Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Eläinradan synkistelijä on...  (Luettu 15127 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« : 28.01.2009 08:20:50 »

Rapu-kultani totesi minulle tuossa yhtenä päivänä että "Taasko sinä synkistelet?" Se sai minut ajattelemaan että jaa, olempa taas vaipunut negatiivisiin ajatuksiin ja antanut niille vallan.

Jos vanhoja astrologisia oppaita lukee, niin tämä "synkistely" liitetään epäilemättä juuri Kauriiseen.

Mutta onko asia näin yksinkertaista? Osaavatko muutkin merkit synkistellä? Vai onko sellaista ihmettä kuin synkistelevä Oinas?

Voisiko joku planeetta, esim. vahva  saturnus tuoda ihmisessä esiin pessimismiä ja synkistelyn tarvetta? Onko lähipiirissäsi näitä  synkistelijöitä ja mitä heidän kartaltaan löytyy?
« Viimeksi muokattu: 28.01.2009 09:29:59 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 28.01.2009 09:11:08 »

Eräs miespuolinen ystäväni on synkistelijä. Hänellä on kauris stellium 2.huoneessa  aurinko  kuu  merkurius ja  mars. Skorpioni nousee ja askendantilla on neptunus.
Ei todellakaan mikään keveä ihminen. Kun häneltä kysyy mitä kuuluu niin vakio lause on "ei kurjuutta kummempaa".
Hän puhuu aina siitä miten kaikki on mennyt päin helvettiä, ei koskaan ilonaiheista, koska niitä hänen elämässään ei kuulemma ole. Ette voi edes uskoa kuinka raskas ihminen hän on.
Joskus tuntuu että hän jopa melkein nauttii velloa kurjuudessa ja siitä että ihmiset tietävät hänellä olevan kurjaa. Vaikka periaatteessa hänen elämänsä ei ole ollut yhtään rankempaa kuin kenenkään muunkaan, normaalit sydänsurut ja vaikeudet kuin muillakin.
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 28.01.2009 09:12:56 »

Ja vielä tuosta kun kysyit onko synkisteleviä oinaita. On varmaan mutta itsestäni tiedän että synkistelen ehkäpä tunnin pari ja sitten mielialani onkin yllättäen kohonnut. Ailahtelevaisuutta.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #3 : 28.01.2009 09:27:57 »

Jos vanhoja astrologisia oppaita lukee, niin tämä "synkistely" liitetään epäilemättä juuri Kauriiseen.

Mutta onko asia näin yksinkertaista? Osaavatko muutkin merkit synkistellä? Vai onko sellaista ihmettä kuin synkistelevä Oinas?

Voisiko joku planeetta, esim. vahva  saturnus tuoda ihmisessä esiin pessimismiä ja synkistelyn tarvetta? Onko lähipiirissäsi näitä  synkistelijöitä ja mitä heidän kartaltaan löytyy?

Ei kannata tosiaan aurinkomerkkiin (taaskaan) tuijottaa, esim. "aurinkoisen" kuten Jousimiehen merkin alla syntyneet synkkenee kummasti jos niillä on esim.  aurinko aspect_squ saturnus tai  mars aspect_squ saturnus ja vastaavasti Jupiterin vaikutuksesta tai ilmamerkkipainotuksesta jopa Kauris tai Skorpioni kevenee kuin heliumpallo.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2009 09:35:13 kirjoittanut Kato Vega » tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 28.01.2009 09:32:03 »

Ei todellakaan mikään keveä ihminen. Kun häneltä kysyy mitä kuuluu niin vakio lause on "ei kurjuutta kummempaa". 

Grin  Grin

Ehkäpä hänen kannaisi perehtyä astrologiaan ja hoksata, että on myös iloluoteisia ihmisiä?

tallennettu

K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 28.01.2009 09:34:18 »

ja vastaavasti Jupiterin vaikutuksesta tai ilmamerkkipainotuksesta jopa Kauris tai Skorpioni kevenee kuin heliumpallo.

Joo, onneksi minulla on llmaa paljon kartallani ja se iloinen  jupiter vielä iloisemmassa 5. huoneessa, joten kyllä ne omatkin synkistelykohtaukset loppuvat aika pian alettuaan...  Smiley
tallennettu

Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 28.01.2009 10:08:59 »

Grin  Grin

Ehkäpä hänen kannaisi perehtyä astrologiaan ja hoksata, että on myös iloluoteisia ihmisiä?

Hänen mielestään astrologia on hihhuleiden hommia Cheesy

Hänestä tulee tietyllä tapaa mieleen Nalle Puhin Ihaa Wink

Itselläni saturnus tekee oppositiota oinasstelliumiin joten kaipa sekin melko raskas on? Kuitenkaan en pidä itseäni synkistelevänä ihmisenä. Kai se oinaspainotus kartalla luo optimistisuutta.
tallennettu
La Papessa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 28.01.2009 11:02:51 »

Ei kannata tosiaan aurinkomerkkiin (taaskaan) tuijottaa, esim. "aurinkoisen" kuten Jousimiehen merkin alla syntyneet synkkenee kummasti jos niillä on esim.  aurinko aspect_squ saturnus tai  mars aspect_squ saturnus ja vastaavasti Jupiterin vaikutuksesta tai ilmamerkkipainotuksesta jopa Kauris tai Skorpioni kevenee kuin heliumpallo.

Kyllä,  saturnus aspekteissa saattaa tuoda ainakin hiukan synkemmän juonteen luonteeseen.   Myös  saturnus :ksen huoneensijainneilla on roolinsa.  saturnus jossain "psykologisessa" huoneessa, varsinkin 12., voi altistaa synkistelyyn. Itselläni tuo 12. huoneen   leijona saturnus tekee aspect_inc  kuu :hun  kauris:ssa 5. huoneessa. Kun kartta on muuten "analyyttinen", ilma- ja maapainotteinen, katsoisin tämän näkyvän välillä kyynisyyttä lähentelevänä inhorealismina.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2009 11:05:07 kirjoittanut La Papessa » tallennettu
Tanita79
Vieras
« Vastaus #8 : 28.01.2009 13:41:06 »

....ja vastaavasti Jupiterin vaikutuksesta tai ilmamerkkipainotuksesta jopa Kauris tai Skorpioni kevenee kuin heliumpallo.

Kuulostaa ihanalta!!! Grin Grin Grin
tallennettu
Tanita79
Vieras
« Vastaus #9 : 28.01.2009 13:58:02 »

Saturnus neitsyt 2.huoneen (leijona) lopussa eli näin ollen 3.huoneessa (neitsyt)..?

Mitä voisi tarkoittaa sitten  saturnus aspect_tri venus, joka 5.huoneessa( skorpioni)..

Missä kohtaa tää synkkyys nyt sitten ilmenee? Molempien huoneiden omaavilla alueilla? No ei ainakaan heliumpallo-ilmiötä sit mun vitosessa tällä erää Grin

Ja sit  on viel saturnus :neitsyt:2./3.huoneessa aspect_tri chiron harka 10.huoneessa....

« Viimeksi muokattu: 28.01.2009 14:02:14 kirjoittanut Tanita79 » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 28.01.2009 14:41:02 »

No kyllähän Kauriilla tuntuu olevan vahvasti taipumuksia pessimismiin ja kurjuudessa rypemiseen, mutta osaa ne muutkin.. Näinkin kepeän ilmamerkin, Kaksosen, edustajana minulla on lapsesta lähtien ollut taipumusta ajoittaiseen synkistelyyn, josta pyrin pois, koska synkistelyllä on taipumusta johtaa masennukseen. Mielestäni ilmamerkeille on aika tyypillistä eräänlainen luonteen kaksijakoisuus, joka tosin voi ilmetä enemmänkin räjähdysalttiutena kuin varsinaisesti kroonisena synkistelynä.

Saturnus ei ole minulla erityisen huonosti aspektoitunut, mutta ehkä Auringon sijainti 12. huoneessa ja ko. mollukan neliöt Pluto/Uranus -yhtymälle tuovat oman mausteensa perusluonteeseen..
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 28.01.2009 15:29:01 »

Minä tunnen paljonkin juuri ilma-painotteisia ihmisiä, joilla on rajujakin synkkyyskausia... Nimen omaan kausia, että sitten kun menee hyvin niin ollaan synkkyydestä kaukana. Itse olen ääripositiivinen luonne noin yleensä, mutta jos masennun, niin se on aika styrkkaa, jumiudun ihan totaalisesti synkkyyteen, tosin en hirveesti näytä sitä ulospäin, kun pyrin pois sillon ihmisten ilmoilta. Enemmänkin olen apaattinen kuin räjähdysaltis, ollessani synkkä...

Kauriita ja kaloja tunnen ketkä synkistelee..

Kauriilla se liittyy kai huonoon itsetuntoon ja uskonpuutteeseen (liika kriittisyys), kaloilla taas on jotain universaalia maailmantuskaa... Wink Varmaan vesimerkeillä on rankkaa sen herkkyyden ja tunnemaailman voimakkuuden kanssa. Ilmamerkeillä hermojen kanssa. Tulimerkit vaan suuttuu kaikelle.  Grin Maamerkit taas on ehkä perus-pessimistisiä.  Wink

Tulimerkit ovat harvoin masentuneita, mutta heissä on tuota Lillin mainitsemaa räjähdysalttiutta.
(ilman merkeissä en ole huomannut samanlaista räjähdysalttiutta, itse vahvalla ilmalla varustettuna voin sanoa, että räjähdän ehkä kerran vuodessa, en sen useammin.. Wink)
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #12 : 28.01.2009 17:24:23 »

Yhdyn Lillin kirjoitukseen. Kaksosena minulla taipumusta olla kaksijakoinen
ja tuo nousu Scorpioni ei taida paljoa auttaa,
kuin myöskin nuo muutamat raskaat kuviot kartalla synkistelyyn. Undecided

Tosin onneksi Kaksonen aina pyrkii tietoisesti pois siitä synkistelystä
ja elämä taas hymyilee. Smiley
tallennettu
Nomadi
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #13 : 28.01.2009 19:29:30 »

Näin se menee! Tunnen paljon kauriita ja kaikki osaavat synkistellä ihan kybällä  :Smiley
tallennettu

Aurinko - Skorpioni // Kuu - Jousimies // AC - Vesimies
"Sit on my face and tell me that you love me."
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #14 : 28.01.2009 19:37:22 »

Joo, allekirjoitan! Mun pitäisi olla iloinen ja huoleton persoona, onhan mulla reipas  jousimies -stellium. Mutta synt. kartalta löytyy tuo Kato Vegan mainitsema  saturnus aspect_squ mars , niin kyllä vetää mielen matalaksi, ihmeellisesti tuokin on omiaan vähentämään tekemisen intoa, laskemaan itsetuntoa ja masentamaan - on muuten harvinaisen v*ttumainen aspekti, jota en soisi kenellekään Angry  Olen loppupeleissä kyllä aikamoinen pessimisti, uskoa omiin kykyihin ei ole lainkaan ja jos hetken mielessä käy, että "hei, mähän oon hyvä", niin se katoaa sitten yhtä nopeasti ja pidän itseäni taas sen jälkeen isona luuserina, joka ei pärjää missään (joo, tosi hyvä itsetunto..). Epäonnistumisista otan kyllä pahasti itseeni ja soimaan itseäni pitkään sen jälkeen.. Undecided

Lisätään vettä myllyyn, että mulla on vielä kaiken lisäksi väljä, 3 asteen orbi  saturnus puoli- aspect_squ aurinko .. Veeery nice Undecided

Ja kun olen vielä  askendentti kauris , niin  saturnus on karttani hallitsija - pessimismi siis hallitsee mua..

Ja tämän lisäksi tr- saturnus neliöi tällä hetkellä mun synt. kartan  jousimies -stelliumia, niin vaikeaa on tosissaan ollut ja nauru on ollut vähissä Undecided  Viimeksi yhtä vaikeaa oli lukioiässä, jolloin tr- saturnus taisi tehdä oppositiota stelliumilleni.

Miehellä on  jupiter 5. huoneessa ja tekee vahvaa positiivista aspektia moniin planeettoihin, niin  hän on oikea optimisti ja tarttuu hetkessä toimeen kuin toimeen. Ja vihaa sitä, kun mä olen pessimisti ja ennen  kaikkea sitä, kun olen niin kova itselleni - en tule välillä toimeen lainkaan itseni kanssa.. Eilen meillä oli riita pystyssä - aiheena se, kun mä olen niin "pirun positiivinen ihminen".. Cry  No, toivon, että tämä on sen tr- saturnus :ksen aiheuttamaa, en ole kyllä pitkiin aikoihin ollut yhtä alavireinen - kesästä asti elämä ollut yhtä helvettiä ja hampaiden kiristelyä..

Sori, oli pakko vuodattaa..
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio