Äänestys
Kysymys:  Äänestä käyttämäsi huonejärjestelmä.
Plasidus - 14 (87.5%)
tasahuonejärjestelmä - 1 (6.3%)
Koch - 0 (0%)
Campanus - 0 (0%)
Muu, mikä? - 1 (6.3%)
Äänestäjiä yhteensä: 14

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Huonejärjestelmäsi?  (Luettu 7529 kertaa)
0 jäsentä ja 12 vierasta katselee tätä aihetta.
Theus
Kanta-astroilija

Immortal

Profiili
« : 02.02.2009 18:07:16 »

Hei  Smiley

Mitä huonejärjestelmää käytät?
Miksi?

Olen jo pitkään itse paininut Placiduksen ja tasahuonejärjestelmän välillä, että kumpaa käyttäisin?
Myös tuntemissani ammatti-astrologeissa on miltei kaikkien järjestelmien käyttäjiä. Tällä hetkellä olen kallistumassa tasahuonejärjestelmään jolloin kuuni muuttaa 8.h -> 7.h ja stellium  saturnus mars pluto 3.h -> 2.h . Nyt kun vähän pidemmällä aikavälillä seuraan elämääni niin seiskan ja kakkosen teemat planeettasymboleiden mukaisesti ilmentyy, mutta kuulisin mielelläni kokemuksianne, minkälaisia huonejärjestelmiä käytätte, kuinka ne laskennallisesti tai muuten eroaa ja miksi olette päätyneet ko. järjestelmään?  :Smiley

T
« Viimeksi muokattu: 02.02.2009 18:25:54 kirjoittanut Theus » tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
La Papessa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 02.02.2009 23:00:19 »

Placidusta.  En vain mitenkään sulata sitä, että akselit ovat "missä sattuu", eivät huoneiden kärjellä. Cheesy Siitäkin huolimatta, että Pohjoisilla leveysasteilla Placidus saattaa korostaa tiettyjä huoneita muita enemmän ja päin vastoin. Mielestäni kuitenkin tämä kuvaa hyvin tiettyä "arktista hulluutta". Ja omalla kohdallani muuten vielä käy niin - vaikka olenkin syntynyt 66 leveysasteen pinnassa -, että tasahuonejärjestelmä heittää minulle mahdottoman  viiden planeetan ja solmun stelliumin 2. huoneeseen. Ei ollenkaan kuvaa minua, sillä olen elänyt suhteellisen pitkään keräämättä juurikaan mitään materiaalista omaisuutta, sijoittamatta tai hankkimatta velkaakaan. En vain tunne mitään erityistä intohimoa omistamiseen, ehkä vaatteita  ja kirjoja lukuunottamatta (Placiduksella sentään tulevat aurinko  ja  pluto 2. huoneeseen). 3. huoneeseen, jonka olen itselleni kokenut läheiseksi, ja joka on oikein hyvin kuvannut tämän astista elämääni, taas ei sitten tule mitään tasahuoneissa.
tallennettu
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #2 : 02.02.2009 23:20:08 »

Placidus tuntuu mulle kaikkein tutuimmalta. Mulla on Placidus-systeemin mukaan kartalla ylikorostuneet 1. ja 7. huone ja tuntuu siltä, että nämä asiat ovat juuri se elämäni painopiste ja kysymys - kuinka määrittelen itseni sekä itse että muiden ihmisten/parisuhteen kautta. Näitä on tässä elämän varrella pähkäilty - samalla mulla on aivan minimaalisen pienet 6. ja 12. huone, joista 6. huoneeseen sijoittuu  kuunsolmu - tuntuukin siltä, että elämäntehtävänä on oppia järjestelmällisyys ja sujuvan arjen pyörittäminen, ei vaan luonnistu multa Grin  12. huone on tyhjä ja en koe sitä itselleni kovinkaan merkitykselliseksi. Tasahuonesysteemillä mulle tulisi kamaa 12. huoneeseen ja mikään ko. planeetoista ei vaan tunnu sopivan ko. huoneen teemoihin..

Mulla eniten painottunut on 11. huone, omalaatuisuus ja omien polkujen tallaaminen tuntuukin mulle varsin luontevalta vaihtoehdolta, samalla kun  uranus hätyyttelee  keskitaivas :llä oikein korostaen friikkiyttäni. Myös 10. huoneeseen sijoittuu kamaa, kuten  aurinko - statuksen ja materian kerääminen tuntuukin olevan mun se elämäntehtävä, näin pinnallisesti sanottuna.. Embarrassed :Smiley  Lisäksi 8. huoneessa on vahva tekijä, karttani hallitsija  saturnus aspect_con pluto - Pluto pakottaa sisäiseen transformaatioon, Saturnus on siellä rajoittamassa sitä, toiv. tuo sijainti ei rajoita rahapuolta ainakaan ihan hirvittävästi. Ainakin näin olen 8. huoneen Saturnuksen tulkinnut, että saattaa olla omaisuutta/perintöjä rajoittava tekijä Embarrassed  Luultavasti tulehtuneiden perhesuhteiden takia joskus tulevaisuudessa tulee olemaan riitainen ja sotkuinen perinnönjako, siihen tuo 8. huone mahdollisesti viittaa..
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
linjalla
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #3 : 03.02.2009 09:52:32 »

Lainaus
Ainakin näin olen 8. huoneen Saturnuksen tulkinnut, että saattaa olla omaisuutta/perintöjä rajoittava tekijä. Luultavasti tulehtuneiden perhesuhteiden takia joskus tulevaisuudessa tulee olemaan riitainen ja sotkuinen perinnönjako, siihen tuo 8. huone mahdollisesti viittaa..

saturnus aspect_con pluto 8. huoneessa tuo varmaankin valtataistelua perintöasioissa elämän toisella puoliskolla. Mutta kun kyseessä on  aspect_con , voi tuo valta/mahti/voima tulla omasta itsestäsi eikä sen tarvitse olla nujerretuksi tulleen tunnetta laisinkaan. Siihen mennessä olet varmaankin jo hanskannut tuon aspektin merkityksen kartallasi, joten oletan sinun osaavan käyttää kyseistä energiaa hyvässä.

OK, ei ole tämän ketjun teema, mutta halusin silti kommentoida.

Ja nyt sitten tämän ketjun teemaan:

Itse olen myöskin tykästynyt Placidus-systeemiin. Tuntuu luonnollisimmilta omien huonesijaintien takia. Itselläni on stelliumit 3. & 9. huoneissa: vaikken nyt ihan niin pitkälle menisi, että tieto valtaa olisi, mutta se tietyissä tilanteissa kyllä suojelee tavalla tai toisella. Samoin karttani hallitsija sijaitsee keskellä 9. huoneen stelliumia ja jo ennen kun astrologiasta mitään ymmärsin, päädyin ulkomaille. Tasahuonejärjestelmässä kyseiset stelliumit olisivat 2. & 8. huoneessa, mikä ei välttämättä niin pahalta ajatukselta sinänsä tunnu,  vaikken olekaan kriisistä kriisiin tietäni kulkenut. Tiettyä omanarvontunnonhakua tämä elämä kuitenkin usein on. Kuitenkin 3. & 9. huone tuntuvat enemmän omilta (8. huoneen teemat tulevat automaattisesti mukaan  pluto n ollessa osa toista stelliumia).

Myös se fakta, että Placidus-systeemin mukaan laskettuna planeettojen transiitit huoneissa kestää erittäin individuaalisen ajan itse kullakin, tuntuu oikeammalta ja oman kokemukseni mukaan paikkaansapitävältä.
tallennettu
suski7
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 03.02.2009 19:26:46 »

mäkin käytin pitkään placidusta mutta jos 1.huone on suunnilleen puolet kartasta ja melkein kaikki planeetat myös niin en pidä sitä oikeana. Sitten käytin tasahuonetta, se oli aika hyvä muttei kuvastanut mielestäni oikeaa luonnetta. Kokeilujen jälkeen (itselläni että tutuille) päädyin meridian järjestelmään. 1.huone asettuu itäpisteesen mikä kertoo sinun todellisen luonteesi...asc pysyy samana mutta asettuu johonkin toiseen huoneeseen, mulla esim h.11. kokeile ja testaa www.astro.com.  :Smiley
tallennettu

sun+mer+ven+nep skorppioni
asc kauris
mon kalat
Theus
Kanta-astroilija

Immortal

Profiili
« Vastaus #5 : 03.02.2009 22:48:26 »

Suski seitsemän...

Mikä on itäpiste?  Shocked
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

Norna
Vieras
« Vastaus #6 : 03.02.2009 23:14:50 »

Placidius ja Porphyry jos haluan katsoa "toiselta kantilta" karttaa  Smiley
tallennettu
suski7
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 04.02.2009 20:25:27 »

Theus, Itäpiste (EP) on itäisen horisontin, ensivertikaalin ja ekvaattorin leikkauskohta.  Smiley
luepa vaikka http://koti.welho.com/rnikula/huoneet.htm, kamalan vaikee selittää....itse asiassa musta tuntuu että tuijotamme liikaa huoneita, ehkä pitäisi keskittyä aspekteihin....
tallennettu

asc kauris
mon kalat
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 04.02.2009 20:55:57 »

...samaa mieltä,
toisaalta nuo  askendentti ja Mc -akselit kun saa tuonne kartalle,
niin niitten perusteella vois määritellä planeettojen etäisyyttä/suhdetta akseleihin ja
miten ne "näkyvät" elämässä,
yöllä vaiko päivällä,
yksityisesti/omakohtaisesti kartan alapuoliskolla vai yhteisöllisesti yläpuolella,
aamunkajossa  askendentti,minä vai horisontissa,laskussa,desc. sinä,
aspekteja kun tulkkaa vielä numerologisesti niin huoneet voikin sitten unohtaa,
ja kun muistaa että sama teema pitää joka tapauksessa löytyä vähintään kolmasti niin huoneilla ei ole oikeesti väliä,
tähän ois pyrkimys,
myös tuo Porphyry vois olla aika looginen ja yhdenmukainen kaikille?
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 04.02.2009 21:42:59 »

Placiduksen vastasin.

Muitakin olen kokeillut ja katsonut mitkä planeetat pysyvät samoissa huoneissa kuin placiduksella.
tallennettu
julyette
Vieras
« Vastaus #10 : 04.02.2009 23:00:00 »

Placidusta. Minä myöskään en pysty sisäistämään sitä, että akselit on roiskittu miten sattuu kartalle. Pidän varsinkin Ascia ja Mc:tä niin tärkeinä, että niiden kuuluu olla huoneen kärjellä.
Lisäksi minulla tasahuonejaossa vaihtaa vain Mars huonetta ja sen tulkinnalle on ihan sama kummassa se on. En nimittäin tunnista itseäni kummastakaan Marsin huonetulkinnasta, jostakin syystä. Lisäksi asteroideista Vesta vaihtaa huonetta tasajaossa, ja sen sijainti Placiduksella kuvaa kyllä selkeästi paremmin minua kuin tasahuonejaossa.

tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #11 : 05.02.2009 13:26:00 »

Porphyry kiinnostaa itseäni "henkisessä" astrologiassa, jossa tuota huonejakoa yleisimmin ilmeisesti käytetään. Sitä siis tarkoitin toiselta kannalta katsottaessa, se kuvaisi syvempää, sielunsuunnitelmatasoa. Näin esim Lehtirannan mukaan.

Tasahuonejako on jotenkin raa-asti jaoteltu ja äärimmäinen minulle. Samoin kuin toi tasamerkkijako. Alcabitius ja Krusinski-Pisa vaikuttavat mielenkiintoisilta, vaikken oikein tiedä mitä kautta noita sitten tulisi ajatella.  idiot2
tallennettu
suski7
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #12 : 07.02.2009 18:58:49 »

olen hämmentynyt, kokeilin tuota Porphyry karttaa ja totesin sen hyväksi.... Shocked
olen aina ajatellut että draconic-kartta on henkinen kartta?? miten noi eroaa toisistaan. Onko porphyry tämän hetkinen "henkisyys" ja draconic se henkisyys mitä kohti pitäisi pyrkiä? hulluksihan tässä tulee noiden karttojen kanssa...
tallennettu

asc kauris
mon kalat
Norna
Vieras
« Vastaus #13 : 07.02.2009 19:32:40 »

Lehtirannan kirjassa selitetään että tämä porphyry-huonejako olisi se jota henkioppaat ym käyttävät  Huh.
tallennettu
Theus
Kanta-astroilija

Immortal

Profiili
« Vastaus #14 : 13.02.2009 00:14:11 »

Niin draconinen on imeisesti jonkilainen 'sielunkartta' ja jos sietä löytyy tarkkoja osumia tai oppositioita tähän nykyiseen nataaliin niin niitä sitten on tänne tullut pähkäilemään eikä suoranaisesti huonejärjestelmiä koskettele. Placidus näyttää olevan suosittu.
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: