no sitten mun miehellä jupiter on huoneessa 9 ja mä en oikeen tiiä siitä huoneesta mitään. matkustelua? senkö takia tuo mun mies on vielä niin vaiheessa, kun ei se oo oikeen löytäny paikkaansa maailmassa.. ei koe insinöörin papereita omikseen, ei tee insinöörin töitä ja muutenkaan tämän hetkinen työ ei oo kyllä se missä hän pystys itteään kehittämään..Mulla on
9. huoneessa ja ainakin mulla tuo vaikutus tuntuu siten, että jatkuva uuden oppiminen, kurssit, koulutus, tuovat sisältöä elämään. Ei oikein vaikuta sillä tapaa, että kulkisin jatkuvasti ulkomailla ja reissusta reissuun, matkalaukut olisivat koko ajan purkamattomina. Mä olen enempi sohvareissaaja (huolimatta vahvasta
-painotuksesta), joka tuijottaa silmät tapilla kaikkia matkaohjemia, lukee vieraista kulttuureista ja tutustuu esim. niiden ruokakulttuureihin - olen kulinaristi (minkä kyllä näkee ulkomuodosta
) ja tykkään nautiskella "monikulttuurista" ruokaa. Meillä ei muutenkaan hirveästi mitään lihakeittoa ja nakkikastiketta popsita, sapuska on enemmän tai vähemmän muista kulttuureista mukailtu
Mutta lyhyesti: kaiken uuden oppiminen ja monipuolinen tietotaito on mulle elinehto. En pystyisi olemaan ns. kapean alan osaaja. Haaveilen kursseista, yhdestä jos toisesta, joiden aihealueet eivät välttämättä edes kohtaa toisiaan. Mua kiinnostaa tosi monet asiat, ihan laidasta laitaan.
Vaikka välillä kyllä haaveilen matkoista johonkin ns. "turvalliseen" kohteeseen, reppureissaajaksi musta ei oikein ole
Onko se tuo Jupiterin outo sijainti Skopussa vai mun kartan suht raskas
-painotus, joka pitää jalat maan pinnalla - ehkä liikaakin, kun tuntuu siltä, etten koskaan ota mitään riskejä..
Tuo Jupiterin sijainti Skopussa tuntuu sillä tapaa, että kaikki syvällisempi kiehtoo, esim. juuri psykologia jollain tapaa ja asioiden perinpohjainen tutkiminen. Jään usein pitkäksi aikaa miettimään esim. ihmisten käytöksen perimmäisiä syitä, totuuden etsiminen kiehtoo. Ehkäpä tuo halu tutkia asiat perinpohjin on ajanut mua kohti tutkijan uraa jo pienestä pitäen, kemian opinnot jo loppusuoralla..