Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Keskusteluja sateenkaaren alla  (Luettu 4656 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« : 14.01.2009 17:44:32 »

Hei!

Tämän topicin alla keskustellaan väreistä. Värit liittyvät mielestäni olennaisesti henkimaailman ilmiöihin, sillä liittyväthän ne suoraan chakroihin eli energiakeskuksiin. Monet kykenevät näkemään ihmisten auroja ja niiden värejä, moni näkee reikihoitoja tehdessään ja meditoidessaan värejä. Astrologisiin merkkeihin liitetään tietyt värit. Jalokivien kanssa työskentelevillä on myös syvällinen käsitys eri värien energioista. Myös Arkkienkeleillä ja Korkean tason mestareilla on oman väriset säteensä. Kuten huomaamme, kaikki liittyy kaikkeen!

Jokaisen ihmisen värimaailma on yksilöllinen ja erilainen. Miten vahvasti te koette värit elämässänne?
Oletteko koskaan liikuttuneet kyyneliin värikokemuksista luonnossa?
Täällä voi kertoa omia värikokemuksiaan, arkisella, henkisellä ja yleismaailmallisella tasolla!
Ihan mitä vain, vaikka sohvan tai silmien väristä alkaen.... Wink

Minulle värit ovat elämän suola. Olen aina rakastanut värejä ja mieltynyt pohtimaan sävyeroja ja yhdistelemään eri sävyjä keskenään. Elän vahvasti värien kautta, kun tarvitsen voimaa, pukeudun oranssiin ja syön punaisia marjoja, kun kaipaan omaa tilaa ja henkisyyttä, pukeudun violettiin. Vaikka en pitkään aikaan ole maalaillut kunnolla, maalaan vesiväreillä silloin tällöin vain paperille mieleen tulevia värejä ja koen sen terapeuttisena.

Tällä hetkellä tunnen suurta vetoa eri vaaleanpunaisiin, korallinväriin, persikkaan ja oranssiin.
Jostain muistan lukeneeni että Maria Magdalenan väri on juuri jotain vaaleanpunaisen ja oranssin väliltä ja se symboloi naisellisuutta niin henkisessä kuin fyysisessä mielessä. Tämä sopii hyvin minun tämänhetkiseen prosessiini naisistumisessa, kun olen ikäänkuin tasapainottamassa nais-energioitani jotta henkinen ja fyysinen sulautuisivat yhteen.

Minusta on harmillista, että kesän ja talven muodissa on aina tietyt sesonkivärit, eikä niiden ulkopuolelta löytyviä värejä meinaa löytää mistään. Nyt olen onnellinen kyllä siitä, että koralli on in.  Wink

Kerron itsestäni värifactoja:
- hiuksissani on kultaa ja silmissäni on keltaista mustuaisen ympärillä, kartallani on paljon kaksosta ja kaksosen väri on keltainen.
- Etunimeni on Kreikkalaisen jumaltaruston Jumalien sanansaattaja, joka ratsasti sateenkaarta pitkin --> luulen että olen valinnut nimeni juuri siksi, että sateenkaari eli kaikki värit, ovat jotenkin merkityksellinen asia koko elämässäni, luultavasti tulen vielä joskus tekemään jotain värienergiahoitoja tai ainakin luovaa työtä, missä ollaan värien kanssa tekemisissä.
- Minulla ei ole mitään väriä mitä inhoaisin tai vierastaisin. Minulta löytyy aivan kaiken värisiä vaatteitakin, osa on ikivanhoja ja kotivaatteiksi ostettuja, joista tiedän että se väri ei pue minua imartelevasti, mutta säästän niitä vain siksi että voin käyttää niitä kotona juurikin saadakseni niiden tiettyjen värien energiaa sen vaatteen kautta..
- Minua kiehtoo ihmisten luontaiset värit ja mielestäni ne kaikki erilaiset yhdistelmät ihossa, hiuksissa ja silmissä ovat kauniita! Ihmisillä on niin erivärisiä silmiä, että se on ihan uskomatonta.. Kerran olen nähnyt hieman violettiin taittuvat siniset silmät, kerran meripihkanväriset... Ne todella jäivät mieleen!

Jos teillä on erikoisenväriset silmät, hiukset tai muuta, kertokaa niistä!
Kertokaa tämänhetkisestä voimaväristänne!
Minkä värisiä unia näette?
Mikä on kauneimman värinen taivas, minkä koskaan olette nähneet?
Mitä väriä inhoatte.. Miettikää sen jälkeen mitä se väri symboloi.... Itse esimerkiksi tunnen ihmisen joka inhoaa violettia ja saa negaatiokohtauksen jos hänelle puhuu henkimaailman juttuja...
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #1 : 14.01.2009 17:51:16 »

http://www.coloria.net/index.htm

Tässä linkki tutustumisen arvoiseen sivustoon, jossa on ties mitä tietoa väreistä ja niiden merkityksistä mm. eri kulttuureissa ja uskonnoissa.  Smiley
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 14.01.2009 17:56:33 »

Väreistä ensinnäkin!

Olen usein huomannut, että ennakoin tulevia muotivärejä. Tai yksinkertaisesti etsin jotakin tiettyä väriä ja ei missään. Seuraavana vuotena sitä pursuua joka paikat.

Näin on käynyt nytkin.

Haluan aivan kauheasti 'magenta'-väriä. Se on sellaisen punaisen violetti, aivan oma violetti tyyppi. Se nimettiin myös Maatähti-chakran väriksi. Ja minä tarvitsen niin kauheasti 'maa-elementtiä'. Suorastaan kaipaan sekä maata että nyt tuota magentaa.

Ja arvaa, löytyykö sitä kaupoista. He sanovat, ettei se  väri ole nyt muodissa ja pläp, pläp...

Kuitenkin sitä näkee TV:ssä joka toisen kuuluttajan päälle! Vai näenkö sen vain siksi, kun sitä etsimällä etsin. No tiedänhän, että värit tulevat pikkukaupunkiin vuoden viiveellä ehkä... Huh

Oh! Nyt löysin lähes sen värisen villatakin ja kuljen sen kanssa tosi pystyssä päin ja iloisena! Huulipunakin on samaa sävyä! Cheesy
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #3 : 14.01.2009 18:00:41 »

Magenta on myös yksi suosikki-väreistäni! Siinä on jotain mystistä, yhdistettynä voimakkuuteen..
Hyvin persoonallinen ja VAHVA energinen väri... Se melkein jyrää! Magenta ihminen voi olla erikoinen, uudistushaluinen ja omata ylevää henkistä tietoa!  Smiley

Ehkä sinä Esmiralda haluat tulla voimakkaana esille, hieman erikoisena, ainutlaatuisena,
mutta silti hienostuneena... Miltä kuulostaa?
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #4 : 14.01.2009 18:09:07 »

Minuun ja minuuteeni on aina vetäneet syksyn eri värisävyt. Tummanruskeasta-aprikoosin keltaiseen. Ehdoton YKKÖNEN on kamelin ja toffeenruskea, tai kellertävän ruskea sävy. Olen itse syysihminen. Niitä on myös kotonani ja niiden hehku ja lämpö on ne tekijät miksi valitsen tai etsin niitä sävyjä elämääni. Nämä värisävyt näkyvät myös pukeutumisessa, mutta myös klassinen musta ja valkea. En seuraa muotivärejä - en ole muodin perässä juoksija.

Luonto, etenkin countryhenkinen maisema on ihan ykkönen mulle. Toisena tulee viileä talvi-ilma vuoristoineen ja siihen kuuluvine kylmine ja kuulakkaine väreineen.

* Hiukseni ovat tummanpunaruskeat (luonnostaan)
* Silmäni siniharmaat, (tumma rengas ympäröi iiristäni) jossa tarkasti katsoen ruskeaa.

Vierastan ja kaihdan viileitä värejä, kuten; lila, sininen, vihreä, kirkas keltainen, violetti.

 Smiley

« Viimeksi muokattu: 14.01.2009 18:21:01 kirjoittanut Tuuli-Hiuksissa » tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 14.01.2009 21:17:11 »

Magenta on myös yksi suosikki-väreistäni! Siinä on jotain mystistä, yhdistettynä voimakkuuteen..
Hyvin persoonallinen ja VAHVA energinen väri... Se melkein jyrää! Magenta ihminen voi olla erikoinen, uudistushaluinen ja omata ylevää henkistä tietoa!  Smiley

Ehkä sinä Esmiralda haluat tulla voimakkaana esille, hieman erikoisena, ainutlaatuisena,
mutta silti hienostuneena... Miltä kuulostaa?

Oi, kun ihanat kommentit sulla!! Wink Grin Juu, juu! Noinhan se menee! Ostin jopa sellaisen satiinikankaankin, ehkä joskus vedän sen povauspöydälleni liinaksi jossakin tilaisuudessa! :Smiley Olisiko sopiva väri siihenkin?

Silti uskon, että tällainen väri on aika hetkellinen, siihen kyllästyy, kun sen tarve on täytetty.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: