Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Narsismi  (Luettu 42434 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
Lupita
Kohtuuastroilija
**

Sun in Virgo- Moon in Leo- ASC Scorpio

Profiili
« Vastaus #15 : 08.07.2009 07:09:10 »

...Tosin oikea manipuloiva narsisti osaa "epäillä" omaa narsismiaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan, tietenkään uskomatta olevansa sellainen. Parhaimmillaan manipulointi on uskomattoman tarkkaa hienosäätöä koska uhrin ei pidä tietää joutuneensa kohteeksi. Kai jokaisessa on enemmän tai vähemmän narsistisia ominaisuuksia, mutta kyllä täysveriset kympin narskut on aivan omaa luokkaansa, suorastaan unohtumattomia persoonia. Shocked crazy2
tallennettu

Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja

It does not require many words to speak the truth.
Chief Joseph
Asterix
Vieras
« Vastaus #16 : 08.07.2009 15:13:06 »

:Smiley....... Totta. Cool
 Tongue
Kun olen miettinyt tuota narsistin dilemaa, niin olen tullut siihen johtopäätökseen,
että narsisti itse on erittäin onnellinen ja tyytyväinen itsessään
-olisiko se sitten niin, että narsistiksi tulo olisi se "valaistuminen",
johon kaikkien pitäisi pyrkiä? Huh idiot2

Nimittäin, jos kaikki olisivat narsisteja, niin kuka oikeastaan kärsisi? Tongue
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #17 : 08.07.2009 16:22:32 »

Jokaisen kehitykseen kuuluu narsistinen vaihe, joka kukoistaa varhaislapsuudessa ja jonka jälkeen toivon mukaan tapahtuu hieman kypsymistä. Monesti puhutaan terveestä narsismista ja sairaasta narsismista, mutta en niputtaisi esim. hyvää itsetuntoa ja tervettä omanarvontuntoa  lainkaan narsismi-nimikkeen alle. Sairaalloinen narsismi kalvaa myös narsistia itseään - hän saattaa väittää itsetuntoaan hyväksi, mitä se ei todellakaan ole. Nämä purkavat sisäistä kaaostaan lähimmäisiinsä saavuttaakseen jonkinlaista tasapainoa elämäänsä siinä kuitenkaan onnistumatta. Narsisti on usein hyvin epävakaa tyyppi ja hänellä saattaa olla elämän kriisikohdissa suoranaisia psykoottisia tai maanisia kausia. Hän on myös erittäin taipuvainen erilaisiin addiktioihin ja "rakkaus" on lähinnä omistamisenhalua ja ihastumista omiin fantasioihinsa. Narsisti ei rakasta aidosti ketään, ei edes itseään, vaikka moni saattaa näin kuvitella. Se "minäminäminä" -ajattelu kuvastaa ennemmin sisästä tyhjyyttä, jota narsisti joutuu koko ajan täyttämään mitä erikoisimmin keinoin.

Narsisti joutuu kyllä ongelmiin ennemmin tai myöhemmin, koska hänen elämänsä on Yhtä Suurta Valhetta, ja valheella ei elämässä lopulta kovin pitkälle pötkitä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
sangviinikko
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #18 : 08.07.2009 16:24:43 »

...Paitsi että narsistinen luonnehäiriö ei taida olla se kaikkein helpoin osa...

Kun minäkuva ja itsetunto on niin heiveröinen ja hauras, että tarvitsee joukon muita pönkittääkseen itseään, niin ei voi kovin kivaa olla.
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Asterix
Vieras
« Vastaus #19 : 08.07.2009 16:41:47 »

Avartava kirjoitus Lilli, mutta minä luulen silti, että olen narsisti. :Smiley

Olen itserakas narsisti sillä tavoin, että minun ei tarvitse valehdella,
(muuta kuin pakolliset ja normaalit että oikeasti oli hyvää ruokaa-et sinä nyt lihava ole-ei se perseesi nyt niin iso ole-jutut, ja tietenkin kertomatta jättämiset
ja asioiden hienoinen kaunistelu, mikäli tarve/tilanne/ihminen vaatii ja järki niin sanoo)

koska oikeasti ajattelen olevani kaikkine puutteinenikin ja vikoinenikin niin vtun erinomainen. Cheesy Tongue

Toki valehtelen tahallani, röyhkeitäkin juttuja (yleensä joillekin idiooteille), mutta harvemmin niin,
että siitä koituisi jotain harmia itselleni jälkikäteen tai tulevaisuudessa.

Olen siis narsisti, joka myöntää auliisti ja ylpeästi kaikki vikansa ja virheensä
ja hemmetti, nielkääpä sitä. angel

Siis kieroutuman huippu..? coolsmiley
tallennettu
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #20 : 08.07.2009 18:07:56 »

Sasha! Grin Miten on omantunnon laita?
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #21 : 08.07.2009 19:54:16 »

Avartava kirjoitus Lilli, mutta minä luulen silti, että olen narsisti. :Smiley

Minäpä luulen että et ole...

Pari juttua sinulla on jotka eivät sovi narsisteille: Narsistit eivät yleensä ole kiinnostuneita keskustelemaan ihmisten kanssa, jollei asia koska heitä itseään. Sinähän olet hyvä keskustelija ja kiinnostunut eri asioista. Tosin kun olet  kaksoset, niin se selittyisi sillä...

Mutta sinullahan on ystäviä! Narsisteilla ei juurikaan ole. Sanoin tuossa aikaisemmin että tunnen kaksi narsistia, ja toisella heistä ei ole yhtään ystävää. Hän on täysin sidoksissa äitiinsä ja tyttöystäväänsä (joka tosin aina vaihtuu varsin nopein väliajoin  Grin) ja toisella on tasan yksi ystävä, joka on pahasti alkoholisoitunut. 
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #22 : 08.07.2009 21:39:57 »

luottakaamme Sashan analyysiin itsestään.

olen aivan liian bisnesorientoitunut ollakseni narsisti  Grin . näillä asioilla ei ole välttämättä tekemistä keskenään, tosin joillain voi nousta hattuun asiat. mutta kun narsistin on kohdannut, sellaisia haluaa tietysti karttaa..
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
rhoda
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #23 : 09.07.2009 22:02:38 »

http://www.pollsb.com/polls/p2099348-narcissism_test_let_know_result_narcissist
^
Tuossapa taas näitä itse-arviointijutsukoita.
Keskiarvo on 15/40

- täällä meni vähän sen alle

tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #24 : 10.07.2009 09:53:17 »

Kiitos linkistä rhoda, sen mukaan en minäkään ole narsisti...

Tuolta sivulta löytyy myös viittaus patologiseen valehteluun, jota narsisteilla esiintyy usein. Ja aina.

Narsisti joutuu kyllä ongelmiin ennemmin tai myöhemmin, koska hänen elämänsä on Yhtä Suurta Valhetta, ja valheella ei elämässä lopulta kovin pitkälle pötkitä.

Mieleeni tulee pari esimerkkiä tuntemastani narsistista. Kun hän oli armeijassa, kävi ilmi ettei hänen päänuppinsa kestä sitä, joten hänet kotiutettiin. Hän joutui myöhemmin uudestaan inttiin suorittamaan palveluksensa loppuun. Siinä vaiheessa hän oli jo kuitenkin juuri mennyt naimisiin eikä kehdannut kertoa vaimolleen tuota.

No, hän aina katosi "jonnekin" ja vaimolleen kertoi että on Norjassa öljynporauslautoilla. Vaimo ei vielä osannut epäillä miestään, mutta kerran lomilla miehen äiti kysyi vahingossa, että "mites siellä armeijassa menee?" johon vaimo: HÄH? SUNUHAN PITI OLLA NORJASSA ÖLJYNPORAUSLAUTALLA!!!

Siinä hän jäi kiinni ja ensimmäinen vakava perheriita oli valmis.

Minulle valkeni myöhemmin, että hän oli joutunut keskeyttämään armeijan silloin nuorena miehenä, ja syyksi hän kertoi että oli jäänyt panssarivaunun alle.  Grin  2funny
tallennettu

Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #25 : 10.07.2009 10:47:33 »

Kävinpä minäkin tsekkaamassa sen linkin ja meni alle sen keskiarvon..

Viihdyttävä tarina, Kaurisenergiaa!  2funny

Sen lisäksi, että narsisti valehtelee A. päästäkseen pälkähästä tai B. saadakseen tahtonsa lävitse keinoja kaihtamatta tai C. saadakseen huomiota, hän saattaa valehdella, vaikka siitä ei olisi hänelle mitään hyötyä.

Esim. lähipiirini pahalaatuinen narsisti kertoi pitkään ja hartaasti ystävänsä aviokriisistä ja vireillä olevasta avioerosta, joka meni minuun aluksi ihan täydestä. Myöhemmin näin kyseisen eroa tekevän pariskunnan sulassa sovussa kahvittelemassa ja kun kysyin varovaisesti tästä eroasiasta, niin mitään sellaista ei ollut ollut. Siis mitä narsku muka saavuttaa tehtaillessaan tällaisia tuulesta temmattuja juttuja???
« Viimeksi muokattu: 10.07.2009 11:17:57 kirjoittanut Lilli » tallennettu

www.horoskooppi.com
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #26 : 10.07.2009 11:54:43 »

Minä olen miettinyt ihana samaa. Tuo tuntemani narsisti kertoi minulle ajat sitten, että hänen ex-vaimonsa (siis sama jolle oli syöttänyt nuo öljynporausjutut) oli ammatiltaan sairaanhoitaja. Ei siinä mitään.

No, sitten kuitenkin tapasin tämän naisen ja siinä rupattelessa kysäisin että missä sairaalassa olet töissä ja minä alan hoitaja olet. Olisittepa nähneet naisen ilmeen! Hän katsoi suu auki että mitä! Väittikö tämä n että olisin sairaanhoitaja?!?  Kävi ilmi että hän työskentelee täysin eri alalla.

Mietimme pitkään, miksi narsisti valehteli ex-vaimonsa ammatin. Ketä se auttaa?

Samainen narsisti muuten tempaisi taas tänä aamuna. Laittoi viestiä että on Turussa. Kuitenkin tuo herra puuhailee täysin rauhassa omalla pihallaan tässä lähistöllä, ja kyllä täältä on Turkuun matkaa sellaiset vajaa parisataa km...  Grin
« Viimeksi muokattu: 10.07.2009 13:43:06 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #27 : 10.07.2009 12:16:05 »

Joillakin tuntuu olevan tapana myös keksiä vieraille ihmisille täysin tekaistuja elämäntarinoita. Joskus ennen joulua törmäsin paikallisessa ravintolassa arviolta kuusikymppiseen, itselleni tuntemattomaan, kaveriin, joka kertoi asuneensa pikkupojasta lähtien Namibiassa ja olleensa siellä perheensä kanssa n. 30 vuotta. Töikseen he kesyttivät leijonia ja myivät niitä maailman eläintarhoihin.

Mahtava stoori, kerrottuna täysin virheettömällä oulun murteella eikä kestänyt tarkempaa syyniä lainkaan. Puhekieli kuului Namibiassa olevan ranska, jota herra ei puhunut sanaakaan. Tiettävästi Namibia on kuitenkin Saksan vanha siirtomaa..

Joka tapauksessa, kun kehtasin tätä tarinaa epäillä, minusta pyöräytettiin psykopaatti. Näppärää!  laugh
tallennettu

www.horoskooppi.com
Lupita
Kohtuuastroilija
**

Sun in Virgo- Moon in Leo- ASC Scorpio

Profiili
« Vastaus #28 : 10.07.2009 12:46:49 »

Musta tuntuu että juuri tuo olematon itsetunto pakottaa narsistin kertomaan juttuja ehkäpä värittyneenä sillä mikä hänen mielestään on vähän niinkun hienompaa tai parempaa. Sillähän ei ole normaalille ihmiselle juuri mitään merkitystä mitä jonkun henkilön vaimo nyt sattuu työkseen tekemään. mutta kun näissä henkilöissä (narskuissa) tuntuu asuvan ns. pikku sielu tai pikku mies jonka pitää päteä, suurennella ja vakuuttaa muut tästä omasta aivan tolkuttoman hienosta erinomaisuudestaan tietenkin vain siksi että saisi taas joltain nyhdettyä, huijattua tai imettyä jotakin irti. Koska koskaanhan he eivät ole kenenkään kanssa tekemisissä ns. vilpittömin mielin. Ihmisvampyyrejä, karseita tyyppejä, kannattaa ottaa jalat alle jos semmoisen tunnistaa. Mutta mitä isompi narsisiti- sitä vaikeampi niitä on tunnistaa.
tallennettu

Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja

It does not require many words to speak the truth.
Chief Joseph
rhoda
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #29 : 10.07.2009 13:54:22 »

^^ Komppia Lupitalle!

Sitten kun tuohon paisutteluvalehteluun lisää vastuuttomuuden ja sen,
ettei suhteellisuudentajusta voi puhua samana päivänä
niin eipä hyvä heilu.
Kaiken lisäksi narsku ei koskaan näe itsessään mitään vikaa
eikä osaa katua.

Kärjistetty esimerkki: Narsku tappaa jonkun ja sanoo
että oli joko uhrin oma vika tai
jonkun 3.osapuolen joka yritti estää tapahtuman.
Samaan hengenvetoon hän käskee sinua katsomaan peiliin,
koska kaikki ihmiset juoruavat sinusta ja nauravat vaatteillesi.  crazy2

tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  

Siirry: