Minäpä teen tänne tällaisen pienen Chiron tietopläjäyksen suomeksi, sitä mukaa kun saan tekstiä suomennettua
CHIRONIN MERKITYS HUONEISSAChiron 1. huoneessaTässä huoneessa Chiron tekee sinusta ritarin kiiltävässä haarniskassaan, aina valmiina taistelemaan heikompien puolesta. Kuitenkin, tehdessäsi näin, sinulla on tapana unohtaa itsesi. Voit olla myös hyvä neuvonantaja tai terapeutti (eteenkin terveysasioissa), mutta sinulla tuntuu olevan ongelmia ottaa itse neuvoistasi vaarin. Tämän Chironin ihmiset voivat olla hyviä opettajia, ja, tottahan toki, opettavat toisia tekemään asiat paremmin kuin mitä he itse tekevät. Tähän on olemassa kuitenkin helppo ratkaisu: Neuvo itseäsi samoin kuin neuvoisit muita. Ehkäpä sitten otat omat neuvosi käyttöösi paremmin.
Chiron 2.huoneessaChiron opettaa ja antaa neuvoja. Kakkoshuoneessa se liittyy rahaan, omaisuuteen ja arvoihin. Voit näyttää toisille kuinka rahasta pidetään huolta paremmin mitä itse pidät. Oikeastaan oma taloudellinen tilanteesi voi todellisuudessa olla aika retuperällä. Joskus tämä Chiron voi tehdä ihmisestä pihin, mutta rahan kerääminen ei koskaan tuo todellista onnea ja tyytyväisyyttä. Siksi tämän Chironin ihmisten tulisi päästää irti siitä pelostaan, että rahavarannot tai materiallinen kyltäkylläisyyden lähde tukahtuisivat tai loppuisivat kokonaan. Tämä pelko johtuu siitä, että ihmisellä on huono itsetunto, eikä hän arvosta itseään. Hän tuntee, ettei hän oikeastaan edes ansaitse rahaa tai materiaa. On myös mahdollista, että tämä samainen tunne saa ihmisen pihistelyn sijaan antamaan pois kaiken omaisuuteensa. On tärkeää muistaa, että jos rahan kanssa on ongelmia, se on yleensä heijastuma vain muusta ongelmasta. Avainsana tälle Chironille on itsensä arvostaminen ja rakastaminen.
Chiron 3. huoneessaJos sinulla ei ole sisaruksia, saatat kokea tämän Chironin eräänlaisena mustana, tyhjänä aukkona elämässäsi. Jos sinulla on sisaruksia, sinulla saattaa olla jatkuvasti ongelmia ainakin yhden kanssa heistä. Tämä on hyvä sijainti äänivalmentajalle (esim. laulunopettaja) tai puheterapeutille. Mitä todennäköisemmin opetat muita puhumaan paremmin mitä itse puhut. Tällä sijainnilla on tapana korostaa kommunikaatiossa ilmeneviä ongelmia tavalla tai toisella. Ei, tämä sijainti ei hyvästä puheterapian taidoista ja puheen opettamisesta huolimatta takaa sitä, että sanomisesi menisi perille. Sen sijaan, sinulla saattaa olla ongelmia sen suhteen, miten saada muut ymmärtämään sinua ja sanomiasi. Joissakin tapauksissa tämä viittaa siihen, ettei sinua kuunneltu, kun olit lapsi. Tämä voi laukaista elämänmittaisen tehtävän nimeltä ”Miten saada muut kuuntelemaan minua”. Kuitenkin, yrititpä miten kovaa tahansa, jäljelle jää aina tunne, ”etteivät he vieläkään kuuntele minua”. Ongelma ei ole siinä, miten paljon sinua kuunnellaan tai ei kuunnella. Vaikka sinua kuunneltaisiin miten paljon tahansa, se ei poista sisäistä tunnettasi kuulematta jäämisen tunteesta, joka juontuu lapsuudestasi. Merkurius Chiron aspekti tuottaa yleensä saman tuloksen. Tämän asian ymmärtäminen on ensimmäinen askel tielläsi päästääksesi irti lapsuuden kivustasi.
Chiron 4. huoneessaNo, oikeastaan meillä kaikilla on tavalla tai toisella ongelmia vanhempiemme kanssa, kun olemme lapsia. Chiron tässä huoneessa tekee ongelmista ainoastaan merkityksellisempiä. Yleensäkin koti on se paikka, jossa sinulla on ongelmia. Ehkäpä tämän Chironin omaava henkilö on liian kiireinen kodin ulkopuolisten asioiden kanssa, ettei hänelle jää aikaa olla kotona, tai vastaavasti heidän työnsä pakottaa heidät matkustelemaan ja olemaan paljon poissa kotoa. Mitä todennäköisemmin isä on ollut kroonisesti sairas, aina poissa kotoa tai emotionaalisesti poissaoleva. Tämän sijaintiin voi liittyä myös ”en tunne olevani kotonani missään”-asenne. Chiron tässä huoneessa voi saada ihmisen auttamaan toisia kotiin liittyvissä ongelmissa, vaikka samaan aikaan hänen oma kotielämänsä/kotinsa on retuperällä.
Chiron 5.huoneessa.Jos tarvitset neuvoa romantiikan saralla, käänny sellaisen henkilön puoleen, jolla on Chiron huoneessa 5. Älä kuitenkaan kysy mitään hänen omasta rakkauselämästään, sillä kysymyksesi saattaisi vetää hänet aivan noloksi. Tämän Chironin omaavat henkilöt osaavat antaa hyviä neuvoja myös lastenhoitoon, urheiluun, peleihin, uhkapeleihin ja markkinointiin liittyen. Kannattaa tehdä juuri niin kuin he sanovat, mutta välttää toimimasta samoin kuin he toimivat näillä elämän osa-alueilla. Chiron tässä huoneessa voi tehdä henkilöstä loistavan valmentajan, joka saa valmennettavansa yltämään aina vain parempiin suorituksiin. Nämä ihmiset tulevat toimeen myös lasten kanssa, niin kauan kuin ne eivät ole omia. Omien lasten kanssa heillä sen sijaan on ongelmia, tai vastaavasti he ovat lapsettomia. Tämä voi viitata siihen, että pystyt kaikesta huolimatta opettamaan lapsesi olemaan onnellisempia ja menestyneempi kuin mitä itse olet ollut. Jos Chiron on aspektoitunut hankalasti tähän huoneeseen, sinulla on palava halu saada lapsesi menestymään hinnalla millä hyvänsä juuri niissä asioissa, joissa et ole itse menestynyt tai joita et ole voinut tehdä, mutta joita lapsesi inhoavat. Elät haaveitasi siis lastesi kautta. Turhauttavimmillaan tämä Chiron on henkilö, joka on suorastaan taivaallinen rakastaja, muttei koskaan koe tulevansa itse täysin rakastetuksi ja tyydytetyksi. Tämä on hyvin yleinen Chironin sijainti, sillä 1 ihmisestä 12:sta on Chiron huoneessa 5.
Chiron 6. huoneessaVoit aina neuvoa tai opastaa työtovereitasi tekemään työnsä paremmin kuin sinä. Ehkäpä olet aikamoinen velho saamaan muut terveiksi (6. huone on terveyden huone), vaikka itse samaan aikaan tupakoit ja vedät roskaruokaa. Opettele pitämään huolta itsestäsi ja huomioimaan terveyttäsi ainakin silloin tällöin. Chiron tässä huoneessa voi toimia myös päinvastoin. Se voi tehdä ihmisestä kuninkaallisen diivailijan (olitpa mies tai nainen), joka vaatii muita palvelemaan itseään olematta kuitenkaan koskaan tyytyväinen mihinkään. Myös syömishäiriöt kuuluvat tähän Chironiin. Tämä Chironi voi ilmetä myös erikoisina ruokamieltymyksinä tai inhotuksina (esim. ketsuppia kalakeittoon, sinappia suklaalle, mutta sitten ei siedä tavan sipulia normiruoassa tmv).
Chrion 7. huoneessaTämä henkilö saattaa kuluttaa kaiken aikansa huolehtiakseen kumppanistaan, joka on tavalla tai toisella laiska. Tämä Chiron ilmenee myös henkilöillä, jotka ovat mestareita antamaan avioliittoneuvoja, vaikka oma avioliitto onkin karikolla (tai he eivät edes ole naimisissa). Tämä sopii myös työkumppaneihin. Voit pitää hyvää huolta kumppanistasi ja neuvoa kuinka hän tekee parempaa bisnestä kuin sinä. Pidä kuitenkin varasi, etteivät he jätä sinua nallin kalliolle heti, kun ovat oppineet bisneskikkasi.
Chiron 8. huoneessaOlet aivan loistava seksiterapeutti. Mitä todennäköisemmin saat nostettua esille kaikkein romanttisimman ja seksuaalisimman puolen kumppanistasi, kun taas itse tarjoat hänelle vain laihaa lohtua lakanoihin. 8. huone hallitsee toki muutakin kuin seksiä. Saatat ajautua pitämään huolta parisuhteestasi vain koska “olet siinä niin hyvä” tai vaihtoehtoisesti, vetämään puoleesi kumppaneita, jotka haluavat “pitää huolta” siitä, mutta kuitenkin niin, ettei suhde ole tasapainoinen. Saatat tulla liian riippuvaiseksi kumppanisi (tai muiden henkilöiden) rahallisesta tuesta, tai vastaavasti melkein kaikki se mitä ansaitset menee toisista huolehtimiseen. Sinulla saattaa olla taipumusta ottaa aivan liian helposti omaksesi muiden ihmisten arvoja (perheen, yhteisön tai yhteiskunnan) miettimättä mitä itse haluaisit. Sinulla voi olla taipumusta parantaa muita, mutta pysyä itse kuitenkin parantumattomana.
Chiron 9. huoneessaTämä on täydellinen matkanjärjestäjän kuvio. Hän löytää sinulle jännittävimmät ulkomaanmatkat samalla, kun hän itse istuu tunkkaisessa toimistossa pyörittelemässä papereita. Tai sitten hän on julkaisija tai kirjailija, joka saa avustettua muiden kirjailijoiden tuotoksia markkinoille, haaveillen kuitenkin salassa, että saisi joskus omaakin tuotostaan ulos pöytälaatikostaan. Tämän Chironin omaava vanhempi tyrkkii yleensä jälkikasvuaan hankkimaan korkeamman, hienomman koulutuksen, jota hänellä itsellään ei ole. Heillä voi olla mielessään jo tietty ala tai ammatti, johon lapsi ehdottomasti erikoistuu, vaikka lasta tuo ala ei kiinnostaisi tippaakaan. Tämä huone on myös uskontojen huone, ja Chiron tässä huoneessa saattaa saada ihmisen kääntymään jopa fanaattiseen uskontoon sisäisten haavojensa paranemisen toivossa. Tämä Chiron saattaa ilmetä myös pakkomielteenä opintoihin tai matkusteluun
Chiron 10. huoneessaTämä Chiron käy taisteluaan uran ja julkisuuden kentällä. Tämä on loistava Chiron yrityksen/organisaation johtoon, tai lääketieteen ja parantamisen uralle, mutta valitettavasti, olipa ura suuntautunut mine tahansa, nämä henkilöt kokevat aina, että he joutuvat huolehtimaan kaikista ja kaikesta, paitsi itsestään. On tavallista, että he ovat loistavia auttamaan muita menestymään paremmin, mutta eivät itse saavuta koskaan samanlaista menestystä. Tämä voi toimia myös päinvastoin. Henkilöä ei kiinnosta minkäänlainen ura, tavoitteisiin pyrkiminen tai vastuunottaminen, lähnnä siksi, että hän pelkää niin kauheasti epäonnistumista. Ehkäpä vanhemmat olivat liian kovia vaatimuksineen, odottaen sinun menestyvän paremmin mitä teit tai mihin pystyit, tai menestyitpä miten hyvin tahansa, se ei koskaan kelvannut heille. Tällä kolikolla on toki toinenkin puolensa – vanhemmat saattavat haluta, ettei lapsi menestykään ja he kuluttavat aikaansa lapsen morkkaamiseen. Sinussa tämä ilmenee yleensä jommallakummalla tavalla – kiivaana haluna menestyä tai kaikenlaisen vastuun ja menestyksen torjumisena.
Chiron 11. huoneessaTämän Chironin ongelma-alueita ovat ystävät, toiveet ja unelmat. On mahdollista, että sinun on vaikeaa pitää yllä ystävyyssuhteita, tai pelkäät ihmisiä ja väkijoukkoja. Toisaalta taas saattaa olla, että etsit epätoivoisesti ystäviä (tai liityt ryhmiin, eteenkin kapinallisiin ryhmiin) tukahduttaaksesi yksinäisyyden tunteesi. Saatat saada aika kasan ”ystäviä”, jotka imevät sinut kuiviin ja käyttävät sinua vain hyväkseen. Yleisimminkin sinä antaudut ystävillesi täysin, halusivatpa he sitä tai eivät, koska se antaa sinulle tunteen, että asiat ovat sinun käsissäsi (tämä on Saturnuksen, hallitsemisen, huone). Mutta, sinä saatatkin itse olla se, joka imee toiset kuiviin, kyselemällä aina ystäviltäsi neuvoja, hakemassa apua ja kuuntelijaa, vain täyttääksesi psyykkiset tarpeesi, jotka eivät näytä ikinä täyttyvän.
Chiron 12. huoneessaHenkilöt, joilla on Chiron tässä huoneessa, haluavat epätoivoisesti huolehtia sairaista ja köyhistä, yleensä oman ja perheensä tarpeiden kustannuksella. Vaihtoehtoisesti tämä Chiron saa ihmiset tekeytymään aina sairaiksi (tiedostaen tai tiedostamattaan) yleisestikin itseaiheutetusta psyykkisestä ongelmasta johtuen. He tarvitsevat ja tarvitsevat ja tarvitsevat koko ajan jotain. Tämä Chiron tekee ihmisistä helposti väsyneitä ja laiskoja. Jos omaat tämän Chironin, muista levätä paljon!