Mutta eikö ennemmin kannattaisi vilkaista sitä omaa karttaa,
mitkä aspektit aiheuttaa ripustautumista toiseen? Joo ripustautumisen teema ei varmastikaan ole kaukana tästä yksipuolisesta rakkaudesta. Ehkä myös jonkunasteinen itsetuhoisuus tai ainakin itsekunnioituksen puute, tarve möyriä itsesäälissä, pohjamudissa tms, jos ei osaa lopettaa. Rakkaushan päästää vapaaksi, ei sido.
Itse nimittäin saatan olla joskus hyvinkin ripustautuvainen, enkä usko sitten millään,
että se toinen ei ole minusta enään kiinnostunut,
jos rakastuin hetkellä, jolloin tarvitsin apua/tukea johonkin tai olin muuten vain tavallista hullumpi
ja se mies ei kykene jostain syystä täyttämään odotuksiani.
Elämässäni on ollut yksi mies joka on jättänyt ison jäljen sydämeeni, mitään fyysistä meillä ei ole koskaan ollut (muistaakseni, tästä kun on ikuisuus aikaa), olemme jutelleet muutamia kertoja mutta joo, rakastuin ääriäni myöten. Kyse on jostain ihan ihme tapauksesta, en ole koskaan hänen jälkeensä tuntenut mitään vastaavaa, vahvana tunne kohtalosta. Mutta ehkä on kyse minun kohtalostani käsitellä juuri näitä ripustautumisen ja mikä tärkeintä, Ehdottoman Rakkauden teemoja. Että olkoot hän, vieläkin rakastettuni, juoksemassa juoksujaan missä päin maailmaa tahansa. Mitäs hiton väliä sillä on, jos rakastan, olen onnellinen hänen puolestaan. Vapauden puolesta.
No joo, ajatus 10, toteutus 0.
Joka tapauksessa kaipaisin vielä tulkintoja aiheesta, miten yksipuolinen rakkaus näkyy karttojen vertailussa?