Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hyvä elämä!  (Luettu 11944 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
Theus
Kanta-astroilija

Immortal

Profiili
« : 19.02.2009 15:36:11 »

Mitä se sitten on?

Mietin, new age- hengessä ajatellaan, että rakkaus on ratkaisu kaikkiin kysymyksiin. Tulisiko venuksen merkitystä korostaa kartalla? Hyvä venus - hyvä elämä?
On tietysti yksilöllistä miten kukin hyvän elämän arvostelee, venus, sehän kuvaa myös arvoja.
Kartat ovat kokonaisuuksia, kyllä, mutta mikä indikoi onnea tai hyvää, rikasta elämää?
Onko se askendentti, kun karttaa kerran hallitsee? Vai aurinko? Minkälainen on huippuaspekti?
Kuinka suuri merkitys mielestänne solmuilla on?

Jotkut sanovat, että anteeksianto on elämän aarrearkun avain.
Anteeksi antaminen on pois antamista -> taakat pois.
Mitä indikoi anteeksiantoa?  neptunus?

Tein yllättävän havainnon.
Carla Bruni, monien ihailema, uppovarakkaan suvun vesa, planeettamme parhaiten menestyneitä huippumalleja, miljoonia myynyt muusikko ja nyt Rouva Ranska, omaa hyvin hankalan auringon ja ainakin vaikuttaa rauhalliselta ja onnelliselta.
Aurinko siis kauriissa t-ristin kärjellä huoneessa 6.
Neliöivät oppositio merkit ovat ajankohtaiset  uranus aspect_opp saturnus .
Jo pelkästään  saturnus aspect_squ aurinko ja tuollainen ura.... ehkä minullakin on toivoa  Grin
Tai sitten vain tuijotamme länsimaisessa astrologiassa liikaa isä-aurinkoa.

Oman isäni kartta: Miltei kaikki planeetat ylennyksessä  aurinko aries pointissa 1ast.  aurinko  aspect_con  venus ylennyksessä ja venuksen 'voimapisteellä' 26  kalatmars kaurisjupiter harka yms yms, muutenkin kartta oli yhtä leijaa ja maljaa ja kaikki näytti olevan sulaa harmoniaa ja 'huippuaspektia. Kuitenkin hän koki olevansa onneton mies vaika saikin paljon aikaan ja kuoli(lähti) nuorena kun sydän ei enää kestänyt.

Mitenhän tästä nyt löytäisi jotain tolkkua?  Shocked
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #1 : 19.02.2009 17:17:21 »

Mielenkiintoinen aihe! Heti ensimmäiseksi minulle tuli mieleen hyvä elämä vs. helppo elämä. Millainen elämä on hyvä? Sellainenko, että pääsee helpolla? Tuo tuli mieleeni, kun joskus luin jostain helppojen ja vaikeiden aspektien eroja, ja jutussa oli että paljon helppoja aspekteja omaava ihminen ei todellakaan aina elä helppoa elämää. Jos kaikki aina tuodaan eteen kuin manulle illallinen niin ihminen ei opi ponnistelemaan saavutustensa eteen. Jos kartalla on paljon haastavia aspekteja (kuten esim. Saturnuksen neliöt persoonallisiin planeettoihin) niin silloin hän nousee vaikeuksien kautta voittoon, jolloin saavutuksetkin tuntuvat paremmilta.

Minulle tuli myös mieleen "lights" eli  aurinko ja  kuu. Jos nämä ovat hyvin sijoittuneet, niin onko elämä silloin hyvä? Tai  askendentti, jota pidetään myös terveyspisteenä?

En allekirjoittaisi tuotakaan. Sen mukaan minun elämäni olisi pelkkää kärsimystä, koska  saturnus tekee pahat aspektit noihin.  Angry Mutta toisaalta voin kyllä myöntää, että lapsuuteni ei ollut helppo, ja  mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän elämä helpottuu.

Hyvin sijoittunut  venus? Joo...

Entäs hyvin sijoittunut  jupiter ?

Tuo Yläsolmun tehtävän löytäminen ja saavuttaminen voisi olla yksi hyvä indikaattori.

Elämän pituus. Onko pitkä elämä parempi kuin lyhyt? Miksei lyhyemmän elämän onnellisena elänyt voisi olla elänyt paremman elämän kuin pitkään elänyt?

tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Theus
Kanta-astroilija

Immortal

Profiili
« Vastaus #2 : 19.02.2009 20:45:29 »

Mitä sä Kauris(kaikki ovat tervetulleita vastaamaan) pitäisit astrologisena 'onnenkantamoisena'... vaikka noin henkilökohtaisesta näkökulmasta? Siis joku aspekti, huoneasetelma, merkki tai what ever? 

Tässä muuten mainitsemaani Carlaa... tuoretta tuotantoa. Simpleness is where the beauty lies... iski jotenkin muhun jo pari vuotta sitten tai sopii mielen laatuuni, mutta mun aurinko näyttää olevan aika napakasti tädin DCllä ja kuut  aspect_opp

http://www.youtube.com/watch?v=t_xB_5y-ml8

http://www.youtube.com/watch?v=4cR_2xJIrII&feature=related
« Viimeksi muokattu: 19.02.2009 20:48:17 kirjoittanut Theus » tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #3 : 20.02.2009 11:02:37 »

Mitä sä Kauris(kaikki ovat tervetulleita vastaamaan) pitäisit astrologisena 'onnenkantamoisena'... vaikka noin henkilökohtaisesta näkökulmasta? Siis joku aspekti, huoneasetelma, merkki tai what ever? 

Vaikea kysymys. Mutta:  kuu aspect_con venus aspect_con jupiter aspect_con keskitaivas voisi olla aika hyvä. Ja tämä vielä 29 asteessa Leijonaa eli Regulukseen yhtymässä niin eiköhän mainetta ja kunniaa piisaisi!  Wink

Mutta mietiskelin viime yönä tuota aikaisemmin mainitsemaasi anteeksiantoa ja mielestäni sillä on aika suuri merkitys hyvässä elämässä. Kehittyneet ihmiset osaavat antaa anteeksi, kehittymättömät vain katkeroituvat. Monella on ristinään sukurasite, eli jokin trauma joka kulkee suvussa ja kun henkilö on saanut tämän esim. äidiltään, niin olisi osattava antaa anteeksi jotta ongelma voisi poistua.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 20.02.2009 11:34:50 »

Helppo ei ole sama kuin hyvä  Smiley Minun mielestäni.

Itse kokisin hyvän elämän sellaiseksi että kun olen kuolemassa täältä pois, voin katsoa taaksepäin ja olla tyytyväinen siihen että olen kokenut paljon ja siten oppinut paljon. Olen kehittynyt ihmisenä ja rakastanut ja ollut rakastettu. Enkä katuisi mitään sellaista mitä olen jättänyt tekemättä.  Siihen olisi tyytyväinen Smiley
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #5 : 20.02.2009 12:19:57 »

Onhan meillä kaikilla varmaan omat haasteemme, kuten tuolla mallillakin se  aurinko  aspect_squ  saturnus, musta kuitenkin ne antavat jotenkin elämän alkuasetelmat, eikä kai suoraan tee mahdottomaksi pärjätä elämässä. Jossain sanottiin musta hyvin että jos  jupiter tarjoaa "lottovoittoja" niin  saturnus tarjoaa menestyksen avaimet mutta työllä ja kurinalaisuudella.
 Kai kaikki täällä on mahdollista, riippumatta lähtökohdista.

Hyvä elämä mulle tarkoittaa samaa ku Artemiksellakin, eli että niistä haasteista on selvitty ja annettu anteeksi itselle sen sijaan että jää katkeroitumaan.

Voisiko anteeksiantoon vaikuttaa myös  jupiter kartalla, jos  saturnus edustaa rajoja ja kuria sekä myös syyllisyydentuntoa.
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 20.02.2009 12:42:45 »

Mites jos nuo jupiter ja saturnus ovat yhtymässä? Smiley
tallennettu
Theus
Kanta-astroilija

Immortal

Profiili
« Vastaus #7 : 20.02.2009 18:32:08 »

Vaikea kysymys. Mutta:  kuu aspect_con venus aspect_con jupiter aspect_con keskitaivas voisi olla aika hyvä. Ja tämä vielä 29 asteessa Leijonaa eli Regulukseen yhtymässä niin eiköhän mainetta ja kunniaa piisaisi!  Wink

Mutta mietiskelin viime yönä tuota aikaisemmin mainitsemaasi anteeksiantoa ja mielestäni sillä on aika suuri merkitys hyvässä elämässä. Kehittyneet ihmiset osaavat antaa anteeksi, kehittymättömät vain katkeroituvat. Monella on ristinään sukurasite, eli jokin trauma joka kulkee suvussa ja kun henkilö on saanut tämän esim. äidiltään, niin olisi osattava antaa anteeksi jotta ongelma voisi poistua.

Joo, tollainen stellium olisi kiva  Grin

Mikä toi regulus on? Symboloiko se tosiaan mainetta?  Shocked

Anteeksianto... jooh, sitä on saanut harjoitella...todellisuudessa on kysymys vain siitä, että päättää antaa anteeksi. Ei siinä sen kummemmasta ole kysymys... Päättää antaa anteeksi -> antaa pois...
Välillä vain tuntuu, että juuri itselleen on kaikista vaikeinta antaa anteeksi, eli juuri sille joka sitä anteeksiantoa kipeiten tarvitsisi Smiley
Ja noissa suvuissa on kaikenlaisia perittyjä malleja, mut itsehän sen päättä jatkaako niitä vai katkaiseeko sellaisen 'karman'....
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 20.02.2009 18:38:31 »

Oisko hyvä elämä sellainen, että jaksaa kaikki haasteet kahlata läpi ja vieläpä selviytyjänä?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Theus
Kanta-astroilija

Immortal

Profiili
« Vastaus #9 : 20.02.2009 18:58:46 »

Mites jos nuo jupiter ja saturnus ovat yhtymässä? Smiley
Robert Pelletier kirjoittaa näin:

The conjunction of Jupiter to Saturn shows that you have enormous potential for success, although it will not come without effort. In spite of overwhelming odds against succeeding, you are eager to explore new means to make a massive assault and assert yourself in the world. You have a vivid picture of your future already realized in your dreams, but you are realistic enough to accept the responsibility that this entails. You have the courage to show off your belief in yourself, while remaining cautious enough to stay within your limits.

You are hopeful yet realistic, eager yet serious, assertive yet deliberate. You apply your talents in the most practical way so that little effort is wasted on nonproductive projects. You can find rewarding satisfaction and exploit your creative talents in law, education, medicine, accounting, or the ministry.

Overdoing is your most persistent problem, for it can cause physical exhaustion
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

Theus
Kanta-astroilija

Immortal

Profiili
« Vastaus #10 : 20.02.2009 19:04:41 »

Helppo ei ole sama kuin hyvä  Smiley Minun mielestäni.

Itse kokisin hyvän elämän sellaiseksi että kun olen kuolemassa täältä pois....

Et sinä koskaan kuole, sinä olet ikuinen, keho on kuin polkupyörä jonka saa syntymässän lahjaksi ja sitten kun sen käyttötarkoitus alkaa olla tiensä päässä niin sitä ikääkuin jättää fillarin tienposkeen ja jatkaa jaloin...anteeksi saivartelu, mutta kun kuolema sanana vain herättää monissa voimakkaita tunteita  angel

Kyllä minä olisin monelle suonut helpomman elämän, ehkä jopa itsellenikin, mutta minulla taitaakin olla vielä anteeksiannettavaa...
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 21.02.2009 00:30:13 »

Hyvä elämä on katsojan ja kokijan silmissä  Smiley ... En tiedä, miten sen sitten astrologisesti voisi määritellä?
Ehkä astrologiset aseet kartalla ovat hyvään elämään niitä kuvioita, jotka tuovat välineitä selvitä elämästä, antavat intohimoista suhtautumista, kykyä kahlata tunteiden läpi, kykyä nähdä kauneutta?

Tulee mieleen pluto ja sen voimakkaat aspektit, ne varmasti positiivisilta puoliltaan tuovat ihmiselle voimakkuutta, syväluotaavuutta, uusiutumiskykyä, syvällisyyttä. Nämä voivat olla aineksia onneen!

Itse ainakin koen että minulla on hyvä elämä, vaikka se ei aina todellakaan mene suunnitelmien mukaan.
Elämä vain on antoisa seikkailu vaihteluineen, kuin Suomen vuodenajan vaihtelut!

Hyvää elämää ei oikein voi määritellä ainakaan konkreettisesti, kun se nyt on jokaiselle niin ainutlaatuinen kokemus. Kaikki haluavat hieman erilaisia asioita. Ehkä hyvän elämän eväät ovat juuri sellaisia tekijöitä, jotka opettavat ihmisen tuntemaan itsensä ja oppimaan 'mikä tekee minut onnelliseksi' sillä ilman sen tiedostamista ei ole suuntaa... Jo pelkästään oikea suunta eli matkan taittaminen kohti jotain päämäärää antaa elämälle merkityksellisyyden tunteen, jolloin päämäärän tavoittamisen hetki ei olekaan se tärkein.

Luin jostain että onnellisia ihmisiä ympäri maailman yhdistää yksi asia. Se ei ole tietty ikä, sukupuoli, varakkuus, kuuluisuus, perheellisyys, kansallisuus tai mikään sellainen asia, millä ihmisiä nyt yleensä luokitellaan nippuihin. Se oli sellainen juttu vaan että ihminen itse kokee elämänsä ja itsensä tärkeäksi.

Mitähän ympäripyöreää soopaa täällä nyt kirjoitan, noh, mitä muuta voi yön pikkutunneilla odottaa!  Grin
tallennettu
Theus
Kanta-astroilija

Immortal

Profiili
« Vastaus #12 : 21.02.2009 00:33:23 »

Kaunista 'soopaa' Tiigris, kiitos  smitten
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #13 : 21.02.2009 03:51:57 »

Viime kädessä Jupiter vihjaa missä ihminen on onnellisimmillaan, ei sitä turhaan kutsuta nimellä Greater Benefic. Venus on vain sitä mistä muuten vaan pitää, esimerkiksi ruoka tai vaatteet, Aurinko on perusasema (olkoonkin että sille on automaattinen bonus sijoittua tulimerkkiin), Kuuhun liittyy pakonomaisuus ja Saturnuksen jälkeiset ulkoplaneetat eivät kyllä mitään onnea tarkoita, lähinnä kaaoksen eri muotoja. :Smiley
tallennettu
Theus
Kanta-astroilija

Immortal

Profiili
« Vastaus #14 : 21.02.2009 06:58:11 »

Viime kädessä Jupiter vihjaa missä ihminen on onnellisimmillaan, ei sitä turhaan kutsuta nimellä Greater Benefic. ...

Niin tosiaan, sittenhän on vielä onnenpiste....
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: