Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Astrologia ja raha!  (Luettu 32062 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Celesten
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 12.01.2009 21:10:16 »

Miten teillä muilla näkyy aspektien suhde raha-asioihinne kartallanne?

Mulla tuntuu/vaikuttaa olevan useampia positiivia aspekteja.

Mm. Kuu 8. huoneessa - mahdollisesti perintö naissukulaiselta, tai äidin suvulta (no sinänsä yllättävää jos on sattunut syntymään naisen kautta; mutta ehkä siis tarkoitetaan jotain vähän huomionarvoisempaa Tongue)

Ascendant in Libra, Venus in the Tenth House - kohtuullista varallisuutta odotettavissa

Venus in the Tenth House - financial success at some period of your life

Kauriiseen liittyvä aspekti piti myös olla, että käsitelen rahaa hyvin tarkoin, myös ravulla on rahanhoitotaipumusta.

Lähde: Astro.com

Onko normaalistikin kartan aspekteissa useilla positiiviset aspektit raha-asioiden suhteen? Täsmääkö elämässänne?

Onko jollakin surkea raha-elämä suhde näkyvissä kartallenna? Vastaako tosielämän tilannetta?

(Minä nimittäin olen tuntenut olevani raha-asioissa hyvä ja onnekas, lapsuuden jälk .)
« Viimeksi muokattu: 21.01.2009 21:30:01 kirjoittanut Celesten » tallennettu

Aurinko rapu 9 h, nousu vaaka,
kuu kaksonen 8 h,

venus leijona 10h,
mars kauris 3 h ja 4 h
jupiter kalat 5 h
pluto skorpioni 1 h

Tuli-(Puu)Tiikeri
La Papessa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 12.01.2009 22:11:04 »

Celestan, tuo  venus 10. huoneessa on kyllä aivan mahtava sijainti raha-asioissa, jos  venus:ksen aspektit ovat suotuisat. Katsoisin, että  venus kympissä tuo taidon hankkia rahaa aina kulloisenkin tarpeen mukaan.
Rahan hankinta ei ole kuitenkaan elämässä itsetarkoitus, vaan raha on väline. Eräällä tutulla, jolla on  venus MC:llä on ollut jo lapsesta pitäen myös ilmiömäinen kyky kerätä rahaa erilaisiin hyviin ja yleishyödyllisiin tarkoituksiin. Tosin hänellä on myös voimakas 8. huone - varmaan jotenkin tämäkin on vaikuttanut siihen, että häntä pidetään luotettavana hoitamaan muidenkin rahoja.

Itseni pitäisi kaiketi olla rikkaampi kuin olenkaan.  merkurius, aurinko ja  pluto ovat 2.huoneessa, ja tekevät hyviä aspekteja  keskitaivas:een ja 10.huoneen  jupiter:iin. No, kartalla taisi olla myös joku sellainen piirre, joka kertoi, että kartutan ensiksi pitkään taitojani, ja vasta myöhemmällä iällä tämä näkyy varallisuudessa, joten sitä odotellessa... Grin Olen kyllä aina ollut erittäin tarkka rahankäyttäjä,  elänyt varojeni mukaan, säästänyt hankintoja varten ja hankkinut ensimmäisen luottokortinkin vasta kolmikymppisenä.
tallennettu
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #2 : 12.01.2009 23:39:29 »

Mulla taas on jotenkin ollut lapsuudessa epäonnea rahan suhteen Embarrassed  Erinäisistä syistä en esim. saanut edes viikkorahaa ja ne harvat hiluset, mitä joskus satuin saamaan, käytettiin tarkkaan harkiten jo muksuna. Olen oppinut äärimmäisen pihiksi ihmiseksi, osaan elää ihan minimaalisilla kuluilla ja budjetoin hyvin tarkasti, lasken aina kuun ruokamenot, kiinteät menot (laskut, vuokra jne.) ja sen jälkeen suunnittelen, miten käytän ns. huvittelurahat. No, eipä ole vielä tullut tilannetta, jossa rahat loppuu ennen kuun loppua.

Okei, taloudellinen tilanne on kyllä huomattavasti riviopiskelijaa parempi, eli tili ei näytä tyhjää kuun lopussa. Töistä saatuja tienestejä käytän harkiten ja säästäen, elän ajoittain melkeinpä askeettisesti ja käytän rahat vain pakolliseen ja sellaista huvittelua, jossa rahaa palaa kuin roskaa, harrastan hyvin harvoin, esim. en juurikaan käy leffoissa, leffat lainataan kavereilta ja käyn baarissa (huolestuttavan) harvoin - mielummin istun kavereiden kanssa kotosalla ruokaa laittaen ja juon halpaa vinkkua/siideriä Tongue

Mulla  venus jousimies 11. huoneessa - miten tuo 11. huoneen sijainti vaikuttaa raha-asioihin? Jouskari-Venukset ovat kuulemma suht huolettomia rahan suhteen, mutta kaikki  aurinko venus jousimies :t, jotka tunnen, ovat varmaan maailman pahimmat pihistelijät - jokaisesta sentistä pidetään kiinni!  Grin

Mulla on 2. huone tyhjä, mutta huoneen kärki on  oinas :ssa - eli rahaa tulee ilmeisesti fyysisen ponnistelun kautta, sitä enemmän, mitä enemmän töitä jaksaa tehdä.. Noh, tämä on kyllä pätenyt. Tätä varmaan vahvistaa  mars  kauris :ssa ja 1. huoneessa - työmoraalia, sitkeyttä ja halua tehdä sitä omaisuutta pitäisi siis riittää!

Mulla on 8. huoneessa  pluto aspect_con saturnus - onko tuo 8. huoneen  saturnus omaisuutta ja perintöjä rajoittava tekijä.. Huh  Ainakin tiedän sen, että joskus hamassa tulevaisuudessa on edessä varmasti sotkuinen ja riitainen perintöjako, perheen välit ovat pahasti tulehtuneet.. Undecided  8. huoneen kärki siis  vaaka :ssa - tasapaino heiluu ja kultainen keskitie pitäisi löytää??

10. huoneessa on  aurinko tehden aspect_con keskitaivas :lle - rahanhankkiminen verissä ja himo, joka ajaa eteenpäin?? Toisaalta 10. huoneessa on myös  uranus ( aspect_con aurinko , aspect_con jupiter ja aspect_con keskitaivas ) - pistääkö sitten työ- ja raha-asiat ajoittain mullin mallin??

Mun Venus tekee seuraavat aspektit:

venus aspect_con merkurius
 venus aspect_con aurinko
 venus aspect_con neptunus
 venus aspect_tri kuu
 venus aspect_ssx juno

Sitten on tuo keskitaivas jousimies :ssä ja aspekteja:

keskitaivas aspect_con aurinko
 keskitaivas aspect_con jupiter
 keskitaivas aspect_con uranus
 keskitaivas aspect_tri kuu
 keskitaivas aspect_kvi kuunsolmu

Näkyykö noissa miten meikäläisen raha-asiat, tietääkö joku Wink

Noh, ehkä se rahankäsittelytaito johtu tuosta askendentti kauris :sta - tarkkuus ja vastuuntunto. Jostain katsoin, että askendentti kauris :t saattavat olla lähtöisin hyvin kurjistakin oloista, mutta aikanaan heistä tulee todellisia menestystarinoita, etenevät urallaan ja saavat pätäkkää, jonka pitäisi korvata kurja lapsuus. Noh, toivotaan, että näin on Wink  Lapsuus oli rahallisesti aika rajallista aikaa..
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
La Papessa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 13.01.2009 11:27:58 »

Mulla on 8. huoneessa     - onko tuo 8. huoneen   omaisuutta ja perintöjä rajoittava tekijä..   Ainakin tiedän sen, että joskus hamassa tulevaisuudessa on edessä varmasti sotkuinen ja riitainen perintöjako, perheen välit ovat pahasti tulehtuneet..   8. huoneen kärki siis   :ssa - tasapaino heiluu ja kultainen keskitie pitäisi löytää??

Minusta 8.huonetta ei todellakaan pidä tulkita niin rajoittuneesti, että kyseessä olisi pelkästään "perintöhuone". Kyllä tuo liittyy yleisemminkin varainhoitoon. Kutsunkin itse kasia "pankkiirihuoneeksi", se on prominentti useilla omia ja muiden varoja hallinnoivilla ihmisillä. Kun  saturnus on sinun  askendentti:si hallitsija, sen vaikutus vakauttavana tekijänä korostuu. Jos vielä  saturnus  pluto tekee tuolta hyviä aspekteja ( aspect_sex) jouskariplaneetoihisi, en yhtään ihmettele, että osaat käyttää varojasi varovasti.

Lainaus
Noh, ehkä se rahankäsittelytaito johtu tuosta askendentti kauris :sta - tarkkuus ja vastuuntunto. Jostain katsoin, että askendentti kauris :t saattavat olla lähtöisin hyvin kurjistakin oloista, mutta aikanaan heistä tulee todellisia menestystarinoita, etenevät urallaan ja saavat pätäkkää, jonka pitäisi korvata kurja lapsuus. Noh, toivotaan, että näin on Wink  Lapsuus oli rahallisesti aika rajallista aikaa..

Kyllä, varmasti  tuo voimakas kauris auttaa myös.  kauris kun ei koskaan vaikuta kartalla ekspansiivisesti, vaan hillitsevästi tai jopa rajoittavasti. Tuleeko muuten  saturnus/ pluto :lta aspektia  askendentti:llesi ?
tallennettu
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #4 : 13.01.2009 12:46:16 »

Mulla on 8. huoneessa     - onko tuo 8. huoneen   omaisuutta ja perintöjä rajoittava tekijä..   Ainakin tiedän sen, että joskus hamassa tulevaisuudessa on edessä varmasti sotkuinen ja riitainen perintöjako, perheen välit ovat pahasti tulehtuneet..   8. huoneen kärki siis   :ssa - tasapaino heiluu ja kultainen keskitie pitäisi löytää??

Minusta 8.huonetta ei todellakaan pidä tulkita niin rajoittuneesti, että kyseessä olisi pelkästään "perintöhuone". Kyllä tuo liittyy yleisemminkin varainhoitoon. Kutsunkin itse kasia "pankkiirihuoneeksi", se on prominentti useilla omia ja muiden varoja hallinnoivilla ihmisillä. Kun  saturnus on sinun  askendentti:si hallitsija, sen vaikutus vakauttavana tekijänä korostuu. Jos vielä  saturnus  pluto tekee tuolta hyviä aspekteja ( aspect_sex) jouskariplaneetoihisi, en yhtään ihmettele, että osaat käyttää varojasi varovasti.

Lainaus

Kyllä, varmasti  tuo voimakas kauris auttaa myös.  kauris kun ei koskaan vaikuta kartalla ekspansiivisesti, vaan hillitsevästi tai jopa rajoittavasti. Tuleeko muuten  saturnus/ pluto :lta aspektia  askendentti:llesi ?

Wautsi, kiitoksia, La Papessa Smiley  Mä oikeasti luulin, että tuo 8. huoneen  saturnus pistää perintö- ja muut rahaan liittyvät asiat mullin mallin.. Jossain tulkinnassa sanottiin, että 8. huoneen  saturnus rajoittaa esim. palkkaa, ei koskaan tule pääsemään parhaille palkoille ja rahallisuuden rajallisuus on turhauttava tekijä.. Mutta katsotaan, miten käy! Mutta se vaan on verissä se budjetointi: jos on rahaa, sitä käytetään vähän enemmän, jos ei, niin sitten vain välttämättömään. Nautin sitten sitäkin enemmän, kun pistää rahaa johonkin ylellisyyteen! Smiley

saturnus aspect_con pluto ei tee aspektia  askendentti :lleni.  pluto sijaitsee Vaa'an loppuasteissa ja  saturnus on siirtynyt Skopun puolelle (0o  skorpioni ). Eli  aspect_sex menee vähän ohi mun  jousimies -stelliumista. No, on siellä kuitenkin  neptunus aspect_sex pluto aspect_con saturnus - eli pitää kiinni realismissa, olettaisin? Aika realisti olenkin, ei siinä mitään Smiley

Laitoin tähän perään erään sukulaiseni kartan, voisiko joku tulkita sitä? Tämä sukulainen on mun vastakohta: kaikki raha menee samantien kun sitä tulee, ilman suunnitelmia, ilman budjetointia. Ajoittain ko. ihminen kyselee multakin, että rahat on taas loppu, viittisitkö vähän jeesaa.. Elää edelleen aika lailla vanhempiensa varassa, lainaa rahaa kavereiltaan, on joutunut myymään omaisuuttaan selvitäkseen lainoistaan - siis ne lainat, mitä on vipannut kavereiltaan. En ole enää hänelle lainannut mitään, koska rahoja tuskin takaisin saa - ei ainakaan lähitulevaisuudessa.. Hurja juttu, kun kyseessä kuitenkin yli kolmikymppinen, eikä rahankäytön perusasiat tunnu vieläkään olevan hallussa..

Mutta löytyykö kartalta jotain, mikä viittaa vastuuttomaan tuhlaamiseen/rahankäyttöön?
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Celesten
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #5 : 13.01.2009 19:00:37 »

Kauriiseen liittyvä aspekti piti myös olla, että käsitelen rahaa hyvin tarkoin,

Lähde: Astro.com

Se olikin tämä Saturn in the Second House

You are quite cautious about spending money or any other resources, because you are afraid that there won't be enough. So you conserve and save wherever possible, in order to prevent an unexpected shortage of money or other resources. On the positive side, this makes you a thrifty and careful planner in using money. But it can also make you overly cautious, so that you hold on to your money too tightly.
You will work hard to get what you want, because for you that is a basic part of the value of anything.

As an adult, you will have to watch out for a tendency to get so wrapped up in financial and property matters that they take over your life.

Joo, allekirjotan.
Olen aina osannut käsitellä rahaa, se ei ole valunut sormien välistä ja polttanut taskussa

(mun veli on kasvanut ihan samassa perheessä, joten ei voi olla opittua, se on surkea pitämään rahoja).

Joskus olen ihan sairaalloisen pihikin, en enää juurikaan. Kuitenkin mua aina taloudelliset menetykset "tuhlaus", ilman arvotasetta saadusta, on aina satuttanut.

Myös se että ymmärtää että pienistä puroista tulee se suuri kokonaisuus, ei väheksy pikkurahaakaan :Smiley.

Tunnen samaistuvani jopa Roope Ankkaan, tykkään vaan periaatteessa rahasta, hamstraamisesta itseisarvona. Katsella, ihailla (hoivata ja laskeskella niitä) :Smiley

Sattumarahaa en arvoistaisi juuri, rahat on ansaittava, lottovoitosta tuskin tulisin hullua hurskaammaksi, tulisi vaan paha olo ja menisi sekaisin.

(Varmaan liittyy jotenkin valtaan se omistamisen tarve.., koska raha aika pitkälle pyörittää tätä maailmaa.) Onnea en kuvittele siihen liittyvän, perusturvallisuuden, huolettomuuden stressitekijästä ja nautinnon luksuksesta kyllä.
tallennettu

kuu kaksonen 8 h,

venus leijona 10h,
mars kauris 3 h ja 4 h
jupiter kalat 5 h
pluto skorpioni 1 h

Tuli-(Puu)Tiikeri
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #6 : 13.01.2009 20:29:33 »

miksi rahat on muuten ansaittava? miksi yllättävästä rahasta pitää mennä sekaisin? mitä sillä ihmiset yleensä edes keksii ostaa, talo, auto, matkoja, ja kenties vapautta duunista? onko se jotenkin jumalaisesti laskettu, että kuka voittaa ja koska?

tätähän voisi tutkia..

itsellä tuo jupiter kympissä tuo aina töitä.. voisi muuten olla niin maailmallakin.. ja 2 huonehan on vahva.. tosin nyt saturnus siellä vaikuttaa niin että säästän, en tuhlaa, sitten tulleekin jupiter kakkoseen, jos näihin nyt haluaa luottaa. jotenkin elämän peli pelataan, niin tai näin, eikö??

joillekin raha on vain, siis vain ainetta, joillekin energiaa, jolla luodaan vapautta. siis ovathan timantit ja kristallitkin "vain mineraaleja":

itselläni on kova kuhina 2-8 huoneissa ainakin 2015 asti ( saturnus  kuu  jupiter   mars  merkurius  mars  kuu  chiron  neptunus  saturnus  venus  merkurius  kuunsolmu  venus  pluto  jupiter  aurinko  venus ), eli kannattaa seurata leffaa.  Cool myös 5. 7 huoneissa kaikenlaista kivaa, eli maybe it will be fantastic, kun tänäänkin pääsi yhdestä eroon taas.  laugh 

Jupiter in the Tenth House    10th hs

This can indicate considerable professional success later in life. The reason for your future success is that one or both of your parents has instilled in you a basic confidence in yourself and in your ability to deal with the outer world.

Very early in life you will seek experiences through which you can learn all you need to know about getting along in the world. You want to achieve something that is significant both to you and to others.
But this placement does create one problem. If you achieve these goals in your life, you will have to keep your sense of humility about your accomplishments. At its best, this placement signifies that your life will revolve around caring for and protecting others and giving them greater knowledge and wisdom.

Sun in the Second House    2nd hs

You love security, which for you means being surrounded by comfortable and familiar objects. The only problem is that you may try to own more things than you really need, so that your life is cluttered with material possessions.

Mercury in the Second House    2nd hs

Whenever you have money, you plan what you are going to do with it very carefully. You handle money well and get the most out of whatever you have. You like to learn because you value ideas highly, especially ideas that have some practical use.

In later life, you may earn your money through writing, radio or television work, teaching, traveling, or some other field of transportation or communication.

« Viimeksi muokattu: 13.01.2009 21:53:52 kirjoittanut ~~Celaeno~~ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Celesten
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 14.01.2009 01:31:01 »

Siksi, että raha on valtaa. Jos joku sulle luovuttaa vallan se ei ole enää valtaa, vaan jotain mikä on annettu pois. Vain itse ansaittu raha on otettua valtaa; säilyttää valta-asemansa.

Kaik tyylillään, kukaanhan ei pakota mennä sekaisin Grin. se on vaan käsittääkseni ihmiselle ominainen tapa, ei tuokaan sitä mitä toivoo..

elämisen tarkoitus menee (ei enää selviytymisen/taistelun tarvetta) / sitten sillä yritetään ostaa tunnontuskia pois, muka antamalla hyväntekeväisyyteen (taas valtaa tavoittaen)

Tyynenmeren primitiivisissä heimokulttuureissa heimopäälliköiden mahtavuus mitattiin sillä miten paljon he antavat muille, ja tuhoavat omaa omaisuuttaa (mm. polttamalla..) semmoista
tallennettu

kuu kaksonen 8 h,

venus leijona 10h,
mars kauris 3 h ja 4 h
jupiter kalat 5 h
pluto skorpioni 1 h

Tuli-(Puu)Tiikeri
kimo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 14.01.2009 07:49:25 »

Mulla on myös  venus aurinko  jousimies 1. huoneessa
 jupiter  kalat 2. huoneessa

Olen kyllä tarkka rahoistani aina ollut. Nykyisin olen, hmm... hyvin toimeen tuleva. Eli näihin menoihin verrattuna tienaan sopivasti. Ansiotaso on pikkuhiljaa kasvanut vuosien varrella, 13 vuotta samalla työnantajalla auttanee asiaa. En ole velkaa mielelläni minnekään, enkä kymmeneen vuoteen ole ollutkaan. Paitsi asunnonosto alkaa kiinnostamaan taas kun kattelin verokortin prosenttia, voi tsiisus!! Verovähennykset kyllä kelpais!
Toisaalta se tuhlaavakin puoli löytyy; toisinaan "huomaan" että tilillä on ylimääräistä, klik klik nettiin visa vinkumaan ja hups, ylimääräistä ei enää ole... Roti kuitenkin säilyy, päänsisäinen laskuri ilmoittaa koska ostelu saa luvan loppua. En siis koskaan elele yli varojen, pistän haisemaan silloin kun siihen on varaa.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 14.01.2009 09:42:51 »

hmm

vai että lottovoittajalla valtaa, no tuskin okkulttista/poliittista valtaa.. ajattelin asian vähän viattomammin, että jos joku matti meikäläinen voittaa lotossa, onko se joissain tapauksissa oikeaa karmaa, siis hyvää. onko joku lukenut lottovoittajien tarinoita? kun en itse ole seuraillut..

ihan ystävällisesti sanoen, eikös palstallakin ole joku (joitakin?) jonka elämän tarkoitus ei suinkaan ole mennyt helposta rahasta, vaan sitten käytetään aika huvituksiin ja sen tekemiseen mikä miellyttää. vai siinäkö se merkitys juuri menee? kun ei tarvitse kuin huvitella, eikä tarvitse antaa rahaa kellekään?

omatunnontuskat..

ei minulla niistä olisi kyse lahjoittamisessa, vaan asialinjalla. mitä järkeä on nälänhädissä tms, jos ne voisi rahalla poistaa, vai voisiko.. luonto.. hmm..
omaisuutta kuitenkin pitää olla ennenkuin sitä tuhlataan, esim.

5. Anything That You Can Imagine is Yours to Be or Do or Have.

As you ask yourself why you want it, the essence of your desire is activated, and the Universe begins to bring it to you. The more intense your positive feelings, the faster it is coming to you. (It is as easy to create a castle as a button.)
« Viimeksi muokattu: 14.01.2009 11:40:08 kirjoittanut ~~Celaeno~~ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ave^^
Vieras
« Vastaus #10 : 14.01.2009 13:08:54 »

Tulipa tosta mc82:n kommentista mieleen, kun on vähän samantyylisiä kokemuksia.
Lapsuudessa oli aina tiukkaa rahankäytön suhteen, mutten ikinä ole siitä kärsinyt, en edes huomannut, olen pitänyt sitä itsestäänselvyytenä, sillä sen takia meillä ei koskaan ollut pulaa ruuasta ja muusta. Viikkorahaa en saanut sen takia koska isä ei halunnut kasvattaa minua kuvittelemaan että raha kasvaa puussa. Sain sitten aina syntymäpäivänä ja jouluna (molemmat niin lähekkäin  Tongue  Wink ) mummilta rahaa, jota säästelin. Loppujen lopuksi en ostellut lapsena oikein mitään (paitsi tiimarista joskus) ja mulle kertyi sukanvarteen jo ihan kivasti (lapsen silmissä).  Smiley Nuoruudessa keksin sitten nämä käytetyn vaatteen myymälät (on muuten järjetöntä että UFF pyytää nykyään samaa hintaa kuin tarjoustalosta saisi uuden). Säästäväisyys on siis pureutunut luonteeseeni. Oikein nautin siitä, kun huomaan loppukuusta että tilillä on vielä rahaa. Miten niin muka opintotuella ei tule toimeen? Mutta mulle elämän pieniksi iloiksi riittääkin vaikka musiikin ja elokuvien lainaaminen kirjastosta. Siinä saa myös sen metsästämisen ilon, ja sellaisen näpräämisen ilon kun polttaa cdn itse. Toisten mielestä se on tylsää. No, se on vain tottumiskysymys. Onneksi olen tottunut nuukuuteen, voisi olla tuskaa yrittää opiskelijana pärjätä jos on kasvanut tuhlaavaisessa perheessä.

Kartallani ei näy oikein mitään rahaan viittaavaa. Kakkoshuone on tyhjä, kärki härässä. Kasihuoneessa aurinko, kärki skorpparissa ja uranus kympissä. Ehkä tuo kasihuoneen aurinko voi kuvastaa sitä että rahankäyttötyylini on juurtunut osaksi persoonallisuuttani, enkä oikein ajattele sitä siitä irralliseksi asiaksi. Se on ihan totta todella hauskaa yrittää keksiä ja metsästää erilaisia tapoja päästä halvemmalla. Se on luovuutta.  Smiley
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #11 : 14.01.2009 18:53:13 »

Lapsuuden aikana kyllä oli käytettävissä rahaa kun vanhemmilla oli firma, sittemmin lama kaatoi sen ja alkoi aikamoinen pula-aika perheessä kun lainaa jäi jonnin verran. Opiskeluaikana järsin porkkanaa ja keitin makaroneja Grin. Sellaisessa työssä en ole vielä ollut jossa olisi mitkään erityisen suurikokoiset tienestit.
 Nyt rahatilanne on ok kylläkin.

Luulen että tuo elämäntason vaihtelevuus johtuu  pluto ja  kuunsolmu 2. huoneessa, vaa-an merkissä. 2. huoneen kärki on  neitsyt, neitsyen hallitsija  merkurius 8. huoneessa. 10. huoneessa majailee  jupiter, mikä itsessään on kyllä hyvä merkki, mutta Ravussa, hmm miten tuon ravun nyt sitten tulkitsisi? Rikastutaan kotona piileskelemällä?  :Smiley Ystäväni  saturnus neliöi MC:tä, kun työttämäksi olen joutunut niin kyllä on tuskaa päästä takaisin työelämään, ei meinaa hakemukset millään tuottaa tuloksia.
 Härkä Venus löyhässä  aspect_con MC:n kera, orbi 7 astetta.

tallennettu
Celesten
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #12 : 14.01.2009 20:00:17 »

vai että lottovoittajalla valtaa
ei
tallennettu

kuu kaksonen 8 h,

venus leijona 10h,
mars kauris 3 h ja 4 h
jupiter kalat 5 h
pluto skorpioni 1 h

Tuli-(Puu)Tiikeri
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #13 : 15.01.2009 11:46:55 »

no, sittenhän rahaa voi saada helposti eikä mikään mene sekaisin.
tallennettu

T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 15.01.2009 13:50:13 »

Mulla enemmänkin ollut rahan suhteen äkillistä ylös- ja alaspäin menoa. Koskaan ei oo raha kilahtanut helposti mulle, on pitänyt tehdä kovasti töitä sen eteen.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: