Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saturnus syntymäkartalla  (Luettu 31889 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
Lizzy
Vieras
« : 24.02.2009 21:21:19 »

Olen tätä planeettaa miettinyt kun transitoivana se on Jousimiehiä viimeisen reilu vuoden kiusannut.

Syntymäkartallani  saturnus on ihan  vaaka viimeisessä asteessa  aspect_con pluto vaaka 28´

Vaakaa tai mitään muutakaan ilman merkkiä ei kartallani juuri muuten ole eikä 5.huoneessa muita planeettoja kuin nämä kaksi planeettojen "kovista"

Mietin, että mistä Saturnus oikeastaan kertoo syntymäkartalla? Mikä sen merkitys on?
Entä progena kun se on minulla aika nopeasti vaihtunut sillä kartalla  skorpioni
 Huh
tallennettu
Adele
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 26.02.2009 09:00:12 »

Mä vilkaisin muistiinpanojani henkisen astrologian kurssilta ja siellä oon  saturnus syntymäkartalla kirjoittanut tällasta:
- liittyy luonnekysymyksiin ja luonne liityy taas karmaan
- tärkein planeetta luonteen jalostamisen suhteen
- itsekuri, kärsivällisyys, rajat ja rakenteet
- hallitsee kehossa esim. luustoa (hampaat, nivelet, selkäranka ja myös kuvaannollisesti selkärankaa..), myös ihoa ja pernaa
- liittyy enemmän krooniseen puoleen terveydessä
- eli  saturnus transiittien yhteydessä kantsis kiinnittää huomio terveyteen
saturnus merkkisijaninti kertoisi karmallisista esteistä ja rajoituksista
- huonesijainti kertoisi taas, että millä alueella ainakin osa tästä negatiivisesta karmasta kohdataan
- ja  saturnus aspektit kertoisivat karmallisen sitoumuksen yksityiskohdista

Esim.  saturnus  leijona viittaisi ylpeyden ja ylimielisyyden läksyihin,  saturnus  skorpioni seksuaalisuuden alueella oleviin "ongelmiin" ja  saturnus  neitsyt liialliseen analyyttisyyteen, asioissa jotke eivät sitä vaadi.

Henkisen astrologian kirjassa on hyvää tekstiä Saturnuksesta. Siellä sanotaan mm. näin Aurinkokuntamme kaunein planeetta, tuo ihmiselämään keskeiset läksyt ja kokeet, mutta myös palkinnot niille, jotka ovat oppineet hallitsemaan fyysisen inkarnaation haasteet.  saturnus ei ole pelkästään se suuri pahantuoja, jollaisena planeettaa usein vieläkin pidetään. Se tuo mukanaan siunauksia, jotka eivät kuitenkaan ole pikavoittojen luonteisia, vaan tulevat usein henkisten ominaisuuksien ja luonteen voimistumisen, puhdistumisen ja karaistumisen muodossa.

saturnus opettaa aina konkreettisten kokemusten kautta. Se on kylmä järki, kovat faktat ja todellisuus sellaisena kuin se on. Kannattaa kuulemma työskennellä  saturnus kanssa eikä sitä vastaan (pätee varmaan lähes kaikkeen muuhunkin  Smiley )

Tiivistettynä tuollaista  Smiley

Progeista en sitten osaakaan sanoa mitään...
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
aeiouyäö
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 26.02.2009 13:11:56 »

Voisiko olla, että meikäläisen saturnus kaloissa viittaisi siis jonkilaiseen liialliseen herkkyyteen ja myötätuntoon joissain asioissa?Tai en tiedä, voiko myötätuntoa olla liikaa.Mutta jotenkin minun on ainakin todella vaikea sanoa kenellekään, jos en jaksa enää heitä.Ja alan aina säälimään kaikkia, jotka eivät periaatteessa sääliä tarvitsisi.Esimerkiksi Hitleriä säälin katsoessani dokumenttia hänestä  idiot2
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #3 : 08.03.2009 09:31:19 »

Mulla  saturnus  leijona huoneessa 11. Huoneessa on myös  pallas

Kysymys kuuluu: Millaisia yhteistyön muotoja löydän näkemyksilleni ja ajattelulleni vapaissa ryhmissä ja millaisiin hengenheimolaisiin luotan. -Poiminto Nikulan sivuilta.

Kuka osais tulkita?
« Viimeksi muokattu: 13.03.2009 12:16:55 kirjoittanut Tuuli-Hiuksissa » tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 08.03.2009 15:58:15 »

Itsekkin nyt vasta olen tutustunut Lehtirannan Erkkiin kun Adele siitä mulle yksärissä mainitsi. Henkinen astrologia kuulostaa tavattoman mielenkiintoiselta. Voi kumpa täälläkin päin olis tuon kaltaisia astrologisia kursseja. Kaikki tuntuu olevan aina pk-seudulla!
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Adele
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 08.03.2009 17:56:44 »

Itsekkin nyt vasta olen tutustunut Lehtirannan Erkkiin kun Adele siitä mulle yksärissä mainitsi. Henkinen astrologia kuulostaa tavattoman mielenkiintoiselta. Voi kumpa täälläkin päin olis tuon kaltaisia astrologisia kursseja. Kaikki tuntuu olevan aina pk-seudulla!

Smiley Tuuli-Hiuksissa, Turustahan muistaakseni olet? Turussa nimenomaan Erkki pitää myös koulutuksia ja kursseja.
Ja Tursas (Turun astrologinen seura) on kovasti aktiivinen ja heillä paljon kursseja ja astroiltoja, näin olen huomannut. Maarit Laurento taisi juuri käydä heillä luennoimassa, ei tästä ole kauaakaan aikaa  Smiley Joten sinne mukaan vain, jos vähääkään kiinnostaa  Wink
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #6 : 09.03.2009 09:22:11 »

Mulla on  saturnus skorpioni 8. huoneessa. 8. huoneessa seilaa myös  pluto  vaaka :an viimeisissä asteissa, eli 8. huoneessa on  saturnus aspect_con pluto . Pullenin astrologian mukaan ko. aspekti on ylivoimaisesti vahvin aspekti mun synt. kartalla. Mites te tuon tulkitsisitte? Henkisen uudistumisen rajoittuneisuutta (okei, mulle muutokset saattavat olla tosi rankkoja, roikun helposti kiinni siinä tutussa ja turvallisessa), raha-asiat retuperällä, perintö menee puihin (tod. näk. mulla on edessä tosi riitainen perinnönjako sitten joskus tulevaisuudessa, koska perhesuhteet on riitaisat  buck2 ) tjsp..?
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #7 : 09.03.2009 10:38:22 »

:saturnus:2.huoneessa, ei mikään mukava asema tuolle, lisäksi sen vaikutukset on alkaneet Saturnuksen tapaan voimistumaan ajan myötä. Sekä hyvänä että huonona puolena on että sitä saa koko ajan syynätä talousasioitaan suurennuslasin kanssa, laskea kaikkien asioiden kannattavuutta ja hyöty-haittasuhdetta, jne. Ihan hyvä vaan, koska 2.huoneessa on myös Merkurius, Uranus ja Venus, olen kaikenlaisten eksoottisten ja kiiltävien asioiden perään elektroniikasta vaatteisiin, ruokiin, juomiin ja matkoihin.

tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #8 : 10.03.2009 11:00:44 »

Kiitos vastauksistanne!

Mietin, että jospa tosiaan  saturnus merkkisijainti kertoo niistä ominaisuuksista mitä meidän olisi itsessämme kohdattava ja huonesijainti kertoo sitten siitä alueesta missä meidän on tavalla tai toisella otettava vastuuta? Juuri tuohon tyyliin mitä Kato vega kirjoitti.

Mc82, miten näit siitä Pullenin tulkinnasta kartan voimakkaimman aspektin? Mistä sen katsoit? Kuulostaa kyllä voimakkaalta tuo sinun  saturnus aspect_con pluto sijainti. Onkohan meidän ikäluokalla, jolla tuo yhtymä on kartallaan, joku vastuu ja valta -teema? Tuosta 8.huoneesta tulee mieleen, että jospa se myös kannustaa pohtimaan syvällisesti ja kriittisesti sitä henkistä perintöä mitä olet saanut vanhemmiltasi ja suvultasi. Ota tuo kuvio sellaisena, että sinä itse päätät mitä perintöä haluat säilyttää mukana ja mistä haluat luopua. tr.  pluto menee nyt sinulla muistaakseni 12. huoneessa, joten sekin varmasti auttaa tuossa. Hyvä tilaisuus opetella irti päästämistä.  Smiley

Edelleen mietin mitenkä tuota voisi sitten soveltaa omaan 5.huoneeseeni,  jossa tuo kaksikko minulla majailee. *omalle kartalleen tulee sokeaksi*  Huh

tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 10.03.2009 11:19:49 »

saturnus = Saturnus rajaa minuuden rajattomasta kentästä egon hallitseman alueen, jossa rajoja vartioidaan sisäistettyjen normien, lakien, käyttäytymissääntöjen ja sosiaalisten paineiden voimalla. Saturnus on freudilainen yliminä, ego, joka pyrkii mahduttamaan maailman omien rajojensa sisällä, mutta ulkopuolelle jää alitajuinen maailma. Saturnus on symboli minän tarpeesta kiinteytyä, kiteytyä ja löytää varma pohja, perusta.

leijona Itsessäni: Leijonan tehtävä on hallita tulen impulssia, tuoda se jatkuvaan minän polttopisteeseen, jolloin voimasta tulee tasainen ja hallittu. Leijona ottaa itsensä maailman keskukseksi ja järjestää itsensä ympärille muun. Ego kehittyy ja saa tukea ja itsevarmuutta minän hallitusta otteesta. Leijonassa on kykyä koota energiaa, koota asioita yhteen ja ottaa persoonallinen näkökulma kaikkeen. Persoonassa pitäisikin olla voimaa ja karismaa jotta se kantaisi omalla painollaan elämää eikä joutuisi eriytymään erilaisiksi osatekijöiksi, tiedoksi, tahdoksi ja tunteiksi. Leijonan ihmistyyppi myös luo tulen voimalla jotain, antaa muotoa, esittää itseensä kätkeytyviä lahjoja avoimesti. Ihmissuhteissa Leijona edustaa rakkauden potentiaalista voimaa, avointa sydämen paljastamista, romanttisuutta. On mahdollista että Leijona kokoaa sen minkä Oinas on valloittanut myös ihmissuhteissa. (sekoitus oinasta ja leijonaa minussa) Tarve rakastaa on suurta, tarve vastarakkauteen vielä suurempaa. (kylläpä näin voi henkistyneenä sanoa) Sen kautta voi mitata itsearvoa ja saada tukea itsekuvalleen. (astroilu, Minän-käsitys) Seksuaalinen ja eroottinen vire nousee ja laskee palautteen myötä, jos se on hyvää, Leijonatyyppi säteilee ja loistaa, jos se on matalaa, mikään ei tunnu kiinnostavalta. Näin Leijonatyyppi sitoutuu muihin ihmisiin ja on riippuvainen huolimatta näennäisesti itseriittoisuudesta.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #10 : 10.03.2009 11:23:56 »

Lizzy, se vahvin aspekti löytyy, kun selaa sivua riittävän alas, ohi niistä vahvin merkki/planeetta-taulukoista Smiley En osaa sen tarkemmin selittää, löytyy, kun vähän lukaisee.. crazy2
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 10.03.2009 11:26:35 »

Lisäksi mietin kun  pallas on myös tässä samassa mukana.

pallas = Pallasta on kuvattu myös sanoin; "poikamiestyttö" Sitä olen edustanut jo pitkänaikaa Wink Smiley

Kuten myös tulkinta: Luonnehdinta: Ajattelija
Tehtävä: (Luopua) Tunteiden älyllistäminen
Tunnemaisema: Tunteiden hyväksyntä
Ammatti: suunnittelutyö, taideteollisuus (työni)
Pukeutumistyyli: Asiallinen, androgyyni, keltainen ja ruskea (mm syksyn värikirjoa)

- Kappas kun tuntuu osuvan niin ytimeen Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
rhoda
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #12 : 10.03.2009 11:36:04 »

Astrologycafen tulkinta Saturnuksesta 8.huoneessa:

Today we think of the eighth house as a house of resurrections. The eighth house symbolizes transformations through growth and change. As an individual you might need to re-invent yourself from time to time.

> Pitää paikkansa, tavallaan jopa tuo ylösnousemusteema:
Elintoimintoni ovat olleet pysähdyksissä erään operaation yhteydessä.

The eighth house is opposite the second house, which symbolizes your attitude to possessions. In that sense the eighth house stands for your attitude to giving up relics of the past, so you can grow and change. Saturn in the eighth house can be a powerful influence.

> Luopuminen varsinkin materiasta sujuu vaivatta.
Turhaa roinaa en mukanani kanna, kun siirryn eteenpäin.
Koskee muutakin kuin konkreettista krääsää..

This influence will make you simply resist transformations, change and growth. You will find it very difficult to accept changes in your life. Any change will be stressful for you, bringing in anxiety and worry. Be aware of this influence. Understand that change is something that you don’t react to well. Prepare for change. Take time to chart out a course or action plan whenever change is imminent.

> Toisaalta kartallani on erittäin vahva Uranus, joten muutoksenpelosta ei ole pelkoa haha..

Joskus tosin vatuloin ja hidastelen ellen ole esim. sydämeltäni vielä valmis uuteen.
Joihinkin muutoksiin valmistaudun huolella, toisiin ihan lennosta ja samantien.

Ja muutenhan tuon saturnus kasissa yhdistelmä on sellainen ettei koirat pääse veräjästä eikä käy tylsäksi elämä

tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #13 : 10.03.2009 12:06:49 »

mc82, täytyy vilkaista sitä luetteloa, jos se sieltä osuisi silmiin.  Smiley

Tuuli-Hiuksissa, mistä löysit tuon leijonan tulkinnan? Jos vain viitsit niin laittaisitko mitä sanotaan vaa´asta?

Tuon yliminä-ajatuksen saturnuksen yhteydessä olen kuullut aiemminkin ja se jollain tavalla tuntuu kyllä osuvalta. Minä huomaan aina pahassa paikassa miettiväni helposti itseäni kuin ulkopuolelta, että mitä muut ajattelevat etc. Nuorempana tuo piirre oli vielä voimakkaampi kuin nykyään, vaikka edelleen sen saman ilmiön kyllä tunnistan itsessäni.
tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 10.03.2009 12:10:59 »

Leijona tulkinnan löysin täältä: http://koti.welho.com/rnikula/

Raimo A Nikulan astrologisista tulkinnoista. Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Sivuja: [1] 2 3 4