Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sinkkuus  (Luettu 10327 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
julyette
Vieras
« : 24.02.2009 03:34:13 »



Luin juttua yksinäisyydestä ja sinkkuudesta jokin aika sitten ja hämmästyin, että Suomessakin on tällä hetkellä noin miljoona sinkkua. Minusta luku on aika korkea suhteutettuna siihen, että olemme "vain" viisimiljoonainen kansa.
Mistä mahtaa johtua, että sinkkuus vain kasvaa koko ajan?

Ajattelin tietty heti tähän astrologisiakin vaihtoehtoja  Cheesy  Tietty planeetta tietyssä huoneessa/merkissä tai aspekti aktivoi luonteen sinkkupiirteet?  Itsestäni tunnistan selvästi tiettyjä erakkopiirteitä ja olen ajatellut, että tuo  kuu 12.huoneessa on yksi sisäänpäinkääntyneisyyden tekijä, mutta eihän koko Suomen sinkkuja voi pelkän astron avulla millään selittää.  Cheesy
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #1 : 24.02.2009 09:05:55 »

Itse olen samaa miettinyt kun tässä sinkkuna olen. Jos ajatellaan 5. huonetta - elämämä viihteena ja pelinä. En kuitenkaan harrasta seksiseikkailua ja pelaa pelejä seksinsuhteen, vaikka ehkä voiskin ajatus kiihottaa. Enemmän pelkään menettäväni kasvot ja siinä samalla menee mainekin...

7.huone kun kuvaa mm kumppanuutta, parisuhdetta. Siellä minulla aurinko oinas

Kun taas mulla  kuu rapuKuu ravussa kuvastaa miellyttävää ja ystävällistä henkilöä, joka omaa nopeasti muuttuvat tunteet ja mieltymykset. Hyvä mielikuvitus, tunnemuisti ja vahva intuitio ohjaavat tämän henkilön elämää voimakkaasti.

-Tässä taitaa piilla se syy, miksi olen sinkku (vielä) Wink
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Adele
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308



Profiili
« Vastaus #2 : 24.02.2009 11:01:26 »

Joo ja mulla 5huoneessa  jupiter ja  neptunus  aspect_con  Smiley ja  jousimies merkissä ..
Kuumerkiltäni taas oon  vesimies ja 8huoneessa elikkäs jonkinlaista viileyttä ja etäisyyttä on havaittavissa  Wink
Mulla seiskahuoneessa ei oo mitään, mutta huone on  vesimies merkissä, kuten huone 8 myös.

Sinkkuna ei kyllä mielestäni tarvii olla yksinäinen  Smiley mutta myönnän kyllä, että iltaisin kaipaa kainaloa, johon voisi nojautua  Undecided
Minäkin reilu 4 vuotta ollut sinkkuäitinä ja onhan tässä ollut jos jonkinlaista suhdekokeilua, mutta koska on lapsia, täytyy olla varovainen ja tapailla miehiä niin, ettei niitä lapsille heti esittele  Grin
Mutta nythän mulla on tämä "nunnautumiskausiyritys"  2funny joka ei ota onnistuakseen..

tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #3 : 24.02.2009 11:45:55 »

Mitäs meinaatko Adele, että hellyyttä kaipaat niin, että nunnaus on liian neutri olotila?

Kait ne nunnatkin joskus, edes pikkasen ajattelevat "jotain sellaista" Wink Cheesy
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Adele
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308



Profiili
« Vastaus #4 : 24.02.2009 19:06:47 »


 Smiley niin totta, kaipa ne on tarpeet nunnillakin, ei kai hellyystarvetta niin vain käännetä pois päältä  :Smiley
tai mitään muutakaan "tarvetta"  Grin
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1652


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #5 : 25.02.2009 06:43:46 »

Luin juttua yksinäisyydestä ja sinkkuudesta jokin aika sitten ja hämmästyin, että Suomessakin on tällä hetkellä noin miljoona sinkkua. Minusta luku on aika korkea suhteutettuna siihen, että olemme "vain" viisimiljoonainen kansa.
Mistä mahtaa johtua, että sinkkuus vain kasvaa koko ajan?

Ihmiset ovat viimeinkin tajunneet, ettei kenenkään kanssa tartte pysytellä jos ei huvita. Smiley
 
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #6 : 25.02.2009 13:02:54 »

Elwyn hyvin kiteytti sinkkuuden. Ennenvanhaan on tuo parien etsintä tuntuu, että on jotenkin ollut helpompaa, vai mitäs mieltä olette? Onhan uusiosinkkuja myös, mutta sitten on niin urassuuntautuneita sinkkuja, että sen toisen sukupuolen löytyminen on toisille haateellisempaa.

Jotkut miehet tuntuvat narisevan kun nykyajan naiset ovat niin nirppanokkiakin...

Mitäs mieltä olette? Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Ave^^
Vieras
« Vastaus #7 : 25.02.2009 17:22:37 »

Maalla asuu tänäkin päivänä sellaista jengiä joka ei ikinä käy lähikauppaa pidemmällä ja reissu lähikaupunkiin on vuoden tapaus. Syödään samat ruuat joka päivä ja katsotaan telkkarista uutiset&lottoarvonta.
Pitää tunnustaa että jollain tasolla kaipaan tuollaista elämää. Rauhallisuutta.  smitten  :Smiley

Miksi sinkkuus on lisääntynyt? Mielestäni siksi, että nykyään ihmiset vaativat rakkaudelta jotain ihmeellistä, ennen avioliitto oli vain jokaisen velvollisuus. Hyvät ja huonot puolensa sillä on. On se hyvä ettei tarvitse olla jonkun kanssa vain olemisen pakosta, mutta kyllä sitä pitäisi myös ymmärtää ettei se suhde mitään niin ruusuista koskaan ole.  Smiley


Olen muuten ihmettelyt ihmisiä, jotka ovat vain pari kuukautta sinkkuina suhteidensa välillä. Itse kyllä kaipaan sitäkin aikaa että saisi olla vain ihan yksin. Sitten taas kun on "puhdistautunut", voi aloittaa jotain uutta. Sillä minulle jokainen suhde on kuitenkin sellainen johon haluan panostaa, eikä vain joku jonka kanssa olla ettei olisi yksin. Ei yksin oleminen ole kamalaa.  Smiley
« Viimeksi muokattu: 25.02.2009 18:11:15 kirjoittanut Ave^^ » tallennettu
Adele
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308



Profiili
« Vastaus #8 : 25.02.2009 21:14:38 »

Aivan, puhutte kyllä asiaa.
Itse kaupungista juuri maalle muuttaneena ihastelen vieläkin puolen vuoden jälkeen tätä rauhallista menoa täällä.
Ja toden totta on huomattavissa se tosiasia, että täällä ihmiset ovat pariutuvaa sorttia.
Tunnen olevani hieman outolintu, kahden lapsen sinkkuäiti, menevä, energinen, iloinen ja elämään tyytyväinen ilman miestäkin...että "häh miksei tolla oo miestä, mikä siinä on vikana, kun ei ole edes mikään petolinnun peppu"  Grin
Kun asuin pääkaupunkiseudulla, oli ihan normaalia, että olin äiti ja nainen, joka kävi viihteellä, kun lapset isillä  Wink täällä pienessä kaupungissa en lähtisi viikonloppuisin paikalliseen (tietysti joskus harvoin tulee käytyä). Jos haluan yöelämää lähden edelleenkin Helsinkiin kavereiden luokse.

Niin, toisaalta siis luulisi, että täällä maalla olisi helpompi "löytää" se mies.
Ja täytyy myöntää, että taidan olla hieman vaativakin. Mutta en minä halua vain jotakin tyhjän tilan täyttäjää, sinkkuna voi olla myös hyvin onnellinen.
Minulla on elämässäni kaikkea ja kaikki hyvin siltkikin vaikka kaipaan sitä omaa kultaa.

Itse myös ihmettelen heitä, jotka pitkästä liitosta hyppäävät miltei heti uuteen, ihan kuin sen toisen voisi tuosta vain vaihtaa toiseen. Itse ainakin tarvitsin ainakin ne pari ekaa vuotta siihen, että sain elämän jollain lailla balanssiin. Nyt on jo reilu neljä vuotta kulunut ja nyt olisi jo niin valmis uuteen suhteeseen, mutta ei kenen tahansa kanssa.

tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #9 : 26.02.2009 16:17:23 »

Nykyaikaahan on nämä deitit. Yks tapa esim sinkulla tehdä tuttavuutta kriteerit omaavaan mieheen. Niinpä minäkin sitten tein deitti-ilmon, ihan katsellakseni että millaisii miehiä ois näköpiirissä. Nyt täytyy sanoa, ettei oikeen minkäänlaisia, ainakaan vielä. Välillä mä vaan nauran tällä mun touhulle, että kaikkea sitä pitääkin yrittää  Grin

Jotain ainakin mun alitajunta on kertonut mulle jo hyvin, hyvin pitkänaikaa... :Smiley

tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #10 : 26.02.2009 16:27:16 »

Mikä viidestä sinkkutyypistä sinä olet? Tik-tik-sinkku, pelkosinkku, metrosinkku, salaliittoteoreetikko vai kestosinkku?

Sinkut viettävät usein hyvin sosiaalista elämää. Kaverit ovat heille kuin perheenjäseniä ja sinkut matkustavat, harrastavat ja viettävät viikonloput yhdessä.

Sinkut haluavat suojata itseään menettämisen kivulta, mikä on monesti syynä yksin elämiseen. Toki moni kokee, ettei kohdalle ole vain sattunut “sitä oikeaa”.

Sinkkuelämä saattaa sisältää suuria tunteita ja ihmissuhdepelejä, mutta siitä puuttuvat arkielämän jakaminen ja siihen liittyvät tunteet.

Tik-tik-sinkku

lasket aikaa tulevaan mahdollisen vauvan syntymään
suunnittelet asiat vuosia eteenpäin (ensin seurustelua kaksi vuotta, sitten, lapsen yritystä, sitten olenkin jo 30 vuotta ja hedelmällisyys laskee…)
juhlit kavereiden kanssa etsien seuraa tositarkoituksella

Pelkosinkku

olet ujo ja pelkäät parisuhdetta sekä sitoutumista
sinulla voi olla paljon vastakkaisen sukupuolen edustajia kavereina, mutta ei juuri kokemuksia seurustelusta
pelkäät jääväsi loppu elämäksesi yksin: “En löydä koskaan ketään!”

Metrosinkku

ulkonäkö ja raha merkitsevät sinulle puolta maailmaa
olet trimmattu, muodikas ja urakeskeinen
nautit yksinolosta ja vapaudesta sekä laajasta kaveripiiristä
etsit hyvännäköistä kumppania
olet rakentanut ympärillesi suojamuurin: et uskalla päästää ketään todella lähelle ja siksi tunne-elämäsi jää pinnalliseksi

Salaliittoteoreetikko

ajattelet, että ihmisten pakottaminen samaan muottiin on katala salaliitto: et halua tuntea olevasi pakotettu elämään parisuhteessa
ei parisuhdetta - ei parisuhdeongelmia on ajatusfilosofiasi Kaikkien ei tarvitse löytää paria
viihdyt hyvin yksin, etsit elämässä elämyksiä ja viihdykettä
motto: “Kaikkien ei tarvitse löytää paria”

Kestosinkku

olet omiin tapoihisi tottunut ja rutinoitunut
olet tyytyväinen elämääsi, voimakas ja itsenäinen yksineläjä
keskityt elämässä muihin osa-alueisiin kuin parisuhteeseen, kuten työhön ja opintoihin
saatat harrastaa deittailua ja yhden illan juttuja ilman suuria tavoitteita kumppanin löytymisestä: kaipaat läheisyyttä ja seksiä ajoittain, mutta et arkipäiväistä tunteiden jakamista toisen ihmisen kanssa
motto: “On ihana elää vain itselleen”


Lähde: Heli Vaaranen (2007), Parisuhdepalapeli. Nuorten aikuisten parisuhteet.




tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #11 : 26.02.2009 16:52:41 »

Musta tuo vertailu on aika paska, sillä en oikeen tunnu lukeutuvan mihinkään noista. Jos jokin on pakko  kuitenkin noista valita, niin kestosinkku - mutta ei nuokaan määritteet pidä kohdallani paikkaansa.

"En halua välttämättä elää vain itselleni"
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Adele
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308



Profiili
« Vastaus #12 : 26.02.2009 22:31:19 »

Nykyaikaahan on nämä deitit. Yks tapa esim sinkulla tehdä tuttavuutta kriteerit omaavaan mieheen. Niinpä minäkin sitten tein deitti-ilmon, ihan katsellakseni että millaisii miehiä ois näköpiirissä. Nyt täytyy sanoa, ettei oikeen minkäänlaisia, ainakaan vielä. Välillä mä vaan nauran tällä mun touhulle, että kaikkea sitä pitääkin yrittää  Grin

Jotain ainakin mun alitajunta on kertonut mulle jo hyvin, hyvin pitkänaikaa... :Smiley

Minä pidän itseäni jo jonkinlaisena nettideittailun ammattilaisena  Grin Olen todellakin "harrastanut" sitä paljon, nyt viimeisen puoli vuotta se on ollut täysin jäissä ja tulee olemaan loppuelämäni. Olen käynyt lukemattomilla kaffeilla netin kautta tapaamieni tyyppien kanssa, joidenkin kanssa on käyty useammillakin treffeillä ja kolmen kanssa tullut jonkinlainen suhde. Mutta kaikista hienointa on, että kahden kanssa olen hyvät ystävät vieläkin.
Jokin siellä vaan on aina mättänyt...ihan kuin jatkuvasti olisi se ajattelutapa, että huomenna voinkin tavata täällä jonkun vielä kiinnostavamman..sitten tämä viimeisin  vesimies joka pyörittääkin kokonaista haaremia netissä tapaamiaan naisia. Me höynäytetyt naiset  Wink siellä hänen luonaan olemme rampanneet vuoropäivin  buck2 mä löin hanskat tiskiin kun tajusin tämän ryökäleen harrastuksen. MUTTA täytyy muistaa, että toki tunnen itsekin kaksi pariskuntaa, jotka ovat tavanneet netissä, jotta siinä mielessä kannattaa tottavie yrittää sitäkin kanavaa  Smiley

Joten tsemppiä ja erityisesti ihania hauskoja hetkiä ja kohtaamisia  Wink
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #13 : 27.02.2009 00:52:54 »

Täällä yksi ikisinkkuilija, joka ei ole tuntenut oloaan tukalaksi sinkkuna ja nauttii olostaan yksin Smiley Minulla ei yleensäkään ole mitään yhdenillanjuttuja, vispilänkauppaa tai ihastumisia kenenkään kanssa, vaan odottelen maltilla sitä Herra Oikeaa vastaan - oli suhde sitten loppupelissä 2 vuotta tai 2 kuukautta. Osaan nauttia maskuliinisuudesta ilman fyysistä miesseuraakin (koska maskuliinisuushan on energia, joka lilluu ympäriinsä ja josta saa kiinni, jos vaan haluaa). Nyt tosin odottelen tulevaksi herraa, jonka pitäisi ilmaantua elämääni tämän vuoden aikana ja mitä ilmeisemmin pysyvästi lopun elämän ajaksi. Herra on jo energia- ja henkitasolla ilmoitellut kovasti itsestään. Jänskättää!

Astrologisesti mitä olen amatööriottein tutkinut omaa karttaani on silmiini osunut aina se, että minulla on hirveästi parisuhdetta korostavia juttuja kartalla. Sellaisia "pakko olla suhteessa, muuten menee järki"-tyylisiä aspekteja ja yhdistelmiä, mutten ole kokenut asiaa noin. Minulle parisuhde on pyhä ja tärkeä asia, josta tulee nauttia kaikessa rauhassa, ja ymmärrän sen henkisen merkityksen ihmisen kehitykselle (koska toinen ihminen kasvattaa toista ihmistä parhaiten!). Silti olen huomannut olevani onnellisin sinkkuna, joskin koen energiatasolla olevani valmis suhteeseen nyt tuon tulevan herran kanssa. Se johtuu varmastikin siitä, ettei tämä suhde ole karmallinen kuten aiemmat, vaan henkisesti merkittävämpi, tasapainoisempi (että ollaan kehityksessä suunnilleen samoissa) ja kasvattavampi (ja rakkaudellisempi) kuin edelliset.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2009 00:54:53 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #14 : 27.02.2009 08:53:15 »

Nykyaikaahan on nämä deitit. Yks tapa esim sinkulla tehdä tuttavuutta kriteerit omaavaan mieheen. Niinpä minäkin sitten tein deitti-ilmon, ihan katsellakseni että millaisii miehiä ois näköpiirissä. Nyt täytyy sanoa, ettei oikeen minkäänlaisia, ainakaan vielä. Välillä mä vaan nauran tällä mun touhulle, että kaikkea sitä pitääkin yrittää  Grin

Jotain ainakin mun alitajunta on kertonut mulle jo hyvin, hyvin pitkänaikaa... :Smiley

Minä pidän itseäni jo jonkinlaisena nettideittailun ammattilaisena  Grin Olen todellakin "harrastanut" sitä paljon, nyt viimeisen puoli vuotta se on ollut täysin jäissä ja tulee olemaan loppuelämäni. Olen käynyt lukemattomilla kaffeilla netin kautta tapaamieni tyyppien kanssa, joidenkin kanssa on käyty useammillakin treffeillä ja kolmen kanssa tullut jonkinlainen suhde. Mutta kaikista hienointa on, että kahden kanssa olen hyvät ystävät vieläkin.
Jokin siellä vaan on aina mättänyt...ihan kuin jatkuvasti olisi se ajattelutapa, että huomenna voinkin tavata täällä jonkun vielä kiinnostavamman..sitten tämä viimeisin  vesimies joka pyörittääkin kokonaista haaremia netissä tapaamiaan naisia. Me höynäytetyt naiset  Wink siellä hänen luonaan olemme rampanneet vuoropäivin  buck2 mä löin hanskat tiskiin kun tajusin tämän ryökäleen harrastuksen. MUTTA täytyy muistaa, että toki tunnen itsekin kaksi pariskuntaa, jotka ovat tavanneet netissä, jotta siinä mielessä kannattaa tottavie yrittää sitäkin kanavaa  Smiley

Joten tsemppiä ja erityisesti ihania hauskoja hetkiä ja kohtaamisia  Wink

Hei, kiitos Adele! Smiley Kuiteskin mä oon jo vähän pettynyt. Olen tosi vähän aikaa ollut deitissä ja tuntuu, ettei vain löydä sitä potentiaalista miesehdokasta. Okei, mä nurisen nyt. Joo, nurisen, nurisen. Grin Mun mielestä kuitenkin deitti on oiva kanava sen toisen kohtaamiseen. 

Kun en jaksa enää kovin pyöriä baareissakaan. Mikä niiiin ihananinta! Kun mies osaa kertoilla ittestään; se ilmaisukyky, se tietty huumori ja pilke kuin silmäkulmassa. Sellainen elämänmakuinen kirjoitus. Mutta, ehei, en ole mihinkään loveen sotkeutuva. Olen hyvin näpsäkkä ja suorasanainen nainen. Sen on jo muutamat saaneet huomata. Wink

Katselen vielä jonkin aikaa tätä deittiä... Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: