Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saturnus syntymäkartalla  (Luettu 31933 kertaa)
0 jäsentä ja 36 vierasta katselee tätä aihetta.
rhoda
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #30 : 22.03.2009 21:51:35 »

mc82
en usko että sua voi verrata tohon tapaukseen
jolla siis noinkin monta rankkaa opparia Saturnukseen...

Sitä paitsi ihan selvästi tiedostat ne kulmat joita pitäis esim. omasta asenteesta hioa
eli olet sellaisessa ööh.. vaikkapa "itseohjautuvan kehityksen tahto-tilassa" (huh mikä termi)
ja tosiaan,
aikaisempi ryöppyni koski tyyppiä, jonka  saturnus on kehittymätön
/ja sisäiseen kasvuun kielteisesti suhtautuva, ja kaikkea kasvua jarruttava tekijä.

Sitä paitsi kaivoin noista kuvioista vain tuohon nimenomaiseen lantaläjään osuvat kuvaukset,
tottakai noissakin aspekteissa on hyvin käytettynä se hiomaton timantti piilossa.

No nyt jos muuten joku miettii miksi olen aikoinani
moiseen paskaan edes käteni upottanut,
niin astroselitykseksi sanottakoon,

että tuo planeettasatsi tekee myös kolmiota Venukseeni, jota
tapaamisemme aikoihin hämäsi transiitti-Neptunuksen konjuktio:
Ei ihan realistista kuvaa äijästä välittynyt, mutta onneksi on
suomut silmiltäni karisseet jo ajat sitten.
- Se olikin harvinaisen rankka morning after,
kun vieläkin siitä saa maksaa..
(Lopettais jo hemmetti ihmisten kiusaamisen..)

Tästä voi oppia senkin, että vaikka synastriassa
tosiaan  venus saa helppoa aspektia noinkin moneen planeettaan ja
vielä askendenttiin, ei siitä ole mitään iloa jos yksilö itsessään on läpimätä
ja kykenemätön terveisiin ihmissuhteisiin..

« Viimeksi muokattu: 22.03.2009 21:53:49 kirjoittanut rhoda » tallennettu
*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #31 : 23.03.2009 10:18:01 »

Puhelettepa mielenkiintoisia taas... Piti kaivaa oma kartta esiin kans ja raapia päänahkaa  Wink
Löysin  saturnus 7.huoneesta jonka aloittaa dc  kaksoset ssa, mutta vaihtunee heti  rapu ksi. Samassa huoneessa majailee myös  leijona
Eli 12ast.  rapu kulkee tämä taivaankappale  idiot2
Ei ymmärrä... en sitten yhtään... miten tuo pitäis ymmärtää?

Muutoin löytyy tästä  aspect_tri mc ,  aspect_inc  kuuaspect_squ  aurinko ja  aspect_sex  venus
Ja noista en ymmärrä senkään vertaa... mutta joo, myönnä ailahtelevainen ja arvaamaton olin varsinkin nuorempana. Muiden mielipide liian tärkeä, nyt ei vois vähempää kiinnostaa mutta silti kuulen kyllä ne ja sattuuhan ne toisinaan, jos oikein osuu  :Smiley
tallennettu
kimo
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #32 : 23.03.2009 16:27:32 »

Hei Kide,
mullakin  saturnus löytyy seiska huoneesta ja  rapu
Tekee neliötä pluto , chiron ja MC

Kaipa sitä pitäisi oppia elämään tässä elämässä muiden kanssa ja kera, mielellään heitä kuunnellen ja ymmärtäen. Kuunsolmuni on 1.huoneessa stelliumin keskellä eli sitämyöten tästä itsekeskeisyydestä olisi syytä päästä eroon.

Tai sitten ei. En mää tiedä.  idiot2
tallennettu
ancelica
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #33 : 01.04.2009 07:25:01 »

saturnus H 8 ja  harka .
 saturnus  aspect_squ  aurinko ollut hyvinkin kasvattava ja ikävä rajoittava kokemus, mutta ehkä sen on hyväksynyt ja 'sisäistänyt'. Raastaa omaa jaksamista ja tuntuu ikävältä olla niin sidoksissa fyysiseen ruumiseen ja materiaan.
  saturnus pakottanut karmallisesti kohtaamaan joitain ikäviä H 8 asioita, mutta ne tuntuu kans että olis jo kärsitty, ehkä, toivottavasti.  Smiley
 saturnus  harka tuntuu että aina huolettaa ja on puute.

juu, ja isä on niin samanlainen että sen kanssa on todella vaikea tulla toimeen. sen kanssa nyt ei kukaan muutenkaan tuu toimeen kun on niin ehdoton. mutta juu, liikaa rajoitteita ja kuria kotona. isän toimesta.
« Viimeksi muokattu: 01.04.2009 10:23:39 kirjoittanut ancelica » tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #34 : 01.04.2009 08:08:56 »

Tutki karttaani tarkemmin;  saturnus  aspect_tri  aurinko

Mitäs tuo sitten tulkittaisiin? :Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Adele
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #35 : 01.04.2009 08:25:41 »

Tutki karttaani tarkemmin;  saturnus  aspect_tri  aurinko

Mitäs tuo sitten tulkittaisiin? :Smiley

Heissan  Smiley
Mä olen ymmärtänyt näin, että  saturnus ja  aurinko kontakti syntymäkartalla viittaa aina jollain lailla omiin vanhempiin ja auktoriteetteihin  :Smiley oli kyse jänniteaspektista tai positiivisesta eli siis toisen vanhemman kanssa voisi olla jotakin "ongelmia"  Huh

Mulla itelläni on  saturnus  aspect_squ  kuu ja se on vähän sama, mutta myös työn ja kodin välinen jännite on mukana...tämä on niin totta, mulla on ollut aina työn ja kodin välinen jännite olemassa. Myöntää täytyy myös, että mulla on tietty auktoriteettiongelma  Wink en vaan ota vastaan minkäänlaista pomottelua ja käskyjä oikein kenekään taholta  Huh

Saturnus mulla on huoneessa 11 ja  harka
Onko se siis siksi niin, että vaikka oon tosi sosiaalinen ja puhelias, musta tuntuu aina kuin olisin jotenkin ulkopuolinen ja tykkään olla yksin (h11?) aina on vähän ufo-olo  Cheesy

Tosin myös toi  kuu  vesimies selittää äskeisen...
« Viimeksi muokattu: 01.04.2009 08:27:14 kirjoittanut Adele » tallennettu

Aurinko Oinas 10
Asc Leijona
Kuu Vesimies 8
Mars Kauris 6
Venus Kalat 10
Merkurius Oinas 10
Jupiter Jousimies 5
Neptunus Jousimies 5
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #36 : 01.04.2009 08:38:50 »

Mielenkiintoista, mielenkiintoista. Onhan mulla ollut ongelmia joskus toisen vanhempani kanssa. Mutkat olivat hyvin mutkaisia ja solmut hyvin solmussa. Tuosta auktoriteetistä kun olen sellainen ärkähän tuntuinen tuulimylly useinkin. Itse asiassa välillä tuntuu kuin sanoin painaisin muita alas. Asia jotka ovat itselleni tärkeitä, mutta en nää että toinen ei pidä niitä tärkeinä, tahdon luukuttaa ja äänekkäästi tuoda sen esille. En sitten millään oikeen sietäis vastaansanomisia toisilta. En tykkään yhtään, että joku haluaa käskyttää minua. Eipä sitä kauheena ole ollut, koska olen oman työni pomo, mutta aikaisemmilta työkokemuksilta on jossain määrin ollut. Helposti sanon vastaan ja mielellään olen se joka haluaa sanoa viimeisen sanan.

Eräs jo ex-ystäväni sanoi mulle, että olen liian ehdoton muita ihmisiä kohtaan. Vastasin, ahaa!
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
R1ku
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #37 : 25.05.2009 14:59:55 »

Saturnus Jousimiehessä
Lainaus
Jousimiehen kehitys tukeutuu poliittisiin, akateemisiin tai uskonnollisin traditioihin. Hän ottaa perinteet vakavasti ja muodostaa sen pohjalta oman näkemyksensä elämän keskeisissä kysymyksissä. Organisointi on hänelle tyypillistä.

Saturnus huoneessa II
Lainaus
Tässä huoneessa Saturnus opettaa talouden ja ansaitsemisen rajoja ja muotoja monenlaisten vaikeuksien kautta. Sinulla voi olla vaikeuksia rahan ansaitsemisessa, työ voi olla raskasta työläisenä raatamista minimitoimeentulolla.

Saturnus yhtymä Uranus
Lainaus
Tiedät, kuinka erilaiset tilanteet hallitaan. Etenet itsepintaisesti haluamaasi suuntaan. Olet hyvin tuottelias ja aikaansaava ja saadessasi jonkun ajatuksen päähäsi viet tahtosi loppuun saakka.
Sitovuutesi voi olla ahdistavaa.

Aurinko neliö Saturnus
Lainaus
Sielusi matkaa tänne fyysiseen muotoon on siivittänyt Saturnuksen rajoittuneiden energioiden vaikutus. Auringon aspekteissa Saturnukseen koko sielusi voima on ikään kuin sidottu sen muotojen ja sääntöjen alaisuuteen.
Sielusi kapinoi näitä kahleita vastaan, joskus rajustikin, ja aina kun ylität aitoja, syntyy konflikti. Näin muotojen maailma vähin erin opettaa sinulle ne rajat, jotka hämärtyivät tässä elämässä lapsuudessasi isän toimesta. Hän toimi vain sopivan maaperän muokkaajana sille, että saat työstetyksi tämän vaikean ja pitkiksikin ajoiksi sinut yksinäisyyteen eristävän aspektin.
tallennettu

Aurinko: Neitsyt
Kuu ja merkurius: Vaaka
Venus: Leijona
Mars: Oinas
Jupiter: Kaksoset
Saturnus ja uranus: Jousimies
Neptunus: Kauris
Pluto ja nousumerkki: Skorpioni
eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #38 : 07.06.2009 16:29:41 »

Erkki Lehtirannan mukaan

saturnus leijona: Viittaa aina ylpeyteen ja ylimielisyyteen. Mitä huonommat aspektit, sitä vakavampi ongelma ja suurempi tarve on sen korjaamiseen.

saturnus 8huoneessa: Tämä saturnus aina rajoittaa seksuaalisuutta tiettyinä aikuiselämän kausina, minkä tarkoituksena on vähentää seksuaalisen kokemuksen painottuneisuutta elämässä. Joskus seksuaalisuus tukahdutetaan tiedostamattomaan, minkä seuraukset voivat johtaa ongelmiin kehon terveydentilassa, voimakkaisiin uniin tai johonkin merkkeihin mm.kasvojenpiirteissa.

"Saturnuksen huonesijainti syntymäkartalla viittaa siihen elämänalueeseen, jolla negatiivinen karma on kohdattava. esim.10.huoneessa sijaitessaan  saturnus viittaa karmallisiin kohtaamisiin uralla ja siinä roolissa, jota ihminen heijastaa ympärillään olevaan maailmaan, 7.huoneessa valokeilassa on kumppanuuden tärkeä alue, kun taas 3.huoneessa esiin nousee mentaalinen karma."
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
rhoda
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #39 : 07.06.2009 17:13:21 »

saturnus 8huoneessa: Tämä saturnus aina rajoittaa seksuaalisuutta tiettyinä aikuiselämän kausina, minkä tarkoituksena on vähentää seksuaalisen kokemuksen painottuneisuutta elämässä. Joskus seksuaalisuus tukahdutetaan tiedostamattomaan, minkä seuraukset voivat johtaa ongelmiin kehon terveydentilassa, voimakkaisiin uniin tai johonkin merkkeihin mm.kasvojenpiirteissa.

"Saturnuksen huonesijainti syntymäkartalla viittaa siihen elämänalueeseen, jolla negatiivinen karma on kohdattava.

Vai näkee naamasta, kun lakkaa..?

Joo, no sen verran omalla kohalla totta,
että ei tee olleskaan heikkoa pihdata
tai olla vapaaehtoisessa täysselibaatissa pitkiäkin aikoja.
Kai mulla on sellainen on-off libido.

Mutta onko tuo karmahommeli niin yksiviivaista että 8. huoneessa kohdataan sitten
negatiivinen seksikarma?
Ja onko ns. pidättäytyminen jotenkin sitten pahasta, en ymmärrä?
Enhän mä oo hiihtänytkään yli kymmeneen vuoteen,
enkä kuiteskaan tunne ett oisin jotenkin muita vajaampi (paitti Marjo Matikaista)..

Mitä se sellanen "seksikarma" vois muuten olla, valaiskaas..?

tallennettu
LYV
Vieras
« Vastaus #40 : 07.06.2009 18:21:17 »

Minulla on  saturnus skorpioni 4 huoneessa

saturnus aspect_con kuu

saturnus aspect_con aurinko

saturnus aspect_opp keskitaivas

Tunteiden ja itseilmaisemisen ongelmia ja ongelmia auktoriteettihahmojen kanssa... Seksuaalisuuden ongelmia ja haastava kotielämä. Isä mulla asuu Saksassa, eikä hän välittäisi olla missään tekemisissä kanssani. Tämmöstä. :Smiley
tallennettu
eppana
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #41 : 08.06.2009 10:57:52 »

rhoda

Tuo kirjoittamani teksti on Erkki Lehtirannan kirjasta Astrologia ja Henkinen Tie.

R. Nikula taas on sivuillaan tätä mieltä:
"SATURNUS - NORMIT JA RAJAT
Saturnus rajaa minuuden rajattomasta kentästä egon hallitseman alueen, jossa rajoja vartioidaan sisäistettyjen normien, lakien, käyttäytymissääntöjen ja sosiaalisten paineiden voimalla. Saturnus on freudilainen yliminä, ego, joka pyrkii mahduttamaan maailman omien rajojensa sisällä, mutta ulkopuolelle jää alitajuinen maailma. Saturnus on symboli minän tarpeesta kiinteytyä, kiteytyä ja löytää varma pohja, perusta. Toisaalta se jakaa maailman kahtia koska tietoisuuden alapuolella on sille "vihamielisiä" voimia. Käytännön tasolla Saturnus symboloi elämän praktiikkaa, asioiden hoitoa, businesta, virallisia, muodollisia asioita, joiden kautta olemme kiinni ulkomaailmassa. Se viittaa virkavaltaan, opetukseen, hierarkisesti hoidettuihin laitoksiin. Sisäisesti se pakottaa etsimään omaa kiteytynyttä totuutta vaikka eristäytymisen, yksinäisyyden tai vähäisen menestyksen kustannuksella.

Hyvä Saturnus kartalla lujittaa minän rakennetta niin että se kestää elämän myrskyjä ja pettymyksiä. Ego on tiukka, vaatelias, moraalinen ryhti suora ja käyttäytymisen mallit luotettavia. Kyky kantaa vastuuta ja velvollisuuksia heijastuvat hyvin ihmisestä. Rehellisyys ja omantunnontarkkuus ovat usein esiintyviä piirteitä. Huono Saturnus voi viedä itsetunnon pohjalukemiin. Liika tiukkuus tuo ahdistusta, elämä ei liiku, eivätkä lahjat tule muuta kuin tongilla kaivamalla esiin. Yliminä voi ottaa vallan ja alistaa aistit, ruumiin tarpeet jolloin elämästä tulee askeettinen. Moraaliset, uskonnoliset tai tieteelliset lait voivat joutua ylikiihkeän ja tuomitsevan samaistuksen kohteeksi. "

Aihe kiinnostaa, mutta en osaa tällä hetkellä enempää sanoa. Viisaammat jatkakoon  smitten

tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Matthew
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #42 : 06.07.2009 14:27:24 »

Monia asioita on tullut hyvin esille ja tietoisuuteen  kun on näitä kirjoituksia lukenut. Hyvä niin. Itselläni  saturnus on 6:ssa huoneessa. Mutta sanokaapa te jotka tunnette asiaa paremmin, että kuinka esim. Patologisoitunut narsisitinen persoonallisuus häiriö ja hypomania jotka ilmenevät puhtaasti, kuinka ne näkyvät kartalla!? Jotkin em. kuvaukset musituttavat myös tällaista tapausta.
Eräs entinen tuttava on ao. tapaus, itse en viitsi tonkia sen enempiä häntä mutta "tapauksen tiedot" ovat 21.10. -63 Kokkola, klo? mies. Josko jotain kiinnostanee?
Tapaukselle on tittelit yms hyvin tärkeitä, esim. "arvohenkilön" läheisyydessä, virkamieshalvauksen saanut M.Vanhanenkin muistuttaisi karnevaalikuningatarta, häneen verrattuna, yms. Raivostuttavan minä minä minä tyyppi jne jne. Surkean itsetunnon omaava nilkki. Höh. Tästäkin huolimatta, Mukavaa kesää kaikille Wink
« Viimeksi muokattu: 07.07.2009 10:41:24 kirjoittanut Matthew » tallennettu

Krapu - Aurinko
Kalat - Kuu
Leijona - Nouseva
Puu Tiikeri
Keltainen Lunaarinen Soturi
jadeliino
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #43 : 07.07.2009 23:35:26 »

saturnus vesimies 1. huoneessa ?
Kielteinen minäkuva? Sosiaalisia estoja?  idiot2
tallennettu

aurinko jousimies h.12
aeiouyäö
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #44 : 30.07.2009 01:04:42 »

Mulla löytyy  saturnus 4. huoneesta ja kalan merkistä.
Jostain luin, että neloshuoneen saturnus tarkoittaa jollain tavalla stressaavaa ja vaikeaa lapsuutta, joka johtuu jommasta kummasta vanhemmasta, minun tapauksessani isästä.Lapsena minulle aiheutti välillä suurtakin huolta ja stressiä isäni juominen, joka oli välillä hieman holtitonta ja koin velvollisuudekseni huolehtia isästäni, vaikka olin hyvin nuori, varmaan 4-vuotias.
Mutta sitten saturnuksen aspektit ovat minulla melko suotuisat,  saturnus aspect_tri venus ja  saturnus aspect_tri aurinko.
tallennettu

Aurinko-venus-yhtymä skorpionissa, 1.huone

Kuu Jousimiehessä, 2.huone

Mars-MC-yhtymä leijonassa

Merkurius-nousumerkki-yhtymä Vaa'assa
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  

Siirry: