Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nousumerkki saman aurinkomerkin oppipoika?  (Luettu 15529 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
rubiinitar
Kanta-astroilija

Profiili
« : 25.01.2009 15:34:37 »

Tämän olen jostain sisäistänyt, siis että jos on aurinkomerkiltään vaikka vaaka niin ne joilla on vaaka nousevana ovat 'oppimassa' vaakana olemista aurinkovaa'alta.

Kuulostaa ainakin loogiselta.

Itse olen kokenut tämän aurinkokauriina siten, että nousukauriit tavalla tai toisella ärsyttävät; ja mikä pahinta: hakeutuvat tosiaan 'oppipoikina' seuraani vaikka en sitä haluaisi. Eli kun itse on syntynyt kauriiksi ja (yksinkertaistaen) kypsyy nousumerkkinsä suuntaan, niin nousukauriit näyttäytyvät jotenkin aurinkokauriin karikatyyreiltä, ilmentäen niitä kaikkein pahimpia puolia merkistä  Grin

Tai ainakin rekisteröin juuri ne pahimmat puolet.

Eräs nousukauris esim. on erittäin määräilynhaluinen, nalkuttaa koko ajan, komentaa ja ohjeistaa muita, ei luota siihen, että toiset pystyvät hallitsemaan asioita. Auttaessaan auttaa vaikka väkisin, mutta on samalla myös marttyyri, tekee selväksi, että 'olisi tässä muutakin tekemistä'.

Itse koen jo päässeeni monista 'kaurismaisuuksista', ja koen olevani enemmän skorpioni (nousumerkkini mukaan) kuin kauris. Siksi on joskus enemmän huvittavaa kuin ärsyttävää, kun nousukauris sättii ja ivaa minua omista heikkouksistaan (kuten hallitsemisenhalu), ollen itse huomaamattaan äärimmäisen opportunistinen.

Itse olen kokenut tuon saman oppipoikana olemisen aurinkoskorppareiden seurassa. Katson joitakin skorpioneja (etenkin tuplaskorppareita) jotenkin 'ylöspäin', tiedostaen että en ole vielä kaikkea skorpionina olemisesta oppinut  police
tallennettu
ezikko
Kohtuuastroilija
**

Non turbare circulos meos

Profiili
« Vastaus #1 : 25.01.2009 15:51:24 »

Noniin!

Lainaus
Itse koen jo päässeeni monista 'kaurismaisuuksista', ja koen olevani enemmän skorpioni (nousumerkkini mukaan) kuin kauris. Siksi on joskus enemmän huvittavaa kuin ärsyttävää, kun nousukauris sättii ja ivaa minua omista heikkouksistaan (kuten hallitsemisenhalu), ollen itse huomaamattaan äärimmäisen opportunistinen.

Itse olen kokenut tuon saman oppipoikana olemisen aurinkoskorppareiden seurassa. Katson joitakin skorpioneja (etenkin tuplaskorppareita) jotenkin 'ylöspäin', tiedostaen että en ole vielä kaikkea skorpionina olemisesta oppinut  police
oppipoika/tyttö -suhteesta en osaa sanoa, mutta yhdynpä tuohon aurinko skorpparien ylöskatsomiseen! Skorpparit kiehtoo ja hiedän luokse on jotenkin tuttua ja mukavaa hakeutua. Aika yleistävää.
Kuitenkin! Skorpparit rokkaa, ellei niiden kartalta löydy sitten jotain muuta, joka vähän kumoaa sitä skorpparimaisuutta, mutta muuten.

Montaa nousurapua en siis tunne, tasan kaksi ihmistä ja toinen on ärsyttävä ja toinen vielä menettelee, mut ei kovin hyvin silti tulla toimeen. Ehkä eniten heissä häiritsee (kummatkin miehiä) semmoinen mammamaisuus, jota en voi miehissä sietää. Munaa pitää olla!

tallennettu

PALJON PLANEETTAOHITUKSIA!
chiron kolmio jupiter ***
chiron kolmio asc *****
jupiter kolmio asc *****
mars sekstiili venus ****
mars sekstiili mars ****
venus oppositio uranus *
merkurius kolmio uranus *
neptunus kolmio jupiter ****
neptunus kolmio asc ******
uranus neliö jupiter **
rubiinitar
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 25.01.2009 17:11:35 »

Eli sinun kohdallas voisi vähän samasta ilmiöstä olla kyse kuin mitä minä olen kokenut. Tekee mieli sanoa nousevalle että KERÄÄ ITTES, PIDÄ ITTES MIEHENÄ/NAISENA. ÄLÄ AINA NARISE!

Eli hain tässä juuri sitä, että kun oma aurinko-olemus on lapsesta asti ollut ja kantapään kautta kaikki hyvät ja huonommat puolet eletty, niin nousumerkkinen vaikuttaa tumpelolta  Wink Ja vastaavasti itse ihailee aurinkomerkkisen varmuutta, haluaa 'imeä' itseensä sitä mihin on itse vasta kasvamassa.

tallennettu
Adele
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 25.01.2009 20:49:24 »

Ainakin henkisen astrologian mukaan  askendentti on ikäänkuin "henkinen rakennustyömaa" kuten henkisen astrologian kirjassakin mainitaan. Se  osoittaa erityisesti tien tulevaan ja on keskeisimpiä kehityskohtia henkisesssä astrologiassa.
 askendentti olisi siis sellainen sielun valitsema suuntaviitta, jota kohti ihminen elämässään suuntautuu.
 askendentti määrittää sen miten sielu ilmaisee itseään ulkoisessa maailmassa. Sen merkitys näin ollen korostuisi jatkuvasti ihmisen elämässä, mikäli hän vie kehitystään (henkistä) oikealla tavalla eteenpäin Smiley...
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #4 : 26.01.2009 20:29:12 »

askendentti määrittää sen miten sielu ilmaisee itseään ulkoisessa maailmassa. Sen merkitys näin ollen korostuisi jatkuvasti ihmisen elämässä, mikäli hän vie kehitystään (henkistä) oikealla tavalla eteenpäin Smiley...

Jostakin luin joskus, että  askendentti saattaa tulla kunnolla esiin ja tietoiseksi vasta kolmekymppisenä. Tukee tätä ajatusta! Omalla kohdallani on itseasiassa käynytkin juuri näin. Aksendenttiani hallitseva planeetta on vähän hankalasti ja vahvasti aspektoitu, ja uskon sen olevan osasyy siihen, etten ole tunnistanut itsessäni paljoakaan nousumerkin piirteitä - kunnes vasta nyt. Samasta syystä olen tuntenut myös kyseisen aurinkomerkin edustajat jollain tavalla vieraina. Näen hirmu helposti niitä piirteitä, joista en itsessäni pidä, jotenkin korostetumpina. Kuvio saattaa siis toimia myös toisinpäin...?
Ainut tuntemani nousu-veskari sen sijaan on aivan ihana persoona  smitten  aurinko jousimies tosin, ja olen aina pitänyt jouskareista.
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #5 : 27.01.2009 07:43:05 »

Jostakin luin joskus, että  askendentti saattaa tulla kunnolla esiin ja tietoiseksi vasta kolmekymppisenä.

Näinköhän? No miten sen ottaa. Progekuun ollessa mun ascilla ( vaaka) sekaannuin puolivahingossa sekä järjestöhommiin että politiikkaan, että sillä tavalla tuo ascin painotus tuli esiin. Ei kyllä toistamiseen huvita. :Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 27.01.2009 08:10:20 »

No voi olla... Ehkäpä minun olisi tarkoitus tosiaan oppia jotain rapu mieheltäni, kun itse olen nouseva rapu.
Ehkäpä sellaista rauhallisuutta.

Tunnen vain kaksi nousuoinasta, ja heissä on enemmän sellaisia äkkipikaisempia oinaspiirteitä kun itsessäni, vaikka olenkin nelinkertainen oinas. Hyvin ärhäköitä sanomaan, sellaisia kun olin itse nuorempana, vaikka kumpikin on minua yli 10-vuotta vanhempia Shocked
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 27.01.2009 10:20:07 »

Tuo Adelen mainitsema 'rakennustyömaa' kuvaa hyvin sitä mitä tarkoitan.
 Ehkä teillä joilla on  aurinko ja  askendentti sama merkki onkin sitten ihan muut päämäärät, tehän olette jo syntyneet askendanttiinne so-to-speak.

Tuo Artemiksen kommentti nousuoinaista oli myös kiinnostava. Olen itsekin kokenut, että nousumerkit ovat joskus varsinaisia merkin karikatyyreja. Tai sitten se vain näyttää siltä, jos on itse kasvamassa tavallaan jo ulos aurinkomerkistään.

Surku: juuri noin minäkin nousukauriiseen suhtaudun. Ei oikein voi olla muuta kuin hiljaa, koska tämä nousukauris loukkaantuu aivan uskomattoman herkästi jos joku ei ole hänen ylin ystävänsä. En voi sanoa siis mitään poikkipuolista, koska skorppari minussa paljastaisi pian kaiken mitä ajattelen (mikä olisi toki rehtiä). Ja vaikka tämä nousukauris on muuten nk. intuitiivinen tyyppi niin minun tunnelmiani hän ei osaa lainkaan aistia. On toisaalta itse hyvin loukkaava 'huumorissaan', peilaa siis huumorillaan vain omia heikkouksiaan, kuten tuo opportumismi. Huumori on ylipäätään terapeuttista mutta ihmiset jotka eivät itseasiassa ole lainkaan huumorintajuisia (vaatii nöyryyttä, kykyä ITSEironiaan) voivat huumorillaan todella vain loukata.
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #8 : 27.01.2009 11:54:04 »

Ja toisaalta, kun vertaan itseäni nousurapuna aurinkorapuihin niin aurinkoravuissa ei ole sellaista merkille tyypillistä herkkyyttä . Tai miten tämän selitän... Monet läheiset rapuihmiset ovat kovapintaisempia kuin ravun kuvaus antaa ymmärtää. He eivät ole lainkaan hyviä osoittamaan tunteitaan ulospäin. Sen sijaan me nousuravut olemme kokemukseni mukaan paljon herkempiä kuin aurinkoravut. Minä vollotan joka käänteessä ja monet aurinkorapu ystäväni eivät itke koskaan julkisesti. Olenko minäkin rapukarikatyyri Smiley

En tiedä onko tämä vain minun kuvani asioista vai onko muut kokenut samaa?

Oinasnousevat ovat hyvin hyvin kärkkäitä, melkeinpä "pahempia" kuin me aurinko oinaat Cheesy Cheesy

tallennettu
ezikko
Kohtuuastroilija
**

Non turbare circulos meos

Profiili
« Vastaus #9 : 27.01.2009 13:26:23 »

Joskus olen myös kuullut samaa, että asc vaikuttaa vasta myöhemmällä iällä.

Tenttasin huvikseni äidiltäni millainen persoona olin lapsena, sillä itse muistan ainakin joutuneeni selvittämään riitaisien vanhempieni välejä. Joskus heidän "aikuinen " välienselvittelysessionsa leimahti väkivaltaiseksi. Kotona oli välilläkin tosi kireä ilmapiiri ja silloin oli hyvä jos vain esitti neutraalia tai yritti itse toimia huomaamattomasti/itsenäisesti/tilannetta lieventävästi.

Äitini mielestä olin erittäin hyväkäytöksinen ja hiljainen, hymyilin paljon ja olin itsenäinen. Mielestäni siis lapsena enemmän vaikuttanut  kuu  vaaka kuin  askendentti  skorpioni. Kellään muulla tällaisia kokemuksia?

Komppaan vielä  Adelea:
Lainaus
Ainakin henkisen astrologian mukaan   on ikäänkuin "henkinen rakennustyömaa" kuten henkisen astrologian kirjassakin mainitaan. Se  osoittaa erityisesti tien tulevaan ja on keskeisimpiä kehityskohtia henkisesssä astrologiassa.

Pointtini siis on, että asc-työmaan ollessa vielä rakennusvaiheessa, kuu vaikuttaisi näkyvämmin ulkoiseen olemukseen. Ainakin lapsena. Tosin tämä on ihan subjektiivinen näkökulma, en voi olettaa, että kaikilla kokevat samoin.  Grin
tallennettu

PALJON PLANEETTAOHITUKSIA!
chiron kolmio jupiter ***
chiron kolmio asc *****
jupiter kolmio asc *****
mars sekstiili venus ****
mars sekstiili mars ****
venus oppositio uranus *
merkurius kolmio uranus *
neptunus kolmio jupiter ****
neptunus kolmio asc ******
uranus neliö jupiter **
Ave^^
Vieras
« Vastaus #10 : 27.01.2009 14:04:36 »

Minä taas aina tulkitsen sen niin, että jos joku ihminen ärsyttää minua, minulla on jotain opittavaa häneltä. Yleensä moniin todella paskamaisesti käyttäytyviin ihmisiin suhtautuu hyvin neutraalisti, kun jotenkin vain ymmärtää että on sillä nyt omat syynsä olla tollainen. Mutta jos se sitten kolahtaakin omaan nilkkaan, sitä alkaa puolustuskannalle eikä halua olla tekemisissä sen kanssa joka muistuttaa omista virheistään. Itse asiassa mua välillä ärsyttää toiset  aurinko  jousimies t. Näen niissä niin kaikki omat ärsyttävyyteni.
Ja kun tässä puhutaan, että nousumerkin edustajat ärsyttävät aurinkomerkkiä, niin voisiko se ollakin niin päin, että koska nousumerkki näyttää niin suoraan ulospäin sen merkin ominaisuuksia, aurinkomerkki häkeltyy, ja hänellä itseasiassa olisi nousumerkiltä opittavaa omaan itseensä. Nousumerkki kun vain heijastaa näitä ominaisuuksia, olematta sitä sisältä kuten aurinkomerkki.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 27.01.2009 18:09:27 »

En kyllä tunne kovin montaa  aurinko jousimies mutta olen huomannut niistä muutamista, keitä tunnen, että kyllä näen heissä jotain, mitä minussa on, mutta se piirre ei oikein pääse minussa pinnalle.
En ole läheskään niin tulinen ja ulospäinsuuntautunut kuin  aurinko jousimies :t ovat ja sitä ehkä haluaisin olla - jotenkin rohkeampi.
Sisälläni asuu seikkailumieli ja huumoriveikko, mutta en päästä sitä hirveän näkyvästi esille, vaan olen sellainen hiljainen ja rauhallinen.  askendentti jousimies minussa tulee esille ehkä vain lähimmissä ihmissuhteissa - tuttuni kyllä tuntevat minun tapani julistaa totuuksia, hullutella ja idealisoida kaikki.

Olen kyllä huomannut, että yksi paras ystäväni  askendentti kaksoset (minä olen siis  aurinko kaksoset) hakee minusta tietyllä tapaa mallia, varsinkin mitä tulee koulutehtäviin. Toisaalta hän on muutenkin sen sortin ihminen, että ei oikein näytä pärjäävän ilman jatkuvaa persuksille potkimista, joten usein sanon hänelle: nyt sitten nainen, ota tästä asiasta selvää ja tee näin ja näin  police ja tietoa löydät tuolta... Oikeastaan autan häntä vähän liikaa ja teen asioita puolesta. Opetan aika paljon omalla esimerkillä, hän on niin hätäinen ja levoton ja arka joskus, että en tiedä mitä tekisin muuta kuin näyttäisin mallia, että asioiden hoitaminen ei ole niin pelottavaa ja vaikeaa.  idiot2

Esimerkiksi tänään soitin hänen puolestaan yhden virallisen puhelun ja raahasin hänet kirjastoon etsimään tutkimuksia, vaikka häntä ei huvittanut.. Menin tiskiltä kysymään apua tietojen etsimiseen, vaikka hän oli sitä mieltä että on noloa mennä kysymään. Koen jotenkin henkilökohtaiseksi tehtäväkseni opettaa hänet ulos tuosta "saamattomuuden kehästä" jonka hän on muodostanut itselleen välttelemällä asioita, jotka on muka liian vaikea hoitaa....
tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 28.01.2009 20:27:10 »

Kyllä ärsyyntyminen usein  kertoo ärsyyntyjästä, siis jos tunne on voimakas ja aggressiivinen, eikä esim. humoristinen tai lakoninen, lempeän kiusaantunut. Olen varma että Dalai Lamakin usein kiusaantuu ja ärsyyntyykin hännystelijöihinsä, mutta tuskin kovin aggressiivisesti, eli pohjana tunteelle ei ole itseinho ja epävarmuus.

Eli ei kuitenkaan voi yleistää ja sanoa, että kaikki toisten mielestä raivostuttavasti tai epäitsenäisesti/takertuvasti käyttäytyvät ihmiset
olisivat täysin syyttömiä reaktioon jonka aikaansaavat. Minun kokemukseni mukaan  nousumerkkinen pahimmillaan yhtä aikaa takertuu/matkii/on kateellinen ja huomionkipeä JA wittuilee/on marttyyri jos häntä ei huomioida SITEN KUTEN HÄN ODOTTAA. Kyse on siis myös vallanhalusta: "Minä vaadin että sinä olet ystäväni koska minä ihailen sinua ja haluan olla seurassasi!!"

Parisuhteissa ja avioliitoissa näkee myös tällaista käytöstä: toinen osapuoli on jo jalka oven välissä, toinen vaistoaa tämän (ainakin siis alitajuisesti tiedostaen) ja yrittää takertua enemmän, ja käyttäytyy aggressiivisesti pitääkseen toisen väkisin. Lopputulos on tietenkin että lähtemistä suunnittelevan on vain helpompi lähteä, rasittavan puolison luota.

Eräs nousumerkkinen oli niin samaistumisenkipeä aurinkosiskoaan kohtaan, että yritti hankkia saman ammatin (ei onnistunut), valitsi samat hyvin erikoiset ja varalliset harrastukset, pukeutui samalla tavalla ja käytti samanlaisia koruja, hankki samanlaisen talon ja lemmikkieläimet...no tästä ei hyvää seurannut, koska nousumerkkinen oli todellisuudeessa kaikin tavoin hyvin erilainen ihminen kuin esikuvansa, mutta ilmiöhän on tuttu yös pop-maailmasta: samaistuminen muuttuu assimiloitumiseksi.
tallennettu
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #13 : 29.01.2009 09:00:06 »

Itse olen kokenut tämän aurinkokauriina siten, että nousukauriit tavalla tai toisella ärsyttävät; ja mikä pahinta: hakeutuvat tosiaan 'oppipoikina' seuraani vaikka en sitä haluaisi. Eli kun itse on syntynyt kauriiksi ja (yksinkertaistaen) kypsyy nousumerkkinsä suuntaan, niin nousukauriit näyttäytyvät jotenkin aurinkokauriin karikatyyreiltä, ilmentäen niitä kaikkein pahimpia puolia merkistä  Grin

Tai ainakin rekisteröin juuri ne pahimmat puolet.

Eräs nousukauris esim. on erittäin määräilynhaluinen, nalkuttaa koko ajan, komentaa ja ohjeistaa muita, ei luota siihen, että toiset pystyvät hallitsemaan asioita. Auttaessaan auttaa vaikka väkisin, mutta on samalla myös marttyyri, tekee selväksi, että 'olisi tässä muutakin tekemistä'.

Täällä yksi parjattu  askendentti kauris  buck2

En oikein tunnista itseäni ylläolevasta kuvauksesta, paitsi ehkä tuon taipumuksen pomottamiseen. Viihdyn hyvin johtajan paikalla ja ehkä se on se sisäänrakennettu vastuuntunto, kun haluan, että hommat on hyvin hoidettu kerralla, ettei huonosti tehtyjä töitä tarvitse korjailla sitten myöhemmin - ja omatunto hymyilee, kun tietää, että on antanut kaikkensa projektiin, on tyytyväinen lopputulokseen ja että homma on huolella tehty. Osaan olla hiton vaativa muita kohtaan työskennellessä ryhmässä - mutta vielä kovempi olen itseäni kohtaan ja jos homma "kusee", niin syytän siitä itseäni enkä niinkään muita.

Kotona olen enemmänkin semmoinen "tee mitä tykkäät" kuin nalkuttaja ja komentelija - yleensä se on niin, että mua joudutaan kotosalla komentamaan, kun kämppä on ihan rempallaan  2funny  Tosin pakolliset koulujutut on pääosin hoidettu rakkaudella ja hiottu viimeistä piirtoa myöten täydellisiksi - tämäkin riippuu paljon aiheesta, osa jutuista tosin sutaistaan äkkiä kasaan, siellä se  jousimies -painotus kuitenkin tuntuu 2funny

En hirveästi tunne  aurinko kauris :iita, muutaman ihmisen vain. Mutta nämä  aurinko kauris :t, jotka tunnen, niin jotenkin en kuitenkaan haluaisi olla samanlainen kuin ko. ihmiset, vaikka he eivät kuitenkaan ärsytä mua, ovat ihan mukavia tyyppejä. Haluan olla samalla päämäärätietoinen uratykki, joka tekee tulosta ja uraa työelämässä (joku sisäänrakennettu juttu oikein vaatii mua luomaan uraa ja menestymään), mutta samalla se avoin ja huoleton hölösuu aurinko jousimies  - ja tämmöiseksi itseni tunnenkin, suht huolettomaksi, mutta samalla raivokkaan menestyksenjanoiseksi.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2009 09:01:58 kirjoittanut mc82 » tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
rubiinitar
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 29.01.2009 18:32:31 »

Totta kai kunkin nousevan kauriin aurinkomerkkikin vaikuttaa, aivan liian mustavalkoista yleistää kaikki nousevat kauriit samanmoisiksi. Esimerkkitapauksessani henkilö on aurinkomerkiltään vesimerkkinen, yhdistelmä on jotenkin... tickedoff uglystupid2 knuppel2 idiot2 Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: