Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saturnus syntymäkartalla  (Luettu 31917 kertaa)
0 jäsentä ja 21 vierasta katselee tätä aihetta.
Lizzy
Vieras
« Vastaus #15 : 10.03.2009 12:30:55 »

Tällaista sanottiin vaa´asta:

Vaa'assa ilman elementti luo keskitien kulkea. Alkuperäiset mielen impulssit eivät sinällään enää riitä, tarvitaan vastapainoa, toisen osapuolen näkemyksiä, tasoittavaa, yhdistävää, puntaroivaa otetta. Vaakatyyppi kokoaa ajatuksia selkeyttääkseen itseään ja asemaansa, nähdäkseen paremmin, puolueettomammin. Hänessä on halua yhdistää asioita, mutta myös ihmisiä jotta sosiaalista yhteisyyttä syntyisi. Vaaka luo sääntöjä, punnitsee ääriarvot ja määrittää mikä on arvojen perusta, oikeuden, kohtuuden ja kauneuden kriteerit. Ihmisyys sinänsä saa paljon painoa, ja sen kehittämiseen tarvitaan kulttuuria, tajua siitä mitä ihminen voi saada aikaan yhteiselämässä, yhteisössä. Tämä pitää Vaakaa sosiaalisena, hän ottaa ja antaa, jakaa asioita ja on tarvittaessa välittäjä, erotuomari. Tasapaino voi olla ihanne, jota kohti hän pyrkii, mutta mitenkään valmiiksi annettuna ei sitä hänellä ole. Sen saavuttamiseksi hän tekee tosin aika paljon jää riippumaan muiden päätöksistä, ei halua lyödä lukkoon asioita jne. Ihmisläheisenä merkkinä Vaaka osaa nähdä itsensä myös muiden silmin ja tottuu siihen niin että ihmissuhteet toimivat suoraan peilikuvina. Hänen tarpeensa muodostaa vastapuolia on luontainen ja voi johtaa jatkuvaan uusien heijastusten etsintään. Ihmissuhteissaan hän voi olla klassinen, joskus romanttinen, ihannoiva, toisinaan taas läpinäkyvästi liehakka, kohtelias, viehättämään pyrkivä. Polaarisuuden kaipuu ja parisuhteen tarve ovat vankkoja ja ilman niitä Vaakatyyppi voi jäädä heilumaan tasapainoa vailla. Vaaka ilman merkkinä voi osoittautua taipuvaiseksi homoseksualismiin kuten muutkin ilmanmerkit. Aurinkomerkkinä Vaa'asta on luonnollinen kolmio Kaksosiin ja Vesimieheen.

Kyllä sopii hyvin ja kun kyse on  saturnus merkistä niin tuo peilaus on aika ongelmallistakin.  Undecided
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #16 : 10.03.2009 16:25:27 »

Jopas, mulla oli myös tuo   saturnus aspect_con pluto voimakkain aspekti. Herättää kyllä miettimään tuota yhtymää. Toisaalta mietin millä perusteella tuo voimakkuus katsotaan?

cafeastrologyn sivuilla tulkinnassa saturnus 5.huoneessa sijainti rinnastettiin yllättäen merkittävyydessä ja vaikutuksessaan siihen, jos  saturnus on 1.huoneessa. Eli se on persoonaa rajoittava jollain tavalla.

Täällä tulkinnat kaikille huoneille:

http://cafeastrology.com/articles/saturninhouses.html
« Viimeksi muokattu: 10.03.2009 16:28:04 kirjoittanut Lizzy » tallennettu
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #17 : 11.03.2009 10:25:19 »

Jopas, mulla oli myös tuo   saturnus aspect_con pluto voimakkain aspekti. Herättää kyllä miettimään tuota yhtymää. Toisaalta mietin millä perusteella tuo voimakkuus katsotaan?

Lizzy, tässä löytyy jotain pientä tulkintaa  saturnus aspect_con pluto :lle a'la Robert Hand:

Saturn Conjunct Pluto   

This aspect signifies that you can endure very difficult times, if you have to, and that you have an unusual degree of tenacity.

There may be a scarcity of some element or experience in your life. If this is the case, you will have to work very hard in an organized and disciplined way to make up for it.

Some persons with this aspect respond to the changes that must come in life with fierce resistance. You will have to cultivate the attitude of letting nature take its course, instead of building up structures to prevent change. But if you allow changes to take place in your life, your inner fortitude will be more than enough to help you through any difficult times.

Vaihtoehtoista tulkintaa a'la Robert Pelletier:

The conjunction of Saturn and Pluto gives you a driving ambition to realize your goals. To do this, however, you must use all your resources and experience. You are certain that your determination and persistence will make success possible.

You may be forced into a particular profession before you realize which field will enable you to get the results you desire. Your inclination is to traditional occupations that can give you stability in the face of changing social values, which seem to financially threaten you. Your approach to solving the problems you face is extreme. You either join and transform a liability into an asset, or you resist and suffer defeat from the relentless tide of progress.

Secretive about your plans and ambitions, you do not share your innermost thoughts with anyone. You are efficient in managing your financial affairs and resourceful in spending.

You are qualified to gain positions of power and authority. An effective organizer, you command the respect of those under you.

Osuuko ja uppoaako Wink  En tosin osaa sanoa yhtään, missä ja miten tuo voimakkuus mitataan, mutta ko. aspekti oli mulla aivan ylivoimaisesti vahvin.

Mutmut.. Takaisin aiheeseen, ollos hyvä! Jatkakaa Smiley
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Lizzy
Vieras
« Vastaus #18 : 11.03.2009 18:09:29 »

Kyllähän nuo tulkinnat osuu.  Lips Sealed kieltämättä... Mietin, että millanenhan  saturnus paluusta tulee kun se tekee silloin samaan aikaan tr.  aspect_con pluto coolsmiley interesting...

Juu mutta mulla menee nyt tr.  saturnus myös 5.huoneessa ja jotenkin luovuus on esillä ja itseilmaisu.

Liittyyköhän muuten tuohon  saturnus 5. sijaintiin yhdessä Pluton kanssa se, että aina 7 vuoden välein mulla on joku sellanen paha stressin ja kriisin paikka elämässä ja huvitukset jää vähälle ja olen aika lujilla kestämisen kanssa ja pitää tehdä isoja valintoja ja päätöksiä elämässä?

Saturnukseenhan liitetää nämä 7 vuoden kriisit. Tästähän olisikin mielenkiintoista kuulla kokemuksia. Miten muut olette kokeneet tämän ilmiön ja jos sen voisi liittää  saturnus sijaintiin syntymäkartalla? Vai koetteko näitä 7 vuoden jaksoja kovinkaan voimakkaina?
tallennettu
rhoda
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #19 : 11.03.2009 18:33:52 »

^
Kirjoitin äskettäin toiseen saturnus ketjuun tuosta noin 7 vuoden kierrosta, siellä myös yksi esimerkki miten  saturnus aspect_squ saturnus vaikutti omalla kohdalla

http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=28402.0

tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #20 : 11.03.2009 19:00:28 »

Mielenkiintoista. Ehkä se menee nimenomaan niin, että oppositio on vauhdikkaampi kuin neliö transiittina. Mulla noi 7 vuoden jaksot tuntuu lähinnä tr.  aurinko ja tuohon koko  jousimies stelliumiin. Opposition aikaan tapahtui paljon lyhyessä ajassa, neliön aikana tuntu ettei mikään asia liiku mihinkään! En ole ikinä miettinyt koska mulla on vaikka  saturnus aspect_opp saturnus No seuraavana tulee kyllä yhtymä. mutta siis kuitenkin.

Takaisin syntymäkarttaan niin olisiko  saturnus syntymäkartallakin se alue, joka kehittyy hitaanlaisesti? Aspekteista saa sitten vielä lisäinfoa siitä kehityksestä?
tallennettu
rhoda
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #21 : 11.03.2009 19:44:08 »

Takaisin syntymäkarttaan niin olisiko  saturnus syntymäkartallakin se alue, joka kehittyy hitaanlaisesti? Aspekteista saa sitten vielä lisäinfoa siitä kehityksestä?

Sanoisin että se alue, joka kehittyy/jota opitaan kantapään kautta. Oppi ei tule ilmaiseksi,
mutta kuten sanonta kuuluu:
"Kärsi kärsi kirkkaamman kruunun saat"

Paitsi huoneensijaintia, niin kannattaa vilkaista myös huonetta,
jota Saturnus hallitsee (eli onko Kauris-merkissä jonkin huoneen kärki?)

Aspektit antavat lisäinfoa joo, eli haastavat ovat himppasen tahmeampia kuin helpot aspektit. Jos  saturnus tekee kovan aspektin johonkin toiseen
ns. malefic-planeettaan (pahantahtoiseen) niin sitä raskaampi vaikutus..

MUTTA! Kannattaa aina katsoa koko karttaa,
eikä painottaa sitä yhtä negatiivista aspektia.
Sitä paitsi,
syntymäkartta toimii vain "lähtökohtana elämän kestävälle matkalle"
tallennettu
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #22 : 12.03.2009 09:17:31 »

No TODEN TOTTA! DC:ni on kauriissa ja ihmissuhteet ovat minulle maailman vaikein asia  Embarrassed Olen sosiaalisten tilanteiden totaali tunaroija, heti jos jotain merkittävää on tekeillä. Tyyliin rakkaussuhteet ja työhaastattelut  Grin
Hmmm.. mulla on myös kauris dc. Työhaastetteluissa kyllä loistan, kuulemma Cheesy Rakkaudessa sen sijaan lämpenen hyvin hitaasti.
tallennettu
Adele
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #23 : 12.03.2009 18:40:24 »

No TODEN TOTTA! DC:ni on kauriissa ja ihmissuhteet ovat minulle maailman vaikein asia  Embarrassed Olen sosiaalisten tilanteiden totaali tunaroija, heti jos jotain merkittävää on tekeillä. Tyyliin rakkaussuhteet ja työhaastattelut  Grin
Hmmm.. mulla on myös kauris dc. Työhaastetteluissa kyllä loistan, kuulemma Cheesy Rakkaudessa sen sijaan lämpenen hyvin hitaasti.

idiot2 Täytyy olla joku aspekti, joka sitten tuhoaa minulla nämä asiat  Grin Rakastun sekunnissa - tai en ollenkaan... Minua ei voi rakastuttaa itseensä, ei mitenkään.  crazy2

Saturnalia: Juuri tuolta minustakin tuntuu, kukaan ei voi rakastuttaa minua itseensä, "joku" sitä kerran yritti ja istuttiin laiturin nokassa pari tuntia. Minä kuuntelin myyntipuhetta ja halusin alkaa hyppiä voltteja veteen tai oksentaa tai jotakin aikani kuluksi  Grin Haluaisin usko rakastumiseen pikkuhiljaa ja rauhassa, mutta se on minulle kyllä täysin vieras käsite  Grin
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
suski7
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #24 : 12.03.2009 19:58:35 »

saturnuksen huonesijainti ilmoittaaelämänalueet
-jolla tunnet olevasi riittämätön, avuton, yliherkkä tai kömpelö
-missä alitajunta tulee herkästi pintaan
-missä olet eniten puolustuskannalla
-jolla hlö on kaikkein ´kriittisin toisia kohtaan
-jolla ihminen eniten kokee ympäristön vihamielisyyttä tai vastustusta, mikä johtuu omasta alemmuudentunteesta tai alentuvasta asenteesta
-jolla olet kaikkein pikkumaisin
-joilla toisten syyttäminen vaikeuksista ei tilannetta paranna
-joilla on ryhdyttävä tutkimaan itseään ja alitajuisia motiiveja ja syitä, mistä vaikeudet voivat johtua

muutokseen tarvitaan ylpeyttä, positiivista minäkuvaa ja itsetietoisuutta merkin mukaan ominaisella tavalla.
tallennettu

sun+mer+ven+nep skorppioni
asc kauris
mon kalat
rhoda
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #25 : 12.03.2009 19:59:29 »

Tuolta löytyy huoneen kärjistä merkeissä tietoa:
http://www.astrology-numerology.com/housecusps.html

Se, että dc on Kauriissa EI ole sama kuin Saturnus huoneessa 7,
vaan on vaikutukseltaan vähäisempi.
DC Kauriissa tarkoittaa, että arvostaa
Kauris-painotteisia omainaisuuksia (vastuuntunto, kunnianhimo you name it)
läheissä ihmissuhteissa.

Ehkä tämä merkkisijainti tuo vähän enemmän sellaista vastuuta
myös 7. huoneen asioihin (pliis hei! Se tarkoittaa muutakin kuin parisuhdesäätöjä)

Esim. minulla Kauris 4. huoneen kärjellä
ei tarkoita tiptop-kotia
vaan esimerkiksi oman vastuuni kantamista  kauris
omasta asuinympäristöstäni ja niistä yhteisöistä h4
jotka vastaavat arvomaailmaani (Venus h4  kauris)

tallennettu
Adele
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #26 : 13.03.2009 09:29:54 »

Esim. minulla Kauris 4. huoneen kärjellä
ei tarkoita tiptop-kotia
vaan esimerkiksi oman vastuuni kantamista  kauris
omasta asuinympäristöstäni ja niistä yhteisöistä h4
jotka vastaavat arvomaailmaani (Venus h4  kauris)

Joo mutta  neitsyt 4. huoneen kärjellä ainakin mulla tekee tämän tiptopkoti-syndrooman  :Smiley
Elämässäni ei ole rauhaa, jos koti on sekainen  Wink puunaan ja ojennan all the time..ja kotiasioissa myös, tarkoitan lasten kanssa, olen aika pedantti..otan herneen nenään aika herkästi, jos kuulen esim. huonosta käytöksestä koulussa tai epäoikeudenmukaisesta käyttäytymisestä joko heitä kohtaan tai he jotain toista kohtaan..ja ikävä kyllä saatan paasata asiasta ihan liian kauan  Shocked tästä tavasta olisin valmis luopumaan..
tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #27 : 13.03.2009 12:32:00 »

Miehellä on IC aspect_con saturnus , IC 0 astetta  jousimiessaturnus skorpioni 3. huoneessa Skopun ihan loppupäässä.

Tarkoittaneeko tuo sitten sitä, että kotiasioiden täytyy olla vakaalla pohjalla? Sitoutujatyyppi? Hyvin vakava kotiin ja perusturvallisuuteen liittyvissä asioissa?

Miehellä 5. huoneen kärki  kauris :ssa - hyvin vakava suhdeasioissa, ei lähde helpolla "mukaan leikkiin"?
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
rhoda
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #28 : 22.03.2009 14:53:00 »

Ah, se on siinä!
Löytyipä sitten ihan (entisestä) lähipiiristä harvinainen raskaspaskas kartta
juurikin Saturnukseen nähden ja
ai miten mulla on ollutkin "suuri kunnia"
seurata kuinka täysin kehittymätön henkilö (eräs exä alias sairaspaska) toteuttaa seuraavia aspekteja käytännössä. Jos jollain on samat aspektit TOIVON että niitä on osattu työstää parempaan suuntaan.
Tällä kaverilla se ei ole sujunut mutta eipä näytä menoa haittaavan..
Nämä aspektikuvaukset menevät täysin nappiin ko. sekopään kohdalla:

saturnus aspect_opp mars
-The opposition between Mars and Saturn indicates some conflict between your desires and your sense of responsibility
("Mä haluun kaiken mutten tee itse mitään sen eteen")

-Your temperament is either aggressive or completely apathetic.
(Arvatkaas kumpi)

-You find it difficult to maintain a moderate position that would allow you to achieve your goals without 'highs' and 'lows'
(Kaikki on joko tai-mustavalkoista, olet joko sen puolella tai vastaan)

-You are the only obstacle in your path to achievement
(Pahempaa pesäänsä paskojaa en ole tavannut)

- Moderation is necessary in all your affairs!!!!
(Ei tässä elämässä tällä kaverilla)

saturnus aspect_opp uranus
-With the opposition, you will tend to project inner tensions outwards onto others through your social and intimate relationships !!!!!!! 
 (Kävelevä myrskynmerkki, oli kuka tahansa vastassa)

-There can be a lack of relaxed relationships, partly because you have a competitive attitude and desire to become personally important and authoritative in a social sense. It is doubtful if you will have many close friendships, because of an attitude of exclusion and distancing that you put up around yourself.
(Kaikki jotka on oppineet tuntemaan sen paremmin alkavat vältellä sitä)

One area that can create conflict for you is a lack of openness to others, and that attitude of righteous knowing; this can block any real relationship from occurring, and often will generate antagonism from others, who look for opportunities to 'bring you down'.
(Erehtyykö joku edes aikuismaiseen väittelyyn tämän kanssa?)

saturnus aspect_opp pluto
Like those with the square, you may feel that you have been mysteriously penalised by environmental deprivation, socially or parental, real or imagined. There was never any 'silver spoon' for you, and you tend to hold a brooding resentment for those who have not had to face the same problem. 
(Kuviteltu kauna koska perhetaustalla on massia ja vitun kateellinen kaikille, kaikesta.)

The opposition is often associated with the themes of oppression and violence, physical and psychological
(Psykologinen, mutta toiseenkin on taipumusta. Energiavampyyri!)

Certainly you are quite resistant to change, especially within relationships.
(Paikoilleen jämähtänyt, ei mitään poikkeamaa mistään. Tylsäkin siis!)

saturnus aspect_opp askendentti
Saturn opposition the Ascendant shows that you are defensive in your associations. You have to exert a lot of pressure to get a response from people, and most times you don't think it's worth the effort. You tend to be so preoccupied with your own affairs that you can't be too concerned with anyone else's. But at the same time you accuse people of being indifferent to you.
(Epäterveellä tavalla itsekäs ja täydellinen empatianpuute toisia kohtaan. Ja tietenkin kaikki vaikeudet on muiden kuin omaa syytä.)

eli kun tuosta kääntää konjunktioon Marsin, Uranuksen, Pluton ja Askendentin
niin on kyllä mitä mainioin, ystävällisin ja rennoin tyyppi kyseessä..

Eikä siinä vielä kaikki, Saturnushan on väljässä yhtymässä Chironiin huoneessa 7.

Niin, ja tottakai noiden ryppäiden kumpikin pää neliöi meikäläisen Marsin...

« Viimeksi muokattu: 22.03.2009 15:46:57 kirjoittanut rhoda » tallennettu
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #29 : 22.03.2009 19:58:46 »

Ah, se on siinä!
Löytyipä sitten ihan (entisestä) lähipiiristä harvinainen raskaspaskas kartta
juurikin Saturnukseen nähden ja
ai miten mulla on ollutkin "suuri kunnia"
seurata kuinka täysin kehittymätön henkilö (eräs exä alias sairaspaska) toteuttaa seuraavia aspekteja käytännössä. Jos jollain on samat aspektit TOIVON että niitä on osattu työstää parempaan suuntaan.
Tällä kaverilla se ei ole sujunut mutta eipä näytä menoa haittaavan..
Nämä aspektikuvaukset menevät täysin nappiin ko. sekopään kohdalla:

saturnus aspect_opp mars
-The opposition between Mars and Saturn indicates some conflict between your desires and your sense of responsibility
("Mä haluun kaiken mutten tee itse mitään sen eteen")

-Your temperament is either aggressive or completely apathetic.
(Arvatkaas kumpi)

-You find it difficult to maintain a moderate position that would allow you to achieve your goals without 'highs' and 'lows'
(Kaikki on joko tai-mustavalkoista, olet joko sen puolella tai vastaan)

-You are the only obstacle in your path to achievement
(Pahempaa pesäänsä paskojaa en ole tavannut)

- Moderation is necessary in all your affairs!!!!
(Ei tässä elämässä tällä kaverilla)

Joooooo.. Sad  Kuulostaa valitettavan tutulta, mulla on synt. kartalla  saturnus aspect_squ mars , jonka kait voi luokitella vaikutuksilta samankaltaisiksi - nam nam! tickedoff

The opposition between Mars and Saturn indicates some conflict between your desires and your sense of responsibility
Jep.. Joku saakeli estää mua aina innostumasta liikaa. Esim. jo shoppailu menee siihen malliin, että mä löydän jotain kivaa ja innostun, ja samalla se sisäinen ääni sanoo, etten mä sitä tarvitse, se on kallis jne. jne.. Jatkan sitten matkaani hyllyjen ohi ja kohta alkaa vituttamaan, kun mä elän niin masentavaa ja askeettista elämää, että..! Hitto, kun haluaisin välillä repäistä ilman, että se 'party pooper' pään sisällä alkaa naputtamaan knuppel2

Your temperament is either aggressive or completely apathetic.
Itseluottamus vajoaa helposti nollan alapuolelle, masennun välittömästi kilpailutilanteessa, esim. nyt työpaikkojen metsästys on ollut ihan yhtä tuskaa, takapakista masennun heti.

You find it difficult to maintain a moderate position that would allow you to achieve your goals without 'highs' and 'lows'
Jep, siltä se välillä tuntuu.. Varsinkin, kun odotan menestystä tekemättä sen kummempaa menestyksen eteen..

You are the only obstacle in your path to achievement
Olen.. Kun en uskalla koskaan ottaa riskejä, menen lukkoon kilpailutilanteessa.

Moderation is necessary in all your affairs!!!!
Ehkä..

Mulla siis  saturnus 8. huoneessa tekee  aspect_squ 4 asteen orbilla  mars :iin 1. huoneessa - että näin... Vielä tuota tarkempi on  pluto aspect_squ mars (orbi 1-2 astetta), jonka pitäisi antaa draivia, mutta jotenkin tuo Saturnus polkee maan tasalle - kun Saturnus on vielä mun kartan hallitsija ( askendentti kauris ), niin varmaan vaikuttaa aika ärhäkästi.

Mulla 8. huoneessa  saturnus aspect_con pluto .
tallennettu

Kuu 7 Leijona
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio