Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: uusi suhde lähes edellisen kaltainen astrologisesti??  (Luettu 4006 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
moonaquarius
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« : 22.03.2009 20:56:12 »

Onko muilla kokemuksia siitä että jotkin elementit toistaisivat itseään suhteesta toiseen?? Ja mitä se tarkoittaa?

Olen hämmentynyt siitä, kuinka paljon yhtäläisyyksiä ja samoja huonesijainteja löytyy minun ja entisen poikaystäväni suhteesta sekä hänen seuraavasta suhteesta (joka tosin oli ei kestänyt kuin muutaman kuukauden). Oma suhteemme oli erittäin intohimoinen, mutta se ei kestänyt, kuin puoli vuotta, sitävastoin suhteen jälkipyykki kestikin sitten muutaman vuoden. Se aika oli yhtä tunteiden vuoristorataa molemmin puolin, ja vuosienkin jälkeen se on ollut suhde joka on eniten jättänyt minuun jälkeensä.

suhteestamme synastriakartalta löytyi mm  venus aspect_con mars,   aurinko aspect_con saturnuskuu aspect_opp saturnusaurinko aspect_squ kuukuu aspect_tri kuu

ja kompositiokartalta mm  aurinko aspect_con venusmerkurius aspect_con venusvenus aspect_squ pluto,

Utelias kun olen  Smiley niin vertailin kompositiokarttoja sekä henk.kohtaisia karttoja. Eli noin neljä kuukautta siitä, kun viimeisen kerran näimme hän aloitti seurustelemaan uudestaan. Tästä on jo aikaa, mutta se mikä minua kiinnostaa on se kuinka paljon näissä suhteissa toistuivat samat merkit, huonesijainnit jne..

molemmissa suhteissa kompositiokartalla mm.  kuu 1. huoneessa,  askendentti  kalatpluto 8. huoneessa,  saturnus 8. huoneessa

Lisäksi minulla ja tällä toisella seurustelukumppanilla on ainakin sama nouseva merkki, kuumerkki, sama huonesijainti kuulla, plutolla, saturnuksella, uranuksella ja neptunuksella. Synastriakartoissa löytyy myös samoja aspekteja.

olisi kiva kuulla mielipiteitänne asiasta Smiley
tallennettu
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #1 : 22.03.2009 22:50:32 »

No jaaa... Mun nykyinen mies on kyllä aikasta erilainen kuin exä. Exän kanssa olin 5 vuotta yhdessä, asuimme avoliitossa, mutta suhteen lopussa tuntui siltä, etten pystynyt enää hengittämään ja itsetunto oli romahtanut pohjamutiin. Exä kritisoi mua koko ajan, en koskaan ollut riittävän hyvä hänelle ja mies koitti myös muuttaa mua, määräsi miten mun pitää käyttäytyä (moninkertaisena  jousimies :na käytös on välillä vähän turhan eläväistä ja tökeröä, vaikka pahaa en kenellekään tarkoita), pukeutua jne. Lisäksi eron jälkeen sain tietää, että mies oli vielä pettänyt mua (myönsi itse). Exä oli kyllä erittäin suosittu kaveriporukoissa, koska on hauskaa, huumorintajuista ja aika puheliasta seuraa ja juhlii paljon - suhdemielessä taas täysi katastrofi, ainakin mulle.

Ihastuin sitten edellisen suhteen aikana mieheen, joka oli täysin erilainen: mietteliäs, ujompi, sympaattinen huumorintaju (oikein leikkisä, kunhan häneen tutustuu) ja tykkää pohdiskella ja keskustella kaikesta maan ja taivaan välissä. Sekä hirmuisen hellyydenkipeä (exä ei oikein tykkää halittelusta).

Mulla on selkeästi taipumusta ihastua ilmamerkin miehiin, exä kun on  aurinko kaksoset , nykyinen  aurinko vaaka , tosin Arska ihan Vaa'an loppuasteissa.

Nykyisen kanssa tunnen itseni arvostetuksi ja ilmaisen tunteitani paljon avoimemmin kuin aikaisemmin: itken vaikka keskellä katua ja nauran ja hypin tasajalkaa, jos olen innostunut.

Elämäni miehet ovat siis:

Exä  aurinko askendentti merkurius kaksoset   kuu harka   venus oinas   mars vaaka
Nykyinen  aurinko venus vaaka   kuu vesimies   merkurius skorpioni   mars askendentti neitsyt
Itse  aurinko merkurius venus jousimies   kuu leijona   mars askendentti kauris

Exän kanssa kompositiossa oli 12. huoneessa  aurinko merkurius venus - 12. huoneen sijainti ei tod. ole helppo!!! Varsinki tuo  kompositio- venus 12. huoneessa viittaa suhteen ulkopuolisiin suhteisiin - tämä toteutui. Lisäksi kompositio- neptunus oli haasteellisesti aspektoitunut. Synastriassa oli eroon vaikuttavia aspekteja mm. tarkat:

pluto aspect_squ marskuu aspect_squ kuumerkurius aspect_opp merkurius (no tämä aika väljä, mutta silti).

Nykyisen kanssa kompositiossa on hirvittävä planeettakasautuma 7. huoneessa -  pluto ainoa planeetta, joka ei ole 7. huoneessa, se on 6. huoneessa (ei ehkä kivoin sijainti). Suhteen laatua voisi kuvata sana 'helppous'. Saan vihdoinkin olla oma itseni ja olotila on oikein mukava, tunnen itseni arvostetuksi Smiley  Kompositiokartta ei ehkä ole niin seksuaalisesti virittynyt, mutta romantiikkaa sieltä näyttäisi löytyvän, mm.  aurinko aspect_con venuskuu aspect_con venus (vielä asteentarkkana!) ja  aurinko aspect_con kuu - tosin myös kiivaampia tuntoja myös, mm. tulinen  aurinko aspect_con mars ja  merkurius aspect_con uranus .

Exän kanssa Vertexit eivät muodostaneet aspekteja toisen planeettojen kanssa, nykyisen kanssa 2 Vertex-kontaktia: mun  kuu aspect_opp miehen  vertex ja miehen  askendentti aspect_con mun  vertex . Eikös Vertex tee usein  aspect_con tai  aspect_opp toisen planeettoihin niillä pareilla, jotka päätyvät naimisiin? Huh

Hassu juttu on se, että oma Kuuni tekee hankalaa aspektia miehen Kuulle. Exän kanssa tarkka (orbi 1 aste)  kuu aspect_squ kuu ja nykyisen kanssa asteentarkka  kuu aspect_opp kuu Grin  Olen kokenut tuon opposition helpommaksi, vaikka ihan alussa siihen joutuikin totuttelemaan.

Täytyy laittaa kartat näytille, kunhan joskus kerkiän, niin pääsee niitä pällistelemään Smiley
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
rhoda
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 23.03.2009 22:25:50 »

HEI moonaquarius

ja kiitti mielenkiintoisen aiheen aloittamisesta,
nimittäin kylläpä kyllä(!!!) olen huomannut samoja piirteitä
useammassakin suhteessa näin astrokannalta.

Jotenkin en vain osaa yhdistää että mitä ne tahtovat minulle kertoa
(nyt jonkun asiaanvihkiytyneen kommentti olisi tervetullut)

Eli aloitetaanpa; olen siis  aurinko Kalat  hallitsija Neptunus
ja nataali-Venus on Kauriissa  hallitsija Saturnus
 venus on kolmiossa  Plutoon joka hallitsee Skorpionia.
Venuksella myös seitsemän asteen kolmio Saturnukseen.

Sitten nämä yhtäläisyydet;
vertailussa eri vuosina syntyneet
herra Tammikuu, herra Huhtikuu, herra Syyskuu ja herra Marraskuu,
joilla kaikilla neljällä on omilla syntymäkartoillaan Venuksen ja Neptunuksen välinen aspekti.

(Onko siis näin, että miehen  venus aspektissa Neptunukseen kertoo viehtymyksestä  kalat-tyttöihin?)

Herroilla Tammikuu ja Marraskuu  venus ja  neptunus ovat yhden asteen tarkassa yhtymässä
herroilla Huhtikuu ja Syyskuu venus ja  neptunus ovat kahden asteen kolmiossa keskenään.

Osalla herroista tuossa aspektissa on mukana muitakin planeettoja mm  aurinko  jupiter tahi  mars.

Herroja Syys- ja Marraskuu yhdistää sama askendentti, toisella se on 21, toisella 23 astetta neitsyttä.
Niinpä minun nataali-Plutoni lankeaa heidän ensimmäiseen huoneeseensa
ja herrojen nousumerkkien kärjet ottavat kolmioita vastaan
myös Venuksestani sekä Saturnuksestani.

Sitten on tämä mystinen Skorpioni, ja asteet 18-22.
Herralla Marraskuu on aurinko 22 astetta Skorpionia
Herralla Tammikuu on täysin samassa asteessa Mars.
Herralla Syyskuu on niin ikään Mars skorpionissa, tosin neljä astetta vähemmän..
(Herra Huhtikuulla vain  neptunus 26 asteessa samaa merkkiä)

Ja tadaa!
minullapa on Saturnus Härässä huoneessa kahdeksan,
asteentarkkaa oppositiota  saturnus osoittaa herra Syyskuun Miehuuteen,
mutta kyllä siitä riittää orbia vielä herroille Tammi ynnä Marras sekä hilusti herralle Huhti.

Kyseisestä aste-ja merkkisijannista syntyy myös 3-7 asteen sekstiili Venukseeni
ja hieman väljemmällä orbilla sekstiili Plutoon..

Se mitä samankaltaista näissä suhteissa on ollut
kertonevat juonessa mukana olleet planeetat:
- On mitä mummelina siunailla ja kirota..

Kyllä noissa samankaltaisuuksissa varmaan joku punainen lanka on,
en vaan itse sitä hoksaa näin sisältäpäin.
(Lisähuomiona muuten, että tämän vuoden AP-nousuni on
26 astetta piikkihäntää.
Toivottavasti sillä ei tarvitse piiskata muita saatikka sitten itseään..)

tallennettu
moonaquarius
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #3 : 24.03.2009 16:35:30 »

Lisäys vielä aikaisempaan, että myös itselläni löytyy eri seurustelusuhteista samoja merkkejä sekä aspekteja, huonesijainneista en tiedä, koska joidenkin syntymäajat ja siten myös nousevat merkit ovat pimennossa.

Olen esimerkiksi huomannut ihastuvani sellaisiin ihmisiin, joiden kanssa synastriassa aspekti
  venus aspect_squ neptunus,
ja tämä sama aspekti löytyy myös henk.koht. kartaltani, vaikuttaako se asiaan jollain lailla eli onko tällä joku yhteys? viisaammat auttakaa Smiley

koska se mitä olen lukenut tuosta aspektista ei vaikuta kovin hyvältä parisuhteen kannalta (toinen rakastuu, toinen ei)

Se mikä minua myös mietityttää, voiko alitajuisesti olla vielä kiinni edellisessä suhteessa, jos kartoilta ja uudelta seurustelukumppanilta löytyy paljon samankaltaisuuksia? Eli tavallaan kun löytää niitä samoja elementtejä uudesta ihmisestä ja suhteesta haluaa jollain tasolla "palata" edelliseen suhteeseen kuitenkaan sitä itse tiedostamatta ja uudesta suhteesta tulee eräällä tavalla "korvike"?

Vai onko kyse yksinkertaisesti vain siitä että on mieltynyt tietynkaltaiseen ihmistyyppiin ja sitä kautta sitten ihastuu aina sitä tyyppiä vastaaviin ihmisiin?

ymmärrän myös että astrologiset kartat varsinkin parisuhteessa koostuvat niin monista osatekijöistä, että on vaikea sanoa mikä vaikuttaa ja kuinka paljon, ainakaan näin amatööriastroilijan näkökulmasta Smiley

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: