Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Saako Aurinkomerkkisi loistaa?  (Luettu 47184 kertaa)
0 jäsentä ja 29 vierasta katselee tätä aihetta.
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #60 : 23.03.2009 13:09:41 »

Ööööö.. Mulla  aurinko 12 astetta  jousimies . Onko mun tiedustelijaplaneetta sitten  uranus (5 astetta  jousimies ) vai  venus (20 astetta  jousimies )? Huh  Ja miten tuon tiedustelijaplaneetan vaikutuksen voisi tulkita?
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #61 : 23.03.2009 14:56:29 »

mc82, Uranus. Smiley

Minun tiedustelijaplaneettani on Neptunus.  coolsmiley Mitä lie tarkoittaakaan, en löytänyt netistä oikein informaatiota. Mutta tiedostan kyllä, että Neptunus on minulle erittäin tärkeä planeetta ja oleellinen elämäni tulkinnoissa, mutta että vielä scout-planeettakin...
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #62 : 23.03.2009 16:25:39 »

Mites päin te olette tuota tiedustelijaa katsoneet?!
Kiinnitin huomiota tähän Esmiksen lauseeseen, jonka mukaan tiedustelija tulisi auringon jälkeen asteissa eli sillä olisi siis isompi asteluku:
Minun Aurinkoni-Rapuni tiedustelijana on Pluto, tosin voimakkaan Leijonan merkeissä, kuten kaikilla tiettyjen vuosina syntyneillä.

Kuitenkin esim. Ajatus selvittää asiaa näin 11.1.2006:
http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=2424.msg24168#msg24168
"Scout-planeetta eli tiedustelija on ensimmäinen auringosta siihen suuntaan, mihin kellon viisarit liikkuvat.
Siis asteissa aurinkoa ennen."

Ja näin sen ymmärrän myös Nikulan teksteistä (ensimmäinen planeetta eli tiedustelija merkkien luonnollisessa järjestyksessä). Tästä on taidettu vääntää kättä jo aikaisemminkin...
Tunnustan, että luin tekstit nopeasti enkä ehkä kunnolla perehtynyt muissa viesteissä olleisiin aurinko-tiedustelija-järjestyksiin, mutta logiikkani mukaan siis ainakin Esmiraldan esimerkissä  aurinko rapu  pluto leijona tiedustelija-asia olisi mennyt väärin...

Kevätterveisin  police  (    smitten )

Kiitos Annalilja terävästä huomiostasi!!!

Tarkastelin tilannetta ja myönnän, että olen ymmärtänyt Nikulan kirjan toisin, siis väärinpäin! Shocked
Joten pyrin korjaamaan tilannetta. Enpä huomannut edes, että Scout-planeetalla on tuo tiedustelijan nimitys, tottakai. Nyt täytynee ottaa uusiksi tämä homma.

Koska kartassa planeetat kiertävät vastapäivään, niin ilman muuta ymmärsin, että näin katsotaan tiedustelijakin. Ja pieleen meni! Nikula kirjoittaa: Perinteinen astrologia kutsui planeettaa, joka nousee Aurinkoa ennen vastapäiväisessä liikesuunnssa tiedustelijaksi tai tunnustelijaksi (scout). Aika hankala lause, tai sitten minulla on lukihäiriö!! Cheesy

Jatkan edelleen, koska olen siteerannut Nikulaa suoraan: "Koska Merkurius pysyttelee sisäplaneettana 28 asteen päässä Auringosta, se on usein tiedustelijan asemassa. Myös Venus, joka voi etääntyä Auringosta vain 48 astetta, on usein tiedustelija. Mutta näiden kahden suhde toisiinsa vaihtelee suuresti yhden aurinkovuoden kuluessa. Ne ovat keskenään konjunktiossa , etääntyvät ja voivat olla laajimmilleen levittäytyneenä Auringon vastakkaiseille puolille 76 asteen päässä toisistaan - se on maksimi. Joskus ne tulevat konjunktioon myös Auringon kanssa, jolloin kaikki kolme ovat sulautuneet voimakeskukseksi."

Eli en löydä Nikulalta tässä noita prosentteja tiedustelijan etäisyydeksi. Mutta ymmärrän kyllä hyvin, että tuo 30 astetta olisi tiedustelijan vahvin olemus.

Eli näin ollen minun tiedustalijana toimisi Venus 1 astetta rapua ja kyljessä aivan Merkurius myös 1 astetta rapua, sadasosien erotuksella. Eli minun yhtymät toimisivat samalla voimakeskuksena, samalla aikamoisen sisäänlämpiävänä (rapu) pesänä.

Joten...korjaan virheeni ja lähetän yksityisviestillä erehdyksestä anteeksipyyntöni, jotta he voisivat katsoa tämän uudelleen.

Esmis

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #63 : 23.03.2009 16:39:33 »

mc82, Uranus. Smiley

Minun tiedustelijaplaneettani on Neptunus.  coolsmiley Mitä lie tarkoittaakaan, en löytänyt netistä oikein informaatiota. Mutta tiedostan kyllä, että Neptunus on minulle erittäin tärkeä planeetta ja oleellinen elämäni tulkinnoissa, mutta että vielä scout-planeettakin...

Annanpa tähän Nikulan tiedon näistäkin tiedustelijoista, vaikka Annalilja ja Ajatus ovat sitä mieltä, että tiedustelija on merkityksellinen vain ehkä ollessaan 30 asteen päässä Auringosta.

Uranus tiedustelijana: "Uranuksen sijainti tiedustelijana voi johtaa suureen avoimuuteen elämän ja ihmisten suhteen. Ihminen voi jopa kilpailla siitä, kuinka moneen asiaan hän elämässään ennättää. Uranus avaa Auringon sumboloimaan egoa, tunnetta itsestä ja antaa vauhtia kehitykselle. Tällainen ihmistyyppi rakastaa kokeilua ja matkoja kohti tuntematonta, sekä käytännöllisessä että henkisessä mielessä. Hän joutuu usein erikoistumaan tai jättämään tavalliset elämän muodot syrjään pyrkiessään omiin tavoitteisiinsa. Ego saa Uranus-tiedustelijalta intoa lähteä etsimään omaa elämäntietä sivupoluiltakin. Tavallisuuden hyväksyminen voi tuottaa onglemia ja paluu arkeen vaatii lupumista liian erikoistuneista minän tarpeista."

Ja tässä Neptunus Nikulan mukaan: " Neptunuksen asema tiedustelijana saattaa johtaa myös minän avoimuuteen, mutta se on psyykkistä haurasta avoimuutta ulospäin ja sisäänpäin. Neptuninen tiedustelija ei luota aistihavantoihin ja konkreettisiin kokemuksiin vaan lähtee liikkeelle sisäisistä ja intuitiivisista tuntemuksista. Hän on vahvan tunneälyn tai pelkän tunteen vallassa. Neptunus antaa minälle laajentuneen ja sävyttyneen kuvan maailmasta, mutta heittää samalla haasteen osallistua konkreettiseen elämän arkeen tarpeeksi luotettavasti."
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #64 : 23.03.2009 17:43:32 »

Tottakai Chironilla on iso vaikutus Aurinkoosi! smitten Jota on tukemassa ja viemässä eteenpäin tämä Venuksen vaikutus.

Joten nyt laitan tähän Venuksen, mikä sitten on minullakin.

Venus: Venuksen noustessa juuri ennen Aurinkoa, ihmisen sisäänrakennettu tehtävä on olla valppaana ihmisten suhteen. Se antaa suurta sosiaalista joustavuutta ja valmiutta mennä ihmisiä vstaan, avautua yksilönä, jolla on tunteita, elämyksiä ja henkilökohtaisia käyttäytymisen kuvioita. Se välittää minälle tuntemusten ja mieltymysten koko arvovarauksen ja subjektiivisuuden: Tuntuuko tämä hyvältä? Miten suhtaudut tähän? Haasteita voi tulla erityisesti ihmissuhteiden kautta, jotka testaavat tunteiden ja rakastamisen aitoutta.

Tämä kyllä passaa minulle!  Wink
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #65 : 23.03.2009 17:44:06 »

Niin ja mulla scouttina sitten Pluto. Miten mä koen sen käytännössä, mm. putkinäköisyytenä. Grin Sekä passiivisesti että aktiivisesti viis veisaan ympäristössä kaikesta paitsi siitä mitä olen sillä hetkellä etsimässä, oli se sitten mitä tahansa, vaikka kahvia. Paitsi jos jokin on tulossa päälle, silloin toimii sellaiset refleksit ettei muuten uskoisi itsekään. Koen myös (ja ihmettelen) että ihmiset kadulla kävelevät niin hitaasti ja omaavat huonon motoriikan, on hölmöä joutua väistämään pienempiä ja kevyempiä ihmisiä vain sen takia että osaan sen väistämisen paremmin.

Ehkä omituisin juttu tuossa on, että lähden usein jonnekin liikkeelle tai alan etsimään jotain päällisin puolin irrationaalisen vaiston ajamana, koska sen seuraaminen kiinnostaa sitä rationaalista puolta. Esimerkiksi kerran eksyin metsään ja kun aloin hyvin pian kaivata ruokaa, jostain syystä hakeuduin tietylle mättäälle jossa kasvoi yllättäen syömäkelpoisia kasveja. Ei ollut mitään hajua mitkä kasvit olivat kyseessä joten järki sanoisi että hullu meni syömään potentiaalisia myrkkyjä. Mutta ei niistä mitään seurannut.

Toinen vastaava tilanne oli kun olin läkähtyä janoon viidakossa ja aloin jostain syystä pureskella polunvarren pensaiden lehtiä. Osoittautuivat chilin sukuiseksi pensaaksi, eli suu alkoi tuottaa voimakkaana ärsytysreaktiona niin paljon limaa että jano lähti.

Eli mikä tuo Pluto scouttina- ihmisaivojen alimmat osat, joihin on tallennettuna 500 miljoonan vuoden edestä kaikille organismeille yhteistä kemiallista ja fysikaalista dataa - pyrkii sekä hankkimaan oliolle mitä se eniten sillä hetkellä kaipaa.  . Shocked
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #66 : 23.03.2009 17:46:26 »

Taidatpa tosiaan siellä tarvita Plutoasi!  Grin
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #67 : 23.03.2009 17:59:46 »

Hmm, eli siis onko tiedustelijaplaneetta vain siis se, joka on asteissa Aurinkoa seuraavaksi pienempi? Vai seuraavaksi suurempi? Eikö se olisi näin paljon helpompi käsittää?

Jos ajatellaan vastapäivään kiertävän mukaisesti niin vastapäivään kierrettäessä ennen Aurinkoani (13 astetta) on Neptunus, 7 asteessa. Eli siis varsin yksinkertaista, aina vain se planeetta, jonka asteluku on Auringon astelukua pienempi?  uglystupid2 Voiko se olla noin yksinkertainen kun se on sanottu niin vaikeasti?  Grin
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #68 : 23.03.2009 18:19:12 »

mc82, Uranus. Smiley

Annanpa tähän Nikulan tiedon näistäkin tiedustelijoista, vaikka Annalilja ja Ajatus ovat sitä mieltä, että tiedustelija on merkityksellinen vain ehkä ollessaan 30 asteen päässä Auringosta.

Uranus tiedustelijana: "Uranuksen sijainti tiedustelijana voi johtaa suureen avoimuuteen elämän ja ihmisten suhteen. Ihminen voi jopa kilpailla siitä, kuinka moneen asiaan hän elämässään ennättää. Uranus avaa Auringon sumboloimaan egoa, tunnetta itsestä ja antaa vauhtia kehitykselle. Tällainen ihmistyyppi rakastaa kokeilua ja matkoja kohti tuntematonta, sekä käytännöllisessä että henkisessä mielessä. Hän joutuu usein erikoistumaan tai jättämään tavalliset elämän muodot syrjään pyrkiessään omiin tavoitteisiinsa. Ego saa Uranus-tiedustelijalta intoa lähteä etsimään omaa elämäntietä sivupoluiltakin. Tavallisuuden hyväksyminen voi tuottaa onglemia ja paluu arkeen vaatii lupumista liian erikoistuneista minän tarpeista."

Ou jea, taas sain vahvistusta ajatuksilleni. Mää olen ja tulen olemaan aina ja ikuisesti outolintu Grin  Arki painostaa kyllä ajoittain aika rankasti, ihan perinteinen kotielämä ei ole mua varten, vaikka kotona viihdynkin Smiley  Mulle itseni vapaa ilmaisu on elintärkeää ja ilmaisen itseäni varsin vahvasti, usein välittämättä yhtään siitä, mitä muut musta ajattelevat - friikkinähän mua tuttavapiirissä pidetään Cheesy

Ja sitten, kun mulla tuo Urkki on vielä  keskitaivas :n päällä 10. huoneen puolella, niin auta armias Shocked

Kiitokset avusta, Esmiralda Smiley
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #69 : 23.03.2009 18:25:13 »

Hmm, eli siis onko tiedustelijaplaneetta vain siis se, joka on asteissa Aurinkoa seuraavaksi pienempi? Vai seuraavaksi suurempi? Eikö se olisi näin paljon helpompi käsittää?

Jos ajatellaan vastapäivään kiertävän mukaisesti niin vastapäivään kierrettäessä ennen Aurinkoani (13 astetta) on Neptunus, 7 asteessa. Eli siis varsin yksinkertaista, aina vain se planeetta, jonka asteluku on Auringon astelukua pienempi?  uglystupid2 Voiko se olla noin yksinkertainen kun se on sanottu niin vaikeasti?  Grin

Elä vihti entisestään sekoittaa minun pieniä matikka-aivojani, Ebenia! Cheesy Grin Pian en ala millekään... knuppel2
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #70 : 23.03.2009 18:57:05 »

No siis oikeastihan mulla nousee LILITH, enkä ihan tota Venusta tunnusta omakseni koska enemmän mulla on noita synkkyyksiä riesana ja vahvuutena.

No, jos pitää asteroidit ottaa mukaan, niin oikeasti mun tiedustelija(asteroidi?) on  pallas .. En osaa tuotakaan oikein tulkita, kun en asteroideihin ole oikein perehtynyt.. Huh

Niin, siis  aurinko mulla 12 astetta  jousimiespallas 7 astetta  jousimies ja  uranus vasta tämän jälkeen, 5 astetta  jousimies ..
« Viimeksi muokattu: 23.03.2009 23:57:06 kirjoittanut mc82 » tallennettu

Kuu 7 Leijona
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #71 : 23.03.2009 23:06:56 »

No siis oikeastihan mulla nousee LILITH, enkä ihan tota Venusta tunnusta omakseni koska enemmän mulla on noita synkkyyksiä riesana ja vahvuutena.

No, jos pitää asteroidit ottaa mukaan, niin oikeasti mun tiedustelija(asteroidi?) on  pallas .. En osaa tuotakaan oikein tulkita, kun en asteroideihin ole oikein perehtynyt.. Huh

Nikula ei selitä noita astroideja, mutta itse opin, että Pallas Athene on henkisen puolen oma Aurinko. Eli sen mukaan se olisi nyt vahvistamassa (tuplaamassa) oman Aurinkomerkkisi loiston rinnalla myös sitä näkymätöntä Aurinkoasi, joka korostaa persoonaasi iän myötä. Itse koen, että henkisen kasvun hohde korostuu iän myötä ja kaunistaa ihmistä omalla ihmeellisellä tavalla.

Mutta Kaarina Pääkkösen sivuilta löytyy kyllä enemmän noista asteroideista. Wink
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #72 : 24.03.2009 18:04:59 »

Tuuli-Hiuksissa, hei!

Kun tutkin, niin sinun tiedustelijahan on Mars tuolla Kaloissa! Tässä Nikulan tiedot Marsin tehtävänä tässä:

Jos Mars nousee ennen Aurinkoa, se antaa pontta ja poltetta minälle. Se voi näkyä suoraviivaisena tapana tarttua asioihin, viedä eteenpäin omia asioita, edistää omia etuja ja taistella, kamppailla ja kilpailla asemasta, menestyksestä, suorituksista tai sukupuolisesta suosiosta. Mars tiedustelijana nostaa halua suoriutua elämästä niin kuin se olisi taistelutanner, viidakko tai raivaamaton pelto, johon pitää päästä käsiksi vääntämään kantoja ja kyntämään maata

Näkisin, ja uskoisin, että muutkin jotka ovat perehtyneet näihin enemmän, että tuo on hyvin summittaisesti ammuttua. Joten esim. yllä olevan Mars Kaloissa antaa kaikelle omaa maisemaansa sekä se missä huoneessa Mars on. Joten tässä tapauksessa Marsin toiminnallisuus laajenee enemmän yhteisöä ja ympäristöä huomioonottaen eikä vain omaan napaansa tuijottaen.
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
ancelica
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #73 : 25.03.2009 00:48:19 »

Pitkän kuivan kauden jälkeen  aurinko  vesimies on taas palannut siihen mistä lähtikin.
 kuunsolmu aivan kiinni  aurinko joten niinhän se kuuluu mennäkin.
Asc  vaaka välillä pyrkii esiin, mutta sekin on  vesimies voimien komennuksessa  aspect_con  uranus
Tiedustelija on myös  uranus
Vahvalla  vesimies -energialla mennään. smitten
tallennettu
T-H
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #74 : 25.03.2009 07:53:37 »

Kiitos Esmi kun katsoin karttaani ja tulkitsit sitä. Smiley

Olenko minä sitten Marsnainen Wink
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt