vaikka juuri äsken oli TODELLA vaikeat ja synkät ajat, joista täälläkin toisaalla kirjoitellut... Olen OPPINUT elämästä nimenomaan suurien vaikeuksieni kautta paljon ja haluan ja opinkin koko ajan lisää !! Hyvää yötä kaikille !!  smitten smitten smitten smitten smitten
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #11 : 22.01.2006 23:23:12 »

Löydänköhän mie joskus sen täydellisen tasapainon :Smiley mulla se on sellaista vuoristorataa uglystupid2 tickedoff välillä meinaa usko loppua, mutta taas sieltä valo pilkastaa smitten
tallennettu
Felisia
Vieras
« Vastaus #12 : 23.01.2006 00:50:14 »

Voi minua  Embarrassed

Tietäisinpä tarkalleen mistä henkisyys alkaa ja fyysisyys loppuu  Undecided

Minä en edes enää pysty jakamaan kahta erilleen  Cry

Kirottu no-mind tilani!  knuppel2
tallennettu
remppa11
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #13 : 23.01.2006 06:42:46 »

Juuri niinhän se ois oltava,tasapainoinen ruumis ja sielu takaisi paremman olotilan....on aina illalla helppoa miettiä kuinka HUOMMENNA alan taas liikkua enemmin,olen oikeesti ollut liikkuvaa sorttia.Tänä talvi ja nyt eteskin joulun jälkeen on liikkuminen ollut miinuksella ja pahasti.Taas äskettäin sanoin itselleni nyt nainen ota niskastasi kiinni ja ylös ulos ja metsikköön....no sitten tuli pakkaset...ja sitten kai jotaa muuta eli seli,seli.....mutta noin se ois oltava Cheesy
tallennettu

Elämässä on oltava suolaa ja sokeria ei se muutes pelaa!

Nouseva vaaka,aurinko kasosissa,kuu härässä,merkurius härässä.venus ravussa.mars härässä
mystery62
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #14 : 24.01.2006 17:46:03 »

Iliman muuta se kultainen keskitie henkisen ja fyysisen välillä olisi parasta, kun sen vain osais löytää  Wink. Tahtoo vain välillä nää henkimaailman hommelit viedä mukanaan, kun löytää jotain uutta ja mielenkiintoista tutkittavaa. Mutta ehdottomasti kaipaan minäkin kuntoremppaa, ja aion myös toteuttaa sen  Tongue
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: