Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lilith  (Luettu 19832 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
rubiinitar
Kanta-astroilija

Profiili
« : 23.01.2009 08:33:37 »

Yritin löytää perheenjäsenteni joukosta henklöä, jolla olisi lilith  aspect_opp  kuu, mutta ei löytynyt.
Remu Aaltosellakaan ei ollut (häneltä löysin kyllä eros aspect_con  venus  Cheesy).

Tässä syy miksi lilithiä tutkiskelin:
(astrologyweeekly-sivuston foorumista lainattu)

Moon-Black Moon opposition:

A major aspect of the Black Moon to the Moon tends to add depth and
stamina to it. The Moon, which by itself can be rather mellow, is
reinforced by the qualities of independence and originality
associated with the Black Moon, which many astrologers associate
with Lilith the rebel, the woman who was created at the same time as
Adam, not after him, and who separated from him because she could
not bear to be subjected to his authority.

The Moon and Black Moon are both related to the subconscious and
unconscious parts of the psyche. People with this aspect are likely
to be quite in touch with the depth of themselves.

Consequently, at times there will be extremely violent emotions -
the monsters of the depth are not buried far away, as they are in
most people; they tend to manifest more directly in the person's
mind.

But on the higher mode, the result of a Black Moon - Moon major
aspect can be an exceptional intuition. In particular, the person
can understand other people and feel what they feel as if they were
inside them. There is also likely to be easy access to clairvoyance
and higher aspects of spiritual Sight.

With this aspect, it is likely that the transits of the Black Moon
on the native Moon and Black Moon will be felt with great intensity.

On the lower mode, they may cause periods of emotional instability.

But on the higher mode (if the native has worked on himself/herself)
they may be times when great inner insights can be achieved, as well
as remarkable spiritual progress. 

Arian Maverick

Profiili
« Vastaus #1 : 23.01.2009 12:38:38 »

Tässä aika paljon tarinaa lilithistä suomen kielellä:

http://www.aumanet.fi/~kaarina.paakkonen/astrologia/planeetat/lilith.htm
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 23.01.2009 12:49:33 »

Hupaisa muuten tuo lilavärin symboliikka. Lilaahan pidetään myös pyhänä värinä, pappien värinä.

Kun siis siniseen sekoittuu aggressiivista punaista (egosta ei ole kokonaan päästy eroon), niin väri muuttuu lilaksi.

En ole koskaan pitänyt sinisestä väristä, lempivärini on lila ja mulla on paljon ametisteja (uhrauksia vaativa ja henkisesti kehittävä kivi). Toisaalta en ole valmis uskomaan, että kaikki maailman lilanystävät (usein henkisellä polulla,oli uskonto mikä tahansa) olisivat egoistisempia ja itsekkäämpiä kuin sininen miljardipäinen SININEN farkkukansa  Grin Grin Grin (inhoan myös farkkuja)
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 23.01.2009 21:28:03 »

Ihana kun otit esille Lilithin! Vaikka onhan siitä paljon puhuttu, jos penkoo noita topikkeja. Mutta nyt on esillä varmaankin paljon uutta tietoa.

Minulla on Lilith  aspect_con kuu eli...
Lainaus
Kuu; Vaistonvaraiset toiminnat liittyvät voimallisesti Lilithin symboliikkaan nostaen emotionaalista tuskaa, pelkoja ja harhoja joiden vallassa henkilö voi kokea harhakuvia, mustasukkaisuutta, kuuhulluutta ja psyykkeen hajoamista lähenteleviä tuntemuksia.

Voisi pitää paikkansakin, mutta...

minulla on kuitenkin Lilith vesimiehessä ja itse Kuu Kaloissa ja orbiakin on yksi aste, joten tuo yhteys ei aivan noin voimakkaana toimi. Eli tällaisia kannattaa varmaan ottaa huomioon!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 23.01.2009 22:06:44 »

Mulla on Lilith aspect_con venus 4. huoneessa  oinas angel
Kiihkoa kotona?

2funny
(en suinkaan matki sua Elwyn)
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 23.01.2009 22:51:56 »

Mulla on Lilith aspect_con venus 2. huoneessa  jousimies angel

Seikkailuja ja intohimon salaamista.. Rakkautta rahasta?

Enpäs voinut olla huomaamatta kuvaasi! Snappas niin tekstisi kanssa yhteen, ah!  Grin
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #6 : 24.01.2009 13:57:58 »

Voi mikä työmaa sinulla! Etsiä naiseuttasi. Mutta kun onnistut, purat huonot sukuenergiat ja heidän karmaansa! Tai ihan arkisesti, kasvat upeasti!  Wink
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 24.01.2009 14:05:03 »

Lilithistä muuten...

Huomasitteko te, keillä on Iristulkinta, niin oliko mukana Lilith-tulkinta. Minulla ei, eikä ystävälläni. Joten se on minulle vielä arvoitus. :Smiley
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #8 : 24.01.2009 22:19:58 »

Minulla on Lilith bQ  kuu (lisäksi  aspect_tri mars, Puolitoistaneliö  neptunusaspect_squ kuunsolmuaspect_tri chironaspect_opp vertex,puolitoistaneliö  ceresaspect_opp :juno:ja  aspect_squ keskitaivas)  aikas monta aspektia  Smiley
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 26.01.2009 23:09:26 »

tuosta lilan yhdistämisestä Lilithiin,
se on vähän kuin mieltäisi mieluummin Matami Mimmin Lilithiksi eikä Milla Magiaa,
ja
violetti kirkollisena katumuksen värinä,
katuva Lilith??

tuosta violetista muuten sanottiin että monet raskaana olevat suosivat sitä väriä,
kuin myös että se osoittaa mauttomuutta,
että herättää ristiriitaisia ajatuksia kuin Lilith ikään,
Lilith voisi kuvata naisen syvintä alitajuntaa,
onko se sitten musta vai violetti,
vai näiden yhdistelmä kuten itsellä nykyään,
tummanpunainenkin kelpaa
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #10 : 27.01.2009 07:16:36 »

Etenkin vaalea lila on saanut nimen 'mummoväri'. Siihen liittyy halveksuntaa vanhoja naisia kohtaan (fiini lila teatteribleiseri), mutta kypsähän vanha nainen juuri on, vahva siksi halveksunnan taustalla on myös pelko (noituus). No teatteribleiseriä harva liittää noituuteen, mutta jotain tässä isoäitijutussa on

Mutta hyvin ristiriitaista tosiaan tuo lilasymboliikka, ja lilan eri sävyt aiheuttavat ainakin minussa tunteita, jostain syystä punalila ei aina iske, sinilila paremmin, mikä on hassua kun on tuo sini-inho. Toisaalta ukkosensininen voi olla kauniskin. Farkkusininen on kuin armeijaväri (ihmiskunnan farkkuarmeija), edustaa laumasieluisuutta, latteutta (vihannesten farkku on peruna  Cheesy)

Meni ohi aiheen. Ametistista on myös sii minun kohdallani kyse, häivähdyksenä muistan kun mulla alkoi ametistikausi (Lilithkausi?) vuosia sitten, sen jälkeen on haasteita pukannut. Pitäiskö myydä kaikki ja ostaa tilalle sinisafiirit? Jotenkin Lilith minussa ei innostu  Angry
tallennettu
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #11 : 28.01.2009 19:20:26 »

Mulla Lilith  kauris 1. huoneessa.

Mä koitin Kaarina Pääkkösen sivuilta löytää tulkintaa mun Lilith  aspect_con askendentti :lleni - osaisikos joku kertoa tuosta.. Huh

Muita Lilith-aspekteja on väljä (9 asteen orbi)  aspect_con marsaspect_con juno  sekä puoli- aspect_squ keskitaivas .
« Viimeksi muokattu: 28.01.2009 19:41:00 kirjoittanut mc82 » tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
rubiinitar
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 28.01.2009 20:03:14 »

Ei kyllä oikein sovi minuun nuo sini-inhoteoriat  Smiley Olen ollut jo vuosikymmeniä luovassa työssä ja luonut (tai kanavoinut, uskon että luovuus on sitäkin) valtavat määrät tavaraa päätyökseni. Lisäksi henkisiä asioita olen harrastanut ihan pikkutytöstä asti, hyvin laajasti vieläpä, koska perheeni ja puolisoni ovat olleet hyvin heterogeeninen joukko aate- ja uskontoasioissa (kristityt vain puuttuneet lössistä).

Mutta teennäisesti hymisevät vaaleansiniseen pukeutuneet blondit HENKISET keijukaiset  (karikatyyri paristakin kaikkien tuntemasta selvänäkijästä  Wink ovat aina saaneet vastenmielisyyden tunteita aikaan, aivan kuten farkkukansakin.

Liian alleviivaava 'ah-minä-olen-niin-henkinen-ja-empaattinen' olemus rassaa, etenkin kun se ei yleensä ole todellista vaan pelkkä teeskennelty rooli. Ja voin vakuuttaa että olen teennäisiä taivaansinisiä hymisijöitä elämässäni kohdannut enemmän kuin lääkäri määrää!! Perhepiirissäni näitä on juossut 70-luvulta asti  uglystupid2 (tupakoivat useimmat nurkan takana salaa ja puhuvat selän takana pahaa)

Onpa tosiaan jäänyt trauma taivaansinisestä! Inhosin Katri-Helenaakin, hänen sinivalkoista hahmoaan siis, Ja Jukka Kuoppamäen falsettia (sininen ja valkoinen).
Ja en myöskään koe minkäänlaista rakkautta Suomen lippua kohtaan  Grin

Lila on ollut aina minun värini, jo ennen tuota ametistikautta.
Rakastan itämaisia, räiskyviä värejä, luulen että sini-inhossani on paljon Suomi-inhoa mukana. Mainitsemani ukkosensininen kuuluu näihin ja sininenkin jos sen seurana on muita värejä, esim. intialaisissa silkkimatoissa. Silkissä uutenkin sininen menettelee, mutta enemmän sellainen 'vanha' sininen, en osaa selittää.
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 28.01.2009 23:59:54 »

Anne Massey on huomioinut Lilithistä mm. näin:
Minkä tahansa merkin viimeisissä asteissa oleva Lilith on valtaisan voimakas.
Näillä henkilöillä on useampia kokemuksia,joissa hylätty puoliso on varjostanut ja seurannut salaa heidän "uutta" elämäänsä.Samoin nämä naiset ovat olleet pahoinpitelyn ja raiskauksen uhreja ja sen myötä voimattomia tekemään mitään sen suhteen.

Parikin ystävää on joutunut tuon väkivallan uhriksi parisuhteessa.He ovat kyllä tehneet asialle paljonkin.Lilith ei ollut viimeisissä asteissa heidän kartoillaan,mutta
yhteisinä tekijöinä löytyi esim.  uranus puolisekstiili Lilith,ja Lilithin kvinkunssi jollekin planeetalle.Koska Lilith on "näkymätön",tyhjä fokus,voisin kuvitella että tuon  uranus:n aspekti,mikä tahansa,tekee sen tavallaan "näkyväksi",näyttää miten me ilmennämme sitä ( uranus/riippumattomuus,itsenäisyys,tasa-arvo,siihen lisättynä Lilithin syntymä maasta,jolloin Uranuksen liike maasta ylös ja taivaasta alas näyttäisi nouseeko Lilith sieltä nyrkin ja hellan välistä vaatimaan tasa-arvoa vai jääkö kontallleen/puolisekstiili on 30 astetta,se jupiterin luku,yllyttää,kuolettaa?)

Nyt Lilith on yhtymässä Plutoon 2  kauris ja voisin kuvitella,että vähän samanlaisia teemoja,vallankäyttöä,mustasukkaisuutta,"seksuaalisuuden vartiointia",raiskauksia yms. mukavaa tulee esille.Ja eihän tästä ole kauaa kun ne olivat kimpassa tuolla viimeisillä asteilla jousimiehessä.

Että luultavasti siksikin rubiinitar satuit ottamaan tämän esille nyt,
kun sinullahan tuo  kuu (se näkyvä eukko) yhtymässä plutoon syntymäkartalla.
Ja Lilithisi on oktiilissa  (45 astetta,puolineliö)uranus:n kanssa.
Energiaa,levottomuutta,turhautumista,liikoja odotuksia toisen suhteen,
sopeutumattomuutta,lujuutta,sisua,vastakarvaisuutta,ideoiden kylvämistä ja jakamista,nämä siis oktiilin kuvausta.

mc82,
Lilith akselilla on myös merkittävä.
Löytyisikö näistä jotakin:viisaus,yksinolon luonnollisuus,tasa-arvo,itsenäisyys,voima ja valppaus (yövalvonta)
kosto,tuska ja ulkopuolisuus tai kuulumattomuus yhteiskuntaan (tunne siitä)
Anne Masseylla (astrologi) on itsellään tuo Lilith  askendentti.lla.
Hän on pitänyt aina tasa-arvoa itsestään selvyytenä.

Jos Lilithiin liitetään lapsen menetykset,abortit,keskenmenot,silloin tekijöinä ovat myös  venus, ceres, chiron, vesta ja  kuu.

Itsellä tuo Lilith on kvintiilissä Uranukseen ja puolisekstiilissä Neptunukseen,
joten sen ilmentyminen on enemmänkin alitajuista,
omaan sisäiseen moraaliin perustuvaa,
mikä ei välttämättä kyllä ulkopuolisille avaudu,
eikä tarvitsekaan.
tallennettu
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #14 : 29.01.2009 08:38:30 »

Nikki: Kiitos tuosta tulkinnasta! Näin nuo pätevät mulla:

viisaus - no tiedäpä tuosta.. Mutta jollain tapaa semmoinen tietty henkisyys on iän mittaan lisääntynyt, viihdyn mentorina, jos joku kaipaa neuvoa Smiley
yksinolon luonnollisuus - viihdyn muuten mielettömän hyvin myös yksikseni, itse asiassa oma tila on elintärkeää mulle. Jos en saa yhtään täysin omaa tilaa, niin ahdistun
tasa-arvo - itsestäänselvyys, olen parisuhteissa täysin tasa-arvon kannalla (ei ole ns. miehen ja naisen rooleja, vaan teen myös miesten hommia, jos vain osaan Wink )
itsenäisyys - jääräpäinen, kyllä, haluan tehdä asiat omalla tavallani. Mutta samalla niin riippuvainen muiden tuesta ja mielipiteistä - säälittävää..
voima - vaihtelee.. Välillä tunnen olevani vahva, välillä heikko ihminen
valppaus (yövalvonta) - no muuten valppaus vaihtelee, mutta yöeläjä ainakin olen Cheesy
kosto - kyllä, janoan kostoa, jos mua loukataan verisesti. Eri asia on vain, toteutuuko kosto - yleensä järki estää tämän
tuska - muistan menneisyyden haamut ja vanhat loukkauset liiankin hyvin ja mun on vaikea päästä menneisyyden yli, edelleenkin Undecided
ulkopuolisuus tai kuulumattomuus yhteiskuntaan (tunne siitä) - tunnen välillä olevani outolintu, joka ei oikein kuulu mihinkään ja jota ehkä kukaan ei pidä "parhaana ystävänään".. Masentaa, jos tunnen, ettei mua hyväksytä porukkaan.. Kun oikeasti haluaisin yrittää tulla kaikkien kanssa toimeen, niin välillä tuntuu, ettei mua vaan ehkä ihan täysin hyväksytä. Toisaalta olen itsekin ehkä aika etäinen ja pidän ihmisiä kädenmitan päässä ennen kuin alan luottamaan heihin ja päästän ihmiset "koskettamaan sydäntäni"..

Mulla on myös asteroidit vähän hakusessa, joten miten tuon Lilith aspect_con juno voisi tulkita.. Huh
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio